Stofa HD box - Feedback til Stofa
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12826
Udskrevet den: 17-April-2025 kl. 04:15
Emne: Stofa HD box - Feedback til Stofa
Skrevet af: Lars
Emne: Stofa HD box - Feedback til Stofa
Skrevet den: 13-Juni-2006 kl. 14:57
Hej Alle
Gå i dialog med Stofa, omkring forbedring af Stofa HD box.
Dette emne er til at samle op på de problemer, som i oplever med Stofa HD boksen fra Samsung. Ikke kun bugs, men også de ting som ikke virker hensigtsmæssigt.
Listen opbygges her, og videregives til Stofa.
Fat dit keyboard, og skriv hvad der kan forbedres i den.
Dette emne er kun til teknisk feedback til Stofa på den nye HD modtager
Andre debatter om forsinkede bokse, eller signaler der mangler i den ene eller den anden region, henvises til emnet:
Oplevelser med VM i HD
Stofa HD box - Problemer / Forslag
1. AUDIO knappen virker kun globalt. Boksen bør gemme indstillinger om alternativt lydspor for hver kanal istedet, da disse valg ofte er permanente (som f.eks. at vælge dansk sprog på Eurosport)
2. Når man står under "Favorit kanal" i menuen, så virker Channel Up / Down knappernn omvendt (scroller pr. side). Pil tasterne virker korrekt (scroll pr. kanal).
3. Husker ikke sprogvalg i tekst-tv (skal vælge dansk i menu hvergang).
4. Der er problemer med, at flere kanaler har forkert tid (1t og 52-53 minutter foran)
5. Udgangssignalet (1080i/576p osv) skal kunne sættes til at følge kilden, i stedet for at være fast opløsning.
6. DD 5.1 virker ikke.
7. Boksen understøtter ikke DBV-subtitles
(Listen er redigeret at LER2001 - Ole 22:24 - 19. juni 2006)
/Lars
PS. Læs også vores http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=801&z=1 - anmeldelse af Stofa HD-dekoder
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Svar:
Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 07:57
Jeg kan faktisk ikke umiddelbart finde noget at brokke mig over, og det ser ud til at andre heller ikke falder over hinanden med fortællinger om bugs - så det bliver vist en kort dialog... Men hvis du nu SKAL have fat i dem, så kan du jo forhøre dig om de kan gøre noget for at forbedre komprimeringen af VM-signalet, eller evt. uppe bitraten... Boxen understøtter 30 mbps, og jeg tror helt ærligt der vil være mere reklame i at bruge pladsen fra Astra HD demo'en (som vel primært ligger der for at folk kan se hvor godt HDTV kan se ud) til at levere det bedst mulige billede fra VM-kampene.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 08:47
Jo, men så er der jo fare for at folk bliver skuffede, når de "rigtige" HD
kanaler kommer, da de næppe har 20-20 mbps til rådighed på satellitterne.
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 09:27
Måske kommer fra deres feeds fra Tyskland? Jeg mener at have hørt at hverken TDC eller Stofa gør noget ved signalet.
|
Skrevet af: Deathrow
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 11:55
Hejsa... Jeg vil så være den første til at brokke mig lidt :)
Når jeg ser dr1 og tv2, får jeg rigtig mange fejl hen over skærmen. lange fede striber, som kommer og går... derudover er der også en masse lydudfald... Er det fordi mit antenne signal ikke er godt nok??
signalsstyrken i info står til 75.
------------- ~>Deathrow<~
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 12:09
Deathrow - prøv at trykke 3 gange på "i" knappen når du står på en tv-kanal og se efter signalet og BER derinde - men 75 lyder ikke godt.
|
Skrevet af: agger
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 12:21
hej
min signal ligger på 84, har kun problemer med hdmi og dvi indgang så skal lige forbi stofa så kan de afprøve der må være et eller andet galt. Har 4 indgange kun scart og component virker i alle opløsninger,hdmi og dvi er ikke ok kun 576p.Philips 37pf9830.
hilsen agger
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 13:48
lunddal skrev:
Jo, men så er der jo fare for at folk bliver skuffede, når de "rigtige" HD kanaler kommer, da de næppe har 20-20 mbps til rådighed på satellitterne. |
Til den tid kunne man jo håbe at de ikke kører MPEG-2 længere...
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 13:49
Deathrow skrev:
Når jeg ser dr1 og tv2, får jeg rigtig mange fejl hen over skærmen. lange fede striber, som kommer og går... derudover er der også en masse lydudfald... Er det fordi mit antenne signal ikke er godt nok??
|
Det har jeg ikke oplevet, men det lyder som udfald i signalet, ja.
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 13:55
Otto, TC skrev:
lunddal skrev:
Jo, men så er der jo fare for at folk bliver skuffede, når de "rigtige" HD kanaler kommer, da de næppe har 20-20 mbps til rådighed på satellitterne. |
Til den tid kunne man jo håbe at de ikke kører MPEG-2 længere...
|
Uanset hvad, så skal HD-signaler ikke være af en kvalitet der ligner Frankrig-Schweiz kampen. Så hvis folk får højere forventninger end dét af at de opper bitraten lidt, så er det i mine øjne kun en fordel - jeg undrer mig faktisk over at så få beklager sig over DVB-T signalerne.
Jeg gætter på det er fordi meningmand ikke er klar over hvad det er - de er vant til at et dårligt signal betyder støj, striber og farveflimmer. Når billedet så er støjfrit, så opfylder det de "gamle" kriterier for et godt signal. Hvis man _spørger_ folk om de ikke har lagt mærke til at der engang imellem er pixelleringer/firkanter i billedet, så lyser rigtigt mange nærmest op, og siger "jo, jo, det gør min også. Men det ligger vel i signalet?" Æh, ja, det er det der er galt... Folk har ikke vænnet sig til (endnu?) at MPEG-artifacts rent faktisk er tegn på at billedet ikke er godt. Så hvis der er en masse mennesker der oplever hvor godt TV-udsendelser rent faktisk kan se ud, og derfor bliver skuffede når de ser noget dårligt - så kan jeg kun sige "mission accomplished!"
------------- Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 14:27
Jeg har lidt problemer med at lyden forsvinder når man har skiftet kanal nogle gange, og jeg kan kun få lyden tilbage ved gå ind i "Media instillinger" og ned i "HDMI Audio output" og vælge Type D (eller C). Så vender lyden tilbage.
Lige nu er der f.eks. ingen lyd uanset hvad jeg gør.
Men så gentager man processen i et par minutter og så virker det pludselig igen.
Jeg er simpelthen ved at blive sindssyg.
Er det mit Sony KDL-S40A11E, der laver balladen eller er det Samsung'en?
Jeg holder selv på at det er HD-dekoderen, da problemet ikke opstår med faste skiftemønstre. Nogle gange kan jeg skifte kanal 10-12 gange før problemet opstår, og andre gange er det ved første skift at det sker.
Nogle gange kan jeg få lyden tilbage med det samme ved at skifte HDMI audio output type og andre gange skal jeg blive ved flere gange.
