R.I.P Paul Walker.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128107
Udskrevet den: 04-Maj-2025 kl. 12:22
Emne: R.I.P Paul Walker.
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: R.I.P Paul Walker.
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 10:13
Paul Walker, som er mest kendt, fra Fast and Furious serien er død, 40 år. Der er altså lidt for mange som dør tidligt.
http://politiken.dk/kultur/nyheder/ECE2147939/fast--furious-stjerne-omkommer-i-porsche-ulykke/ - http://politiken.dk/kultur/nyheder/ECE2147939/fast--furious-stjerne-omkommer-i-porsche-ulykke/

------------- Mvh Flemming Larsen
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 10:21
Ja det var et for hurtig exit fra dette liv. Han døde i en bilulykke!!!
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 10:30
Ja, det er lidt underligt, at han lige dør i en bilulykke, når man tænker på de film, han har været med i.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 10:30
RIP. Håber de var færdige med 7'eren.
Når man ser crashsitet med bilen på cnn.com så er der 2 ting der springer i øjnene. FAST AND FURIOUS. - Hold da op. Et lige stykke vej med en bil der i bogstaveligste forstand er klippet i 2 stykker af et træ i midterrabatten. De må have kørt omkring de 200 for at få det til at se ud som den bunke metal der ligger rundt om træet. Men tror også vi kan være helt sikker på at der ikke har været nogen mulighed for lidelser. Den er vist indtrådt øjeblikkeligt. Men han var jo desværre ikke selv chauffør, og så er det endnu mere tragisk.
Totalt sørgeligt.
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 10:50
RIP...og så lige en bil ulykke...
------------- TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 11:15
Ja lidt tragikomisk det skulle ende i en bilulykke. Godt der ikke var andre som døde, når de skulle lege med farten på den måde.
Sørgeligt for deres familier.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 12:27
Ja tragikomisk at skulle dø på den måde når man kører uden respekt for livet i de film har var med i.
R.I.P
|
Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 13:37
claus_jac skrev:
RIP. Håber de var færdige med 7'eren.
|
Langt fra... læste lige at de først startede med at optage tilbage i september, så det kommer uden tvivl til at få konsekvenser for filmen!
En ærgerlig ting for alle fans, men sådan er livet nu engang! 
------------- LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
Skrevet af: MadsChristensen
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 16:56
Synes man ser det ske lidt for ofte at highend biler og kendte personer omkommer i bil ulykker. Jeg tror at Problemet med super biler der ikke bliver produceret i et vidst antal, ikke skal crash testes på samme vilkår som alm serie produktion. Farten er har måske ikke været det afgørende. Carbon, magnesium + nogle typer alu og andre letvægts materialer er stærke, men bilen er ikke bygget til at optage kollisions/stød som en alm person bil. + Feks. så har rigtig mange ikke engang brandvæg imellem motor og kabine, dvs. kun carbon eller selve ramme/chasis er det eneste der er imellem føre og motor fra evt. brand.
Går der brand i bilen går det hurtig, og det ser man jævnligt fordi døre- hjelm- tag er tit lavet i carbon eller composite compound for vægtens skyld. Det brænder bare rigtig hurtig, var det en alm person bil i metal var der gået lidt tid før det begynder for alvor at brænde.
Men trist, synes han var meget genial til den type film han var med i.
------------- Pioneer krp500a Pioneer sc-lx90 susano Pioneer lx-bdp91 B&W 802D B&W 802N
|
Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 18:21
Mads, ved ikke om DU ved det, men det er faktisk sådan, at man kan få Carbon eller Kulfiber som det jo hedder på dansk, der faktisk er stærkere end metal! 
Så hvis du prøver at bruge som argument for bilens holdbarhed at den var lavet i carbon, så holder det ik helt. 
------------- LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 18:23
@madschristensen - regler gælder for ALLE biler. Om det er 1 eller 1mio eksemplarer. og du er helt og aldeles galt på den hvad angår supersportsvognes konstruktion - tværtimod er de langt bedre bygget sikkerhedsmæssigt end din standard panda.(men du har ret. de har ikke små hvide airbags over det hele) der er rigtigt mange superbiler der bliver bygget over et monocoque cockpit og det er netop årsagen til at du kan stige ud af en F1 bil selvom du har kørt den i hegneet med 290 i timen. - tro mig - det kan du ikke i din panda uanset hvor mange airbags du kaster i den. (og der er så heller ikke plads til en motor der kan få den op på 290, men det er en anden side af sagen.)
|
Skrevet af: MadsChristensen
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 19:21
Carbon kan være stærkere end metal.. Ja netop stærkere end metal kan carbon være, netop derfor tager det ikke kollisions/stød som en alm person bil. En alm bil har er opbygget således at metalet optager stødet og bøjer. Frontal kollision stødet er derfor reduceret og udviklet år efter år f.eks. Når du så kører galt i en bil med stærkere ramme/chasis går alt energien i de løse dele (personer i bilen) Derfor har mange f.eks. monocoque cockpit som der bliver nævnt... Rammen er super stærk, men giver sig ikke på samme måde som alm metal. Om de så er langt bedre sikkerhedsmæssigt?, det afhænger vel af hvilke forhold ulykken sker under. Det er klart de har topfart der er markant højere end alm person biler, men at sige at de er bedre sikerhedsmæssig end f.eks. de bedste Ncap testede personbiler??
