Print side | Luk vindue

Vurdering af Panasonic AT6000

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127112
Udskrevet den: 25-December-2024 kl. 06:28

Emne: Vurdering af Panasonic AT6000
Skrevet af: geuken
Emne: Vurdering af Panasonic AT6000
Skrevet den: 26-Oktober-2013 kl. 16:39
Til dem af Jer der overvejer at anskaffe/opgradere til Panasonic AT6000 kan jeg blot sige:

Efter godt 2 uger i dens selskab er jeg meget begejstret. Både for dens 2D evner og dens 3D evner (havde ellers hørt lidt blandede omkring netop 3d) 

Men efter jeg har fået fin tunet mit set-up, er konklusionen helt klar.

Den funger bare super fedt!

Jeg kom fra en Benq W5000 som jeg synes var virkelig skarp og god til en Panasonic AT6000, som slår den med mange længder. Husker at; jeg  synes Benq W5000 stod virkelig skarpt og havde massere "POP". Men set tilbage på det var billede ofte fladt og den skarphed - som jeg er virkelig var glad - i virkeligheden var et pixelleret billede. Dog stod farverne rigtig godt.

Så, jeg skulle lige omstille min øjene fra DLP til LCD som giver et lidt anderledes billedet.

Det første jeg opdagede er, at der en en helt anden ro i billedet og helhed er meget bedre. 

Igår, så jeg "Man Of Steel" gennem PC'ens og et program der hedder "SVP11" - som er virkelig god til komprimeret film - og det var en fantastisk oplevelse ud over det sædvanelige. Fantastiske billeder og helt smooth bevægelser. Det er en af mine bedste projektor oplevelse til dato.

Angående 3D, så er der en speciallist der har indstillet projektoren og jeg synes at billede er virkelig imponerende. Der er ingen problemer med at få lys og farver nok og billedet er uden crosstalk og ghosting m.m. Jeg ligger ikke mærke til det. 

Har testet: Avatar 3D, Pacific Rim 3D, IMAX 3D Hubble, Hobitten 3D, Star Trek into darkness 3D… Alle sammen var virkelig gode. 

Jeg oplever at AT6000 faktisk har for meget lys og det kan smadre de lyse nuancer i farverne i 3D.

Så, hvis du går i overvejelser om at erhverv en AT6000 vil jeg sige "GO" men at du lige skal bruge lidt tid på indstillingerne.

"ud-af-kassen" indstillingerne er faktisk fine. Især Cinema-D (dark) er virkelig god med en dyb sort og gode kontraster. Og med lidt tuning bliver grå skalaen helt fantastisk. 

Jeg anvender ligeledes "Detail Clearity" der er en ny feature som giver en ekstra detaljerigdom. Det fungerer faktisk rigtig fedt og giver en ekstra skarphed i billede.

Kort sagt: jeg er virkelig godt tilfreds indtil videre.

Hvis I har spørgsmål omkring AT6000 - siger I bare til?

Over and out.

Svar:
Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 27-Oktober-2013 kl. 18:42
Hvor har du dit setup?
Jeg går med overvejelser om at anskaffe mig min først projektor. Jeg kigger på JVC X35, Epson EH-TW9200 og Panasonic PT-AT 6100E.
Mit setup skal være i stuen, hvilket betyder at total mørkelægning ikke kan komme på tale. Jeg vil i øvrigt også gerne kunne se min kaffe eller rødvin, når jeg ser en film :-)

-------------
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 27-Oktober-2013 kl. 21:20
Hey -C5-

Jeg stod med lige præcist det samme valg af projektor:) Alle tre er vældig gode projektorer. Jeg fik et godt tilbud på AT6000, så jeg gik med den - ville havde være lykkelig for JVC & Epson også.

Til orientering, står min projektor i en stue/multimedia-rum og det er ikke en dedikeret biograf. 

Jeg har dog mørklægningsgardiner og kan også godt lide at kunne se min kaffe eller rødvin m.m.

Jeg kender ikke til Panasonic AT6100E? har du et link til den?

