Print side | Luk vindue

Samsung TV i Kontant på DR

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128183
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 20:34


Emne: Samsung TV i Kontant på DR
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Emne: Samsung TV i Kontant på DR
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 12:19
Kontant har undersøgt Samsungs brug af dårlige komponenter i deres TV



Svar:
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 12:25
Jeg kan skrive under på samme. Har skiftet kondensatorer i 3 Samsung skærme på arb'. Syncmaster 226BW blandt andet.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kontant har undersøgt Samsungs brug af dårlige komponenter i deres TV

Også i deres TVShockedLOL 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 12:42
Ja den er vist også gal med deres populære PC skærme


Skrevet af: BlackAce
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja den er vist også gal med deres populære PC skærme
Jeg har 2 tv og en enkelt pc skærm, ingen af dem har givet mig problemer. Tv'erne er både ny og et gammelt et. Smile

-------------
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C


Skrevet af: db89
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 13:11
Så er det gode spørgsmål bare om de bevidst bruger dårlige komponenter så tingene holder dårligere, eller om det skyldes at der sidder nogle indkøbsfolk og finder de billigste komponenter for at holde prisen nede.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 13:18
Det er jo lige det

http://www.oplysning.org/gloslashdepaeligre-konspirations.html


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 13:36
Ironisk nok kommer udsendelsen dagen efter mit svogers 4 år gamle Samsung tv opgav ævred.

Han får aldrig Samsung igen og har allerede sikret sig et Sony tv med 5 års garanti.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 13:46
Mon ikke alle producenter udøver det mere eller mere nutildags, så der kan tjenes flere penge. Naivt at tro hvis Samsung er de eneste. 


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 13:54
Jeg har for ca. en måned siden købt nyt Samsung TV, så jeg skal selvfølgelig se udsendelsen. Bortset fra det så er det vel efterhånden ingen hemmelighed, at masser af producenter inden for alle brancher bruger det der kaldes planlagt forældelse.
 
Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 13:56
Min efterhånden flere år gamle pc montior fra Samsung har der ingen problemer været med heller.


Skrevet af: Matzon
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 14:08
ditto - har en monitor der er ved at være ret gammel - ingen problemer.
De bygger jo ikke en rumfærge... Hvad deres kriterier på holdbarhed så er, er et godt spørgsmål.


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ironisk nok kommer udsendelsen dagen efter mit svogers 4 år gamle Samsung tv opgav ævred.

Han får aldrig Samsung igen og har allerede sikret sig et Sony tv med 5 års garanti.


Klaus


Lidt sjovt du skriver det, for jeg købte for år tilbage et Sony KDL 46w4000 som panalet røg i efter 2 år og 3 mdr, selvom Sony kendte til problemet med panelerne i denne model ville de ikke anerkende fejlen, min kammy købte også en af samme model der led samme skæbne og blev kun 3 år, så vi køber aldrig et Sony Tv igen

Men generelt er det jo sådan hvis du spørger 10 forskellige personer vil du højst sansynlig får mindst 6 forskellige svar på hvad der er godt og skidt


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 14:38
Hvis du laver en markedsundersøgelse der strækker sig ud over de 4 nærmeste du kender, vil du hurtigt opdage at netop Samsung har kort levetid på deres strømforsyninger. Alle producenter har "uheldige modeller" og at du og kammyen har købt samme uheldige model er selvfølgelig noget "træls", men langt fra retningsvisende for Sony som sådan.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 14:38
Generelt kan det jo ikke nytte noget at spørge hvilket mærke der giver flest reklamationer, hvis man ikke samtidigt sammenligner med hvilket mærke der er solgt mest af. Vi må over og regne i procenter her i stedet... Værkstederne ved ikke nødvendigvis hvad salgstallene er.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 14:42
Min absolut mest pudsige oplevelse med dødt forbrugerelektronik var en Philips poseløs støvsuger til 3000 kr. der stod af efter 2 år og seks dage. :-) Jeg havde 2 års garanti på den...


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Min absolut mest pudsige oplevelse med dødt forbrugerelektronik var en Philips poseløs støvsuger til 3000 kr. der stod af efter 2 år og seks dage. :-) Jeg havde 2 års garanti på den...


Lyder som min første cd brænder, JVC SCSI 2x tilbage fra dengang vi havde 1 års garanti, den blev 1 år og 2 dage, så kunne den ikke brænde mere, mener det var omkring 2500-3500 kr jeg havde givet for den, fandme surt


Skrevet af: zczc
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ironisk nok kommer udsendelsen dagen efter mit svogers 4 år gamle Samsung tv opgav ævred.

Han får aldrig Samsung igen og har allerede sikret sig et Sony tv med 5 års garanti.


Klaus

Fint, svogeren må jo kende noget til Sony, når en 5 års-garanti er påkrævet.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Generelt kan det jo ikke nytte noget at spørge hvilket mærke der giver flest reklamationer, hvis man ikke samtidigt sammenligner med hvilket mærke der er solgt mest af. Vi må over og regne i procenter her i stedet... Værkstederne ved ikke nødvendigvis hvad salgstallene er.

Det håber jeg udsendelsen gir svar på. Fejlrater afslører hvem der er synderne!

Men når flere reparatører melder om mange Samsung med elektrolyt problemer, så er der nok noget om snakken...


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:


Fint, svogeren må jo kende noget til Sony, når en 5 års-garanti er påkrævet.


Påkrævet?
Næh, det fik han med "gratis" i Sony centret, hvor han købte det.

Desuden ville jeg til enhver tid anbefale at købe den ekstra garanti på moderne elektronik.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:


Fint, svogeren må jo kende noget til Sony, når en 5 års-garanti er påkrævet.


Påkrævet?
Næh, det fik han med "gratis" i Sony centret, hvor han købte det.

Desuden ville jeg til enhver tid anbefale at købe den ekstra garanti på moderne elektronik.

Klaus

Hvis man køber det hos et sony-center så har man ikke fået forsikringen gratis. Wink Underligt du mener man skal købe ekstra garanti på al moderne elektronik, da det virker som om du udelukkende tror det er samsung der har ringere holdbarhed. Confused


Har aldrig haft problemer med mit samsung PS50B650 som jeg havde 3½ år før jeg solgte det. Heller ikke med de samsung monitors jeg har haft. (2233rz og s27a950d). Min samsung ultrabook er det bedste pc-køb jeg har lavet, men den har så heller ikke bestået tidens test endnu. 


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Generelt kan det jo ikke nytte noget at spørge hvilket mærke der giver flest reklamationer, hvis man ikke samtidigt sammenligner med hvilket mærke der er solgt mest af. Vi må over og regne i procenter her i stedet... Værkstederne ved ikke nødvendigvis hvad salgstallene er.