På Fdm side kan man læse at:
Det er et lovkrav, at alle nye bilmodeller skal igennem en række sikkerhedstests, før de kommer i handlen.
loven opstiller kun minimumskrav til bilernes sikkerhed, og derfor er det Euro NCAPs mål at tilskynde bilproducenterne til at overgå disse minimuskrav.
Netop minimums krav er det vigtige, der er ikke 12 airbags og side kollision i de fleste supersportsvogne. Men kun hvad der skal være minimum af på tidspunktet bilen kommer på markedet. At meget af udviklingen kommer fra motorsports verden er kun en del af det jo. Derfor kan man ikke sige at bare forde det er en superbil så den er opbygget sikkerhedsmæssig bedre med f.eks. monocoque cockpit.. kontra de bedste sikkerhedsmæssig person biler.
Det er først i de senere år at superbiler har fået stillet større krav, og i motorsports verden stiller de jo også langt større krav.
Jeg kører selv trackday og har selv set mange af de typer biler på godt og ondt.
------------- Pioneer krp500a Pioneer sc-lx90 susano Pioneer lx-bdp91 B&W 802D B&W 802N
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 22:04
@Mads
problemet er jo ikke det materiale de er lavet af, men at de kører vanvittigt hurtigt. Der er ingen bil der kan holde til at flyve sidelæns ind i et træ med 200 (eller 100). I motorsportsverdenen så vi jo i det seneste Le Mans at en dansk kører mistede livet fordi barrieren ikke var god nok netop der hvor han chrashede. Du har muligvis ret i at bilerne ikke er helt bilerne ikke er helt så sikre, men det er næsten altid reglen når man læser om highend biler og kendte i tragiske bilulykker, at udfaldet af ulykken skyldes alt for høj fart.
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet af: MadsChristensen
Skrevet den: 01-December-2013 kl. 22:57
Nej er godt klar over at hastigheden dræber. Gir dig ret i at High end biler og fart er noget man læser tit. De heldigvis få gange hvor jeg har set en Ferrari 360 blive smadret var på Padborg park. Og der var det ikke farten der gjorde udfaldet. Den havde ikke konstruktionen til at aftage noget af trykket, hverken side eller bag. Den var helt færdig. konstruktionen beskytter bedst muligt på de områder der bliver udviklet til. Superbiler bliver ikke crash testet igen og igen. Bare for at finde den mest sikre konstruktion. Det gør de alm bil og bliver løbende opdateret. Hvis man går ind på Europæiske Ncap side finder du ikke ret mange test af "superbiler offentlig gjort" De rige købe jo heller ikke en pagani zonda r for sikkerhedens skyld
Men er sikker på at holder vi os på de normale hastigheder, er de bedste ncap alm biler mere sikre. Jeg siger ikke at materialet er hoved problemet. Men nogle problemer ligger også i at f.eks. at benzin tank bruges tit som en del af brænd væg i mmellem motor og kabine. Det gør den faktisk i porsche carrera gt, og det er ikke rart at tænke på at man sidder 20-30cm foran "50ltr" benzin. Så kan man diskutere om det er klogt hvis der skulle ske side collision eller påkørsel bagfra. Motor og tank sidder tæt sammen, føren har ikke mange sek til at komme ud i tilfælde af brænd. I motorsport er det mere sikkert, men ja folk dør desværre også der pga. hovedlæsioner, der er det tit nakken der brækker. Hjelmens vægt og g påvirkningen på nakken er kolossal.
------------- Pioneer krp500a Pioneer sc-lx90 susano Pioneer lx-bdp91 B&W 802D B&W 802N
|
Skrevet af: Kennethxyz
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 08:24
MadsChristensen skrev:
Men er sikker på at holder vi os på de normale hastigheder, er de bedste ncap alm biler mere sikre. Jeg siger ikke at materialet er hoved problemet. |
Problemet med NCAP testen er at de uddeles pr. klasse, så de er ikke repræsentative for bilens sikkerhed generelt. Ellers kunne de små lortespande (Citroen C1 osv) der kører så mange af på de danske veje ikke få så mange stjerner.
Jeg ved i hvert fald godt hvor jeg helst ville sidde hvis jeg kører galt med en af dem og det er i min Audi.
------------- Sony KDL-55AF8 Sony Playstation 5 Mac Mini
|
Skrevet af: Therien
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 09:09
Nå.. Men det bliver sgu spændende at se hvordan de får ham afrundet FF7!