Pøj Pøj med dine valg :)
:)

Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 28-Oktober-2013 kl. 07:56
Hej

Jeg ved ikke lige hvad jeg fik skrevet der, jeg mente AT6000 den samme som din.
Som jeg forstår det er både Epson og Panasonic'en lys kanoner. Hvilket er en af svaghederne ved JVC'en jf. anmeldelsen på projectorreviews.com
Til gengæld tror jeg at JVC'en har et flottere billede.
Når finanserne er på plads, skal jeg en tur til AV-connection i Odense de har både JVC X35 og Panasonic AT6000 i deres show room, som ligger på første sal i en almindelig villa. Så jeg tror de vil kunne genskabe omtrentlig de samme forhold som jeg har i min stue :-)

-------------
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet af: sani
Skrevet den: 28-Oktober-2013 kl. 14:41
jeg har sevl benq 5000 og siden jeg købte den så har jeg synes at den har haft fantastisk bileder er klar over at der også den gang kunne købes maskiner dev var bedere men w5000 tilfrestileder mine behov fuld ud... også pt når jeg bruger den synes jeg for de 4000-5000 kr de handles til brugte så få man super meget bileder for pengene...

gurken hvad synes du vile jeg få den "WAUUUU" oplevelse med evt skift til en nyere projektor exemp pana 5000 eller 6000 eller evt en af epsons modeler..

noget i stil at jeg fra første blik vil kune sige den her investering og skift er alle penge verd ..

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 28-Oktober-2013 kl. 17:02
Jeg gik selv fra en BenQ W6000 til Panasonic PT-AT5000. For mig var det et godt bytte, da Pana'en kunne lave et større billede, den larmede ikke nær så meget, jeg blev ikke forstyrret af regnbue-effekten, og sortniveauet var bedre. Så på alle måder kunne jeg bedre koncentrere mig om filmen på Pana'en fremfor BenQ'en. Jeg synes ikke billedeforskellen var "wow!". DLP har en skarped, og et pop over billedet, som der er svært at slå, dog.

Skrevet den: 29-Oktober-2013 kl. 16:45
Hvis du har et godt setup med en fast placeret og en kalibrering - så W5000 yder mest muligt er der ingen grund til at skifte til en anden projektor. 

Jeg var rigtig glad for den.:)
Bh,
Thomas

Skrevet af: sims-m
Skrevet den: 29-Oktober-2013 kl. 17:48
Herligt du er glad for dit køb:-) Er der nogen bestemt grund til at du/i ikke har haft Sony VPL-HW50 el. 55 med i overvejelserne?

Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 29-Oktober-2013 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af sims-m sims-m skrev:

Herligt du er glad for dit køb:-) Er der nogen bestemt grund til at du/i ikke har haft Sony VPL-HW50 el. 55 med i overvejelserne?
Jeg gætter på at det handler om pris. Panasonic'en kan findes brugt til en betydeligt lavere pris.

Skrevet af: MMJ,75
Skrevet den: 29-Oktober-2013 kl. 19:30
kan også købes i Tyskland her. står også og ovarier.

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3510396_-pt-at6000e-panasonic.html - http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3510396_-pt-at6000e-panasonic.html

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3520238_-dla-x35r-jvc.html - http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3520238_-dla-x35r-jvc.html

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3510373_-vpl-hw50es-sony.html - http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3510373_-vpl-hw50es-sony.html

-------------
Yamaha RX-A3020. - Panasonic TX-P55VT30. - DMP-BDT310. - Soavo-1 Piano Black. - Vienna Waltz Grand. - Energy Veritas 2.0Ci. - Monolith-DF+. - Infinity Cascade 15. - TANNOY REFERENCE. - Squeezebox T.

Skrevet den: 29-Oktober-2013 kl. 21:15
Sony HW50 var absolut en kandidat som jeg faktisk fik en demonstration af i Hifi-klubben.  Absolut en super projektor!

Men jeg fik en god pris på Panasonic AT6000 som jeg ikke kunne sige nej til.

Print side | Luk vindue