Airport Express blinker orange
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127594
Udskrevet den: 27-December-2024 kl. 11:48
Emne: Airport Express blinker orange
Skrevet af: PeterVest72
Emne: Airport Express blinker orange
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 16:26
Håber nogen kan hjælpe en rookie der er ved at smide sin airport Express ud i ren frustration.
Jeg har anskaffet ny PC og vil så finde min airport express som jeg har haft i nogle år. Den har altid virket upåklageligt. MEN....
Den bliver nu ved med at blinke orange. Jeg har forsøgt at trække strømmen, genstarte modem etc, men jeg bliver ved at få beskeden "Vil du skifte trådløst netværk? etc. Umiddelbart vil jeg gerne sige nej, men så har jeg ingen mulighed for kontakt med AE.
Når jeg så siger ja får jeg følgende meddelelse, efter den har stået og summet lidt: "Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til den trådløse apple enhed. Sørg for at netværksforbindelsen er gyldig, og prøv igen" + der skrives fejlkode -4.
PS: har ikke fået ny router eller andet - kun PC.
Er ved at være desperat
|
Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 16:48
kunne godt være et lille opsætningsproblem - du skal have kontakt via kabel og så logge på AE så du kan se hvad der er lavet af indstillinger - det kunne meget vel være du er kommet til at lave MAC-adresse filtrering så din nye pc -der jo ikke har samme mac-adresse som den gamle, ikke kan komme på.
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 16:52
Hej Claus,
Tak for svar. Jeg har prøvet min AE både med og uden kabel direkte til Router, dog med samme resultat.
|
Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 16:58
Har du stadigvæk den gamle PC så du kan logon på AE for at se om den blokerer på MAC-adresser?
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 17:12
Kan du få kontakt til din AE via dit airport utility på din PC?
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 17:14
Zeryus - ja har den gamle, men den har nu samme problem
Potter, ja jeg kan finde den, men den er markeret orange og jeg kan, som beskrevet ovenfor, ikke rigtigt gøre andet end at se den?
|
Skrevet af: zemo
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 17:32
Prøv at lave en nulstilling
http://support.apple.com/kb/HT3728?viewlocale=da_DK - http://support.apple.com/kb/HT3728?viewlocale=da_DK
------------- /zemo/
|
Skrevet af: JayKay
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 17:36
Som Zemo siger så kan det som regel hjælpe at lave en nulstilling. Har i hvertfald hulpet mig med min AE.
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 19:25
Jeg har nu foretaget hård nulstilling - uden dette hjalp. Har også prøvet blød nulstilling, men når jeg prøver at gennemgå de forskellige trin som er beskrevet får jeg følgende fejl igen: "Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til den trådløse apple enhed. Sørg for at netværksforbindelsen er gyldig, og prøv igen" + der skrives fejlkode -4.
Det skal siges, at det ser ud som om der er oprettet et netværk der heder Applenetwork e9db55. Jeg kan dog ikke bruge dette til noget og min normale internet forbindelse ryger hvis jeg prøver.
|
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 19:38
Du må lige forklare, hvordan du hidtil har brugt Airporten; hvad skal den gøre for dig?
Som du har gjort indtil nu, kræver at du laver hele opsætningen igen, idet du har nulstillet alt. Derfor blinker den orange.
|
Skrevet af: LeifH
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 19:44
PeterVest72 skrev:
Det skal siges, at det ser ud som om der er oprettet et netværk der heder Applenetwork e9db55. Jeg kan dog ikke bruge dette til noget og min normale internet forbindelse ryger hvis jeg prøver. |
Det er AirportExpress default SSID efter nulstilling ! Tilslut AE direkte til din PC med kabel (slå evt. WiFi fra på PC)
Kør Airport utiliity http://support.apple.com/kb/dl1547 - http://support.apple.com/kb/dl1547
Så burde du kunne configurere AE til at logge på dit Netværk ! Hvis AE er kablet til router kan du tilslutte PC med kabel til router. Det er altid lidt usikkert at køre config trådløst..
mvh leif
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 19:45
Jeg ønsker kun at streame musik fra itunes til mine eksterne højtalere. Der er dog lige for 2 min sket lidt fremgang - går ud fra at nulstilling mv har hjulpet.
