Print side | Luk vindue

BenQ W5000 kalibrering?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127120
Udskrevet den: 25-December-2024 kl. 05:20

Emne: BenQ W5000 kalibrering?
Skrevet af: Jimmbo
Emne: BenQ W5000 kalibrering?
Skrevet den: 26-Oktober-2013 kl. 23:27
Hej!
Jeg har mig en fin ældre herre i en BenQ W5000. Jeg er fint tilfreds med den, men jeg håber alligevel der kan presses lidt mere ud af billede.
Jeg har derfor søgt google efter en kalibrering, men jeg synes ikke jeg kan finde nogen - i så fald ikke en jeg kan forså.

Så er der nogen af jer, der har erfaring med at få et rigtig godt billede ud af en BenQ W5000, eller ved I hvor jeg skal spørge for at komme på rette vej..

Svar:
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 26-Oktober-2013 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Hej!
Jeg har mig en fin ældre herre i en BenQ W5000. Jeg er fint tilfreds med den, men jeg håber alligevel der kan presses lidt mere ud af billede.
Jeg har derfor søgt google efter en kalibrering, men jeg synes ikke jeg kan finde nogen - i så fald ikke en jeg kan forså.

Så er der nogen af jer, der har erfaring med at få et rigtig godt billede ud af en BenQ W5000, eller ved I hvor jeg skal spørge for at komme på rette vej..

Otto fra tapeconnection. Netop w5000 kan ramme farverne så godt som 100% på det punkt er den bedre end de nye benq

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet den: 26-Oktober-2013 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Hej!

Otto fra tapeconnection. Netop w5000 kan ramme farverne så godt som 100% på det punkt er den bedre end de nye benq

Jeg har aldrig prøvet en ISF Kalibrering. Er den virkelig pengene værd? Smile

Skrevet af: sani
Skrevet den: 26-Oktober-2013 kl. 23:50

Hej!

du skal også tjeke hvilke softwer nr. den har , jeg kan huske da jeg i sin tid ønskede at kalibrere min så kune der ikke fixes da den skule ført opdateres til den nyeste.. men så skule den sendes til benq og der synes jeg var for omstendig...

jeg synes heler ikke at der  kan betaler sig at investere  i pro kalibrering på en w5000 mere da den har en del år , min få lov at køre lampen ud og så skal den på pansion Wink

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Skrevet den: 27-Oktober-2013 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

Hej!

du skal også tjeke hvilke softwer nr. den har , jeg kan huske da jeg i sin tid ønskede at kalibrere min så kune der ikke fixes da den skule ført opdateres til den nyeste.. men så skule den sendes til benq og der synes jeg var for omstendig...

jeg synes heler ikke at der  kan betaler sig at investere  i pro kalibrering på en w5000 mere da den har en del år , min få lov at køre lampen ud og så skal den på pansion Wink

Så du mener ikke det kan betale sig, fordi projektoren er så gammel? Smile

Den har kørt noget der minder om 250 timer, så jeg har ingen idé om hvor længe den har tilbage.
Jeg synes heller ikke rigtig kan kan finde ud af hvilke firmware der ligger på..

Men hvis jeg ønsker et bedre billede, men en profkalibrering ikke er vejen frem, vil du så mene jeg skal få efter en SPYDER4 PRO?

Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 27-Oktober-2013 kl. 08:15
Hvis den har nyeste software kan den som skrevet kalibreres til et rigtig flot resultat. Ring til Otto i Tapeconnection og ta én snak med ham om det....

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310

Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 03-November-2013 kl. 22:02
Det er altid en god ide med kalibrering, bare gi fuld gas.. den er en fin projector.

Vær sikker på du har et fornuftigt lærred, og et rum der kan mørklægges, og uden for mange reflektioner.

Hvis det ikke er tilfældet skal du få styr på det inden du overvejer at få kalibreret.

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300

Skrevet den: 03-November-2013 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Det er altid en god ide med kalibrering, bare gi fuld gas.. den er en fin projector.

Vær sikker på du har et fornuftigt lærred, og et rum der kan mørklægges, og uden for mange reflektioner.

Hvis det ikke er tilfældet skal du få styr på det inden du overvejer at få kalibreret.

Jeg har fundet en kalibrering på nettet, som ser fornuftig ud. Jeg synes dog lige der mangler lidt skrald på farverne, og der virker som om der er et "filter" hen over billede der gør det ikke står klart.

Jeg tror mit lærred er fornuftigt. Mærket hedder vist qualityscreen. Er det noget du kender?

Jeg har desværre to kæmpe store ruder på den ene siden, og 4 store ruder på den anden side. Jeg har dog mørklægningsgardiner på de fire ydrevinduer.

Skrevet den: 03-November-2013 kl. 22:24
du kan ikke bruge andres settings til noget, der er kun den hårde vej til en anstændig kalibrering.. 

Så der skal en måleprobe til, og et par øjne der ved hvad de ser.. ( erfaring.)

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300

Skrevet den: 03-November-2013 kl. 22:26

du kan ikke bruge andres settings til noget, der er kun den hårde vej til en anstændig kalibrering.. 

Jeg har godt overvejet at få Otto ud. Men kan det betale sig med en projektor som ikke er hel ny?

Skrevet den: 03-November-2013 kl. 22:33

Jeg har godt overvejet at få Otto ud. Men kan det betale sig med en projektor som ikke er hel ny?

Det er jo op til dig.. Hvis du er glad for den, og ikke står og overvejer at skifte projector lige foreløbigt, så gælder det da om at få det optimale ud af det du har.

Kalibrering er også mere end bare projectoeren, det er også at få indstillet og tilpasset dine kilder.

-------------

Print side | Luk vindue