Det håber jeg udsendelsen gir svar på. Fejlrater afslører hvem der er synderne!

Men når flere reparatører melder om mange Samsung med elektrolyt problemer, så er der nok noget om snakken...

Så konklusionen er at samsung måske har sparet for meget på elektrolytterne, og andre producenter sparer på blæser-kølingen og strømforsyningerne der hyler.... 

Hvorfor der skulle være noget om snakken fordi der er flere der nævner det, er jo noget ubrugeligt vås.  Sælger samsung 30.000 tvs imod sony's 2500, så er det jo klart at der er vil dukke flere gentagende fejl op hos samsung.... Clap

Og ja, det er fiktive tal - Er dog ikke i tvivl om at samsung er den producent der leverer flest tv's til det danske marked.


Skrevet af: Onkel Dunkel
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 18:49
Har et 40C755 fra feb. '11 og det har aldrig givet anledning til nogle spørgsmål eller panderynker - fungerer perfekt! Thumbs Up


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Generelt kan det jo ikke nytte noget at spørge hvilket mærke der giver flest reklamationer, hvis man ikke samtidigt sammenligner med hvilket mærke der er solgt mest af. Vi må over og regne i procenter her i stedet... Værkstederne ved ikke nødvendigvis hvad salgstallene er.

Det håber jeg udsendelsen gir svar på. Fejlrater afslører hvem der er synderne!

Men når flere reparatører melder om mange Samsung med elektrolyt problemer, så er der nok noget om snakken...


Så konklusionen er at samsung måske har sparet for meget på elektrolytterne, og andre producenter sparer på blæser-kølingen og strømforsyningerne der hyler.... 

Hvorfor der skulle være noget om snakken fordi der er flere der nævner det, er jo noget ubrugeligt vås.  Sælger samsung 30.000 tvs imod sony's 2500, så er det jo klart at der er vil dukke flere gentagende fejl op hos samsung.... Clap

Og ja, det er fiktive tal - Er dog ikke i tvivl om at samsung er den producent der leverer flest tv's til det danske marked.

Man kunne også påstå at Samsung sælger så mange TV til danskerne fordi de holder så kort tid. Men det påstår jeg så ikke Tongue


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:01
ja og danskerne bliver ved med at købe flere og flere samsung tv fordi de er så elendige.... 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

ja og danskerne bliver ved med at købe flere og flere samsung tv fordi de er så elendige.... 


Nej de falder for det smarte look og så er hypen omkring nye Samsung TV enorm


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

ja og danskerne bliver ved med at købe flere og flere samsung tv fordi de er så elendige.... 


Nej de falder for det smarte look og så er hypen omkring nye Samsung TV enorm

Hvis kampus fra recordere.dk siger det, så må det jo være sandt....

Hvor længe tror du en producent kan overleve hvis at kunderne køber produkter der kun lige med nød og næppe holder garantien ud? Mit bud er at de ikke holder særligt længe.

Du må gerne lige specificere hvilken hype der er omkring samsungs nye tv? Er det fordi de kan finde ud af at markedsføre sig? Er det så hype? Confused


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:34
Jeg synes du skal se Kontant iaften Mathias


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:38
Det gør jeg også Kampus

Men hvis du er så naiv at du tror det udelukkende er samsung der køber reservedele af tvivlsom kvalitet, så har jeg medlidenhed med dig.

Tak for dine fyldestgørende svar på mine spørgsmål.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:55
Der er sikkert flere der gør det, men det frikender ikke Samsung. I mit Pio sidder der intet billigt skrammel. Velbekomme ;-)


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er sikkert flere der gør det, men det frikender ikke Samsung. I mit Pio sidder der intet billigt skrammel. Velbekomme ;-)

tillykke med det Clap


Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 20:37
Haha det er sku næsten som at læse en tråd om plasma, dog fatter jeg ikke at nogen vil forsvarer samsung for at bruge tvivlsomme komponenter !


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Underligt du mener man skal købe ekstra garanti på al moderne elektronik, da det virker som om du udelukkende tror det er samsung der har ringere holdbarhed.


Jeg tror ikke udelukkende at det er Samsung der har ringe holdbarhed, til gengæld ved jeg intet holder som "i gamle dage". Samsung har bare sådan en lidt for forhøjet fejlrate på mange produkter.....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

ja og danskerne bliver ved med at købe flere og flere samsung tv fordi de er så elendige.... 


Markedsføring virker.....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Underligt du mener man skal købe ekstra garanti på al moderne elektronik, da det virker som om du udelukkende tror det er samsung der har ringere holdbarhed.


Jeg tror ikke udelukkende at det er Samsung der har ringe holdbarhed, til gengæld ved jeg intet holder som "i gamle dage". Samsung har bare sådan en lidt for forhøjet fejlrate på mange produkter.....

Klaus

Har du nogen kilder på at samsung skiller sig ud på en negativ måde i forhold til andre producenter, og også set i forhold til hvor mange tv's de enkelte producenter sælger?


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 20:59
forsvarer samsung? Er det kun dem der har dårlige oplevelser med samsungs produkter der har lov til at kommentere?

Alle forbrugere er vel interesserede i at få bedst mulige kvalitet, men samtidig vil vi heller ikke betale for meget.


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 21:33
god public service at fortælle folk de muligvis kan få repareret deres samsung produkter til billige penge, men det var vist også det eneste lyspunkt på den udsendelse. Ynkelig undersøgelse som på ingen måde forholder sig til at samsung er så store som de er, og til grin de udelukkende forholder sig til problemet med kondensatorer. Hvis man skal lave en ordentlig undersøgelse skal de selvfølgelig tage udgangspunkt i alle defekter og ud fra hvor mange solgte apparater der er. 


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 21:33
Så altså... Intet statistisk grundlag. Derimod konstaterede journalisten at hele DRs nyhedslokale var proppet med Samsung-skærme og samtidigt undrede han sig over, at det så var Samsung-skærme der gik i stykker. Hvis du kun har selleri i dit køkken, så vil den mad du får kokkereret altså komme til at smage af selleri...

Jeg smider et link når vi har vores spørgeskemaet færdigt på FlatpanelsDK, så vi kan få lidt mere nuance og facts i det her. Kontants udgave var mildest talt kritisabel.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Så altså... Intet statistisk grundlag. Derimod konstaterede journalisten at hele DRs nyhedslokale var proppet med Samsung-skærme og samtidigt undrede han sig over, at det så var Samsung-skærme der gik i stykker. Hvis du kun har selleri i dit køkken, så vil den mad du får kokkereret altså komme til at smage af selleri...