Jeg benytter Aldi's Blue Tinum HDMI-kabel, og da billedet er fint, må kablet vel sidde ordentligt (har også tjekket/"vrikket" med kablet).
Så er det kablet, HD-dekoderen eller TV'et (eller mig) den er gal med?
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 15:32
Otto, TC skrev:
Deathrow skrev:
|
Det har jeg ikke oplevet, men det lyder som udfald i signalet, ja. |
Var lige nede i jeres butik. Her var der ikke noget udfald på signalet og i havde "kun" 79 i signalstyrke, i hvordan til mine 75....
Jeg dog lige købt en antenneforstærker... skriver lige om det løser problemet..
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 15:44
Så fandt jeg endelig ud af det.
Jeg smed en billig antenneforstærker på. Det gjorde godt nok ikke ret meget ved signalstyrken endnu(er nu på 77, men har heller ikke skruet op på forstærkeren), men det der BER er klar blevet reduceret.. før var den nogen gange oppe og peake på 400-500... nu er den nede på ca. 30-50, men en smule peak på 180.
Jeg havde også snakket med en af stofa damerne, og hun fandt ud af at BER skal være under 200 for ikke at få nogen problemer...
Så nu er jeg bare glad ;)
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 17:32
Hvordan ændrer man dekoderens ur?
Min er 1 time og 52 minutter foran, så når man vil se info er det den næste films data man ser. Og det er lidt irriterende.
Okay, så stillede uret sig korrekt.
Jeg har lagt mærke til at ca. for hver time forsvinder billedet i 3-4 sekunder, og TV'et indikerer hvilken AV-indgang (i dette tilfælde HDMI) man bruger. Lyden er der selv om billedet lige forsvinder.
|
Skrevet af: mm98
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 17:41
Deathrow skrev:
|
Jeg havde samme problem. Jeg havde 71-75% på de danske kanaler, som resulterede i mange komprimerings fejl samt lyd udfald. Jeg klagede til Stofa, hvorefter jeg pludselig havde mindst 85-87% signal på alle kanaler.
Nu hvor jeg har fået Samsung HD decoder (i dag), så er jeg faktisk meget overrasket over, hvor stor forskel der er på Force 302 og Samsung HD decoderen. På force'en så det ud som om at f.eks. Eurosport havde dårlig komprimering. Efter jeg jeg har tilsluttet Samsung, så er de forsvundet. Meget positivt.
------------- Med venlig hilsen
Carsten Petersen
Restordre: Samsung 46C8705 / Samsung BD-C6900
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 18:02
Har fundet et enkelt punkt.
"AUDIO" knappen på fjernbetjeningen ændres globalt. Hvilket betyder at f.eks. Eurosport ændres til Dansk audio og samtidig ændre AUDIO til "right channel" (for kun at høre dansk). Så forsvinder denne indstilling, hvis man ændre "AUDIO" på en anden kanal.
AUDIO indstillingen skal gemmes pr. kanal, og ikke være en global ændring / indstilling.
Carsten Petersen
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 20:44
En mere 
Når man står under "Favorit kanal" i menuen, så virker Channel (CH) Up / Down knapperne omvendt (scroll pr. side). Pil tasterne virker korrekt (scroll pr. kanal).
Lars: Du bør ændre teksten for punkt 1. Det er ikke ALT knappen, men AUDIO knappen som bør ændres. Med ALT knappen vælger man lydspor, dette gemmes pr. kanal. Med AUDIO knappen vælger man Stereo, Left eller Right channel (lyd - Right er Dansk mono lyd), disse indstillinger gemmes ikke pr. kanal, men ændres globalt.
Carsten Petersen
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 22:20
Et punkt mere.
Selvom man definerer at text-tv skal være på Dansk (under System > Vælg sprog). Så skal man vælge Dansk (i en menu), hver gang man trykker på Text-TV knappen.
Carsten Petersen
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 22:46
Ja, jeg kan blive ved 
2 forslag denne gang ...
Forslag 1: Der mangler en mulighed / funktion, hvor man kan vælge at man som standard ønsker at benytte Dolby Digital lydspor. Pt. skal dette vælges pr. kanal (ikke smart hvis man vælger "Gendan fabriksindstillinger").
Det findes en AUTO funktion, dette bevirker dog kun at der vælges ud fra de indstillinger man har lavet under System > Vælg Sprog (primær sprog / sekundær sprog).
Forslag 2: Mulighed for at man selv kan angive dato/tid for decoderen. Stofa kan åbenbart ikke finde ud af at få uret indstillet korrekt på alle kanaler. 30% af alle kanaler er 1 timer og 53 min. foran. Dette bevirker at man ikke kan benytte den indbyggede timer funktion.
Carsten Petersen
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 22:51
Det med audio - kan du ikke fixe det via System -> Media indstillinger -> Dolby Digital?
|
Skrevet den: 14-Juni-2006 kl. 22:56
Mike S. skrev:
Det med audio - kan du ikke fixe det via System -> Media indstillinger -> Dolby Digital?
|
Jo, sådan står det også beskrevet i manualen, dette har dog ingen effekt.
Carsten Petersen
|
Skrevet den: 15-Juni-2006 kl. 18:00
Er jeg den eneste der ikke kan få dolby digital ud af maskinen? Jeg sad og så shrek 2 i dag på canal+ film 2. I den info der kommer når man skifter kanal, kom der et lille dolby digital icon, men der kom kun stereo lyd ud til min receiver..
Jeg bruger et optisk kabel... er der andre der har haft samme problem?
|
Skrevet den: 15-Juni-2006 kl. 18:37
hej
jeg synes også når jeg ser film, der er i digital stereo, får jeg frem i min sony reciver at det hedder pmc, lige meget hvad jeg vælger i media indstilninger. Jeg har parabol også ,der kan jeg vælge ac3 lyd når det sendes og så viser min reciver digital 5.1 lyd og den blå digital lyd lampe lyser ???. selvfølgelig også med optisk kabel.
hilsen agger
|
Skrevet den: 15-Juni-2006 kl. 23:58
AC3 lyden/Dolby Digital ser ud til at virke på min boks nu - C More HD mangler dog.
|
Skrevet den: 16-Juni-2006 kl. 01:00
Mike S. skrev:
AC3 lyden/Dolby Digital ser ud til at virke på min boks nu - C More HD mangler dog.
|
Og hvordan fik du den til det?
|
Skrevet den: 16-Juni-2006 kl. 09:28
Jeg ringede ind og sagde der manglede det lydspor - så kom det på ca. en time efter - stil dig over på f.eks. Canal+ Film 2 også tryk alt - der er et Dolby Digital lydspor - det virker fint hos mig. Du skal dog nok lige checke at du har sat den op til Media Indstillinger -> Dolby Digital og ikke PCM
|
Skrevet den: 16-Juni-2006 kl. 15:35
Jep jeg kan også godt se det nye lydspor... og min receiver registrerer det også som dolby digital.. men kun som digital stereo.. ikke 5.1..
