Print side | Luk vindue

Dilemma, hvad ville I gøre

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128153
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 16:10


Emne: Dilemma, hvad ville I gøre
Skrevet af: Leviathan.jk
Emne: Dilemma, hvad ville I gøre
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 14:19
Kære brugere
Jeg har over den sidste måned skrevet og ringet frem og tilbage med en potentiel køber af min forstærker Musical Fidelity A1008. Til at starte med var aftalen, at køber ville komme forbi for at se og høre den og så tage den med hjem, hvis han kunne lide lyden mv. Men da køber bor i Jylland, og han ikke kunne finde kørerlejlighed besluttede vi os for, at jeg kunne sende den i stedet, selvom jeg til at starte med ikke var meget for det, ville jeg i sidste ende også bare gerne have den solgt. Da jeg havde originalindpakningen og skum mv. til at dække den med, tog jeg chancen.
Nu har køber så modtaget forstærkeren i dag, og han har så ringet til mig og fortalte mig, at den ikke virkede. Der var lys i, men han kunne ikke få lys i selve inputsne. Jeg fortalte ham at den virkede inden jeg sendte den (hvilket jeg i øvrigt har filmet, at den gjorde). Og bad om være helt sikker på, at den var ordenligt tilsluttet. 
Så nu kommer spørgsmålet så til jer – hvad ville I gøre i mit sted. Ville I sige til køber, at det er bare ærgerligt, eller vil I lade handlen gå tilbage? Eller gøre noget helt tredje? Jeg er sgu lidt i et dilemma her. Jeg har brugt lang tid på at undersøge forsendelse, kommunikere med køber osv. På den anden side er det jo også meget surt for køber, at den forstærker at han har fået ikke virker. 


-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900



Svar:
Skrevet af: Kanee
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 15:16
Rent juridisk er det dig der bærer risikoen for varen, indtil køber har fået den i fysisk besiddelse.

Han kan derfor hæve købet og få pengene tilbage.

PostDK dækker skader på pakker, jeg tror, at det er op til 4.800. Jeg ville betale pengene tilbage og tage fat i Post Danmark.


-------------
-----
Panasonic TX-P42G20E
Popcorn Hour C-200
Marantz SR6004
Xbox 360



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 15:39
Det er noget vrøvl. Når forstærkeren er overgivet til transportfører, er det ham der har ansvaret for at den kommer frem i hel tilstand. Men det blir vanskeligt at bevise at der er sket noget under transporten, hvis ikke man kan se nogen mærker.

Du kan jo i første omgang henvende dig til transportfører og gøre krav gældende om erstatning, da de jo er forsikret.


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 15:58
Jeg har video fra dagen før netop fordi jeg ikke havde det super godt med at sende den. Men hvis det er mit ansvar under forsendelsen er der jo ikke så meget at gøre. Pakken er ikke sendt med post DK desværre ds den var for tung. Der er kun 500 kr. forsikring på pakken. I bagklogskabens lys er det jo også dumt. Køber ville bare have det billigt. Køber siger at der ikke er nogen skade at se, og den var pakket meget godt.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 16:12
Få køber til at sende den retur.

Så må du lade handlen gå tilbage.   Få den rep. Og sælg den igen.


Skrevet af: ThomasP
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 16:28
Aftal med køber, at han betaler returportoen, og lad så handelen gå retur. Det er bedre, at du får forstærkeren hjem, så du selv kan vurdere, hvad der er sket.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 19:21
Hvorfor skulle han?
 
Køber har accepteret risikoen, så han må se om han kan få post til at betale.
 
 


Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 20:06
Hvis køber har bestemt transportøren og fravalgt forsikring for at spare, så er det ærgerligt.
Hvis bud er afgivet uden porto og køber bestemt og betalt transporten, så er det, i min optik, købers mellemværende med transportøren. Hvis sælger ydermere har en video af et fungerende produkt fra dagen før, så må køber have den og forlægge transportøren.

Edit, et lille P.S. Det er meget muligt at afsender af transportøren betragtes som kunden, er det tilfældet, så hjælper du selvfølgelig køber så meget som du kan :-)


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 20:19
Hvis forstærker ikke har fysiske skader kan du ikke få post dk til at dække.
 
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 20:35
Den er jo ikke sendt med postdk pga vægten. Hvis den var, var den også dækket af deres forsikring


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 20:51
Han har sikkert fortrudt købet, og vil sende den retur til dig. Det er jo bare ærgerligt, da det jo lyder som om han gerne ville have den sendt, men du ikke var meget for det. Så må han betale for forsendelsen og du overføre penge til  ham når du har modtaget den.

Eller også må du være helt forkantet og sige at du har dokumenteret den virkede inden. At han vil have en billig transport er jo ikke din skyld.
Men det er sgu en lidt ærgerlig situation for jeg begge. 



Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 21:03
Mange tak for alle jeres inputs. Det ender nok med, at jeg tager den retur. Men godt at høre, at jeg skal have forstærkeren først. Køber var nemlig ude i, at han ville have pengene med det samme.

Men det fører så til mit næste spørgsmål. Hvad så hvis, jeg får den tilbage i betydelig synlig dårligere stand, end da jeg sendte den? Er det bare bad luck for mig?

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 21:11
Hvis den skal retur, må du forlange at den bliver sendt tilbage med et fragt firma der har noget pakke forsikring. Kan se DPD har en udvidet ansvarsdækning. Ved dog ikke hvad prisen er på denne.


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 21:12
 Hvis jeg var dig ville jeg ikke acceptere andet, hvis en returnering skal komme på tale. Better safe, than sorry.



Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 21:18
Skal da ikke betale ham pengene tilbage før du har haft mulighed for at vurdere standen.
 
DU MÅ IKKE BETALE HAM TILBAGE FØR DU HAR FÅET DEN RETUR.


Skrevet af: zczc
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

 
... 
tog jeg chancen. 
...

Hvad er problemet?


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 21:26
Jeg er ikke helt med? Måske dårligt formuleret fra min side, men det jeg mener er, at sende den, da der kan være risiko ved at gøre det. Og lige netop, hvad der så skete. Det er bare så meget nemmere ved face to face handler, køber kan se og høre den, og så er den ikke længere. Det er første og sidste gang, at jeg sender noget....

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-December-2013 kl. 21:45
Face to face er også det bedste. Forsendelse kan komme på tale hvis man kender hinanden i forvejen, ellers ikke


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 18:15
Nå jeg har har aftalt at tage forstærkeren retur. Inden da spurgte han om lov til at åbne den og tjekke for, om der var gået en sikrikng. Det fik han lov til. Han kunne ikke se noget galt med sikringen men opdaget den ene højttalerterminal sad løst. Jeg sagde til ham, at det nok var det, der var galt og det måtte jeg få en til at kigge på, når jeg fik den retur. Nu skriver han så, at han har loddet den på igen, men det hjalp ikke. Jeg mener, jeg synes bestemt ikke det er særlig fedt, at han er gået solo og begyndt med en hjemme reperation, som jeg så kan have glæde af...

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Nå jeg har har aftalt at tage forstærkeren retur. Inden da spurgte han om lov til at åbne den og tjekke for, om der var gået en sikrikng. Det fik han lov til. Han kunne ikke se noget galt med sikringen men opdaget den ene højttalerterminal sad løst. Jeg sagde til ham, at det nok var det, der var galt og det måtte jeg få en til at kigge på, når jeg fik den retur. Nu skriver han så, at han har loddet den på igen, men det hjalp ikke. Jeg mener, jeg synes bestemt ikke det er særlig fedt, at han er gået solo og begyndt med en hjemme reperation, som jeg så kan have glæde af...


Nu havde jeg droppet at tage den retur!



Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 18:22
Helt enig. INGEN returnering. Det tror jeg også rent juridisk holder, nu hvor han er begyndt at pille ved den.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 18:49
Jep. Den går ikke at han han begynder på at reperere selv. Frækt han hør det uden at spørge dig. Det må stå han egen regning. Så må han beholde den


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 18:55
.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:00
Køber må jo være decideret dum. At han begynder at reparere på den, kan jo tyde på at han er interesseret i at få den til at virke. Når det så ikke hjælper, fortæller han dig (jeg formoder at det er sket på skrift?) at det ikke hjalp. DET er for tåbeligt, og løbet er kørt for hans vedkommende.



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:01
STOP STOP STOP

Du tar ikke forstærkeren retur når han har pillet i den...


Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:16
puha ... en ubehagelig sag ... :!

man kunne måske argumentere for, at der har siddet en dårlig lodning inden afsendelse og kassen/reciever så har fået et mindre forskubning og derved røget noget elektronik ...

Dette forsøger manden så i god tro, at ordne ...

Dette er det jeg vil vælge, at udlede fra beskrivelserne ... men det er nok bare mig der tror det bedste om folk :) og ud fra det ville jeg nok bare tage reciever retur ...

Du kunne eventuelt lade manden tage nogle billeder af produktet (transportskader) også af der hvor han har loddet (se hans egenskaber) og ud fra det tage en beslutning ...

må man spørge hvor mange penge der er i klemme her for jer?



Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:24
Jeg er så glad for at høre jeres meninger. Jeg forstår det simpelthen ikke, jeg ringer til ham i dag om eftermiddagen og aftaler, at han kan sende den retur, og så sender jeg pengene efterfølgende. Så skriver han til mig ca. en time senere, at han har forsøgt at lodde den, men det ikke virkede. Vi har haft sådan en god kommunikation hele vejen, og så sker dette! Danm jeg har det sgu dårligt med at afvise ham, men jeg føler ikke rigtig jeg har andet valg, for hvor meget må han forsøge sig med på min bekostning?. Og køber er ikke en snyder, jeg tror bare han gerne vil have den til at virke. Han har ringet og skrevet flere gange, så han ved nok godt den er gal. Jeg orker det bare ikke rigtigt.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:35
Han er sikkert en flink fyr, men at begynde at lodde på et produkt man vil sende retur er vanvittigt og det må køber betale nogle dyre lærepenge for.
< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">


-------------
.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:36
 
 
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Jeg forstår det simpelthen ikke, jeg ringer til ham i dag om eftermiddagen og aftaler, at han kan sende den retur, og så sender jeg pengene efterfølgende. Så skriver han til mig ca. en time senere, at han har forsøgt at lodde den, men det ikke virkede. 
 
 Så har køber INTET at komme efter. Han har selv fusket på noget som virkede da det blev sendt til ham. Problemet er hans, ikke dit.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 20:02
Det lyder som en der nu vil forsøge at slå dig for nogle kr. For ingen vil forsøge at fejlrette på noget man lige har købt uanset hvor man handler, man står det selv med det totale ansvar så.

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Chaospling
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:30
Henvis køber til denne tråd nu da der ikke er mere at gøre; at du ikke kan tage den retur nu er enstemmigt.


Skrevet af: Therien
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 08:10
Altså.. Hvis han begynder at lodde på den uden din utvetydige tilladelse, så overtager han jo ejerskabet - han behandler den som var det er hans egen.. Han har sikkert gjort det i god tro, men du har jo tilsyneladende mistet kontrollen over den - han har taget den fra dig. Hvad i end finder ud af mht. rep for at glatte det hele ud vil jeg ikke gøre mig klog på, men handlen ER gået igennem.

Syntes den ligger lige til højrebenet.

-------------
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL


Skrevet af: MSG1979
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 08:56
Gav du ham pengene inden du havde fået forstærkeren retur? Et råd herinde var ellers, at du først skulle give ha penge, når du havde fået den retur, så du ikke fik en forstærker retur der var ridset, ødelagt mere og lignende.

Hvor er hele sagen nu?




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 09:14
Det fremgår tydeligt af 6. Indlæg over dit


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Altså.. Hvis han begynder at lodde på den uden din utvetydige tilladelse, så overtager han jo ejerskabet - han behandler den som var det er hans egen.. Han har sikkert gjort det i god tro, men du har jo tilsyneladende mistet kontrollen over den - han har taget den fra dig. Hvad i end finder ud af mht. rep for at glatte det hele ud vil jeg ikke gøre mig klog på, men handlen ER gået igennem.

Syntes den ligger lige til højrebenet.
Ja, det er nok også det, som jeg er mest sur over. Først tænkte jeg nedtur, nu får jeg en forstærker tilbage, hvor det er helt umuligt at hitte rede i, hvad der er sket hvornår, evt med en meget dyr rep, fordi en uautoriseret har pillet ved den. Men efterfølgende tænkte jeg, nej det kan ikke være rigtig (godt hjulpet på vej af jer herinde, så tak for det!) Vi har lige aftalt, at handlen skal gå tilbage, så derfra ser jeg forstærkeren som min igen. At han så efterfølgende forsøger at fikse den, uden at spørge vel at mærke, synes jeg er for meget. Så jeg ringer til ham i dag og siger, at handlen er hermed afsluttet. Så må jeg have det dårligt et stykke tid med, at køber står med en forstærker, der ikke virker.
Helt ærligt synes jeg ikke, jeg behøver at glatte ud med evt. betaling til reparation, for efter han selv har pillet ved det, er det fuldstændig uoverskueligt at finde ud af, hvad der evt. oprindeligt var sket med den i forsendelsen. Er jeg helt urimelig her?
 


-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 09:26
Du gør det rigtige ved at afslutte handlen her. Han har båret sig dumt ad, og det skal du ikke bøde for. Så lad ham selv om evt rep, når han selv er begyndt. Du skal ikke ha det dårligt over det, du har handlet ansvarligt.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 09:29
Jeg kan godt forstå det er surt at skulle sige til ham at den er afsluttet. Men manden begynder lodde på den uden at snakke med dig, han kan lige så godt ødelægge den yderligere, og hvordan skulle du finde ud af den når du har fået den retur.
Det er hans fejl og nu må han beholde den og selv sørge for at få den fikset. Du skal ikke begynde at bruge mere tid på at komme problemet til livs.


