Fælleskøb: Samsung PS 42Q7H
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12786
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 03:22
Emne: Fælleskøb: Samsung PS 42Q7H
Skrevet af: Zamenhof
Emne: Fælleskøb: Samsung PS 42Q7H
Skrevet den: 11-Juni-2006 kl. 20:07
Nu hvor fælleskøbet på det ellers spændende LG 42PC1Rx er overstået, var det måske på tide at lægge en føler ud på det nye Samsung PS 42Q7H, som der er blevet summet lidt om her på siden (fx http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12426 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12426 ).
Expert lagde ud med en uforståelig pris på 25.000, men Tape Connection er allerede nede i 17.499, så det er umiddelbart et ret attraktivt plasma-tv.
Hvad siger I? Er I friske?
|
Svar:
Skrevet af: Johnny37
Skrevet den: 11-Juni-2006 kl. 22:35
Hvis prisen er god, så er jeg på :-) så flytter jeg mit PS-42S5H ind i soveværelset
|
Skrevet af: HisLogin
Skrevet den: 11-Juni-2006 kl. 23:13
Sammer her, god pris = køb. ![](smileys/smiley17.gif)
Er dog mest stemt for PS-42C7H!
|
Skrevet den: 12-Juni-2006 kl. 08:53
HisLogin skrev:
Er dog mest stemt for PS-42C7H!
|
Det kunne være fint, hvis der var mulighed for at vælge mellem PS 42C7H og PS 42Q7H så. Jeg var også selv fra starten mest tændt på C'eren, men da jeg så den live i Illum, blev jeg alligevel nysgerrig efter at se den blankpolerede udgave.
|
Skrevet af: Ziersen
Skrevet den: 19-Juni-2006 kl. 15:30
Jeg er også med på et fælleskøb hvis prisen er ok.
Hvad er forskellen overhovedet på PS 42C7H og PS 42Q7H???
|
Skrevet af: HisLogin
Skrevet den: 19-Juni-2006 kl. 15:44
Ziersen skrev:
Jeg er også med på et fælleskøb hvis prisen er ok.
Hvad er forskellen overhovedet på PS 42C7H og PS 42Q7H???
|
Jeg mener at ha' læst det er udseende: PS-42C7H har mat sort ramme, PS42Q7H har 'piano-agtig' blank ramme.
|
Skrevet den: 19-Juni-2006 kl. 15:47
Nå okay..! Så tror jeg nok at jeg klart vil være for en PS42Q7H, tror bedst jeg kan lide den piano-agtige blanke ramme ![](smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet den: 21-Juni-2006 kl. 08:24
Er der nogle der ved hvad prisen eventuelt kunne komme ned på ved fælleskøb? Jeg vil sige jeg er meget tæt på at købe PS42Q7H-modellen ved tape-connection. Efter hvad jeg har læst mig frem til på nettet, lader det til at være et ganske fornuftigt fjernsyn???
|
Skrevet af: TVJ1
Skrevet den: 21-Juni-2006 kl. 09:44
Det ser ud som et meget spændende TV - især designet. Er der nogen der har kendskab eller links til test af dette TV ?
Er spændt på om det matcher Panasonic PV60 i kvalitet.
------------- TVJ
Pioneer PDP 5080XD
PS3 - GT5 pro
Logitech G25
|
Skrevet den: 27-Juni-2006 kl. 08:39
Er der slet ikke nogle der har noget positivt at sige om dette TV? Nogle som allerede har købt det eller har hørt noget om det?
|
Skrevet den: 27-Juni-2006 kl. 09:06
Jeg er efterhånden blevet link lunken over for fjernsynet. De primære tre grunde er: ingen digital tuner, kun én HDMI-indgang, kun én tuner.
Men ellers er det bemærkelsesværdigt, hvor få anmeldelser der er at finde på nettet.
|
Skrevet den: 27-Juni-2006 kl. 09:17
Hmm.. tjaa det er måske rigtigt nok. Men hvad skal man helt bruge 2 tunere til?? Man kan køre PIP, men hvad ellers? kun en HDMI-indgang, ja det er korrekt, men får man brug for mere end 1, foreløbigt? Ingen digital tuner, ja det er korrekt det er lidt ærgerligt, det kunne der godt have været i.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 27-Juni-2006 kl. 23:33
Hvis man er på kabel-TV,eller har sattelit reciever er digitaltuner under alle omstændiheder ligegyldig.Jeg skal i hvert fald ikke ha antenne på huset igen.Er til gengæld enig i,at kun en HDMI indgang er lidt tyndt,men det er der jo også råd for. MHT PIP har jeg haft det i mit CRT i 6 år ,og dybest set aldrig brugt det.
Hvis du gider læse Svensk,er der masser af meninger,billeder osv bla her :http://www.minhembio.com/forum/index.php? showtopic=123521&st=270
|
Skrevet af: tekno
Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 01:04
er der nogle der ved om Samsung nedskalere for at kunne håndtere billedsignalet?
|
Skrevet af: tekno
Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 20:34
Jeg har hørt at Samsung kun kan håndtere et 480p signal er der noget om snakken?
|
Skrevet af: Nauzeas
Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 21:02
Har lige "ræset" igennem manualen og kan ikke finde noget ud over det her :
480i/p, 576i/p, 720p, or 1080i is not available in PC mode.... så det tyder på det kun er fra PC eller?
Men håber da ikke det er rigtigt ... er lige ved at bestille et selv ![](smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 21:17
Ziersen skrev:
Hmm.. tjaa det er måske rigtigt nok. Men hvad skal man helt bruge 2 tunere til?? Man kan køre PIP, men hvad ellers? kun en HDMI-indgang, ja det er korrekt, men får man brug for mere end 1, foreløbigt? Ingen digital tuner, ja det er korrekt det er lidt ærgerligt, det kunne der godt have været i.
|
Ja, man kan da sagtens leve uden de ting. Men inden jeg smækker 15 kilo på bordet, vil jeg gerne være sikker på, at jeg har gjort det bedst mulige køb.
Digital tuner? Ja, jeg er et eller andet sted også færdig med antenner på taget. To tunere? Ja, det er måske overflødigt. To HDMI-indgange mener jeg til gengæld, er vigtigt. Fra dag ét vil jeg gerne have koblet computeren til fjernsynet, og senere investerer jeg nok en harddiskrecorder med HDMI-udgang. Jeg ved godt, at der findes forskellige løsninger, men sagen er jo, at jeg foretrækker at have det hele indbygget i tv'et på forhånd.
|
|