Er der nogen som kan få det til at virke men rigtig 5.1, ikke hvor receiveren selv laver stereo signalet om til 5.1?
|
Skrevet af: eudlek
Skrevet den: 18-Juni-2006 kl. 01:04
Nu ved jeg ikke om denne feedback til Stofa vil medfører nogle ændringer, men jeg vil alligvel komme med et par forslag.
1) Boken understøtter tilsyneladende ikke DVB-subtitles.
2) Det er blevet diskuteret en del i tråden "feedback til TDC" at HD-selectoren burde have en AUTO mode, således at signalet automatisk sendes videre i den origianale opløsning. Samsung HD-decoderen burde få den samme funktionalitet. Det er ihvertfald synlig forskel på om en SD-udsendelse sendes videre i 1080i eller 576p (576p giver bedste resultat). En HD-udsendelse skal derimod naturligvis sendes videre i 1080.
Man kan hurtigt ændre på opløsning ved at trykke på resolution tasten, ofte glemmer man dog dette og sidder og ser fodbold i 576p.
Dette er måske ikke det store problem; i øjeblikket ser jeg kun VM i fodbold (så jeg har kun behov for 1080i), og efter VM har jeg kun SD-udsendelser til rådighed (og kan derfor sætte opløsningen til 576p).
3) Når man skifter kanal kommer der et banner i bunden af billedet, dette bliver nogle gange stående irriterende længe; 6-10 sek.
mm98 skrev:
Lars: Du bør ændre teksten for punkt 1. Det er ikke ALT knappen, men AUDIO knappen som bør ændres. Med ALT knappen vælger man lydspor, dette gemmes pr. kanal. Med AUDIO knappen vælger man Stereo, Left eller Right channel (lyd - Right er Dansk mono lyd), disse indstillinger gemmes ikke pr. kanal, men ændres globalt.
|
Dette kan jeg ikke helt følge. På min decoder er denne ændring ikke global, men bliver derimod nulstillet når man skifter kanal. Dette er dog stadig irriterende da man dermed bliver nød til at vælge Right channel hver gang man zapper over på Eurosport.
EDIT: Vil gerne slutte af med at rose Samsung decoderen, generelt fungerer den rigtig godt.
|
Skrevet af: laly
Skrevet den: 18-Juni-2006 kl. 09:57
Vil også lige komme med mine erfaringer efter nogle dage med min samsung decoder boks.
Generelt er jeg rigtig godt tilfreds med min decoder, giver en fantastisk oplevelse når jeg smækker en wm kamp op på min HD projektor i 90", så kvaliteten har jeg ikke noget et sætte på, ligeledes med Dr og TV2 står de også rigtig godt med det normale digitale signal frem for det analoge jeg havde tidligere, bare det, gør at det er nødvendigt med en decoder boks med digital signal når der benyttes fladskærm.
Derudover er der da nogle minusser der trække ned, i det daglige brug.
1. Som jeg kan læse i andre tråde er der mange der har problemer med at få DD 5.1 lyd ud. Hvis jeg vælger en kanal med DD 5.1 har jeg sat decoderen op til automatisk at vælge denne lyd kanal det går også fint det bliver aut. valg, hvis jeg så trykker på 'ALT' knappen kan jeg se DD 5.1 er valgt men der kommer ingen lyd i min forstærker, hvis jeg derimod vælger et andet lydspor end DD 5.1, kommer lyden fint over i forstærkeren. Jeg benytter et optisk kabel til at overfører lyden fra decoderen til forstærkeren. Som jeg kan læse er der ikke noget der har fået det til at virke med rigtig DD 5.1 via decoderen endnu.
2. Når jeg skifter kanaler eller bladre i menuerne, går det MEGET langsomt. Det er uholdbart i længden, ofte tager det 5-10 sekunder at skifte kanal. Håber meget på en ny firmware der hjælper på dette problem, stofa manden jeg købte boksen af, snakkede om at samsung var igang med en ny opdatering for at løse dette problem.
3. Når min dreng sidder og ser cartoon network, blander decoderen automatisk dansklyd i venste kanal og engelsklyd i højre kanal. Selvom jeg kan se det danske lydspor er valg, dette kan løses via. nogle tryk på audio knappen, men igen noget besværligt.
4. TV2 Zulu samt nogle andre kanaler har nogle problemer med at billedet hakker meget, og nærmest ubrugeligt. Men før jeg konkludere det er signalet der er for dårligt vil jeg idag en tur på loftet og udskifte mine antenne kabeler, det er idag en billig Bauhause model.
5. I menuen kan jeg ikke se de normale radiokanaler (P3, voice m.m.), det virker lidt underligt, idet det hele burde samles i decoderen, så alt kan styret et sted fra.
Min generelle oplevelse af decoderen er meget positivt, og ser bare frem til de nævnte fejl/uhensigtmæssigheder bliver løst. Samt der bliver sendt noget mere HDTV.
Er der nogle der følger op på denne tråd og giver informationen videre til Stofa, kan se i TDC tråden at der er en TDC ingeniør der følger med og lave løbende opfølgning på problemer. Der burde Telia også gøre, det vil spare for meget brok i det lang løb og give en positiv billede af Telia hos brugerne.
|
Skrevet den: 18-Juni-2006 kl. 11:05
eudlek skrev:
1) Boken understøtter tilsyneladende ikke DVB-subtitles.
2) Det er blevet diskuteret en del i tråden "feedback til TDC" at HD-selectoren burde have en AUTO mode, således at signalet automatisk sendes videre i den origianale opløsning. Samsung HD-decoderen burde få den samme funktionalitet. Det er ihvertfald synlig forskel på om en SD-udsendelse sendes videre i 1080i eller 576p (576p giver bedste resultat). En HD-udsendelse skal derimod naturligvis sendes videre i 1080.
Man kan hurtigt ændre på opløsning ved at trykke på resolution tasten, ofte glemmer man dog dette og sidder og ser fodbold i 576p.
Dette er måske ikke det store problem; i øjeblikket ser jeg kun VM i fodbold (så jeg har kun behov for 1080i), og efter VM har jeg kun SD-udsendelser til rådighed (og kan derfor sætte opløsningen til 576p).
3) Når man skifter kanal kommer der et banner i bunden af billedet, dette bliver nogle gange stående irriterende længe; 6-10 sek.
Dette kan jeg ikke helt følge. På min decoder er denne ændring ikke global, men bliver derimod nulstillet når man skifter kanal. Dette er dog stadig irriterende da man dermed bliver nød til at vælge Right channel hver gang man zapper over på Eurosport. |
1) Kendt fejl - de arbejder på at løse det. 2) Ja - jeg syntes nu det er pænt nok når SD upscales til 1080i - men ja der er altid smag og behag - den nuværende løsning er nok netop valgt for at nedsætte zap tiden. 3) Kan du ikke ændre dette via Menu -> System -> OSD Indstillinger -> OSD banner varighed - min kan sættes helt ned til 0.5 sek og op til 60 sekunder.