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af MSG1979 MSG1979 skrev:

Gav du ham pengene inden du havde fået forstærkeren retur? Et råd herinde var ellers, at du først skulle give ha penge, når du havde fået den retur, så du ikke fik en forstærker retur der var ridset, ødelagt mere og lignende.

Hvor er hele sagen nu?
 
Jeg fulgte jeres råd og har ikke sendt pengene og ville først gøre det, når forstærkeren var kommet retur. Så sagen er den, jeg har pengene, køber har forstærkeren.


-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 09:45
Hele forløbet virker en anelse underligt. Du har vel sendt videoen hvor forstærkeren fungerer til køber. Dermed må den være købt som beset. At køber så vælger en billig forsendelse uden forsikring må det være hans problem at den ikke fungerer når den kommer frem.
 
At du så vælger at lade handlen gå tilbage er meget pænt af dig. Men at køber så vælger at begynde en reparation uden din tilladelse, er utilgiveligt og handlen 100% afsluttet. Hvis du vælger stadig at tage forstærkeren tilbage må det være pris-rep omkostninger tilbage til køber.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: MSG1979
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 10:21
Du gør det helt rigtige, også selvom manden er i god tro og har loddet den som den skal. Han skulle have forhørt sig af inden!

Hvordan reagerede han da du sagde det til ham?


Skrevet af: ThomasP
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 13:01
- slettet -


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 17:49
Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at ringe til køber for at sige, at jeg ikke tager den tilbage. Han kunne godt forstå det ikke var helt godt, at håb havde pillet ved den, men at det var bare en lille ting de gjorde uden at røre ved andet. Og han havde undersøgt hvor den kunne blive lavet henne, sp han foreslog, at vi delte rep. Jeg afviste og sagde sagen var slut for mog. Han kunne ikke rigtig forstå, at jeg ikke ville indgå et kompromis, hvor jeg forklarede ham, at han havde fået muligheden for at sende den retur inden han pillede i den. Til slut sagde han , at han ville forsøge sig via PayPal, da handlen var via dem. Så sagen kan vise sig ikke at være helt slut for mig. Så håber jeg bare PayPal er fornuftige.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 17:58
 
 Så er det en god ide at de kender din side af historien. IMO er sagen klar, køber har fejlen. 


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 18:08
- ærgelig oplevelse, men er enig med den generelle konsensus i tråden!

Der er dog en vigtig fejl i dine indlæg!!
Citér Sim2 D80E, Screen Excellence Slim 90 HD
Procella P6, Monitor Audio GSW-12
Integra DHC-80.2, Denon 3800BD, Anthem PVA-5, Musical Fidelity A1008 amp
Kan du så få opdateret din udstyrsliste ;-)


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 18:24
Hvor mange penge handler det egentligt om ?



Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 18:30
Det drejer sig om ti tusind, men jeg kan ikke rigtig se, det har så meget med sagen at gøre?

Ja, jeg skal nok få den fjernet fra min sig 😊

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 18:43
Var bare nysgerrig om det var en princip sag.

Er iøvrigt enig i at han selv må stå for rep når han roder i den.


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 21:12
Helt ok, jeg kan se mit sidste spørgsmål godt kunne lyde lidt spidst, det var bestemt ikke meningen. Jeg spurgte bare til, om prisen kunne tale for eller imod. Det er klart at hvis der var tale om et lille beløb, så havde jeg ikke gjort noget ud af det.

Godt råd herfra, lad være med at købe eller sælge med forsendelse, med mindre man har aftalt alle tænkelige scenarier inden. Virkelig øv proces.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 05-December-2013 kl. 00:26
Synes du har været mere end forstående. Personligt havde jeg ikke ladet en handel gå tilbage, hvis jeg var sikker på at grejet virkede ved afsendelse og det er efter min mening helt op til køber at vælge transportmetode/forsikring efter deres temperament og så må de tage konsekvensen, hvis der er skader/fejl (varen skal selvfølgelig emballeres godt etc.)
Når sælger så oveni begynder at skille den ad og pille i den, er det jo helt grotesk at han forventer at handlen kan gå tilbage.
Så hav bare god samvittighed...


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 05-December-2013 kl. 19:23
Jeg syntes også som du at en handel til 10.000,- er meget risikabel at lave uden at teste udstyret.

Men sket er sket, og han gør det nok ikke igen. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi sætte mig ind i, hvad han har tænkt da han tog loddekolben og begyndte på at lave den reciever.

Jeg har som udgangspunkt et maks på 500,- det er dog blevet til 1000,- et par gange. Ellers tør jeg simpelthen ikke at handle på den måde. Alt under 1000,- ser jeg lidt som en risiko. Jeg har måske handlet 100 gange i mit liv på den måde og det vil statistisk set gå galt nogle gange, men heldigvis sparer / tjener man jo lidt på de andre handler såee.. 


