Efter godt 2 uger i dens selskab er jeg meget begejstret. Både for dens 2D evner og dens 3D evner (havde ellers hørt lidt blandede omkring netop 3d)
Men efter jeg har fået fin tunet mit set-up, er konklusionen helt klar.
Den funger bare super fedt!
Jeg kom fra en Benq W5000 som jeg synes var virkelig skarp og god til en Panasonic AT6000, som slår den med mange længder. Husker at; jeg synes Benq W5000 stod virkelig skarpt og havde massere "POP". Men set tilbage på det var billede ofte fladt og den skarphed - som jeg er virkelig var glad - i virkeligheden var et pixelleret billede. Dog stod farverne rigtig godt.
Så, jeg skulle lige omstille min øjene fra DLP til LCD som giver et lidt anderledes billedet.
Det første jeg opdagede er, at der en en helt anden ro i billedet og helhed er meget bedre.
Igår, så jeg "Man Of Steel" gennem PC'ens og et program der hedder "SVP11" - som er virkelig god til komprimeret film - og det var en fantastisk oplevelse ud over det sædvanelige. Fantastiske billeder og helt smooth bevægelser. Det er en af mine bedste projektor oplevelse til dato.
Angående 3D, så er der en speciallist der har indstillet projektoren og jeg synes at billede er virkelig imponerende. Der er ingen problemer med at få lys og farver nok og billedet er uden crosstalk og ghosting m.m. Jeg ligger ikke mærke til det.
Har testet: Avatar 3D, Pacific Rim 3D, IMAX 3D Hubble, Hobitten 3D, Star Trek into darkness 3D… Alle sammen var virkelig gode.
Jeg oplever at AT6000 faktisk har for meget lys og det kan smadre de lyse nuancer i farverne i 3D.
Så, hvis du går i overvejelser om at erhverv en AT6000 vil jeg sige "GO" men at du lige skal bruge lidt tid på indstillingerne.
"ud-af-kassen" indstillingerne er faktisk fine. Især Cinema-D (dark) er virkelig god med en dyb sort og gode kontraster. Og med lidt tuning bliver grå skalaen helt fantastisk.
Jeg anvender ligeledes "Detail Clearity" der er en ny feature som giver en ekstra detaljerigdom. Det fungerer faktisk rigtig fedt og giver en ekstra skarphed i billede.
Kort sagt: jeg er virkelig godt tilfreds indtil videre.
Hvis I har spørgsmål omkring AT6000 - siger I bare til?
Over and out.