Det med lydsporet på Dual Mono kanalerne f.eks. Cartoon Network kan løses på to måder - enten ved hjælp af Audio knappe hvor man toggler højre/venstre lyd kanal - eller ved hjælp af Alt knappen, man skal blot vælge noget andet end det den står på også tilbage til f.eks. dansk.
|
Skrevet den: 18-Juni-2006 kl. 11:25
laly skrev:
1. Som jeg kan læse i andre tråde er der mange der har problemer med at få DD 5.1 lyd ud. Hvis jeg vælger en kanal med DD 5.1 har jeg sat decoderen op til automatisk at vælge denne lyd kanal det går også fint det bliver aut. valg, hvis jeg så trykker på 'ALT' knappen kan jeg se DD 5.1 er valgt men der kommer ingen lyd i min forstærker, hvis jeg derimod vælger et andet lydspor end DD 5.1, kommer lyden fint over i forstærkeren. Jeg benytter et optisk kabel til at overfører lyden fra decoderen til forstærkeren. Som jeg kan læse er der ikke noget der har fået det til at virke med rigtig DD 5.1 via decoderen endnu.
2. Når jeg skifter kanaler eller bladre i menuerne, går det MEGET langsomt. Det er uholdbart i længden, ofte tager det 5-10 sekunder at skifte kanal. Håber meget på en ny firmware der hjælper på dette problem, stofa manden jeg købte boksen af, snakkede om at samsung var igang med en ny opdatering for at løse dette problem.
3. Når min dreng sidder og ser cartoon network, blander decoderen automatisk dansklyd i venste kanal og engelsklyd i højre kanal. Selvom jeg kan se det danske lydspor er valg, dette kan løses via. nogle tryk på audio knappen, men igen noget besværligt.
4. TV2 Zulu samt nogle andre kanaler har nogle problemer med at billedet hakker meget, og nærmest ubrugeligt. Men før jeg konkludere det er signalet der er for dårligt vil jeg idag en tur på loftet og udskifte mine antenne kabeler, det er idag en billig Bauhause model.
5. I menuen kan jeg ikke se de normale radiokanaler (P3, voice m.m.), det virker lidt underligt, idet det hele burde samles i decoderen, så alt kan styret et sted fra. | Der er Telia folk der læser tråden så feedbacken skal nok komme igennem - derfor er det også en god ide lige at skrive hvilken by man bor i når man skriver med en fejl - så har de nemmere ved at se efter fejlen skulle jeg hilse og sige ;-)
1) Hvilken kanal? Jeg har lige kigget lidt igen, hvis jeg går til f.eks. Canal+ Film 3 - når den står på tænder følgende lamper på min NAD L76 (via Optisk ind) Digital Pro Logic andre kanaler tænder blot Pro Logic PCM. Jeg kan dog ikke få noget Digital Signal på C More HD.
2) Meget mystisk - min er fin - hvis ikke hurtigere end force boksen. Menuerne er også hurtige nok til mig, men ja ma kan ikke sådan hurtigt gøre en masse man skal lige vente lidt. Måske du skal ned i den lokale Stofa butik og prøve at sammenligne med deres. Zappe tiden er jo altid lidt højere end alm. analog fjernsyn.
3) Ja det er kendt.
4) Ja det lyder lidt mystisk - men igen skriv dit bynavn så evt. Telia folk kan se på signalerne i dit område - men igen det er jo altid bedre at fejlmelde ting til Telia direkte end satse på at de ser det i et forum.
5) Det er nok noget med rettigheder og den slags - der er pt. kun digitale radiokanaler uden nogen form for speak etc.
|
Skrevet den: 18-Juni-2006 kl. 12:34
Mike S. skrev:
) Ja - jeg syntes nu det er pænt nok når SD upscales til 1080i - men ja der er altid smag og behag - den nuværende løsning er nok netop valgt for at nedsætte zap tiden.
|
Det er helt sikkert pænt når SD-opskaleres til 1080i, men bare en smule pænere når det det ikke opskaleres af boksen (en smule mere skarpt/friskt - ved ikke helt hvad jeg skal kalde det).
Det største problem er dog at der kommer en del lyse pixels som blinker på skærmen når SD opskalers. På mit fjernsyn (Samsung 32M61) ses det meget tydeligt på 1 m afstand. Helt galt går det når der opskaleres til 720p, hvorved disse lyse pixels forværres kraftigt.
Mike S. skrev:
3) Kan du ikke ændre dette via Menu -> System -> OSD Indstillinger -> OSD banner varighed - min kan sættes helt ned til 0.5 sek og op til 60 sekunder.
|
Nej, jeg kan godt ændre denne instilling, men det ændre intet. Banneret står der stadig i alt for lang tid 6-8 sek, selv hvis jeg sætter indstillingen til 0.5 sek.
Mike S. skrev:
Det med lydsporet på Dual Mono kanalerne f.eks. Cartoon Network kan løses på to måder - enten ved hjælp af Audio knappe hvor man toggler højre/venstre lyd kanal - eller ved hjælp af Alt knappen, man skal blot vælge noget andet end det den står på også tilbage til f.eks. dansk.
|
Det ved jeg godt. Det er dog temmelig irriterende at man er nød til at indstille lyden hver gang man zapper over på f.eks. Eurosport.
|
Skrevet den: 18-Juni-2006 kl. 14:25
eudlek - lyder specielt med infobjælken i bunden - jeg kan godt se hvis jeg sætter min til 1 sekund så står den måske 2 sekunder - men ikke 6-10 sekunder
|
Skrevet den: 18-Juni-2006 kl. 18:27
Mike S. skrev:
eudlek - lyder specielt med infobjælken i bunden - jeg kan godt se hvis jeg sætter min til 1 sekund så står den måske 2 sekunder - men ikke 6-10 sekunder |
Prøvede at sætte den til 30 sek, dette ændrede heller ikke på hvor længe info banneret stod på skærmen. Stod der stadig 6-10 sek. Sætte den derefter igen på 1 sek, stadigvæk stod banneret der 6-10 sek.
Her i eftermiddags ryddede jeg op i mine kabler og havde derfor taget strømmen fra decoderen, tv, recoder osv. Da jeg efterfølgende sad og så fodbold bemærkede jeg at info banneret stod der i meget kortere tid. Nu kan jeg pludselig godt ændre på hvor længe info banneret skal være på skærmen under OSD instillinger.
Meget mystisk, men nu virker det...
|
Skrevet af: laly
Skrevet den: 18-Juni-2006 kl. 23:26
Mike S. skrev:
laly skrev:
5. I menuen kan jeg ikke se de normale radiokanaler (P3, voice m.m.), det virker lidt underligt, idet det hele burde samles i decoderen, så alt kan styret et sted fra. |
Der er Telia folk der læser tråden så feedbacken skal nok komme igennem - derfor er det også en god ide lige at skrive hvilken by man bor i når man skriver med en fejl - så har de nemmere ved at se efter fejlen skulle jeg hilse og sige ;-)
1) Hvilken kanal? Jeg har lige kigget lidt igen, hvis jeg går til f.eks. Canal+ Film 3 - når den står på tænder følgende lamper på min NAD L76 (via Optisk ind) Digital Pro Logic andre kanaler tænder blot Pro Logic PCM. Jeg kan dog ikke få noget Digital Signal på C More HD.