Den lyser nu grønt for første gang og skriver også at den er på mit trådløse netværk. Jeg har dog kun opnået dette med at sætte kabel direkte fra min pc til AE og når jeg fjerner kablet forbliver den grøn men er ikke til at finde via airport værktøjet ? Jeg vil jo gerne undgå at skulle køre via kabel.
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 19:46
LeifH, takker - hvordan får jeg den efterfølgende til at "glemme" kablet og hoppe på det trådløse ?
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 19:48
Ok. Når du nu har nulstillet den, skal du opsætte den igen. Til at oprette forbindelse til dit wifi ked navn og kode. Husk at slå Airplay til.
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 19:50
Beanie, det er gjort, men som jeg har skrevet vil den ikke tilbage på det trådløse - kun via kabel? Overvejer om jeg skal prøve at genstarte router og se om den så kan fange AE ?
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 19:55
Det er ikke nødvendigt at genstarte router. Men dit navn eller kode er forkert.
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 19:57
Måske spørger jeg dumt, men ville jeg så ikke få en fejl ? Alt lyser grønt og den viser mit netværk, men den er bare ikke trådløs ?
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 20:01
PeterVest72 skrev:
Beanie, det er gjort, men som jeg har skrevet vil den ikke tilbage på det trådløse - kun via kabel? Overvejer om jeg skal prøve at genstarte router og se om den så kan fange AE ? |
Kun via kabel ? er det kabel fra AE til router eller til PC.
Hvis til PC gå ind i opsætnng find dit netværk og log på med AE gem og restart AE.
Så burde du kunne gå på nettet med din PC v.h.a. AE som WiFi modtager.
Evt. kan du skifte kanal på AE så den ikke faldersammen med din routers kanal.
leif
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 20:18
Når din AE lyser grønt, er det fordi den har forbindelse til netværk med kabel. Når kabel er væk, blinker den orange, da netværk ikke kan opnåes med wifi. Du skal ikke tænke på kanal, når der skal oprettes til eksisterende wifi. Det gør man helle ikke på laptops, mobiler, tablets eller andre klienter på wifi.
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 20:29
Beanie skrev:
Når din AE lyser grønt, er det fordi den har forbindelse til netværk med kabel. Når kabel er væk, blinker den orange, da netværk ikke kan opnåes med wifi. Du skal ikke tænke på kanal, når der skal oprettes til eksisterende wifi. Det gør man helle ikke på laptops, mobiler, tablets eller andre klienter på wifi. |
Nu nævnte jeg det med kanal, da det kunne være WiFi i AE ikke modtager et "rent"(interferens frit) signal fra router og der for ikke kan logge på router!
Så hvis kode og SSID passer burde den forbinde til trådløs, hvis kablet til PC !
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 21:06
LeifH og Beamie, takker for forslag (og tålmodighed).
Min AE lyser grønt også når kabel ikke er i, men uden kabel kan jeg ikke finde den.
Med kabel får jeg beskeden, når jeg vil rette noget vedr trådløst: "Denne enhed og dens netværkstjenester er midlertidig utilgængelige. Vil du fortsætte?"
LeifH, jeg er sgu nok lidt på bar bund ang det du foreslår (læs: ikke dygtig nok)
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 21:15
PeterVest72 skrev:
LeifH og Beamie, takker for forslag (og tålmodighed).
Min AE lyser grønt også når kabel ikke er i, men uden kabel kan jeg ikke finde den.
Med kabel får jeg beskeden, når jeg vil rette noget vedr trådløst: "Denne enhed og dens netværkstjenester er midlertidig utilgængelige. Vil du fortsætte?"
|
Er det med kabel fra PC til AE ?? ellers prøv det for AE utility finder den så, slå evt. wifi fra på pc imens
Og du vil fortsætte, hvis du får spørgsmålet !
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 21:33
Ja det er med kabel, uden kabel fra PC til AE - uden kan jeg intet. Har sagt ja til at fortsætte og installeret alt helt forfra. Den skriver nu, under manuel opsætning: Trådløs funktion: Opret forbindelse til et trådløst netværk Nedenunder dette fremgår navnet på mit internet. Kanal: 9 (automatisk) Trådløse klienter: 2
Alt det lyder fint, men så snart jeg slipper kablet er jeg uden forbindelse til AE
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 21:42
Det er helt korrekt. Gem disse indstillinger og lad den genstarte og vente et par minutter. Den blinker også orange et par minutter ved genstart.