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 05-December-2013 kl. 20:20
Det lugter vildt meget af at han ikke havde rent mel i posen til at starte med, så piller han i den selv for at dække over han enten har pillet ved den eller at den intet fejlede og at den så gør nu...

Uanset hvad er man da snot dum og begynde og pille ved noget man lige har aftalt at sende retur, jeg tror ikke han er så dum... Det lugter ;)...

Det er sgu folks egen risiko når de ikke gider hente ting til 10.000kr, jeg kunne aldrig selv drømme om at få en så dyr ting sendt, slet ikke når man ved hvordan posten kaster med tingene...

En rigtig øv sag, men jeg forstår dig godt, du lidt ligesom mig... Du sidder sikkert og har lidt dårlig samvittighed, selvom du ikke på nogen måde burde have det... ;)

Se på den lyse side, han kan nemt få den fikset ved en lokal hifi pusher... Og så har han en lækker maskine i mange år ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 05-December-2013 kl. 20:45
Tak for jeres opbakning allesammen. Og helt enig, jeg forstår det simpelthen heller ikke. Og jeg tror slet ikke han kunne  forstå, hvorfor jeg synes det var så slemt, at han selv havde forsøgt at reparere den. Og nej jeg havde sgu ikke godt med at ringe og sige, at nu er det slut. 

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Til slut sagde han , at han ville forsøge sig via PayPal, da handlen var via dem. Så sagen kan vise sig ikke at være helt slut for mig. Så håber jeg bare PayPal er fornuftige.
Yikes ................. Paypal er notorisk berømte/berygtede for at tage købers side. Du kan godt risikere store problemer med at overbevise dem.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 08:32
Men han har en film optaget med at den virkede hjemmefra, og beskeder om at han begyndte at lodde på den selv. Det er jo ikke fordi han ikke har modtaget sin pakke


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 09:47
Ja stampe, det er desværre også, hvad jeg har hørt. Så sagen er ikke afsluttet endnu, før der er gået 40 dage for mig. Jeg har ikke modtaget nogen klage endnu, så jeg håber på, køber har indset, at han gjorde noget forkert. 

Som Sploink siger, har jeg både en video af, at den virker inden jeg sendte den, jeg har T&T nummer på pakken (hvor der står den vejer 30 kilo). Jeg har en sms-besked fra køber, hvor der står, at han har loddet i maskinen, hvor der samtidigt står, jeg håber det er ok, vi gjorde det, så det fremgår tydeligt, at han har gjort det uden at spørge mig. 

Hvis det ikke er bevis nok, ja så er der noget galt med PayPals sælgerrettigheder imo.


-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 11:50
Så fik jeg en klage fra køber via PayPal... Hmm nogen, der har erfaring med sådan noget? Det er på engelsk (hvilket ikke i sig selv er et problem) men min sms fra ham er jo på dansk. Det er et problem måske? Jeg kan heller ikke se, der er mulighed for at uploade noget... Virkelig mystisk! 

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 12:52
Hvordan er ordlyden fra Paypal og køber? Du må da kunne skrive noget til dit forsvar...


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 12:57
Videoen kan jeg ikke bruge, da man slet ikke kan uploade videoer fik jeg at vide (og at man ville kunne snyde med datoen)... Men fik uploaded to sms'er fra køber, hvor der står, han har pillet i maskinen. Jeg snakkede med en fra PayPal, og de vil have dokumentation fra en autoriseret mekaniker, at den er i stykker. Ja tak, det er jeg klar over, men hvordan kan de se, hvad han har lavet, og hvad der er sket i transporten? Som jeg har forstået, har han ret til at sende den tilbage, hvis han kan dokumentere dette, for mig at se, er det et umuligt projekt... 

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Deaster
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Videoen kan jeg ikke bruge, da man slet ikke kan uploade videoer fik jeg at vide (og at man ville kunne snyde med datoen)... Men fik uploaded to sms'er fra køber, hvor der står, han har pillet i maskinen. Jeg snakkede med en fra PayPal, og de vil have dokumentation fra en autoriseret mekaniker, at den er i stykker. Ja tak, det er jeg klar over, men hvordan kan de se, hvad han har lavet, og hvad der er sket i transporten? Som jeg har forstået, har han ret til at sende den tilbage, hvis han kan dokumentere dette, for mig at se, er det et umuligt projekt... 

Se at få lukket dit kreditkort så de ikke kan trække pengene fra det.



Skrevet af: db89
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 13:13
Er det ikke køber der så selv må få fat i en mekaniker for at påvise fejlen? Forstærkeren står vel trods alt også stadigvæk ved køber?