Jeg smider et link når vi har vores spørgeskemaet færdigt på FlatpanelsDK, så vi kan få lidt mere nuance og facts i det her. Kontants udgave var mildest talt kritisabel.

Det er på grænsen til at være ekstrabladet's sensations-journalistik det som kontant leverer....


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Så altså... Intet statistisk grundlag. Derimod konstaterede journalisten at hele DRs nyhedslokale var proppet med Samsung-skærme og samtidigt undrede han sig over, at det så var Samsung-skærme der gik i stykker. Hvis du kun har selleri i dit køkken, så vil den mad du får kokkereret altså komme til at smage af selleri...

Jeg smider et link når vi har vores spørgeskemaet færdigt på FlatpanelsDK, så vi kan få lidt mere nuance og facts i det her. Kontants udgave var mildest talt kritisabel.


Den franske udsendelse, der blev omtalt, blev sendt på dansk tv for ca. et år siden, og den virkede mere seriøs.

I den franske udsendelse fortalte reparatøren at elektrolytterne var placeret for tæt på noget som afgav varme, desuden fortalte han at Samsung var gået over til at bruge nogle fysisk mindre elektrolytter, som IKKE kan købes af reparatører. Så han kan ikke skifte elektrolytter på de nyeste Samsung tv.

Den franske dokumentar kaldte det planlagt forældelse. Den handlede også om andet end tv, bl.a. Nogle hvidevarer.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 21:46
Nu var det så lige Samsung, der stod for skud, men problemet er udbredt i mange andre apparater. For eksempel er 4-6 år gamle IBM-servere notorisk berygtede for boblede elektrolytkondensatorer.

-------------
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub


Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er sikkert flere der gør det, men det frikender ikke Samsung. I mit Pio sidder der intet billigt skrammel. Velbekomme ;-)

Pioneer har også været rigtig gode til at kunne levere reservedele til stort set alle deres apparater. Så vidt jeg husker, er det først indenfor de sidste par år, at de stoppede med at kunne levere stumper til deres Laserdisc afspillere. 

Det kan man så ikke sige om Samsung.


-------------
Tape Connection MKII


Skrevet af: pipper
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:01
Hvis der sælges 10 tv , er de 8 så ikke af mærket Samsung.

For så er det jo klart at der er flere der går i stykker.




Skrevet af: jan348
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:03
@ClausJ

Jep. Velkendt problem.

Eller hvad med Dell's Optiplex 260 og 270 der led af samme problem.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:04
Udsendelsen belyste jo netop det faktum at verdens største TV producent går på kompromis med kvaliteten af deres komponenter. Resultatet er en masse frustrerede brugere og et unødvendigt spild af resourser når nyere TV blir skrottet. Og Samsung afviste nonchelant at tale med Kontant om problemet.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:05
For ikke at glemme det berømte KISS fra pandrup :-) Så vidt jeg husker var det en af bloggerne på version2.dk som var rigtig elektronik nørd og han opdagede der sad nogle dele som havde en levetid på omkring 2mnd i maskinerne.
Er bange for at det i meget høj grad er spekulation fra ALLE de store selskaber. Lav 10mio enheder og hvis du kan spare en halv dollar per enhed og eventuelt få folk til at købe en ny enhed efterfølgende så du kan accelere buying cycle. Så har man en "vindende" formel. Hvor man kan spare på omkostningerne (og det er ligefør det er det eneste selskaberne kigger på. Det er tæt på at de er ligeglade med omsætningen, men hvis omkostningerne er for store ryger der hoveder.

OG det her er så absolut ikke begrænset til elektronik.


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Udsendelsen belyste jo netop det faktum at verdens største TV producent går på kompromis med kvaliteten af deres komponenter. Resultatet er en masse frustrerede brugere og et unødvendigt spild af resourser når nyere TV blir skrottet. Og Samsung afviste nonchelant at tale med Kontant om problemet.

Du får hvad du betaler for. Jeg har en stribe Samsung Prof monitors hængende på arbejdet og de kan sjovt nok godt holde til at køre 24/7, så Samsung kan godt. Men de er også en del dyrere end en cheapo 40" fra Føtex.

J


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:26
Jeg giver desværre ikke meget for kontant, de er næsten lige så slemme som paradise hotel til at vinkle deres historier så de får sensationer ud af det. Det burde bare ikke være målet med et program på DR. De er en public service kanal og skulle gerne være objektive.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Den franske udsendelse, der blev omtalt, blev sendt på dansk tv for ca. et år siden, og den virkede mere seriøs.

I den franske udsendelse fortalte reparatøren at elektrolytterne var placeret for tæt på noget som afgav varme, desuden fortalte han at Samsung var gået over til at bruge nogle fysisk mindre elektrolytter, som IKKE kan købes af reparatører. Så han kan ikke skifte elektrolytter på de nyeste Samsung tv.

Den franske dokumentar kaldte det planlagt forældelse. Den handlede også om andet end tv, bl.a. Nogle hvidevarer.

Enig. Den franske version var langt mere videnskabelig og i det hele taget mere spændende at se på ift. en dansk mini-udgave, der kun kører hetz mod et enkelt firma baseret på 4 seer-henvendelser.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Udsendelsen belyste jo netop det faktum at verdens største TV producent går på kompromis med kvaliteten af deres komponenter. Resultatet er en masse frustrerede brugere og et unødvendigt spild af resourser når nyere TV blir skrottet. Og Samsung afviste nonchelant at tale med Kontant om problemet.

Du får hvad du betaler for. Jeg har en stribe Samsung Prof monitors hængende på arbejdet og de kan sjovt nok godt holde til at køre 24/7, så Samsung kan godt. Men de er også en del dyrere end en cheapo 40" fra Føtex.

J

Dvs at DR' egne PC monitorer er noget billigt skrammel, da de jo i stor stil led af samme "lytsyge"


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Ynkelig undersøgelse som på ingen måde forholder sig til at samsung er så store som de er


Hvor store er de da?

Kigger du her:
http://www.statista.com/statistics/271807/global-market-share-held-by-leading-flat-panel-tv-brands/
Så sælger Samsung ikke det dobbelte af LG eller Sony S8lutningen af 2010 og starten af 2011, det vil sige lidt over 2 år siden), så for hver gang der er et Samsung tv med defekte kondesatorer er der også enten et Sony eller LG med samme fejl.

Eller?

Hvad med dommen i USA?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Hvis der sælges 10 tv , er de 8 så ikke af mærket Samsung.


