Print side | Luk vindue

Panasonic slukker for Plasma tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127266
Udskrevet den: 05-December-2024 kl. 03:13

Emne: Panasonic slukker for Plasma tv
Skrevet af: hopgreve
Emne: Panasonic slukker for Plasma tv
Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 17:40
Hej , øv godt nok en sørgelig nyhed.
Opretter en tråd om dette , synes ikke at den måde det kører på , på forsiden er særlig god...
Godt nok har der i hver generation været en del med problemer , og synd for dem med sådan et problem.
Men jeg har altid været super tilfreds , og håber at mit 55VT50 holder indtil at der kommer et OLED i ca 60" , der er bedre og til at betale...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 18:21
Nej det er ofte lidt rystende hvor øh... geniale de er på kommentarfelterne, man gider dæleme ikke at læse dem.

Men ja det er surt show med Pana-plasma. Omvendt så ved jeg med mig selv, at jeg gerne vil væk fra plasma, hvis bare billedet er okay i de andre billedprodukter. Det eneste jeg frygter med OLED er jo, at de er lige så slemme til burn-in m.v. - som plasma.

Jeg har set mit første 4K LED, og her var jeg ikke en pind imponeret - alt for klart/unaturligt billede i mine øjne.

Men indrømmet jeg er bare glad for mit VT60 som bare har det bedste billede man kan forestille sig. Jeg tror at mit VT60 bliver hængende længe nuLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 18:26
Så kan man glæde sig over at have verdens bedste plasma TV nogensinde.
Pio KRP model.

Selvom Pana ZT er meget tæt på.

-------------
SVP03

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej det er ofte lidt rystende hvor øh... geniale de er på kommentarfelterne, man gider dæleme ikke at læse dem.

Men ja det er surt show med Pana-plasma. Omvendt så ved jeg med mig selv, at jeg gerne vil væk fra plasma, hvis bare billedet er okay i de andre billedprodukter. Det eneste jeg frygter med OLED er jo, at de er lige så slemme til burn-in m.v. - som plasma.

Jeg har set mit første 4K LED, og her var jeg ikke en pind imponeret - alt for klart/unaturligt billede i mine øjne.

Men indrømmet jeg er bare glad for mit VT60 som bare har det bedste billede man kan forestille sig. Jeg tror at mit VT60 bliver hængende længe nuLOL

Jeg har droppet forsiden, med kommentarer. Folk er tit dumme at høre på.Wink

Nu angående 4K, så har jeg købt After Earth på Blu-ray i dag, der står på bagsiden, at den er Mastered i 4K. Jeg troede ikke, at blu-ray kunne bruges til det. Ville jeg kunne bruge den, hvis jeg havde et 4K TV?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 18:48

Men indrømmet jeg er bare glad for mit VT60 som bare har det bedste billede man kan forestille sig. Jeg tror at mit VT60 bliver hængende længe nu

Ja, du sagde noget lignende før du fik VT60. Der skulle gå lang tid før du skiftede tv, men så pludselig....

Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Pio KRP model.

troll Party

Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Men indrømmet jeg er bare glad for mit VT60 som bare har det bedste billede man kan forestille sig. Jeg tror at mit VT60 bliver hængende længe nu

Ja, du sagde noget lignende før du fik VT60. Der skulle gå lang tid før du skiftede tv, men så pludselig....
Jeg er ind i mellem ganske imponeret over hvad de forskellige kan huske hvad jeg tidligere har skrevet.

Nå det så er sagt, så skyldes mit skifte til VT60, at det skulle være lidt mindre modtagelige for retention m.v., og sådan oplever jeg det ogsåSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 18:57
Hej flemming , nej , tror de bare mener at den Blu-ray er lavet efter en 4K master , og så nedskaleret. Den er så optaget i 4K , så ja du skal ud og købe den igen når du får et 4K tv
mvh

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 19:25
Ok. Jeg regner ikke med, at skulle have 4K tv. Mit næste bliver nok OLED.Smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Pio KRP model.

troll Party

Ja ja.
Se de test der ligger, ZT, er lige så godt hvis ikke bedre.
Jeg vil sige måske lige så godt.
Husk, jeg taler udelukkende kalibreret billedkvalitet.
Pana plejer jo så at have andre problemer, især logo skygger.