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Er det ikke køber der så selv må få fat i en mekaniker for at påvise fejlen? Forstærkeren står vel trods alt også stadigvæk ved køber?

Jo, det er det, men hvis han kan få ham til at dokumentere fejlen ikke er sket af ham (hvilket jeg ikke rigtig kan se, hvordan det kan lade sig gøre), ja så skal han, som det ser ud nu, have fuld tilbagebetaling...

Men jeg må jo have tiltro til, at PayPal er gode til at vurdere disse sager.




-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 13:36
Jeg har haft en mindre sag med PayPal som sælger på et tidspunkt; Der blev jeg efter en forklaring af sagen til PayPal opfordret til at rejse det som en sag i stedet for blot at give kunden pengene tilbage (varen var tilsyneladende ikke kommet frem). Jeg rejste en sag hos dem og sendte min dokumentation, hvorefter de sagde "ærgeligt" og jeg endte med at tabe både vare, fragt, penge fra køber samt PayPal-gebyret (det havde været billigere ikke at rejse sagen - så havde jeg fået gebyret tilbage!).
Jeg har dog også oplevet en del kina-varer som ikke kommer frem og der får man altid bare pengene tilbage - og dét er jo også rart som køber at det ikke er noget møg.
Held og lykke med sagen - træls omgang. (Vil dog også sige at jeg mange gange har handlet med private over nettet og det er indtil videre altid gået godt med de store/dyre ting - både som køber og sælger)


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 13:50
med hensyn til video er det så ikke bare at uploade dem til youtube hvor de ligger som at de kun kan afspilles via linket (det er den er indstilling som hedder ved upload), så kan du jo sende link til paypal.
Og det med at man kan ændre dato i link hvis du har originalklip som er optaget lige umiddelbart før salget så må det jo være troværdigt nok.. der er jo skjulte dato tags i alt, som specialister kan verificere hvis det kommer til det.

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 13:56
Ja det foreslog jeg også, men de ville ikke give nogen garantier, for de må slet ikke åbne links fra PayPal... Jeg tænker nemlig også på den kode, der er i selve videoen, men kommer den med over på YouTube? Jeg har selvfølgelig ikke sagt i videoen, hvornår det er filmet eller hvem jeg var, da jeg jo aldrig i den vildeste fantasi troede dette ville komme til at ske. 

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 14:14
Spær dit kreditkort og lad dem sejle i deres egen sø..< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">

Jeg tror ikke Paypal har en sag her i DK. 


Skrevet af: MSG1979
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 14:22
Prøv at skrive hele sagens forløb til dem. Alt i detaljer, måske det kan flytte dem?
Kan ikke passe man er så dårlig stilket som sælger..

hvorfor ikke bare få den til en nekker. Kan ikke koste meget at få den reppet.. Foreslå ham at sende den til mekker og slå halv skade på reparationen.

Han er sq en klaphat! Håber han læser med herinde...


Skrevet af: Ham_Der_Hansen
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 15:15
Det er godt nok trist læsning, håber alt flasker sig for dig.


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 16:02
Lige en lille update herfra. PayPal vil tage videoen med, så ros til dem i indtil videre. De har været gode og hurtige til at hjælpe mig. Jeg ville aldrig drømme om at lukke min konto, som sagt håber jeg virkelig på, at de er fornuftige i sagen. Jeg kan slet ikke se, at køber har en sag her. PayPal skal jo bare tage alle klager op.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 16:06
Personligt mener jeg at både sælger og køber begge bærer fejl, selvføldig skal køber ikke begynde at lave rep på den varer han/hun har købt, men jeg må også indrømme at jeg ikke fatter sælger, hvordan kan man finde på at sælge noget til 10k uden personligt afhentning/levering, det er i min verden uforståeligt


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Personligt mener jeg at både sælger og køber begge bærer fejl, selvføldig skal køber ikke begynde at lave rep på den varer han/hun har købt, men jeg må også indrømme at jeg ikke fatter sælger, hvordan kan man finde på at sælge noget til 10k uden personligt afhentning/levering, det er i min verden uforståeligt



Kan ikke se at sælger har fejlet?


Skrevet af: zczc
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Personligt mener jeg at både sælger og køber begge bærer fejl, selvføldig skal køber ikke begynde at lave rep på den varer han/hun har købt, men jeg må også indrømme at jeg ikke fatter sælger, hvordan kan man finde på at sælge noget til 10k uden personligt afhentning/levering, det er i min verden uforståeligt



Kan ikke se at sælger har fejlet?

Mener du, at sælger har udvist rettidig omhyggelighed?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 18:05
Hvad mener du sælger kunne ha gjort anderledes ud over ikke at sende en dyr vare?


