Print side | Luk vindue

55VT60 - Pixelfejl

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128185
Udskrevet den: 19-Maj-2024 kl. 16:45


Emne: 55VT60 - Pixelfejl
Skrevet af: Sangill
Emne: 55VT60 - Pixelfejl
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 13:16
Jeg var en af de heldige der fik erhvervet mig et VT60 under black friday. I går modtog jeg så skærmen, og det er sgu en fed skærm.

Begyndte relativt hurtigt at køre nogle slides for at kontrollere for pixelfejl, og desværre fandt jeg én relativt hurtigt.

Nu er jeg så lidt i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig. Fjernsynet er købt ved Expert og de vil selvfølgelig gerne refundere pengene inden for 14 dage, men det får jeg ikke meget fjernsyn ud af. Jeg kan selvfølgeligt se om de vil forsøge at reparere det, men hvad jeg lige kan fornemme ved lidt opkald til Panasonic og et service center, så er det ikke sikkert jeg kommer langt med det forhold.

Fjernsynet er købt til 12999 - jeg kan stadig erhverve det til ca. 15.000 ved andre forhandlere, men 2000 kr. er sgu også en slat penge.

Umiddelbart kan jeg ikke finde noget omkring pixelgaranti på Panasonics hjemmeside, men efter hvad jeg lige kan google mig til, så dækker de ikke hvis der blot er tale om én død pixel.

Jeg kan jo selvfølgeligt blot prøve at leve med TVet som det er, men jeg frygter sgu også at problemet bliver værre.

Men hvad siger I? Er det bare forventeligt/normen at der er pixelfejl på nutidens Plasma skærme? Jeg synes sgu det er lidt sløjt, men kan også forstå, at producenterne har andre standarder, end vi forbrugere måske har.

Der er sgu også meget bøvl med at få pakket fjernsynet ned igen, få det sendt til forhandleren, og være hjemme ved evt. retur. Hvad nu hvis de ikke mener garantien dækker - falder regningen så på mig?

Det er måske en tosset post og smide op, men synes sgu det er lidt frustrerende... og har nok brug for at være lidt i offerrollen. Men egentlig vil jeg gerne høre jeres ("eksperternes") råd til dette issue.

Hvad vil I gøre?


Edit: Jeg har fundet følgende på dustins hjemmeside: http://www.dustinhome.dk/Images/DustinImages/Images/PDF/panasonic_pixelpolicy.pdf - http://www.dustinhome.dk/Images/DustinImages/Images/PDF/panasonic_pixelpolicy.pdf



Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 13:20
Hvis producenten skal tjene bare en smule på at bygge og sælge tv, så er der ikke råd til at kassere paneler med enkelte pixelfejl.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 13:25
Hvis du er perfektionist, så retur med TV'et. Havde selv en lysende rød pixel på mit, og det blev skiftet på garantien. Men perfektion koster hvis firmaets politik er en anden, og så må du af med et par tusinde. Men prøv først med en ombytning, det kan jo være...


Skrevet af: Sangill
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 14:59
Jeg er ikke sikker på at ombytning er en mulighed, men jeg synes sgu det er lidt underligt. Der står følgende på experts hjemmeside:

"Viser det sig, at der er en oprindelig fejl ved varen, kan du vælge at få den repareret eller ombyttet til et tilsvarende produkt. Vi har ret til at reparere varen, hvis det er uforholdsmæssigt dyrere for os at ombytte den, og vi i øvrigt kan udføre reparationen inden rimelig tid (typisk ved hvidevarer).
Hvis det ikke lykkes for os at reparere fejlen første gang, kan vi i nogle tilfælde have ret til at forsøge at udbedre fejlen igen. Hvis det ikke kan lade sig gøre at udbedre fejlen inden rimelig tid, har du krav på at få pengene tilbage, et afslag i prisen eller at få varen ombyttet til en vare magen til den oprindeligt købte."

Da jeg talte med kundeservice, bad de mig om at kontakte den nærmeste forretning. Da jeg talte med forretningen, så var mine muligheder:

1. Gøre brug af 14 dages fortrydelsesretten = pengene retur
2. Sende TVet til reparation (det krævede dog noget overtalelse af ekspedienten).

Da jeg så talte med Servicecentret, så fik jeg ikke ligefrem indtrykket af, at de ville gøre det store ved blot en enkelt pixefejl.