2) Meget mystisk - min er fin - hvis ikke hurtigere end force boksen. Menuerne er også hurtige nok til mig, men ja ma kan ikke sådan hurtigt gøre en masse man skal lige vente lidt. Måske du skal ned i den lokale Stofa butik og prøve at sammenligne med deres. Zappe tiden er jo altid lidt højere end alm. analog fjernsyn.
3) Ja det er kendt.
4) Ja det lyder lidt mystisk - men igen skriv dit bynavn så evt. Telia folk kan se på signalerne i dit område - men igen det er jo altid bedre at fejlmelde ting til Telia direkte end satse på at de ser det i et forum.
5) Det er nok noget med rettigheder og den slags - der er pt. kun digitale radiokanaler uden nogen form for speak etc.
|
Angående Zulu og støj på billedet, hjalp det da jeg skiftede antenne kablerne. Jeg får også fin Pro Logic lyd igennem, men som du også skriver, er det DD 5,1 på C more HD jeg heller ikke får igennem.
Så det eneste store problem jeg stadigvæk har, er det tager lang at skifte i mellem kanalerne 5-10 sekunder. Tager en snak med Telia her i Århus, det kan være de har en forklaring
|
Skrevet af: Lithium82
Skrevet den: 19-Juni-2006 kl. 19:37
Tilhørende fjernbetjening til stofas HD-dekoder virkede fint de første 2 dage. Nu virker "mute"-knappen og tasterne "0"-"9" ligepludselig ikke mere. Alt andet virker dog, jeg tager ned i stofas butik i morgen og ser hvordan de vil håndtere min reklamation, håber det er en mandagsmodel den remote jeg har fået. Ellers må jeg slæbe hele dekoderen ned til dem.
skal lige siges jeg ikke har mishandlet hverken remote eller dekoder ;-)
Ellers kan jeg kun tilslutte mig allerede nævnte bøvl med; undertekster, signal <80, bjælke i bunden af skærmen står for lang tid. har dog ingen støj på nogen kanaler (CRT-skærm)
Har desværre ikke rigtig mulighed at rode med så meget pga den &%#&-fjernbetjening. Man skal jo taste PIN for at rode med nogle af menuerne.
Mvh Peter Olsen (Næstved)
|
Skrevet den: 19-Juni-2006 kl. 20:16
Lithium82 skrev:
Tilhørende fjernbetjening til stofas HD-dekoder virkede fint de første 2 dage. Nu virker "mute"-knappen og tasterne "0"-"9" ligepludselig ikke mere. Alt andet virker dog, jeg tager ned i stofas butik i morgen og ser hvordan de vil håndtere min reklamation, håber det er en mandagsmodel den remote jeg har fået. Ellers må jeg slæbe hele dekoderen ned til dem.
Ellers kan jeg kun tilslutte mig allerede nævnte bøvl med; undertekster, signal <80, bjælke i bunden af skærmen står for lang tid. har dog ingen støj på nogen kanaler (CRT-skærm)
Har desværre ikke rigtig mulighed at rode med så meget pga den &%#&-fjernbetjening. Man skal jo taste PIN for at rode med nogle af menuerne.
Mvh Peter Olsen (Næstved) |
Måske et dumt spørgsmål ... er du evt. kommet til at trykke på TV knappen på fjernbetjeningen? ... prøv at trykke på STB, og se om de virker.
Carsten Petersen
|
Skrevet af: McKasper
Skrevet den: 19-Juni-2006 kl. 20:17
Lithium82 skrev:
|
Jeg har lige været ude for det samme. Men så pillede jeg batterierne ud og satte dem i igen, og voila så virkede den.
mvh
McK
|
Skrevet af: Lithium82
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 01:57
mm98 skrev:
Lithium82 skrev:
Mvh Peter Olsen (Næstved)
|
Måske et dumt spørgsmål ... er du evt. kommet til at trykke på TV knappen på fjernbetjeningen? ... prøv at trykke på STB, og se om de virker.
|
Jeg må konkludere at det var en fejl 40. Føler mig lidt dum nu, men tak for hjælpen. virker fjernbetjeningen sammen med samsung tv ? Har bestilt Le40m71 kunne da være dejligt om den virkede dertil også.
|
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 09:07
Remoten kan som standard styre Samsun fjernsyn men vha. af koder kan kodes om til at styre alle andre typer fjernsyn - se evt. vejledningen. Man holder hvis bare TV knappen nede og trykke en 3-4 cifret kode.
|
Skrevet den: 27-Juni-2006 kl. 17:41
Har fundet en anden bug, som faktisk er s***e irriterende:
Bug 1: Hvis man f.eks. skifter til en anden favoritliste så vises infobaren. Når infobaren vises (gælder faktisk over alt), så er det ikke muligt at gå direkte til en anden kanal før infobaren er væk. Hvis man f.eks. skifter til favoritliste nr. 2, så vises infobaren automatisk, så skal man vente til infobaren er væk, før man kan skifte kanal (man kan bladre, men ikke gå direkte til andel kanal).
Bug 2: Lyd over HDMI er ikke mulig på seneste Sony Bravia (KLD-40V2000).
Carsten Petersen
|
Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 01:44
hej
synes lige pludslig så er der forsvundet program fra min favoritliste og så skal jeg ind og tilføje dem igen ???. Hvordan går det med teksten på cmorehd er der nogen der har hørt nyt .
hilsen agger
|
Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 12:25
agger skrev:
hej
synes lige pludslig så er der forsvundet program fra min favoritliste og så skal jeg ind og tilføje dem igen ???. Hvordan går det med teksten på cmorehd er der nogen der har hørt nyt .
hilsen agger |
Har du downloaded ny kanalliste (vis søg kanaler) ? ... så nulstilles dine favoritlister ...
Carsten Petersen
|
Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 15:13
hej
nej det har jeg ikke, men kunne se på listen at astra promokanal pludslig hed noget med ikke parat endnu, det stod på engelsk, så det er måske noget stofa har gjort i mit område ????, det er faktisk anden gang det er sket, det var bare hd kanalerne der skulle findes igen.
hilsen agger
|
Skrevet af: dude
Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 17:28
Tekst-tv virker ikke via scart-stikket. På force'en virkede text-tv på fjernsynet via scart. Det gør det ikke med samsung'en.
DD5.1 virker (lige nu) fint på cmore hd.
|
Skrevet af: pnyg
Skrevet den: 29-Juni-2006 kl. 07:40
Er der andre der har problemer med DR1 - DR2 - TV2 mht lydudfald og "flimmer" (nogen kalder det vist komprimeringsfejl, andre pixileringsfejl).
På disse kanaler er mit BER tal omkring 500, signalstyrke 79
Jeg havde de samme samme problemer med forcen, men havde her besøg af Stofateknikere, som fik gruppen med de tre kanaler lagt ned i en anden gruppe med et lavere frekvens. De byttede om, så det gik ud over andre kanaler. (viste godt der var problemer med gruppen med høj frekvens).