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 20:14
Køber vil ikke betale for at få pakken sendt forsvarligt. Det er så desværre endt med at blive sælgers problem. Man kan altid være bagklog, men hvad skal man gøre når man står i situationen? Det er ikke sort/hvidt.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad mener du sælger kunne ha gjort anderledes ud over ikke at sende en dyr vare?


jeg mener bare at handel i det prisleje burde kun forgå face to face, det er der sikkert også mange herinde som vil give m ig ret i og deri mener jeg fejlen fra sælgers side ligger, netop det at sælger går med til at sende så dyr en vare

misforstå mig ikke, jeg håber da at sagen falder ud til sælgers fordel da jeg også mener køber er torske dum siden der bliver forsøt udbedring af fejl på egen hånd

og så håber jeg samtiddigt at sælger har lært af situationen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 22:51
Det var svar til zczc


Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 06-December-2013 kl. 23:27
Hmm jeg tænker at du må kunne få hjælp af en offentlig myndighed i tilfælde af at paypal vælger ikke at træffe den rigtige beslutning.
Derudover tænker jeg at du må kunne afvise at paypal må hæve penge på dig konto.


Skrevet af: jcoop
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 00:28
Hej
Her er lige et link med lidt interesant læsning vedr. lovgivningen.
http://www.familieadvokaten.dk/breve-600/b600-340.html - link

-------------
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]


Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 17:14
Af skade bliver man klog.

Jeg ville aldrig overlade noget til PayPal. Ikke fordi jeg har nogen erfaring med dem, men jeg har det sådan, at det skal gå gennem min bank ved overførsel inden afsendelse eller face-to-face.

Det er i hvert fald direkte tåbeligt at ville give ham pengene tilbage, når det først har været ude at dine hænder.
Jeg har selv prøvet at sælge en bil, hvor køber ringer et par dage senere og siger, at jeg har solgt ham en defekt bil og at topstykket var defekt. Ud fra hans beskrivelse fandt jeg senere ud af, at han selv havde ødelagt det ved et uheld, og så ville han tørre den af på mig. Den var købt som beset og fejlede intet på salgstidspunktet, ergo ikke mit problem.
Jeg er som udgangspunkt selv meget skeptisk ved køb af brugte varer, da jeg ikke ved hvordan de er blevet behandlet.

Du har gjort det rigtige i denne sag (ud over PayPal), og bør ikke finde dig i at miste både penge og forstærker.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 11-December-2013 kl. 16:39
Er der kommet en løsning/afgørelse?


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 11-December-2013 kl. 19:01
Der er sket det, at Tape Connection (distributør af Musical Fidelity) aktivt er gået ind i sagen og tilbudt uden beregning at finde ud af, hvad der er galt med forstærkeren. Så det er god service, og det har køber taget imod. Så forstærkeren er os dem pt.

PayPal venter på svar fra køber i sagen, og han har til mandag til at svare. Indtil videre har køber ikke gjort andet end at melde sagen, så de savner flere oplysninger fra ham. Jeg går ud fra han venter på lyd fra TC. Jeg har ringet til Paypal og sagt, at jeg ikke kan forstå , at de ikke bare lukker sagen, da jeg har bevis på, at han har pillet i forstærkeren, men køber har ret til at kunne bevise fejlen. Så alt afhænger vel af TCs udmelding. Men hvis han slet ikke svarer er sagen selvfølgelig lukket til min fordel.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: bjorno
Skrevet den: 11-December-2013 kl. 23:00
Vi venter i spænding!



Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 16:09
Tape Connection har givet køber (og dermed også indirekte mig) en virkelig god service og reperaret forstærkeren uden beregning, da fejlen, ud over det han selv havde loddet, var lille. Så ros til TC.

Men men men sagen er ikke slut endnu, for køber var lige forsøgt at få lidt penge ud af mig, da han skrev til mig, at han var villig til at beholde forstærkeren, hvis vi delte omkostningerne på reperationen. Han tror åbenbart ikke, at jeg selv er i kontakt med TC. Det sagde jeg sjovt nok nej til. Så nu må vi se, om han trækker klagen tilbage, eller om PayPal stadig skal gennemgå sagen. De mangler stadig beviser fra køber, som ikke har givet nogen beviser overhovedet.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: bjorno
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 16:23
Hold da op en klovn. Men nu har han jo sagt han vil beholde den. Send det videre til Paypal og bed ham stille piben ind.

Du har været mere end large i denne sag.


Skrevet af: MSG1979
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 17:17
Jeg synes da du skal sige til ham at det er fint at I deler omkostningerne... Og så sige at det jo er 0kr da du selv er i kontakt med TC. Evt spørg hvad beløbet er, og så konfronter ham med de 0kr derefter.. Dertil kan du skrive til ham at eftersom forstærkeren virker nu, så betragter du handlen som afsluttet og skriver derfor til Paypal at forstærkeren nu er i orden, og derfor bør de lukke klagen...