Måske jeg bare skal spille lidt dum, og forsøge det alligevel. Tror måske endda Expert-gutten fik lovet mig en afhentning af TVet.

Tak for jeres svar. :)


Skrevet af: Moerkbak
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 15:14
det er sådan set meget nemt, hvis det betragtes som væsentlig gene at fragte tv'et til service skal butikken arrangere det for dig. Det står såmænd i købeloven. Et plasmatv skal fragtes stående hele vejen og er derfor svjv altid at betragge som "væsentligt gene" Men er det ikke en dansk model? altså er der ikke panasonic service på det?


Skrevet af: Sangill
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 15:20
Det var jeg faktisk ikke klar over - tak for headsup Moerkbak. Lang tid siden jeg har været nødsaget til at beskæftige mig med købeloven.

Jo - det er Y-versionen (den nordiske) - er det ikke den du tænker på med Dansk model? Jeg tror da ikke det er parallelimport... men hvad mener du med Panasonic Service? Er det ikke stadig forhandleren der er bindeled mellem forbruger og service center/producent? Eller hører jeg dig sige, at det ikke er Expert jeg skal henvende mig til?




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Sangill Sangill skrev:


Da jeg så talte med Servicecentret, så fik jeg ikke ligefrem indtrykket af, at de ville gøre det store ved blot en enkelt pixefejl.


Nu er det sådan at der findes retningslinjer for det med pixelfejl og her afhænger det af, hvordan din pixel er "død" og hvor den er placeret om det er omhandlet af garantien.

Du kan rive og slide i købeloven lige så meget du vil, overholder producenten EU normerne (så hudt jeg visker), så er der ikke noget at komme efter.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Sangill
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:05
Det lykkedes mig at få taget vedlagte billede - beklager kvaliteten. Det er taget med min mobil:
http://imageshack.com/i/0562lrj -
https://imageshack.com/i/0562lrj

Tænker umiddelbart, at jeg vil forsøge at få dem til at hente det. Måske er jeg heldig, at de skifter panelet.

Nogen der har erfaring med Panasonic Service? Der er vel ikke mulighed for, at de sender en tekniker ud og kigger på "skaden"?

Tak for hjælpen/meninger mv. indtil nu.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 03-December-2013 kl. 19:23
Og hvis du har en Alka indbofrsikring, med elektronikdækning, så er pixelfejl indbefattet. Der er dog en selvrisiko på en lille tusse.
Hvis det ikke laves uden beregning, så ville jeg gøre brug af returretten.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: chico
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 13:00
Hvis forretningen ikke vil ombytte det så returner det - der kommer sikkert tilbud igen.

-------------
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.


Skrevet af: Sangill
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 14:36
Jeg har nu fået Expert til at oprette en reparationssag på det. Fjernsynet bliver hentet af elektronik centret på mandag. Kan jeg risikere at de sender det retur igen, og de siger at det intet fejler?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 14:40
Ja, det kan du. De kan sende det retur med et "Det virker godt nok"
Læs lidt her: http://www.flatpanels.dk/monitorbegreber.php#3

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ja, det kan du. De kan sende det retur med et "Det virker godt nok"
Læs lidt her: http://www.flatpanels.dk/monitorbegreber.php#3

Klaus

Og så er de 14 dage i mellemtiden gået :-(


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Sangill
Skrevet den: 04-December-2013 kl. 20:10
Jah - de har skrevet haster på sagen, så nu må vi se. Bad om en "diagnose" i første omgang, men hvis jeg nærmere mig de 14 dage uden at have hørt noget, så hæver jeg sgu købet.

Mon ikke det kommer på bud i Januar igen... ellers må jeg sgu have det til lidt flere penge. Det er sgu et fedt TV.


Skrevet af: Sangill
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 11:54
Nu har jeg haft lidt mere tid til at kigge på det i dag, og jeg tror ikke at det er pixelfejl mere. Det er heller ikke snavs på frontglasset.... men det lader til at være snavs på bagsiden som danner en skygge...

Hvad dælen gør jeg ved det? Det er vel stadig dækket ind under garantien? Fjernsynet bliver stadig afhentet af elektronik centret på mandag, men alt andet lige er det jo et mindre problem end et defekt panel, eller...???


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 12:41
Fortæl dem om dine observationer, ellers siger værkstedet bare "ingen pixelfejl fundet".

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Sangill
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 12:42
Tak.

Men ændrer det noget - eksempelvis at få et nyt panel fremfor reparation?