Jeg bor i Kolding, Bramdrup-Øst ant.forening
------------- Hilsen Pnyg
|
Skrevet af: superac
Skrevet den: 29-Juni-2006 kl. 07:49
agger skrev:
hej
hilsen agger
|
Har haft nøjagtig samme problem 2 gange nu siden jeg fik Samsung'en den dag den udkom.
|
Skrevet den: 29-Juni-2006 kl. 15:41
superac skrev:
agger skrev:
hej
hilsen agger
|
Har haft nøjagtig samme problem 2 gange nu siden jeg fik Samsung'en den dag den udkom.
|
hej
ja det lyder som hos mig .så må der næsten være andre der har oplevet samme sag. man overlever jo nok men er da stadig lidt træls man skal ind og lave om på favoritlisten i unøden.
hilsen agger
|
Skrevet af: ticker
Skrevet den: 16-Juli-2006 kl. 09:26
Det er måske lidt naivt at tro at Samsung vil ændre i firmw på grund af Stofa - som har fået input fra en chatside
|
Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 16-Juli-2006 kl. 10:09
Hvis det er generelle problemer i enheden, så tror jeg bestemt ikke det er naivt.
|
Skrevet af: ticker
Skrevet den: 16-Juli-2006 kl. 21:07
Binnerup skrev:
Hvis det er generelle problemer i enheden, så tror jeg bestemt ikke det er naivt. |
Disse tunere bliver lavet i millionvis - man ændre ikke bare i SW og slet ikke i HW, på grundlag af input fra et lille firma som Stofa i et lille land som Danmark.
Samsung kender allerede med garanti alle fejl i modellen - de vil blive rettet i næste model/version, når de har tid og når de bestemmer det.
Men - man kunne istedet motivere Stofa / TDC og de andre udbydere til at skifte fabrikat/model 
|
Skrevet den: 26-Juli-2006 kl. 17:00
Syntes at kanal skift (især efter favorit kanal valg) er ved at blive irriterende langsom! 
Infobaren blokerer for kanal skift når den er synlig. Hvis man manuel vælger kanal 1 imens infobaren er synlig, så skiftes der ikke kanal. Når infobaren er er væk, og man igen trykker kanal 1 ... så huskes det tidligere valg, og så vælges kanal 11.
irriterende !!
Carsten Petersen
|
Skrevet af: kenneth4200
Skrevet den: 26-Juli-2006 kl. 17:34
Håber ikke der er alt for mange problemmer, for går ned og køber min HD dekoder i morgen!
Godt nok er 2000 kr meget, men håber det er alle pengene hver!
Er også lidt træt af min force dekoder..
Så den får de tilbage i bytte!  
Der skulle vist også være en ny SW på vej ?
Så må vi håbe de har rettet de fejl der.
Efter hvad jeg kan forstå skulle der ikke være tekster på DR1, DR2, TV2 ??
Er det rigtigt ?
For på min force er der undertekser på...
|
Skrevet den: 26-Juli-2006 kl. 17:38
kenneth4200 skrev:
Håber ikke der er alt for mange problemmer, for går ned og køber min HD dekoder i morgen!
Godt nok er 2000 kr meget, men håber det er alle pengene hver!
Er også lidt træt af min force dekoder..
Så den får de tilbage i bytte!  
Der skulle vist også være en ny SW på vej ?
Så må vi håbe de har rettet de fejl der.
Efter hvad jeg kan forstå skulle der ikke være tekster på DR1, DR2, TV2 ??
Er det rigtigt ?
For på min force er der undertekser på...
|
Jeg er godt tilfreds med samsung decoderen ... men den har nogle små irriterende "bugs", som man bliver irriteret over i hverdagen. For mig er det kanal skift, de andre bugs som er nævnt her, gør min nu ikke så meget.
Ang. tekster ... har jeg slet ikke lagt mærke til :D ... kun på C.more HD
Carsten Petersen
|
Skrevet den: 27-Juli-2006 kl. 11:22
Hmm.
Har lige været nede hos stofa i slagelse.
Og der havede de ikke flere HD Dekodere tilbage 
Hvornår kommer der nye ? i næste uge, nedtur siger jeg bare...!
Sidst jeg var der var der 7 kasser med HD Dekodere og så stort et hit kan de heller ikke være, til den pris ?
Nåå men for dårligt at de ikke har nok HD dekodere i deres butikker!!!
|
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 14:15
Hey.
Så lykkes det mig at få fat i en 
Men har ikke fået den tilsluttet endnu, fordi der intet HDMI kabel er med :(
Skal der ikke være det med ???
Men har lige bestildt et HDMI kabel til 400 kr.
Men syntes stadig det er underligt det ikke var med!
Alt for dårligt...
|
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 15:36
hej
nej ingen kabel de sælger den i stofa butukken for 100 kr eller de gjorde det lige før wm da de startede med deres hd dekoder
men du kan sagten se hvad der er på hd dekoderen du kan bare bruge scart til du får hdmi kabel ikke samme billede men du kan se hvad den har af kanaler at vælge mellem
hilsen agger
|
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 15:45
agger skrev:
hej
nej ingen kabel de sælger den i stofa butukken for 100 kr eller de gjorde det lige før wm da de startede med deres hd dekoder
men du kan sagten se hvad der er på hd dekoderen du kan bare bruge scart til du får hdmi kabel ikke samme billede men du kan se hvad den har af kanaler at vælge mellem
hilsen agger
|
Hej tak for din bedsked.
Har lige snakket med stofa, og de sagde også at det var noget man skulle købe ved siden af!
Men det sagde de intet om nede os stofa.
Der kommer snart en update til den, og nogle HD kanaler, de er ved at får aftaler i hus, de vil lave en hel HD pakke, så derfor venter de til de har fået nogle aftaler.
Og ham jeg snakkede med sagde at de sikkert fik "National Geographic Channel HD" men intet er sikkert! så han håbede det også selv hehe, så håber meget den kommer!
PS: Er der billede på jeres Astra HD kanal ?? her er intet billede.. (I slagelse)
|
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 19:13
hej
det er ikke sikker de har haft samme tilbud, i ålborg kunne man købe hdmi kabel eller hdmi til dvi for 100 kr pr stk i stofa butikken, men bedre kabel giver nok bedre billede det er der mange der mener, så det er nok rigtig
ja det bliver spændene om der kommer noget godt og om der kommer tekst på canal cmore hd så er den ok
hilsen agger
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 23:28
[/QUOTE]
Har lige snakket med stofa, og de sagde også at det var noget man skulle købe ved siden af!
Men det sagde de intet om nede hos stofa.
