Print side | Luk vindue

AirPlay "hakker" ved skærmdublering

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127887
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 21:08


Emne: AirPlay "hakker" ved skærmdublering
Skrevet af: ladiesman217
Emne: AirPlay "hakker" ved skærmdublering
Skrevet den: 22-November-2013 kl. 13:20
Hej,

Hvis jeg ser film/sport via min iPad fra Viaplay app'en over AirPlay (iPad > Apple TV) så kører det smertefrit og ret godt. Det eneste gigantiske problem, er at rettighederne vidst nok gør sådan at undertekster ikke må følge med, via AirPlay, er det korrekt forstået? Og er der noget der taler for at det måske bliver ændret i nærmeste fremtid?

Men...

Hvis jeg skærmdublerer fra min MacBook Air f.eks. til mit Apple TV og afspiller en film igennem VLC Player, så hakker det helt vildt til tider, som om den ikke kan følge med. Men som sagt så kører streaming af en film/sport fra iPad'en igennem Viaplay app'en ganske godt.

Hvad er det der gør at skærmdublering fra min MacBook Air ikke kører lige så godt, og kan man gøre noget ved det?


-------------
          



Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 22-November-2013 kl. 13:30
Når du bruger Airplay i f.eks. Viaplay, så overtager Apple TV-boksen streamet direkte til Viaplay-serverne. iPad bruges kun til at holde forbindelsen kørende.

Med Airplay Mirroring skal din iPad/Macbook først skabe en videostrøm, komprimere den og sende den til tv'et. Det kræver en del.

Fejlen ligger formentlig i, at enten din Macbook Air ikke kan følge med eller at din router/WiFi forbindelse er for langsom.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: noxity
Skrevet den: 22-November-2013 kl. 13:33
Er ret sikker på at AppleTV selv overtager streamet når du skærmdublere fra en App. Du overfører altså ikke rigtigt noget data mellem iPad og ATV.

Skærmdublerere du derimod fra din MacBook, så er det alt billedinformation som skal overføres mellem ATV og din MacBook. Det er nok der problemet opstår.


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 22-November-2013 kl. 13:36
Ja det giver god mening. Det havde jeg ikke lige overvejet.

Jeg må ud og se om jeg kan finde mig en hurtigere router så. Måske få sat noget N-netværk op.


-------------
          


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 22-November-2013 kl. 13:53
Jeg bruger min MacMini til at optage TV. Så jeg prøvede at afspille en optagelse via EyeTV på Mini'en og bruge Airplay Mirroring. Jeg var helt ærlig MEGET skuffet over kvaliteten. TV udsendelsen var optaget på Kanal5 (1080i), men på TV'et så det ud som om det var en 480p voldskomprimeret fil der blev afspillet !

-------------


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 22-November-2013 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ja det giver god mening. Det havde jeg ikke lige overvejet.

Jeg må ud og se om jeg kan finde mig en hurtigere router så. Måske få sat noget N-netværk op.

Har du ikke en Time Capsule? Det er en N-router også.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 24-November-2013 kl. 15:09
Jo jeg har en TC, men det er ikke hos mig selv det her, desværre.

Men det er ret interssandt det du skriver alligevel. Jeg har Stofanet i mit hjem, kan jeg godt via TC lave N-netværk sådan?


-------------
          



Print side | Luk vindue