Ellers må jeg henvise til manualen. Jeg kan ikke forklare det tydeligere.
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 21:56
Beanie skrev:
Det er helt korrekt. Gem disse indstillinger og lad den genstarte og vente et par minutter. Den blinker også orange et par minutter ved genstart.
Ellers må jeg henvise til manualen. Jeg kan ikke forklare det tydeligere. |
Jeg må give Beanie ret, jeg tror at du IKKE får gemt dine indstillinger !
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 22:04
Meget sandsynligt jeg ikke får gemt korrekt -er der en specifik måde til dette ? Jeg mener der står jo "Gem" når man går ud af Airport værktøjet ?
|
Skrevet den: 11-November-2013 kl. 22:29
PeterVest72 skrev:
Meget sandsynligt jeg ikke får gemt korrekt -er der en specifik måde til dette ? Jeg mener der står jo "Gem" når man går ud af Airport værktøjet ? |
Jeg kan ikke lige efterligne en konfiguration(pt ingen AE)
Jeg mener at du kan gemme uden at forlade værktøjet---- du skal få en melding om restart vil ske
|
Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 12-November-2013 kl. 13:10
Kan du ikke lige give en kort beskrivelse af din opsætning ? Du får internet via et modem, har det wifi eller har du en router monteret efter det ? Skal din AE forbinde trådløst til et andet wifi net ?
------------- mvh Jesper \
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 06:55
Hej Jesper, måske skinner min manglende erfaring ind her, men får internet via router. Ingen kabler eller lign til PC.
AE skal ikke til andet end mit "normale" trådløse netværk, som også min pc køre på.
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 11:41
ahh - ja det ændrer jo alt. AE ER en router i sig selv så du skal selvfølgelig logge ind på den og sige den kun skal fungere som accesspunkt og ikke router. Ellers vil den jo forsøge at oprette sit helt eget netværk igen, som ikke har nogen forbindelse til noget sted.
|
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 11:47
Jeg tror OP har forstået så langt.
|
Skrevet den: 13-November-2013 kl. 12:30
PeterVest72 skrev:
Hej Jesper, måske skinner min manglende erfaring ind her, men får internet via router. Ingen kabler eller lign til PC.
AE skal ikke til andet end mit "normale" trådløse netværk, som også min pc køre på. | Har du set denne: http://support.apple.com/kb/HT4587?viewlocale=da_DK&locale=da_DK - http://support.apple.com/kb/HT4587?viewlocale=da_DK&locale=da_DK ?
Din opsætning lyder som pkt. 3: Sådan opretter du forbindelse til et eksisterende Wi-Fi-netværk (kun for iTunes-musik)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
Skrevet af: Auri
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 17:59
hopper lige på denne tråd, jeg har det samme problem, så lidt ærgerligt der ikke er kommet noget nyt om det fungerer. hvis jeg sætter min AE op trådløst kan jeg spille musik fra PC til AE, men forsøger jeg og få kontakt via remote til itunes på min mobil og derefter vil finde AE igen på min PC så er den væk!! og jeg kan starte forfra med opsætning. Det har jeg ca gjort 5 gange det er som om den ikke gemmer det og jeg har fulgt det hvergang, alle 11 punkter!!
lige nu lyser AE grønt, men det minder alligevel om det trådstarter skriver. Den er tilsluttet et anlæg, min pc er trådløst på nette via router på mit private netværk som jeg får AE til at tilslutte når jeg sætter den op, alligevel forsvinder den lige så snart jeg skifter mellem de steder den skal afspille musikken. jeg har en ATV og den kan jeg se hele tiden. Håber der er nogle der kan hjælpe her
mvh Auri
|
Skrevet den: 18-Januar-2014 kl. 12:32
Auri skrev:
hopper lige på denne tråd, jeg har det samme problem, så lidt ærgerligt der ikke er kommet noget nyt om det fungerer. hvis jeg sætter min AE op trådløst kan jeg spille musik fra PC til AE, men forsøger jeg og få kontakt via remote til itunes på min mobil og derefter vil finde AE igen på min PC så er den væk!! og jeg kan starte forfra med opsætning. Det har jeg ca gjort 5 gange det er som om den ikke gemmer det og jeg har fulgt det hvergang, alle 11 punkter!!