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 12:45
Helt seriøst... Hvis du går så meget op i det, forventer ingen pixel fejl m.m så ophæv dit køb og vent til dy har råd til at købe det igen?

Du går en usikker tid i møde nu, du aner ikke om det bare bliver trukket i langdrag og om du overhovedet får et nyt tv... Du lyder ikke som typen der bagefter kan sige, nå så lever jeg med det... ;)

Returner mens tid er...

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 13:48
Jeg må erkende, at de gange jeg køber nyt tv, så forlanger jeg simpelthen en garanti mod pixelfejl i 3 måneder fra forhandleren. Der bør altså ikke være den type af fejl på så kostbart et produkt.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg må erkende, at de gange jeg køber nyt tv, så forlanger jeg simpelthen en garanti mod pixelfejl i 3 måneder fra forhandleren. Der bør altså ikke være den type af fejl på så kostbart et produkt.

Enig. Jeg synes det er grotesk at der er lavet regler for hvor meget der er acceptabelt. Det er en FEJL og man burde ikke acceptere fejl på nye produkter.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Jeg synes det er grotesk at der er lavet regler for hvor meget der er acceptabelt. Det er en FEJL og man burde ikke acceptere fejl på nye produkter.


Hvor meget var det du sagde du ville give for et perfekt 50" fjernsyn?
Var det 40.000 eller 50.000 kroner?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 19:07
Sådan kan du ikke stille det op Klaus. Det er tv-branchen der har stillet kreterierne op for pixelfejel for at spare penge. Spare penge på ordentlige paneltests - og kvalitetsstyring. Og kan de enkelte producenter ikke leve op til at producere nogle ordentlige paneler, så bør de nok finde en anden produktion.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 19:16
Pixelfejl bør klart være 100% garanti. Kan de ikke gøre det i dag til de priser, må de jo hæve priserne til det som det kan lade sig gøre for. Og så markedsføre sig på 100% garanti og så se om forbrugerne vil betale den merpris. Kan jo ikke være rigtigt man giver over 10tkr for et tv og så må man finde sig i en fejl på billedet! :-(


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 19:17
Ej Klaus det sgu en ommer. Så fordi at fladskærmene fås fra 0-20.000kr, så det ok produkterne er fejlbehæftet? Enten med pixel fejl eller dårlige kondensatorer? Det sgu ikke i orden, hvis de ikke kan leverer et fejlfrit produkt, så skal de nok finde noget andet at lave...

Jeg gad godt se mine kunder i ansigtet, hvis vi leverede skilte med små fejl hist og pist, og når de så klagede, så sagde jeg bare jamen du ville jo ikke give det dobbelte i pris? Ergo må jeg tage dig hårdt i nummeren og sælge dig noget der virker delvist, nå ja og hvis du klager så glem det, vi har alliereret os med branchen og få indført en regel så det er i orden det ikke virker 100% Hahaha.

Det går sgu ikke du ;)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sådan kan du ikke stille det op Klaus.


Jo

Det er intet problem at producere tv med 0-pixelfejl. Problematikken er blot at få kunderne til at betale det, det koster at producere sådanne tv.

Uanset, hvordan du vender og drejer det, kan du ikke køre en fuld panelproduktion uden at der er fejl i visse paneler. Vil du kun sælge dem der ikke er fejl i, så skal du kassere resten.
Det sker så ikke, tvært imod, så tester man alle paneler og deler dem op i forskellige klasser. Dem der er de bedste køber eksempelvis B&O, dem klassen under ryger til andre producenter og dem der er for ringe ryger ud.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 19:27
Jeg er helt lige glad med hvorledes tv branchen kan gebærde sig. Som udgangspunkt køber en kunde et fejlfrit produkt - punktum.

Producenten kan vælge at lade hvert panel køre uafbrudt i f.eks. 3 døgn, her vil de fleste pixelfejl vise sig inden panelet færdigmonteres.

Som er det er i dag, er det den forventningsfulde ( og med rette), der står med bøh- manden, og det kan simpelthen ikke være rigtigt.

Opstår der efterfølgende pixelfejl i en garantiperiode, så må producenten tage sit ansvar. Som det er i dag, så fraskriver producenten sig sit ansvar, og dette typisk uanset hvor hurtigt fejlen viser sig.

Tænk hvis det bliver normal praksis for alle andre produkter.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Jeg synes det er grotesk at der er lavet regler for hvor meget der er acceptabelt. Det er en FEJL og man burde ikke acceptere fejl på nye produkter.