Nej, knapt de 4 - hvis Danmark er som resten af Europa
http://www.globalpost.com/dispatch/news/yonhap-news-agency/130819/samsung-maintains-top-spot-europes-flat-tv-market

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Dvs at DR' egne PC monitorer er noget billigt skrammel, da de jo i stor stil led af samme "lytsyge"


Det gør ufatteligt megen elektronik. Jeg har skiftet min del af kondensatorer (og gør det stadigvæk), både i mit erhverv og rent privat.
Jeg har endda skrevet om det på min hjemmeside..... (Herstal touch transformere)

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Udsendelsen belyste jo netop det faktum at verdens største TV producent går på kompromis med kvaliteten af deres komponenter. Resultatet er en masse frustrerede brugere og et unødvendigt spild af resourser når nyere TV blir skrottet. Og Samsung afviste nonchelant at tale med Kontant om problemet.

Hvordan går det med de firmaer der ikke går på kompromis med kvaliteten? Loewe, B&O og pioneer's plasma?

 Lige præcis.

Fordi man er verdens største producent betyder det ikke man har ambitioner om at producere verdens dyreste tv med de dyreste komponenter. Jeg tror ikke der procentmæssigt er flere frustrerede brugere af samsung end der er af alle andre mærker, og indtil der kommer beviser på andet, så prøv at skrue lidt ned for kærligheden til dit forældelde pioneer, og lidt ned for hadet til samsung. Godt nok var de med til at udkonkurrere dit pioneer, men de var altså ikke de eneste.




Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Ynkelig undersøgelse som på ingen måde forholder sig til at samsung er så store som de er


Hvor store er de da?

Kigger du her:
http://www.statista.com/statistics/271807/global-market-share-held-by-leading-flat-panel-tv-brands/
Så sælger Samsung ikke det dobbelte af LG eller Sony S8lutningen af 2010 og starten af 2011, det vil sige lidt over 2 år siden), så for hver gang der er et Samsung tv med defekte kondesatorer er der også enten et Sony eller LG med samme fejl.

Eller?

Hvad med dommen i USA?

Klaus

Det er mig der forvirret. Troede vi levede i Danmark. Embarrassed


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Jeg tror ikke der procentmæssigt er flere frustrerede brugere af samsung end der er af alle andre mærker, og indtil der kommer beviser på andet


Så et indslag i dansk tv, et indslag i fransk tv, et indslag i amerikansk tv (og et forlig i en retssag) er ikke bevis nok?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:52
Folk vil jo have alt til ingen penge. De kan jo ikke smide de dyreste komponenter i et tv eller pc monitor og stadig sælge det. Så folk får hvad de betaler for. 


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Jeg tror ikke der procentmæssigt er flere frustrerede brugere af samsung end der er af alle andre mærker, og indtil der kommer beviser på andet


Så et indslag i dansk tv, et indslag i fransk tv, et indslag i amerikansk tv (og et forlig i en retssag) er ikke bevis nok?

Klaus

Lille søde ven.

Der var ingen beviser i kontant i dag. 

Der skal tal på bordet, og indtil da er jeres heksejagt ligegyldig.

Mht hvor store samsung er, så kan du jo kigge med her:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8788&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8788&zoneid=5


Så jo, de sælger væsentligt flere tvs end andre producenter. Næsten dobbelt så mange som LG. Tror du LG er af bedre kvalitet? 4-5 gange så meget som panasonic. Godt nok utroligt hvis der er flere tilfælde med defekter på samsung end panasonic... Clap Ville undre mig hvis samsung ikke er endnu større hvis man udelukkende kigger på det skandinaviske marked.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Udsendelsen belyste jo netop det faktum at verdens største TV producent går på kompromis med kvaliteten af deres komponenter. Resultatet er en masse frustrerede brugere og et unødvendigt spild af resourser når nyere TV blir skrottet. Og Samsung afviste nonchelant at tale med Kontant om problemet.


Hvordan går det med de firmaer der ikke går på kompromis med kvaliteten? Loewe, B&O og pioneer's plasma?

 Lige præcis.

Fordi man er verdens største producent betyder det ikke man har ambitioner om at producere verdens dyreste tv med de dyreste komponenter. Jeg tror ikke der procentmæssigt er flere frustrerede brugere af samsung end der er af alle andre mærker, og indtil der kommer beviser på andet, så prøv at skrue lidt ned for kærligheden til dit forældelde pioneer, og lidt ned for hadet til samsung. Godt nok var de med til at udkonkurrere dit pioneer, men de var altså ikke de eneste.



Tag en tudekiks, de har dem i Rema 1000! Nu var det Samsung der gjorde sig interessant ved at gamble med kvaliteten. Men næste gang er det sikkert et andet mærke. Der spekuleres altid i at fremme salget på den ene eller anden måde. Jeg fatter ikke hvordan forbrugerne lader sig lokke til at købe skrammel gang på gang. Så betal dog hvad det koster at fremstille et TV!


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Udsendelsen belyste jo netop det faktum at verdens største TV producent går på kompromis med kvaliteten af deres komponenter. Resultatet er en masse frustrerede brugere og et unødvendigt spild af resourser når nyere TV blir skrottet. Og Samsung afviste nonchelant at tale med Kontant om problemet.


Hvordan går det med de firmaer der ikke går på kompromis med kvaliteten? Loewe, B&O og pioneer's plasma?

 Lige præcis.

Fordi man er verdens største producent betyder det ikke man har ambitioner om at producere verdens dyreste tv med de dyreste komponenter. Jeg tror ikke der procentmæssigt er flere frustrerede brugere af samsung end der er af alle andre mærker, og indtil der kommer beviser på andet, så prøv at skrue lidt ned for kærligheden til dit forældelde pioneer, og lidt ned for hadet til samsung. Godt nok var de med til at udkonkurrere dit pioneer, men de var altså ikke de eneste.



Tag en tudekiks, de har dem i Rema 1000! Nu var det Samsung der gjorde sig interessant ved at gamble med kvaliteten. Men næste gang er det sikkert et andet mærke. Der spekuleres altid i at fremme salget på den ene eller anden måde. Jeg fatter ikke hvordan forbrugerne lader sig lokke til at købe skrammel gang på gang. Så betal dog hvad det koster at fremstille et TV!

Det er flot. Hvilket mærke skal vi købe? Den med tudekiks var iøvrigt også underholdende da jeg gik i 2 klasse... Vi holdte det dog lidt mere moderat og undlod at anvende det i flæng.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Udsendelsen belyste jo netop det faktum at verdens største TV producent går på kompromis med kvaliteten af deres komponenter. Resultatet er en masse frustrerede brugere og et unødvendigt spild af resourser når nyere TV blir skrottet. Og Samsung afviste nonchelant at tale med Kontant om problemet.


