Forslag til 110" tab tension skærm ønskes :)
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127142
Udskrevet den: 25-December-2024 kl. 06:34
Emne: Forslag til 110" tab tension skærm ønskes :)
Skrevet af: bruger udmeldt 24
Emne: Forslag til 110" tab tension skærm ønskes :)
Skrevet den: 27-Oktober-2013 kl. 13:14
Har kig på denne skærm fra HiViLux.de. Koster med fragt ca. 1.000,- Euro/ Ca. 7.500,- kr. http://www.ebay.de/itm/HiViLux-Highend-Tension-Leinwand-Screen-110-244x137cm-4K-G-1-0-3D-2D-DualSpann-/231049608881?pt=DE_Elektronik_Computer_TV_Video_Elektronik_Leinw%C3%A4nde&hash=item35cba13eb1 - http://www.ebay.de/itm/HiViLux-Highend-Tension-Leinwand-Screen-110-244x137cm-4K-G-1-0-3D-2D-DualSpann-/231049608881?pt=DE_Elektronik_Computer_TV_Video_Elektronik_Leinw%C3%A4nde&hash=item35cba13eb1 køb/køb ikke ?? Findes sådan en til en bedre pris eller er det i forvejen en ok pris/kval.? Evt. andre forslag, hvis det findes i det prislag modtages gerne
|
Svar:
Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 27-Oktober-2013 kl. 15:58
Hvad med Lissau California? Den ville jeg nok vælge i stedet.
------------- Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
Skrevet den: 27-Oktober-2013 kl. 16:02
Leviathan.jk skrev:
Hvad med Lissau California? Den ville jeg nok vælge i stedet. |
Den fåes så vidt jeg ved ikke i denne størrelse "Kun" i 106". Og vil gerne kunne udnytte at jeg har mulighed for at blæse 110" tommer op i stuen.
|
Skrevet af: Keyvan
Skrevet den: 03-November-2013 kl. 21:19
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-November-2013 kl. 21:22
Skrevet den: 03-November-2013 kl. 21:32
Forskellen i breden er ca. 10,3 centimeter og højde forskellen er ca. 6 centimeter (View area). En meget lille forskel synes jeg.
|
Skrevet den: 03-November-2013 kl. 21:33
Kampus du kom mig i forkøbet.
|
Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 03-November-2013 kl. 21:49
Kampus skrev:
4 tommer = 10 cm | Nu blev der jo faktisk spurgt til, hvor meget bredere lærredet er, og ikke hvor meget længere diagonalen er, så her må Pythagoras ind over, så er der også lidt til de små grå... :)
|
Skrevet af: dpny
Skrevet den: 03-November-2013 kl. 21:52
Skulle lige til at skrive det samme.
|
Skrevet den: 03-November-2013 kl. 22:15
Supergris skrev:
Kampus skrev:
4 tommer = 10 cm | Nu blev der jo faktisk spurgt til, hvor meget bredere lærredet er, og ikke hvor meget længere diagonalen er, så her må Pythagoras ind over, så er der også lidt til de små grå... :)
| Jep, men nu er en engelsk tomme 2,54 cm, så et slag på tasken er at 4 tommer i diagonal gir ca 10 cm i bredden
|
Skrevet den: 04-November-2013 kl. 09:16
Det er ikke ligefrem væltet ind med andre forslag. Så har i fredags bestilt denne skærm.
http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p499_Tension-Leinwand-110--mit-FB-50cm-Vorlauf-Schwarz-DUALSPANN.html
Billedet viser en hvid model men den er bestilt i sort.
Har prøvet at markere på stuevæggen målene på selve billedet(altså det hvide på lærredet), både på en 106" (234x132)og 110"(244x137).
Jeg synes selv at der er en pæn størrelsesforskel og man vænner sig jo gerne hurtigt til størrelsen og skulle helst ikke ønske sig det større efterfølgende.. 110" er der plads til :)
|
Skrevet den: 04-November-2013 kl. 10:25
Selvfølgelig er der forskel
stor -> STØRRE -> BEDST
|
Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 04-November-2013 kl. 12:02
Ja, større er selvfølgelig bedre, problemet med nogle af de billige lærreder er, hvad du får. Det kan være ok (som California) og det kan være helt forfærdeligt med glimmer mv. Så jeg håber da, du får et af de gode :)
------------- Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
Skrevet den: 04-November-2013 kl. 12:42
Leviathan.jk skrev:
Ja, større er selvfølgelig bedre, problemet med nogle af de billige lærreder er, hvad du får. Det kan være ok (som California) og det kan være helt forfærdeligt med glimmer mv. Så jeg håber da, du får et af de gode :) |
Derfor efterspurgte jeg jo netop om køb/køb ikke til denne model og forslag til andre tab tension i den størrelse. Men i dette prisrange findes måske ikke bedre alternativer...så håber da også, at jeg bliver positivt overrasket.
|
Skrevet af: brfcjon
Skrevet den: 04-November-2013 kl. 15:20
Jeg har selv 106 fra Hivilux. Det er OK. Men ikke mere. og det er nok mere på vej til at blive ikke OK fordi Tabtension delen af sig selv er begyndt at gå op, ligesom det faktisk er blevet krøllet i nederste højre hjørne. antageligt fordi det ruller skævt op....
|
Skrevet den: 04-November-2013 kl. 15:33
brfcjon skrev:
Jeg har selv 106 fra Hivilux. Det er OK. Men ikke mere. og det er nok mere på vej til at blive ikke OK fordi Tabtension delen af sig selv er begyndt at gå op, ligesom det faktisk er blevet krøllet i nederste højre hjørne. antageligt fordi det ruller skævt op.... |
Det lyder da slet ikke betryggende :( Tab Tension skulle jo netop modvirke et skævt/krøllet oprul.. Hvor gammelt er lærredet? Og har du købt det direkte hos HiViLux.de?
|
Skrevet af: dpny
Skrevet den: 04-November-2013 kl. 16:11
Efter hvad jeg har set rund omkring er tab-tension ikke i sig selv nogen garanti for er helt plant billede. Så længe de er i orden er de klart bedre end alm rullelærreder, hvad planhed angår, men de kan sagtens have mindre folder hvis de er slidte eller ikke er samlet ordentligt. Det bedste er helt sikkert et rammelærred, men det er self vanskeligt at indpasse i en almindelig stue.
|
Skrevet den: 04-November-2013 kl. 18:45
Købt direkte:?ja og nej. Jeg har købt det af en her på recordere som havde fejlkøbt fra hivilux. Det var helt nyt da jeg fik det i 2011.
Folderne kom ca et år efter. Ret generende at vide, men man kan godt "overse" det når filmen kører. Men jeg hader når sådan noget er galt.
|
Skrevet den: 04-November-2013 kl. 19:05
brfcjon skrev:
Købt direkte:?ja og nej. Jeg har købt det af en her på recordere som havde fejlkøbt fra hivilux. Det var helt nyt da jeg fik det i 2011.
Folderne kom ca et år efter. Ret generende at vide, men man kan godt "overse" det når filmen kører. Men jeg hader når sådan noget er galt. |
Men er kvaliteten af selve lærredet i orden til prisen?
|
Skrevet den: 04-November-2013 kl. 19:21
Det er jo relativt;) tror måske jeg køber lidt dyrere næste gang. Omvendt så har det været perfekt for mig at få 106" for 5,5k som er rigeligt til at jeg og mine gæster kan nyde en god film, super Bowl og en fodbold kamp på. Som så mange andre ting behøver man ikke starter på toppen...
Jeg har en gammel polo nu. Næste gang skal min bil være ny og i den bedre middelklasse...
|
|