Print side | Luk vindue

Samsung UE40F5505 og Plex

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128083
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 00:06

Emne: Samsung UE40F5505 og Plex
Skrevet af: StueGnu
Emne: Samsung UE40F5505 og Plex
Skrevet den: 30-November-2013 kl. 00:39
Hej med jer!

Jeg har et Samsung LE46C755 fra 2010, som jeg primært bruger til at se indhold på via Plex fra min Unraid-server. I sommers blev Plex opdateret, så det ikke længere kører særlig godt på de ældre apparater, som blandt andet mit tv. Derfor har jeg et stykke tid overvejet en anden løsning.

Noget af det bedste ved at have Plex på TV'et er at jeg kan klare alt med een fjernbetjening. Jeg har tidligere haft mange forskellige apparater og prøvet at styre dem med Logitechs multifjernbetjeninger, men det har aldrig spillet 100%. Derfor blev jeg så glad for mit nuværende tv.

De fleste alternative måder at køre Plex på, involverer særskilt fjernbetjening og det er jeg som sagt ikke særlig interesseret i. Jeg har overvejet at købe en Smart-blurayafspiller fra Samsung til at køre Plex på, men nettet er fuld af grufulde historier om cinavia-blokering.

Da Wupti i dag havde UE40F5505 på tilbud til 3.000 kr har jeg bestilt det og jeg har jo indtil mandag morgen til at bestemme mig om jeg vil have det.

Så nu til spørgsmålet - Er der nogen der kører Plex på UE40F5505 og kan fortælle om det kører ordentligt? Jeg forestiller mig at 5-serien ikke har så meget processorkraft, som Plex har brug for, men det er bare gætværk.

Andre kommentarer til modellen er også velkomne :)

Svar:
Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 30-November-2013 kl. 18:15
40es6715 (2012 uden dual core) kører fint med plex.

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio

Skrevet af: kbking
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 19:25
Plex kører fint på F5505. Eneste mærkelige ting ved mit tv er at plex kører bedre på trådløst netværk end med kablet netværk.

Print side | Luk vindue