Hvordan går det med de firmaer der ikke går på kompromis med kvaliteten? Loewe, B&O og pioneer's plasma?

 Lige præcis.

Fordi man er verdens største producent betyder det ikke man har ambitioner om at producere verdens dyreste tv med de dyreste komponenter. Jeg tror ikke der procentmæssigt er flere frustrerede brugere af samsung end der er af alle andre mærker, og indtil der kommer beviser på andet, så prøv at skrue lidt ned for kærligheden til dit forældelde pioneer, og lidt ned for hadet til samsung. Godt nok var de med til at udkonkurrere dit pioneer, men de var altså ikke de eneste.



Netop det at Samsung sprøjter deres billige skærme på markedet, får producenter af kvalitets TV i knæ. Pioneer knækkede halsen ved at sætte prisen ned på deres TV for at optimere salget, men uden at slække på kvaliteten. Og det gav røde tal på bundlinien.


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Udsendelsen belyste jo netop det faktum at verdens største TV producent går på kompromis med kvaliteten af deres komponenter. Resultatet er en masse frustrerede brugere og et unødvendigt spild af resourser når nyere TV blir skrottet. Og Samsung afviste nonchelant at tale med Kontant om problemet.


Hvordan går det med de firmaer der ikke går på kompromis med kvaliteten? Loewe, B&O og pioneer's plasma?

 Lige præcis.

Fordi man er verdens største producent betyder det ikke man har ambitioner om at producere verdens dyreste tv med de dyreste komponenter. Jeg tror ikke der procentmæssigt er flere frustrerede brugere af samsung end der er af alle andre mærker, og indtil der kommer beviser på andet, så prøv at skrue lidt ned for kærligheden til dit forældelde pioneer, og lidt ned for hadet til samsung. Godt nok var de med til at udkonkurrere dit pioneer, men de var altså ikke de eneste.



Netop det at Samsung sprøjter deres billige skærme på markedet, får producenter af kvalitets TV i knæ. Pioneer knækkede halsen ved at sætte prisen ned på deres TV for at optimere salget, men uden at slække på kvaliteten. Og det gav røde tal på bundlinien.

Så det du siger er at pioneer lavede en fatal fejl ved ikke også at levere konkurrence-dygtige fladskærme? 



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Udsendelsen belyste jo netop det faktum at verdens største TV producent går på kompromis med kvaliteten af deres komponenter. Resultatet er en masse frustrerede brugere og et unødvendigt spild af resourser når nyere TV blir skrottet. Og Samsung afviste nonchelant at tale med Kontant om problemet.


Hvordan går det med de firmaer der ikke går på kompromis med kvaliteten? Loewe, B&O og pioneer's plasma?

 Lige præcis.

Fordi man er verdens største producent betyder det ikke man har ambitioner om at producere verdens dyreste tv med de dyreste komponenter. Jeg tror ikke der procentmæssigt er flere frustrerede brugere af samsung end der er af alle andre mærker, og indtil der kommer beviser på andet, så prøv at skrue lidt ned for kærligheden til dit forældelde pioneer, og lidt ned for hadet til samsung. Godt nok var de med til at udkonkurrere dit pioneer, men de var altså ikke de eneste.



Tag en tudekiks, de har dem i Rema 1000! Nu var det Samsung der gjorde sig interessant ved at gamble med kvaliteten. Men næste gang er det sikkert et andet mærke. Der spekuleres altid i at fremme salget på den ene eller anden måde. Jeg fatter ikke hvordan forbrugerne lader sig lokke til at købe skrammel gang på gang. Så betal dog hvad det koster at fremstille et TV!


Det er flot. Hvilket mærke skal vi købe? Den med tudekiks var iøvrigt også underholdende da jeg gik i 2 klasse... Vi holdte det dog lidt mere moderat og undlod at anvende det i flæng.

Hvor gammel er du Mathias?


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:08
Hvis jeg siger 67 mener du jeg er barnlig af sind og udviklingshæmmet.

Siger jeg 16 år er jeg blot en ung knejt som lever med skyklapper og som ikke ved hvad der foregår i den virkelige verden. (Pioneer verdenen).


Så lad os sige jeg er en udviklingshæmmet med skyklapper et tilfældigt sted mellem 16-67 år.

Lad høre hvad der må blive din argumentation for ikke at komme med bedre konklusioner end at du hader samsung.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Mht hvor store samsung er, så kan du jo kigge med her:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8788&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8788&zoneid=5


Det er mig der forvirret. Troede vi levede i Danmark.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Hvordan går det med de firmaer der ikke går på kompromis med kvaliteten? Loewe, B&O og pioneer's plasma?


Jeg har ellers haft en del B&O, der kun holdt 2,5 år.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Hvordan går det med de firmaer der ikke går på kompromis med kvaliteten? Loewe, B&O og pioneer's plasma?


Jeg har ellers haft en del B&O, der kun holdt 2,5 år.


Super. Ud fra kampus logik er samsung nu væsentligt bedre end B&O. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Hvis jeg siger 67 mener du jeg er barnlig af sind og udviklingshæmmet.


Siger jeg 16 år er jeg blot en ung knejt som lever med skyklapper og som ikke ved hvad der foregår i den virkelige verden. (Pioneer verdenen).


Så lad os sige jeg er en udviklingshæmmet med skyklapper et tilfældigt sted mellem 16-67 år.

Lad høre hvad der må blive din argumentation for ikke at komme med bedre konklusioner end at du hader samsung.


Nej jeg hader ikke Samsung, jeg synes bare de svigter deres kunder. Og så er jeg interesseret i at vide hvem jeg diskuterer med - lad være med at lægge mig ord i munden.


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Mht hvor store samsung er, så kan du jo kigge med her:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8788&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8788&zoneid=5


Det er mig der forvirret. Troede vi levede i Danmark.

Klaus

touché. 

men altså ingen facts udover at samsung er VÆSENTLIGT større end alle andre producenter, og derfor er der en forholdsvis stor sandsynlighed for at de har flere defekter end andre. 




Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Hvis jeg siger 67 mener du jeg er barnlig af sind og udviklingshæmmet.


Siger jeg 16 år er jeg blot en ung knejt som lever med skyklapper og som ikke ved hvad der foregår i den virkelige verden. (Pioneer verdenen).


Så lad os sige jeg er en udviklingshæmmet med skyklapper et tilfældigt sted mellem 16-67 år.

Lad høre hvad der må blive din argumentation for ikke at komme med bedre konklusioner end at du hader samsung.