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Tape Connection har givet køber (og dermed også indirekte mig) en virkelig god service og reperaret forstærkeren uden beregning, da fejlen, ud over det han selv havde loddet, var lille. Så ros til TC.

Men men men sagen er ikke slut endnu, for køber var lige forsøgt at få lidt penge ud af mig, da han skrev til mig, at han var villig til at beholde forstærkeren, hvis vi delte omkostningerne på reperationen.

Blev der oplyst noget beløb af køber?

-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 17:50
Nej intet beløb oplyst, bare at han synes det ville være en fair løsning, at vi delte omkostningerne, og så få sagen ud af verden.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 17:52
Men jeg skrev som det var, at jeg er blevet oplyst om sagen direkte fra TC, og derfor ikke kunne forstå han forslag. Jeg har så ikke hørt mere fra ham. 😃

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 17:55
Efter at have læst seneste udvikling, er jeg ved at være der hvor jeg synes at du - når sagen er endeligt afklaret - skal offentliggøre info om køberen. Så andre andre undgå samme siatuation. For han er en fusker!


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 19:03
Det er jo svindel.

Lad os få navnet så andre ikke havner i samme situation.

Hvis du orker burde han meldes til politiet. Det er strafbart at snyde folk på den måde.



Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af bjorno bjorno skrev:

Hold da op en klovn. Men nu har han jo sagt han vil beholde den. Send det videre til Paypal og bed ham stille piben ind.

Det hedder "at STIKKE piben ind"... Er det dig Amalie?!?


Skrevet af: bjorno
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 23:14
Det kan jo smutte på en telefon, men jeg kan se du hygger dig på facebook ;-)

https://m.facebook.com/ClaudePugBailey?id=268505086581385&refsrc=http%3A%2F%2Fwww.google.dk%2F&_rdr


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 16:58
Her er den juridiske forklaring, der gælder begge veje



http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/skader


Skrevet af: bjorno
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 17:43
Nu er der jo ikke tale om et forbruger køb. Så halvdelen af der der står i linket finder jo ikke anvendelse.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 17:50
Købelovens almindelige regler gælder for handel mellem private, men reglerne om forbrugerkøb gælder ikke. Det betyder, at det som udgangspunkt er aftalen mellem de private, der indeholder de vilkår, der gælder for det pågældende køb, fx at en vare er købt som beset eller med diverse mangler. Eller sagt på anden vis, så kan private udmærket aftale noget andet end det, der fremgår af købelovens almindelige regler, for de gælder kun, såfremt parterne ikke har aftalt noget andet.

Rigtigt som du skriver.

Dvs at der ksn aftales andet, men det er der ikke gjort i denne sag, så vidt jeg kan se.




Skrevet af: aerik
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 18:35
Kunne det være køber har haft omkostninger til at få receiver sendt ind til tc, og det er det køber vil dele?


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 18:49
Ja, men det skal aftale mellem parterne forinden og af hensyn til bevisbyrde er det hensigtsmæssigt at gøre det skriftligt. Når der handles mellem private er alt som hovedreglen tilladt og derved gælder aftaleloven


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 19:15
Nu er sagen lidt en anden her, da køber selv vælger at åbne forstærkeren og lodde i den. Derfra synes jeg ikke rigtig, jeg har noget ansvar længere. Jeg aftalte jo netop med ham inden, at ophæve købet.

Mht. omkostninger til forstærkeren ifbm. fragt, ja det er muligt, det er det han mener, men ikke det han skrev til mig. PayPal sagen er stadig ikke afsluttet, selvom køber skulle have fået forstærkeren tilbage i dag...

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 19:18
Fortsat ... mens købeloven omhandler det, der ikke blev aftalt


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 18-December-2013 kl. 15:55
Lige en opdatering herfra. Køber har i dag valgt at afslutte sagen på PayPal. Han skrev til mig, at han først nu var blevet klar over, at TapeConnection havde lavet forstærkeren uden, at han skulle have nogen form for penge op ad lommen. Jeg vælger at tro på ham, og nu skal jeg langt om længe ikke bruge mere tid på det salg.

Tak for alle rådene og for nuancerede indspark!


-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 18-December-2013 kl. 16:25

Tillykke med det.SmileSmileSmile

Skide irriterende sag.
 
Godt det lykkedes at få den lukket på en ordentlig måde.
 
Og lad det være en lære for andre. Stol aldrig på folk.........
 
Gider efterhånden ikke sælge brugt mere fordi folk opfører sig som idioter.....



Print side | Luk vindue