[/QUOTE]
Dårlig service i Slagelse, må jeg nok sige. Da jeg købte min dekoder i Århus spurgte ekspedienten ekstra, om jeg nu også havde de fornødne kabler, da HDMI-kabel ikke var inkluderet. Men han var nu nok mere interesseret at få solgt mig et HDMI-kabel 
[/QUOTE]
PS: Er der billede på jeres Astra HD kanal ?? her er intet billede.. (I slagelse)
[/QUOTE]
Ja, det er der her. Selv om jeg ganske rigtigt har oplevet enkelte "huller" i form af midlertidig sort skærm, hvor kanalen ikke har sendt billeder. Er det konstant hos dig?
|
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 13:46
Hej.
Så er mit HDMI-kabel kommet.
Men hmm, syntes stadig ikke at billedet og lyden er god nok.
Der er meget tit lag i lyden og meget tit lag i billedet!
Har klaget til stofa men de siger at når man signal styrke er på 80 og min et eller andet kun er på 50-100 så er det ikke hos dem at der ikke er nok signal.
Men så man det være dem de får signalet fra, fordi de lagger en del.
1. Kan kun køre med 576P! når jeg sætter den på 1080I er billedet meget godt, men der er små hvide prikker, og billede og lyd falder ud! og skærmen bliver lyserrød lol.. Men på 576P køre det sådan ok.
Men håber snart der kommer flere HD kanaler, de sender DET SAMME dagen lang på begge HD kanaler det er jo provo!
Men nogle der har en ide om hvorfor billede og lyd nogle gange hakker (Forsvinder i ½ sec..)... Syntes det er provo.
Mit TV: http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&id=2986&catid=250 - http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=2986&catid=250
Det skulle kunne klare HD! så forstår det ikke.
PS: Er det normalt at der er åbnet for ALLE kanalerne ???
Betaler jo ikke for så mange 
|
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 19:31
kenneth4200 skrev:
PS: Er det normalt at der er åbnet for ALLE kanalerne ???
Betaler jo ikke for så mange 
|
Den første måned lader Stofa dig få fri adgang til samtlige kanaler. Derefter sorterer de fra i det, så du kun har adgang til de kanaler, du rent faktisk abonnerer på. I teorien.
Det er netop sket for mig for ca. 2 uger siden, men det er nu heldigvis ikke lykkedes for dem at få lukket af for samtlige betalingskanaler. 
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 21:44
Hvorfor kan jeg ikke køre i 1080I ???
Der er små hvide prikker, og billede og lyd falder ud! og skærmen bliver lyserrød lol..
Er det fordi stofa ikke sender i 1080I ???
Tror ikke det er mit tv, det skulle kunne klare det!
Nogle forslag ???
Kom nu nogle må kende til dette...
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 22:33
kenneth4200 skrev:
Hvorfor kan jeg ikke køre i 1080I ???
Der er små hvide prikker, og billede og lyd falder ud! og skærmen bliver lyserrød lol..
Er det fordi stofa ikke sender i 1080I ???
Tror ikke det er mit tv, det skulle kunne klare det!
Nogle forslag ???
Kom nu nogle må kende til dette...
|
Stofa sender i 1080i på de to HD-kanaler, og standard-opløsning på de øvrige kanaler. Men det burde nu alligevel ikke afholde Samsung dekoderen fra at kunne opskalere et SD-signal til 720p eller 1080i - uden hvide prikker eller udfald.
Det må være frustrerende at sidde med et generende problem, som tilsyneladende ingen andre kender til. (har selv prøvet det med en Philips recorder) Men jeg kan desværre heller ikke være behjælpelig med det problem du beskriver, for hos mig fungerer det hele som det skal.
Man vel ikke helt afskrive muligheden for, at dit eksemplar måske har en defekt. Jeg vil derfor foreslå dig at tage den med hen til den Stofa-butik hvor du købte dekoderen, og så få dem til at teste billede-kvaliteten dér. Hvis det ikke heller ikke funker dér, er du i din gode ret til at forlange at få dit eksemplar ombyttet til et andet.
Håber, at du finder en løsning på det.
|
Skrevet den: 03-August-2006 kl. 00:12
hej
hvilken tv har du har du skrevet det har jeg ikke set det
der er mange tv der har problem med hd dekoder fra stofa
jeg har en philips 379830 havde kun problem kune også kun køre 576p der er også problem med nogle panasonic og garanteret andre
hilsen agger
|
Skrevet den: 03-August-2006 kl. 11:29
agger skrev:
hej
hvilken tv har du har du skrevet det har jeg ikke set det
der er mange tv der har problem med hd dekoder fra stofa
jeg har en philips 379830 havde kun problem kune også kun køre 576p der er også problem med nogle panasonic og garanteret andre
hilsen agger
|
Hej.
Det lyder ikke godt!
Har enda købt et meget dyrt "Supra High-end HDMI Kabel" til 399 kr.
Så når det ikke løser problemmet så må det jo være dekoderen der er noget skidt...
Mit tv er dette: "Philips 32 LCD-TV 32PF5321 HD-Ready sølv/sort"
Men ringer til stofa for at høre om det er en fejl i deres dekoder, eller det er mit tv..
Men hvad har du så gjort ? køre du bare vidre med 576P så ?
Har du klaget til stofa ?
|
Skrevet den: 03-August-2006 kl. 12:12
Nåå har lige snakket med stofa.
De vil sende en ud for at teste signalet og sætte det højre op hvis det er muligt.
Det med at den kun kan køre i 576P har måske noget med mit siganl af gøre, men hvis dette ikke er tilfældet skal jeg ned til stofa så de kan teste boksen. Den kan være i stykker!
Og det kan også være mit tv sagde han, men det tror han ikke det var.
Så håber det er signalet eller boksen der er skyld i det.
Nu er der kun tilbage at vente på stofa.
PS: Hvad sker der hvis de siger signalet er ok ? skal jeg så betale ???
Har forklaret dem at den dykker fra 80 til 75 nogle gange, og billedet bliver umuligt at se på. Så det er signalet der gør det. Så håber da det er en fejl i siganlet.
Nu må jeg vente og se...
|
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 15:44
hej
jeg tror det er dit tv tror ikke philips er vild med hd dekoderen
jeg er igang med at skrive sammen med philips de ville finde ud af noget og vende tilbage men tror bare det var noget de sagde
men jeg gad ikke vente for det var tvet prøvede med 2 bokse og andre steder kørte de perfekt bare ikke hos mig
så jeg solgte min og har droppet det hd halløj indtil der er mere gang i det
hilsen agger
|
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 17:50
kenneth4200 skrev:
Mit tv er dette: "Philips 32 LCD-TV 32PF5321 HD-Ready sølv/sort"
|
Måske du skulle overveje at "nedgradere" dit Philips TV til en model fra 5320-serien, hehe. Sådan ét har jeg selv, og det funker fint sammen med samsung dekoderen. ( .... ikke for at gnide salt i såret .... )
|
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 20:28
Når I andre trykker på "Info" knappen et par gange - hvad står jeres signalkvalitet så på - fx. på Astra HD?
Hvis jeg på loftet sætter Stofa's kabel ind direkte sammen med det kabel der går ned i HD boksen, og ikke kobler noget som helst skilleled på, så har jeg kun 79 i signal.
Hvis jeg kobler min splitter på, så har jeg 78.