Nej jeg hader ikke Samsung, jeg synes bare de svigter deres kunder. Og så er jeg interesseret i at vide hvem jeg diskuterer med - lad være med at lægge mig ord i munden.

Er du meget bekymret for netop samsungs kunder, så kan du jo se om du kan overbevise folketinget/EU om at der skal være 3-4-5 års reklamationsret på tv's. Det ville være den bedste løsning og det ville tvinge alle producenter til at tænke lidt mere på kvaliteten.


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:23
Jeg vil gerne vide noget mere om det med salgschefen. Hvad gik det ud på?


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Hvordan går det med de firmaer der ikke går på kompromis med kvaliteten? Loewe, B&O og pioneer's plasma?


Jeg har ellers haft en del B&O, der kun holdt 2,5 år.



Super. Ud fra kampus logik er samsung nu væsentligt bedre end B&O. 


Det kan du ikke konkludere.

Spørgsmålet er om det er et tilfælde at ting går i stykker, eller om det er planlagt forældelse.

Fx kan en elpære holde i 100 år, men de fleste der blev lavet holdt meget kortere tid.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Hvordan går det med de firmaer der ikke går på kompromis med kvaliteten? Loewe, B&O og pioneer's plasma?


Jeg har ellers haft en del B&O, der kun holdt 2,5 år.



Super. Ud fra kampus logik er samsung nu væsentligt bedre end B&O. 


Det kan du ikke konkludere.

Spørgsmålet er om det er et tilfælde at ting går i stykker, eller om det er planlagt forældelse.

Fx kan en elpære holde i 100 år, men de fleste der blev lavet holdt meget kortere tid.


Så længe man ikke bruger de bedst mulige reservedele der findes, så kan det jo så åbenbart ikke være et tilfælde? 

Mht kontant så virkede det godt nok også en anelse urealistisk de forventninger folk har til et tv i dag. 10 års levetid på et 60" til 9.000.... ahhh mon dog. Håber godt nok kontant har fået et par uger til at gå med at få de 2-3 udtalelser i kassen.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

men altså ingen facts udover at samsung er VÆSENTLIGT større end alle andre producenter, og derfor er der en forholdsvis stor sandsynlighed for at de har flere defekter end andre. 


Okay, jeg prøver igen, nu henviste du selv til de verdensomspændende salgstal som værende valide, hvilket du afviste før:

Kigger du her:
http://www.statista.com/statistics/271807/global-market-share-held-by-leading-flat-panel-tv-brands/
Så sælger Samsung ikke det dobbelte af LG eller Sony (slutningen af 2010 og starten af 2011, det vil sige lidt over 2 år siden), så for hver gang der er et Samsung tv med defekte kondesatorer er der også enten et Sony eller LG med samme fejl.

Facts er at der for 2 år siden solgtes lige så mange Sony og LG tv tilsammen som der solgtes Samsung tv.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Er du meget bekymret for netop samsungs kunder, så kan du jo se om du kan overbevise folketinget/EU om at der skal være 3-4-5 års reklamationsret på tv's. Det ville være den bedste løsning og det ville tvinge alle producenter til at tænke lidt mere på kvaliteten.


Det vil folk ikke betale......

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Så længe man ikke bruger de bedst mulige reservedele der findes, så kan det jo så åbenbart ikke være et tilfælde? 


Ikke forstået 😖



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Mht kontant så virkede det godt nok også en anelse urealistisk de forventninger folk har til et tv i dag. 10 års levetid på et 60" til 9.000.... ahhh mon dog. Håber godt nok kontant har fået et par uger til at gå med at få de 2-3 udtalelser i kassen.


En sagde 5 år, en sagde 6 år og en sagde minimum 5 år gerne 10.

Det var forbrugerrådet der havde lavet en undersøgelse, hvor der var svaret 9,4 år i snit.

Så jo, folk har en forventning på næsten 10 år - det har de været vant til fra tidligere, ingen tænker på at det vitterligt er "billigt skrammel" de køber, for det er den generelle prissætning gennem lang tid der har ødelagt markedet.

Jeg gav 20kkr for mit 42" for 8 år siden og havde en forventet levetid på 5 år. Jeg er positivt overrasket, hvorimod de fleste i mine omgivelser siger at jeg er tosset når jeg fortæller dem at de ikek skal forvente mere end 5 år af deres konsumelektronik.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

men altså ingen facts udover at samsung er VÆSENTLIGT større end alle andre producenter, og derfor er der en forholdsvis stor sandsynlighed for at de har flere defekter end andre. 


Okay, jeg prøver igen, nu henviste du selv til de verdensomspændende salgstal som værende valide, hvilket du afviste før:

Kigger du her:
http://www.statista.com/statistics/271807/global-market-share-held-by-leading-flat-panel-tv-brands/
Så sælger Samsung ikke det dobbelte af LG eller Sony (slutningen af 2010 og starten af 2011, det vil sige lidt over 2 år siden), så for hver gang der er et Samsung tv med defekte kondesatorer er der også enten et Sony eller LG med samme fejl.

Facts er at der for 2 år siden solgtes lige så mange Sony og LG tv tilsammen som der solgtes Samsung tv.

Klaus

Forstår ikke hvad det er du vil pointere. Jeg udelukker ikke at samsung kan have et større problem med kondensatorer end nogle af de andre producenter, også procentmæssigt. Men hvis 50% af LG's og Sony's paneler er defekte, hvor relevant er det så at samsung har problemer med kondensatorer? Prøv at lade være med at fokusere på en specifik reservedel. Måske har LG problemer med det trådløse net, Sony med tuneren, panasonic med strømforsyningen.... 


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:


Fint, svogeren må jo kende noget til Sony, når en 5 års-garanti er påkrævet.


Påkrævet?
Næh, det fik han med "gratis" i Sony centret, hvor han købte det.

Desuden ville jeg til enhver tid anbefale at købe den ekstra garanti på moderne elektronik.

Klaus


Hvis man køber det hos et sony-center så har man ikke fået forsikringen gratis. 


Øhm, mit lokale Sonycenter har så prisgaranti, og stadig fem års garanti, er da det samme som gratis i min verden... Faktisk fik jeg også mit tv billigere end nogle andre kunne tilbyde på daværende tidspunkt. Så det må da anses som et postulat, at det skulle være dyrere!


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Forstår ikke hvad det er du vil pointere. Jeg udelukker ikke at samsung kan have et større problem med kondensatorer end nogle af de andre producenter, også procentmæssigt. Men hvis 50% af LG's og Sony's paneler er defekte, hvor relevant er det så at samsung har problemer med kondensatorer? Prøv at lade være med at fokusere på en specifik reservedel. Måske har LG problemer med det trådløse net, Sony med tuneren, panasonic med strømforsyningen.... 