------------- Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 09:50
prøv at forestille dig at sætte på bagsædet i en VW up. og så efterfølgende at blive påkørt bagfra. Så hellere tog surfing
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 16:06
Flemming Larsen skrev:
Ja, det er lidt underligt, at han lige dør i en bilulykke, når man tænker på de film, han har været med i.
|
Hmm, har du set outtakes fra filmene Flemming? Bilerne bevæger sig ikke når de "kører" 
Men for pokker et tab. Jeg håber virkeligt at det er grundet fejl i bilen, punktering eller andet uden for hans kontrol. Ellers er han bare en idiot. Kommer til at savne ham i FF. Han passede perfekt i rollen. Og fuldstændig korrekt; der falder sqi for mange fra for tidligt af de gode. Hedge Ledger's tidlige bortgang var også et kæmpe tab.
|
Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 16:13
http://filmz.dk/officielt-fast-og-furious-7-udskydes-efter-paul-walkers-doed - FF7 udsat
|
Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 16:16
Bemærk lige, at han var passager i øvrigt: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/12/01/1201061421.htm - Link
|
Skrevet af: Gonardo
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 16:32
MadsChristensen skrev:
Nej er godt klar over at hastigheden dræber. Gir dig ret i at High end biler og fart er noget man læser tit. De heldigvis få gange hvor jeg har set en Ferrari 360 blive smadret var på Padborg park. Og der var det ikke farten der gjorde udfaldet. Den havde ikke konstruktionen til at aftage noget af trykket, hverken side eller bag. Den var helt færdig. konstruktionen beskytter bedst muligt på de områder der bliver udviklet til. Superbiler bliver ikke crash testet igen og igen. Bare for at finde den mest sikre konstruktion. Det gør de alm bil og bliver løbende opdateret. Hvis man går ind på Europæiske Ncap side finder du ikke ret mange test af "superbiler offentlig gjort" De rige købe jo heller ikke en pagani zonda r for sikkerhedens skyld
Men er sikker på at holder vi os på de normale hastigheder, er de bedste ncap alm biler mere sikre. Jeg siger ikke at materialet er hoved problemet. Men nogle problemer ligger også i at f.eks. at benzin tank bruges tit som en del af brænd væg i mmellem motor og kabine. Det gør den faktisk i porsche carrera gt, og det er ikke rart at tænke på at man sidder 20-30cm foran "50ltr" benzin. Så kan man diskutere om det er klogt hvis der skulle ske side collision eller påkørsel bagfra. Motor og tank sidder tæt sammen, føren har ikke mange sek til at komme ud i tilfælde af brænd. I motorsport er det mere sikkert, men ja folk dør desværre også der pga. hovedlæsioner, der er det tit nakken der brækker. Hjelmens vægt og g påvirkningen på nakken er kolossal. |
Enig  Havde måske overlevet hvis de kørte i en bil med motor ude foran og benzintank i den anden ende...f.eks Mitsubishi EVO eller en Skyline.
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 16:38
Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 16:44
Hæ hæ, ja. Men som det ser ud, var det hans ven som førte bilen. Han er ikke omtalt som værende medskuespiller i filmene Det må ha været noget wannabe FF han har været ude i.
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 17:12
fhansen skrev:
Hæ hæ, ja. Men som det ser ud, var det hans ven som førte bilen. Han er ikke omtalt som værende medskuespiller i filmene Det må ha været noget wannabe FF han har været ude i.
|
Ja, det er en ven, som endda, er tidligere professionel kører.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: thxtex
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 17:16
Så går seneste rygte på at der muligvis har været tale om et Street Race. http://www.tmz.com/2013/12/02/paul-walker-crash-street-racing-investigation-death/
|
Skrevet af: fhansen
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 17:29
Ja, det gør bestemt ikke sagen bedre, suk
|
Skrevet af: BlackAce
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 13:11
fhansen skrev:
Ja, det gør bestemt ikke sagen bedre, suk
|
Det sidste jeg har hørt, at der var problemer med bilen.
------------- 655 Blu-Ray film 36 PS3 spil 7 PS4 spil Samsung UE-55D8005 Samsung LE-40F86BD (sovevær.) Samsung DVD-HR750 160GB Sony PS3 Slim 120GB Sony PS4 1TB OnePlace tvbox HDTV-BOX C9000 serien C
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 15:50
Det kunne lyde til at der har været kørt en kende stærkt og at et af dækkene måske er punkteret under kørslen. http://edition.cnn.com/2013/12/02/showbiz/paul-walker-death/index.html?hpt=hp_t3
|
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 12:24
Ja, synd at det skulle ske og ekstra ærgeligt fordi det var slet ikke meningen han skulle have været i bilen - han fik bare lige lyst til at køre med. Hvorfor kunne ham Roger (var det ikke sådan han hed?) ikke køre ordentligt. Desuden var denne bil endda svær at køre for selv professionelle, så han kunne vel have passet lidt bedre på.
------------- Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
|