lige nu lyser AE grønt, men det minder alligevel om det trådstarter skriver. Den er tilsluttet et anlæg, min pc er trådløst på nette via router på mit private netværk som jeg får AE til at tilslutte når jeg sætter den op, alligevel forsvinder den lige så snart jeg skifter mellem de steder den skal afspille musikken. jeg har en ATV og den kan jeg se hele tiden. Håber der er nogle der kan hjælpe her
mvh Auri |
Beskriv lige dit netværk, fra din internetforbindelse og frem i resten af huset, specielt hvad der er kablet og hvad der er trådløst.Hvis du konfigurerer fra en PC, kan det hjælpe at slå firewallen fra, mens du konfigurerer AE'en.
|
Skrevet den: 18-Januar-2014 kl. 16:59
hej jeg har en router sat til hvor mit net kommer ind i huset her er en nas, ps3 og ATV kablet sat til routeren. på det trådløse netværk har jeg min pc koblet på. fra denne har jeg forsøgt at sætte min AE op, jeg har også prøvet fra en ipad, men hver gang jeg lukker ned og op igen kan den ikke finde AE. jeg har en extender et andet sted i huset men det er ikke dette netværk pc og AE logger på. har prøvet at slukke for extenderen uden ændring. har været logget på routeren for at give AE lov til at logge på med den mac. adresse og jeg har deaktiveret firewall.
AE lyser lige nu grønt, men prøver jeg at finde Ae med airport værktøj kan jeg ikke finde den!
mvh Auri
|
Skrevet den: 19-Januar-2014 kl. 13:24
Auri skrev:
hej jeg har en router sat til hvor mit net kommer ind i huset her er en nas, ps3 og ATV kablet sat til routeren. på det trådløse netværk har jeg min pc koblet på. fra denne har jeg forsøgt at sætte min AE op, jeg har også prøvet fra en ipad, men hver gang jeg lukker ned og op igen kan den ikke finde AE. jeg har en extender et andet sted i huset men det er ikke dette netværk pc og AE logger på. har prøvet at slukke for extenderen uden ændring. har været logget på routeren for at give AE lov til at logge på med den mac. adresse og jeg har deaktiveret firewall.
AE lyser lige nu grønt, men prøver jeg at finde Ae med airport værktøj kan jeg ikke finde den!
mvh Auri |
Hvilken af disse har du valgt at sætte den op til ? - Opret forbindelse til trådløst netværk - Opret et trådløst netværk - Udvid et trådløst netværk
Hvordan ønsker du at bruge din AE, kun til musikafspilning eller også udvidelse af dit trådløse net ? Når du prøver at konfigurere AE, efter factory reset, er det så via kabel eller trådløs ? Hvis det er trådløst, skal du slukke for din firewall, mens du er i gang.
|
Skrevet den: 20-Januar-2014 kl. 22:41
jeg vælger - Opret forbindelse til trådløst netværk jeg skal kun bruge den til musik, og har forsøgt både med og uden kabel. og min firewall har være slået fra hele tiden mens jeg prøver at sætte den op.
mvh Auri
|
Skrevet den: 21-Januar-2014 kl. 09:31
Du kan have problemer med Airplay, hvis du bruger TDC Homeboks eller lignende routere. Jeg har før bøvlet med en Linksys/Cisco router. Efter et skifte til Netgear og senere AppleTimeCapaule, har der ikke været problemer.
|
Skrevet den: 21-Januar-2014 kl. 10:54
Beanie skrev:
Du kan have problemer med Airplay, hvis du bruger TDC Homeboks eller lignende routere. Jeg har før bøvlet med en Linksys/Cisco router. Efter et skifte til Netgear og senere AppleTimeCapaule, har der ikke været problemer. |
Korrekt, det skyldes at Bonjour protokollen, som Apple bruger bl.a. til Airplay, ikke kan sende data mellem trådet og trådløst net på TDC Homebox. Jeg har selv en TDC Homebox og bruger en Time Capsule til mit trådløse net.
|
|