Men ser da frem til OLED.

Men stadig imponerende at Pioen efter de år stadig det bedste eller 2er.

Og husk at os der har et Pio altid vil sige det, og dem med Pana vil sige det samme.

-------------
SVP03

Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 20:22

Jeg er ind i mellem ganske imponeret over hvad de forskellige kan huske hvad jeg tidligere har skrevet.

Nå det så er sagt, så skyldes mit skifte til VT60, at det skulle være lidt mindre modtagelige for retention m.v., og sådan oplever jeg det ogsåSmile

Jeg kommer forbi en dag

-------------
SVP03

Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 20:26
Jeg har altid sværmet til Plasma, men må godt nok indrømme at jeg vil tænke mig om i forbindelse med et nyt TV pga bl.a strømforbruget, når en KWh koster omkring 2 kr, så er det ikke uvæsentligt og med denne nyhed er det jo ligesom afgjort, men synd og skam det slut, for der var mange gode ting ved Plasma, men selvfølgelig også ulemper , som der er ved alle teknologier.

-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D

Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 20:30

Jeg kommer forbi en dag
Du skal være velkommenBeer

-------------

Skrevet af: db89
Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 21:10
Angående pioneer kuro (nu hvor andre alligevel bringer dem på banen) findes der så målinger for om de er blevet dårligere i billedkvalitet feks sortniveau, her efter mange af skærmene vel efterhånden har flere tusinde driftstimer på bagen?

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net

Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 21:36
Jeg syntes stadig mit KRP er fint på alle parametre.
Kunne da være spændende at sammenligne et Pio og Pana efter 2500 timer.

-------------
SVP03

Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 21:49
ja pisse fedt.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Oktober-2013 kl. 21:55

Det blir svært. Mit KRP har sikkert kørt 6-8000 timer nu

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 01-November-2013 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Angående pioneer kuro (nu hvor andre alligevel bringer dem på banen) findes der så målinger for om de er blevet dårligere i billedkvalitet feks sortniveau, her efter mange af skærmene vel efterhånden har flere tusinde driftstimer på bagen?

Sortniveauet bliver dårligere. Jeg kan se det med det blotte øje på mit.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 01-November-2013 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det var da lidt upræcist.... mellem 6 timer og 8000 timer ;)

Beklager det er vel fredag :)

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-November-2013 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det var da lidt upræcist.... mellem 6 timer og 8000 timer ;)

Beklager det er vel fredag :)

Næh, det er et estimat ud fra 6-8 timers dagligt brug i 3 år

Ok, du kan åbenbart ikke læse. Der står 6-8000 og det ved næsten alle betyder fra 6000 til 8000

Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 01-November-2013 kl. 13:44
Tja med de problemer omkring retention jeg har haft/har med mit VT50 så ville jeg alligevel ikke købe Panasonic plasma næste gang så er nyheden knap så trist for mit vedkommende, som hvis det bare havde funket. Billedmæssigt: Super, dagligt brug: dumpet.

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 01-November-2013 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

dagligt brug: dumpet.

Og det må da være det der er det vigtigste. Hvad nytter det at at have en god billedkvalitet, hvis det kan tage skade af at blive brugt?! Et tv er en ganske almindelig brugsgenstand der skulle holde til at blive brugt. At man skal tage specielle hensyn er helt hen i vejret.

Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 01-November-2013 kl. 14:56

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

dagligt brug: dumpet.

Og det må da være det der er det vigtigste. Hvad nytter det at at have en god billedkvalitet, hvis det kan tage skade af at blive brugt?! Et tv er en ganske almindelig brugsgenstand der skulle holde til at blive brugt. At man skal tage specielle hensyn er helt hen i vejret.

Ja den erkendelse har jeg også nået   

Skrevet af: alpha10
Skrevet den: 06-November-2013 kl. 16:22
Jeg bruger mit ST60 helt almindeligt, har endnu ikke haft problemer af nogen art.

Print side | Luk vindue