Måske - gætter du?

Jeg vil godt gætte lidt: Du har ikke fingrene dybt begravet i branchen......

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:43
Jeg vil bare gerne sætte fokus på hvornår man kan definere noget som planlagt forældelse. Hvis man ikke anvender de bedst muligt komponenter, er det så en planlagt forældelse? 


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:44
OK, vi antager at nogle TV er bygget med komponenter, som kun lige holder til formålet.

  1. Vil det give en længere levetid for dette TV, hvis det kalibreres, hvilket formodentlig sænker "overforbruget" af farve/farvemætning, og dermed formodes at sænke apparatets strømforbrug? (dette betyder vel også mindre udviklet varme)
  2. Har det betydning hvad netspændingen er i huset? Spændingen skal være 230V +/- 10% Så nogen kan have 220V mens andre kan have 240V


??



Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Forstår ikke hvad det er du vil pointere. Jeg udelukker ikke at samsung kan have et større problem med kondensatorer end nogle af de andre producenter, også procentmæssigt. Men hvis 50% af LG's og Sony's paneler er defekte, hvor relevant er det så at samsung har problemer med kondensatorer? Prøv at lade være med at fokusere på en specifik reservedel. Måske har LG problemer med det trådløse net, Sony med tuneren, panasonic med strømforsyningen.... 


Måske - gætter du?

Jeg vil godt gætte lidt: Du har ikke fingrene dybt begravet i branchen......

Klaus

Lad mig gætte. Du vil gerne sælge japanske tv-produkter.....


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:47
Hvor meget kender du til design af elektronik?
Kondensatorer er en dyr komponent, men til gengæld en komponent men oftest meget let kan udregne levetiden på (hvis man vil).
Men så springer man over hvor gærdet et lavest og køber billigt ind, eller designer til grænsen af kondensatorens formåen (spændingsmæssigt), for at maksimere fortjenesten.
Samsung er da langt fra de eneste der laver det stunt, prøv at kig på HDMI boards hos Onkyo.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Lad mig gætte. Du vil gerne sælge japanske tv-produkter.....


Nope, jeg servicerer noget helt helt andet udstyr til dagligt. Jeg er ikke sælger.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Vil det give en længere levetid for dette TV, hvis det kalibreres, hvilket formodentlig sænker "overforbruget" af farve/farvemætning, og dermed formodes at sænke apparatets strømforbrug? (dette betyder vel også mindre udviklet varme)


Ja

Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Har det betydning hvad netspændingen er i huset? Spændingen skal være 230V +/- 10% Så nogen kan have 220V mens andre kan have 240V


Ikke det fjerneste.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:


Lad mig gætte. Du vil gerne sælge japanske tv-produkter.....


Nope, jeg servicerer noget helt helt andet udstyr til dagligt. Jeg er ikke sælger.

Klaus

Men indtil at der kommer nogle undersøgelser der fortæller om hvilke mærker der bruger mest tid på værksted pr produkt, og som har kortest levetid, så kan man bare ikke bruge de her heksejagte til noget. Ud fra hvad vi så i kontant i dag så kan vi konkludere:

samsung er IKKE fejlfri.
samsung har kodensatorer der KAN gå i stykker.

altså er samsung ligesom de andre producenter, bare større.




Skrevet af: hansie
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 06:09
Ikke kun samsung har høj fejl rate.

Husker nogle år tilbage da vi købte en JVC recorder som fælleskøb. Næsten alle måtte til rep da de var 1 år gamle. Incl min egen. Alle dem jeg kender som også købte den måtte sende den til rep.
Så den havde en fejl rate der lå tæt på 100 %. Og da den fejlede igen da den var ca 3 år røg den på skrotpladsen.


Skrevet af: dpny
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

 

Men indtil at der kommer nogle undersøgelser der fortæller om hvilke mærker der bruger mest tid på værksted pr produkt, og som har kortest levetid, så kan man bare ikke bruge de her heksejagte til noget. Ud fra hvad vi så i kontant i dag så kan vi konkludere:

samsung er IKKE fejlfri.
samsung har kodensatorer der KAN gå i stykker.

altså er samsung ligesom de andre producenter, bare større.


 
Det er ikke det man kan konkludere. Man kan konkludere at der i mange Samsung TV sidder komponenter der med stor sandsynlighed vil gå i stykker, efter relativt kort tid, fordi de kun er dimensioneret lige til øllet.
 
Komponenterne i alle TV -kan- gå i stykker -til hver en tid-, men alt efter hvordan de er dimensioneret er sandsynligheden større eller mindre.


Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 07:58
Får mit nye 60" Samsung tv i dag med fragtmanden. Nu ved jeg da hvordan det skal laves, hvis det det får den fejl, som vist i Kontant....

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 08:04
Puha. Ikke nævne du har købt et Samsung, så kommer mafiaen efter dig herinde Tongue

De kunne ellers godt have nævnt om det var specifikke modeller, eller om det generelt var over hele linien.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 08:55
Jeg er da super glad for, det i følge programmet kun er lytterne der dør.. og intet andet..
 
Det er da lækkert. jeg har haft en del panasonic tv med panel fejl, derudover pludselige purple snakes, det kan jeg ikke gøre noget ved.
 
havde 2x42" Pio plasma med så høje pivetoner, at konen ikke kunne sidde i stuen imens (da de gik fra 43" til 42")...
 
jeg har haft 1 sony der smed et par pixel linier.
 
jeg har selv haft en stak Samsung TV, 2xM86 (lever stadig) 1xR72 (lever stadig) 40B550 (lever stadig) 32" B655 (lever stadig) 46D5005 (lever stadig) 46F6500 (lever stadig)
 
46F6500 som er kontor tv, var et jeg byttede et W8 tilbage for, pga. et absurd dårligt sortniveau på sony´en.
 
nu er de også generelet rost for LCD billedkvalitet samsung.
 
har haft en 19" 5:4 monitor der døde pga lytter.
 
Men hvis det "eneste" problem er at lytterne dør efter en stak år, så kan jeg da gøre noget ved det.
 
har skiftet lytter på enheder før, og det tager altså ikke mange minutter. og jeg har set for et stykke tid siden på youtube instruktions videor til M8x serien, men det kom bare aldrig på min..
 
så personligt har jeg ikke negative erfaringer..


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 09:05
Jeg tror det er et aktuelt problem med nyere Samsung, ikke med ældre modeller.