Hvor meget var det du sagde du ville give for et perfekt 50" fjernsyn?
Var det 40.000 eller 50.000 kroner?

Klaus

Mener du helt seriøst at gå fra skal vi sige 90% med 0 pixelfejl til 100% vil fordoble prisen?
Det tror jeg ikke (jeg siger heller ikke at produktionen skal gøres fejlfri, men nul fejl bør være en del af garantien).

Var der forresten ikke mindst én af producenterne (LG?) der havde tolerance på 0 pixelfejl på computermonitors - uden at de er dyrere end andres?

Det kunne da være interessant at liste alle de andre brancher/produkter hvor fejl er acceptabelt og ikke omfattet af garanti/reklamation…


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Pixelfejl bør klart være 100% garanti. Kan de ikke gøre det i dag til de priser, må de jo hæve priserne til det som det kan lade sig gøre for. Og så markedsføre sig på 100% garanti og så se om forbrugerne vil betale den merpris. Kan jo ikke være rigtigt man giver over 10tkr for et tv og så må man finde sig i en fejl på billedet! :-(


Det er en forsvindende lille del af markedet der er interesseret i at betale dyrt for et "perfekt" tv. Derfor bukker de fabrikker under der leverer sådanne.


18-1-1994 betalte jeg 8.100 kroner for et 25" 4:3 billedrørstv med Blackline-S billedrør, NICAM stereo og teksttv.

Kigger jeg på forbrugerprisindexet for 1994 og 2012 burde et sådan tv i dag koste 11.944 kroner, eller "over 10tkr"

Er du villig til at give det samme for et simpelt 25" tv i dag?
Så skal jeg give dig pixelgaranti.

Grunden til at elektronik bliver billigere og billigere er at man slækker på designspecs og klemmer citronen alle de steder man kan.

27-1-2007 betalte jeg 19.998 kroner for et 42" tv, et tv der er billigere per kvadarattomme skærm, har mere lækker fjernbetjening, digitaltuner og hvad ved jeg.

Kigger jeg på forbrugerprisindexet for 2007 og 2012 burde et sådan tv i dag koste 22.554 kroner.
Må vi lige få en hurtig håndsoprækning på dem der gerne vil betale 22.500 for et 42" tv?

Nå ikke?


Klaus






-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Det kunne da være interessant at liste alle de andre brancher/produkter hvor fejl er acceptabelt og ikke omfattet af garanti/reklamation…


Bilbranchen.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: db89
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 19:53
Jeg må til en hvis grad give Klaus ret i at det med nuværende prisniveau nok vil være svært at garantere der ingen pixelfejl er. Det er ikke let både at have billige priser og samtidigt have høj standart. De færreste af os vil betale merprisen.
Omtalte skærm her i tråden ser det jo desuden også ud til ikke har pixelfejl men derimod skidt bagved glasset, det er vel i den sammenhæng et spørgsmål om manglende renhed i montageområdet på fabrikken? 


-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net


Skrevet af: Emilos88
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 21:02
Jeg kan også kun støtte op omkring Klaus. Også set i øje med at de færreste lægger mærke til pixelfejl. Jeg havde et 42" G10 som havde 14 styk eller der omkring. Ja jeg kunne se dem tæt på men har aldrig kunne udpege dem fra sidde afstand, og min ven som jeg solgte det til har aldrig nævnt det. Jeg kan kun se at det er et problem hvis det er generende på brugsafstand og ikke hvis det kun er generende fordi man er perfektionist. Hvad regner i med der vil ske når vi får 4K tv, mindre pixelfejl?

Ligeledes at være ligeglad med hvordan producenterne gør det og hvordan økonomi skal hænge sammen hjælper ikke i debatten da det er kernen i det. Lad os sige at når en lcd producent fabrikere lcd skærme 50% er med pixelfejl, ville i så mene at 50% skulle smides ud? Hvad ville det så gøre? Jo det vil svine miljøet og gøre tv'ene dobbelt så dyrere. For hvad? nå jo for en fejl som nok maks 5% af den almene forbruger lægger mærke til. Derfor er det et niche marked med 0 pixel fejl, og det betaler man efter. Og det er ikke en skærm som VT60 som Klaus også prøver at gøre klart.


