Hej.
Jeg plejer ikke at kritisere hvad andre skriver, men jeg føler at jeg desværre er nødt til at skrive at ClausJ's to sidste indlæg ikke vil virke.
Nej Precious, du spørger ikke om noget, der ikke kan lade sig gøre. Det er bare ærgerligt at du ikke spurgte før du lavede den første halvdel af arbejdet.
Som jeg tidligere skrev er det billigste at trække 7 kabler ud til et Octo LNB. Den anden mulighed jeg nævnte var at trække 4 kabler ud fra en Multiswitch og til et specielt Quadro LNB. Dette kan evt. gøres med et specielt tyk coax kabel med 4 ledere i.
Grunden til at det er anderledes end Kabel-TV er at der skal gå signaler begge veje i kablerne. Når man vælger en kanal på SAT Modtageren styrer den om det er en Horisontalt eller Vertikal transponder du har valgt. Dette valg sker ved at SAT Modtageren strømforsyner sin del af LNB'et med enten 14 eller 18 volt. Samtidigt sender SAT Modtageren måske en 22 KHZ tone ud for at for at fortælle at Transponderen ligger i det høje og ikke det lave frekvensbånd. Først da sender LNB'et det ønskede signal tilbage til SAT Modtageren.
Der findes vel 3 forskellige måder at trække kabler til det du ønsker. Jeg tænkte på om den tredje kunne være en mulighed mens jeg skrev det tidligere indlæg, men valgte da at se bort fra den da du allere havde trukket 7 separate kabler og denne tredje mulighed kræver specielle SAT Modtagere med noget der hedder SatCR indbygget.
Med SatCR trækker man ET kabel direkte FRA en SatCR udgang på et specielt LNB eller FRA en SatCr udgang på en Speciel Multiswitch. ( En Multiswitch kræver stadig enten ET tykt eller 4 alm kabler til et Quadro LNB )
Dette kabel trækkes så over til SAT modtagerne på en af 2 måder. Enten via en speciel fordeler dåse med DC gennemgang eller sløjfet fra vægdåse til vægdåse i en lang streng. Disse vægdåser er også¨med DC gennemgang og har forskellig dæmpning i forhold til hvor på strengen de sidder.
Begrænsningen er at hvis du ønsker en SatCR udgang på et LNB findes de ikke med mere end højst 4 logiske udgange. Hvis du vil have flere skal du bruge en Multiqwitch med en eller to SatCR udgangs stik.
I SAT Modtagerne med SatCR funktion vælger man så forskellige logiske kanaler de skal kommunikere med LNB'et på. Du kan godt have en installation med 7 vægdåser og med 4 SATCR SAT Modtagere du flytter rundt.
Hvis du vil Google det, hedder SarCr UNICable på Engelsk og Einkabel på Tysk.
Jeg kender ikke din installation og dine muligheder, så spørg bare løs.
Hilsen Carsten.
|