Skrevet af: Mathias9000
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

 

Men indtil at der kommer nogle undersøgelser der fortæller om hvilke mærker der bruger mest tid på værksted pr produkt, og som har kortest levetid, så kan man bare ikke bruge de her heksejagte til noget. Ud fra hvad vi så i kontant i dag så kan vi konkludere:

samsung er IKKE fejlfri.
samsung har kodensatorer der KAN gå i stykker.

altså er samsung ligesom de andre producenter, bare større.


 
Det er ikke det man kan konkludere. Man kan konkludere at der i mange Samsung TV sidder komponenter der med stor sandsynlighed vil gå i stykker, efter relativt kort tid, fordi de kun er dimensioneret lige til øllet.
 
Komponenterne i alle TV -kan- gå i stykker -til hver en tid-, men alt efter hvordan de er dimensioneret er sandsynligheden større eller mindre.

Igen en legendarisk omgang munddiaré.

Man kan simpelthen konkludere der er stor sandsynlighed for at samsung tv's lider en tidlig død, fordi der har været nogle tilfælde? Uden at der har været nævnt noget som helst om hvorvidt det er 0.001%, 1%, 10% eller 50% af samsung tv's der får problemet? Den logik skal nok få dig frem i livet.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 10:49
Man skulle tro dette var en tråd om for eller imod Samsung. Utroligt i gider spilde så meget krudt på nogle billige kondensatorerSmiley´er
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: zczc
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

... tror ...


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 11:05
Det synes jeg er en noget arrogant indgangsvinkel. Det handler jo ikke om billige kondensatorer, men om tv til mange tusinde kroner der bliver erklæret totalskadet når den billige kondensator dør (jeg har dog ikke set programmet, men det er dét jeg betragter som det største problem i det her).

-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 11:16
Der vil aldrig komme officielle tal på denne slags problematikker. Det eneste man kan gøre som forbruger er at bruge sin sunde fornuft, og på et tidspunkt tage et valg ud fra de oplysninger der er til rådighed. Ingen, hverken for eller imod en given producent, kan påberåbe sig at have bevisligt ret. Men man kan tage et overblik over de informationer man har, herunder et firmas generelle servicepolitik, egne og andres erfaringer, produktets overfladiske produktionskvalitet osv, og skabe et kvalificeret gæt.

Jeg mener iøvrigt ikke at det frikender nogen at de andre også er nogle slyngler. Det må være muligt at kritisere Samsung uden at skulle forsvare at de andre heller ikke er fejlfri.

Jeg mener ikke der ville være noget som helst problem i at sælge ret billige tv med meget lang holdbarhed, hvis ellers markedet efterspurgte det. Og har man givet 18.000 som én nævner, så er dén diskussion iøvrigt irrelevant. Men problemet er at hvis man giver 18.000 for noget og per automatik forventer meget lang holdbarhed, så er man selv en del af problemet. Producenterne giver os det vi efterspørger, så hvis vi efterspørger meget lang holdbarhed, så skal vi nok få det. Hvis vi bare affinder os med at elektronik i dag er noget skrammel, så er det helt sikkert at det bliver ved med at være det.

-------------
Mvh Otto


Skrevet af: dpny
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Oprindeligt skrevet af Mathias9000 Mathias9000 skrev:

 

Men indtil at der kommer nogle undersøgelser der fortæller om hvilke mærker der bruger mest tid på værksted pr produkt, og som har kortest levetid, så kan man bare ikke bruge de her heksejagte til noget. Ud fra hvad vi så i kontant i dag så kan vi konkludere:

samsung er IKKE fejlfri.
samsung har kodensatorer der KAN gå i stykker.

altså er samsung ligesom de andre producenter, bare større.


 
Det er ikke det man kan konkludere. Man kan konkludere at der i mange Samsung TV sidder komponenter der med stor sandsynlighed vil gå i stykker, efter relativt kort tid, fordi de kun er dimensioneret lige til øllet.
 
Komponenterne i alle TV -kan- gå i stykker -til hver en tid-, men alt efter hvordan de er dimensioneret er sandsynligheden større eller mindre.

Igen en legendarisk omgang munddiaré.

Man kan simpelthen konkludere der er stor sandsynlighed for at samsung tv's lider en tidlig død, fordi der har været nogle tilfælde? Uden at der har været nævnt noget som helst om hvorvidt det er 0.001%, 1%, 10% eller 50% af samsung tv's der får problemet? Den logik skal nok få dig frem i livet.
 
Jo det er netop det man kan i dette tilfælde da det bliver sagt i programmet at de kondensatorer der er sat i de TV er for små til det de bliver brugt til. Det er dét der er pointen.
 
Du svarer som om du slet ikke har set programmet?


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 11:52
Med hensyn til feks 5 års reklamationsret: nedenstående er min private mening, jeg kender ikke min arbejdsgivers holdning:

Jeg er fortaler for 5 års reklamationsret på forbrugerelektronik. Udover forbrugsstoffer - lamper, batterier osv - mener jeg ikke der findes produkter i brune- eller hvidevarekategorien hvor det er rimeligt at forvente mindre end 5 års levetid under normal brug og vedligeholdelse. Kan produkterne ikke det i en rimelig grad (svipsere vil altid opstå), så mener jeg produktet er så ringe at det ikke burde have været forelagt en forbruger. Og at der findes forbrugere der forsvarer den slags produkter, siger alt om hvor omfattende problemet er blevet. Vi ikke blot accepterer at blive snydt, vi forventer det. Det vil sige, flokken gør, spørger man det enkelte individ vil ret få forvente mindre end fem års levetid. Derfor mener jeg det er et problem der skal løses politisk. Dvs lovgivning.

Folk vil ikke betale for det, bliver der sagt. Det tror jeg ikke på. For det første, så lever branchen i forvejen af at sælge længerevarende garanti (desværre). For det andet, så vil det i virkeligheden ikke fordyre andet end de allerbilligste produkter nævneværdigt, dvs køkkenradioen til 99 kroner nede i Netto. En Yamaha surroundreceiver til 2500.- er i forvejen bygget til det. Højttalere har ingen problemer med det. Det er jo ikke alle tv der går i stykker mellem andet og femte år, så den procentvise merudgift for producenten ved at forlænge den forventede levetid fra to til fem år er begrænset. Og den fordeles så ud på alle produkter. Okay, måske koster et billigt 32" tv så 3500,- i stedet for 3000,-. Det er jo ikke et problem for ret mange.

Det eneste der reelt ville blive frasorteret, er som sagt de helt billige ting, dem der er så billige at folk ikke engang gider få dem byttet når de går i stykker, men smider dem i skralderen. Og så kan vi tage de økologiske briller på, og i hvert fald fra dén kant se en fordel ved at frasortere det værste skrammel.

-------------
Mvh Otto



Print side | Luk vindue