-------------
Get HIFI or die trying c",


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg kan også kun støtte op omkring Klaus. Også set i øje med at de færreste lægger mærke til pixelfejl. Jeg havde et 42" G10 som havde 14 styk eller der omkring. Ja jeg kunne se dem tæt på men har aldrig kunne udpege dem fra sidde afstand, og min ven som jeg solgte det til har aldrig nævnt det. Jeg kan kun se at det er et problem hvis det er generende på brugsafstand og ikke hvis det kun er generende fordi man er perfektionist. Hvad regner i med der vil ske når vi får 4K tv, mindre pixelfejl?

Ligeledes at være ligeglad med hvordan producenterne gør det og hvordan økonomi skal hænge sammen hjælper ikke i debatten da det er kernen i det. Lad os sige at når en lcd producent fabrikere lcd skærme 50% er med pixelfejl, ville i så mene at 50% skulle smides ud? Hvad ville det så gøre? Jo det vil svine miljøet og gøre tv'ene dobbelt så dyrere. For hvad? nå jo for en fejl som nok maks 5% af den almene forbruger lægger mærke til. Derfor er det et niche marked med 0 pixel fejl, og det betaler man efter. Og det er ikke en skærm som VT60 som Klaus også prøver at gøre klart.


Når du bruger 50%, er det klart det ser slemt ud, hvis fabrikken skal kassere halvdelen af deres tv, men nu er pixelfejl langt fra de 50%. Hvis vi fx. snakker 1%, så burde de bestemt kassere dem og så kunne de for min skyld lægge 1% oven i tv'ets pris. det er bare de færreste der går op i den slags, så derfor accepterer producenterne selv fejlene. Af samme grund får vi tv der har vanvittige farver osv. fordi fåtallet bekymrer sig om det.

Hvad andre vil acceptere er jeg ligeglad med. Hvis nogen vil acceptere at betale 10-20k for et produkt med fejl, så fred være med det, men jeg sender den slags tilbage og får mine penge igen.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 08-December-2013 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Pixelfejl bør klart være 100% garanti. Kan de ikke gøre det i dag til de priser, må de jo hæve priserne til det som det kan lade sig gøre for. Og så markedsføre sig på 100% garanti og så se om forbrugerne vil betale den merpris. Kan jo ikke være rigtigt man giver over 10tkr for et tv og så må man finde sig i en fejl på billedet! :-(


Det er en forsvindende lille del af markedet der er interesseret i at betale dyrt for et "perfekt" tv. Derfor bukker de fabrikker under der leverer sådanne.


18-1-1994 betalte jeg 8.100 kroner for et 25" 4:3 billedrørstv med Blackline-S billedrør, NICAM stereo og teksttv.

Kigger jeg på forbrugerprisindexet for 1994 og 2012 burde et sådan tv i dag koste 11.944 kroner, eller "over 10tkr"

Er du villig til at give det samme for et simpelt 25" tv i dag?
Så skal jeg give dig pixelgaranti.

Grunden til at elektronik bliver billigere og billigere er at man slækker på designspecs og klemmer citronen alle de steder man kan.

27-1-2007 betalte jeg 19.998 kroner for et 42" tv, et tv der er billigere per kvadarattomme skærm, har mere lækker fjernbetjening, digitaltuner og hvad ved jeg.

Kigger jeg på forbrugerprisindexet for 2007 og 2012 burde et sådan tv i dag koste 22.554 kroner.
Må vi lige få en hurtig håndsoprækning på dem der gerne vil betale 22.500 for et 42" tv?

Nå ikke?


Klaus





Jeg betalte 18000kr for mit 42" Pioneer plasma, så vist ikke lige mig du skal angribe ;-) Men Pioneer lukkede jo også...
Nej, folk vil ikke betale Men så dyre var Samsungs tv heller ikke for 2 år den da de havde 100% pixel garanti, så det er ikke nødvendigvis meget dyrt..


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-December-2013 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Men så dyre var Samsungs tv heller ikke for 2 år den da de havde 100% pixel garanti, så det er ikke nødvendigvis meget dyrt..


Hvorfor holdt Samsung så op med det?
Var det mon for dyrt for dem?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 08-December-2013 kl. 11:08
Kan forstå, at man ikke betragter ujævn belysning og backlight bleed som fejl ( og hvad der ellers finde af begreber ). Tv med disse typer af fejlkonstruktioner, købes jo i stor udstrækning. Hvorfor accepterer man dette som forbruger?

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650



Print side | Luk vindue