Jeg får jævnligt billedudfald, og har haft en stofa tekniker på besøg (pris 500 kr.) som stak sit apperatur i væggen og mente der var fuld skrald på.
Mvh
Brian Binnerup
|
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 21:41
Binnerup skrev:
Når I andre trykker på "Info" knappen et par gange - hvad står jeres signalkvalitet så på - fx. på Astra HD?
Hvis jeg på loftet sætter Stofa's kabel ind direkte sammen med det kabel der går ned i HD boksen, og ikke kobler noget som helst skilleled på, så har jeg kun 79 i signal.
Hvis jeg kobler min splitter på, så har jeg 78.
Jeg får jævnligt billedudfald, og har haft en stofa tekniker på besøg (pris 500 kr.) som stak sit apperatur i væggen og mente der var fuld skrald på.
Mvh
Brian Binnerup
|
Ja det lyder sku ikke godt! nu må stofa snart tage sig sammen!
Mit signal på Astra er 80 og ber 10.
Der imod er C MORE HD kanlen slet ikke til at se på!
Signalet er 80 men ber er 250-450 og der er lydudfald og billedet LAGGER!...
Alle SD kanalerne har kun 79 i signal og der er ber mellem 50-600 når det går værste for sig!
For at sige det lige ud, tror jeg at i får deres lort tilbage.
Jeg har ringet og klaget i torsdags og de lovede at ringe tilbage fredag!
Ingen har ringet..
De vil også ud og måle signalet, men når de siger 79 er ok, så skal de ikke komme!
Gider ikke give dem 500 kr.. (De har fået nok penge)
Og mit HD dekoder vil stadig ikke køre 1080I sådan noget ****....
Men stadig er det ikke Siganlet det kun kommer an på!, det er ber der afgøre om der kommer billede fejl og lyd udfald!
Sagde også i telefonen at de bare kan sætte mit signal op til 90, men det vil de ikke da det nemt kan gøre mere skade en gavn..
|
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 21:56
Min ber er generelt under 10....
Mvh
Brian
|
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 22:09
Binnerup skrev:
Min ber er generelt under 10....
Mvh
Brian
|
Hehe ja du er heldig!
Har lige ringet ind igen, for at klage..
Nu er der en god dansk film på C MORE HD og så lagger det max, og han sagde at det kunne være fordi det vejr vi har haft, men den køber jeg ikke da Astra ikke fejler noget, og de to kanaler kommer fra samme sted, og gemmen samme fiber kabel!
Men nu er det fejl meldt to gange, men kan blive ved sådan her de ringer aldig tilbage..
|
Skrevet af: Colakanin
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 23:00
Jeg kan ikke få undertækster på tv2, hvad med jer andre? er der en eller anden indstilling jeg har overset?
|
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 23:04
Colakanin skrev:
Jeg kan ikke få undertækster på tv2, hvad med jer andre? er der en eller anden indstilling jeg har overset? |
Der er ingen undertekster på DR1, DR2, TV2.
Før at den nye software kommer.
De er klar over fejlen, og ja det nedtur der ikke er undertekster på disse kanaler!
Men det kommer inden for 1 md, til at virke.
|
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 23:06
Efter at have klaget over C MORE HD kanalen her til aften, virker den nu fint igen.
Så det er jo godt de kan rette fejlen så hurtigt.
|
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 23:07
Hvad med jer der ikke har signalproblemer - hvad står jeres signalkvalitet på?
|
Skrevet den: 05-August-2006 kl. 10:21
Binnerup skrev:
Hvad med jer der ikke har signalproblemer - hvad står jeres signalkvalitet på? |
Hos mig lader det til at variere fra kanal til kanal, men jeg har kun i sjældne tilfælde oplevet nogen egentlig kvalitetsnedgang på signalet. Signalstyrken varierer imellem 77 og 79. En stikprøvekontrol viste:
Cmore HD: styrke: 78, Ber: 16-22
Astra Promo: styrke: 78, Ber: 8-12
TV2: styrke: 77, Ber: 36
DR1: styrke: 77, Ber. 26
TV2 Film: styrke 78, Ber: 12
TV3: styrke: 78, Ber: 20
3+: styrke: 79, Ber: 24
|
Skrevet den: 05-August-2006 kl. 15:52
Yes!
Nu er der kommet undertekster på C MORE HD kanalen!
Godt at se der sker noget!
Er vores HD dekoder blevet opdateret ? har ikke lagt mærke til noget.
Men den gør det jo også auto.
|
Skrevet den: 05-August-2006 kl. 15:57
Nu vil min dekoder også gerne køre med 1080I mega underligt, nu virker alt som det skal.
Dog er der stadig ikke undertekster på dr1,dr2,tv2 men det kommer senere...
|
Skrevet af: dude
Skrevet den: 05-August-2006 kl. 18:22
HDMI virker ikke, hvis man vælger RGB/composite - kun hvis man vælger component/composite. Er det en fejl? - jeg kan ikke finde noget dokumentation i manualen for at det skulle virke på den måde.
|
Skrevet den: 05-August-2006 kl. 22:28
dude skrev:
HDMI virker ikke, hvis man vælger RGB/composite - kun hvis man vælger component/composite. Er det en fejl? - jeg kan ikke finde noget dokumentation i manualen for at det skulle virke på den måde.
|
Det er ikke nogen fejl.
Når man - enten inde i Set-up eller på fjernbetjeningen - aktiverer 'RGB' har man dermed kun adgang til opløsningen 576i, som ikke virker sammen med HDMI-udgangen.
I manualen er der på side 10 en oversigt over, hvilke af dekoderens udgange, der kan anvendes sammen med hvilke indstillinger.
|
Skrevet den: 06-August-2006 kl. 14:12
kenneth4200 skrev:
Nu vil min dekoder også gerne køre med 1080I mega underligt, nu virker alt som det skal.
|
hej kører boksen stadig fint på dit tv og stadig undertekster på canal cmore hd ????
hilsen agger
|
Skrevet den: 06-August-2006 kl. 15:50
agger skrev:
kenneth4200 skrev:
|
hej kører boksen stadig fint på dit tv og stadig undertekster på canal cmore hd ????
hilsen agger
|
Hej Agger!
Ja underteksterne virker stadig fint på C MORE HD ja, men den vil igen ikke køre i 1080I, dog så jeg shrek 2 på C MORE HD igår i 1080I der var overhovet ingen problemmer, men idag er der, så går ned og får den byttet på i morgen, dekoderen er vist i stykker, da mit tv skulle kunne køre i 1080i uden problemmer!
Jeg kan teste den nede hos stofa, og vis den gør det samme er den i stykker.
Det kan også være mit dyre HDMI kabel til 399 kr der er noget galt med ?
Men i hvert fald virker underteksterne på C MORE HD (Husk på at der ikke er undertekster på de demo ting de sender, jo lidt af dem, men ellers er det før om aften du kan se det.
|
Skrevet den: 06-August-2006 kl. 16:32
kenneth4200 skrev:
Men i hvert fald virker underteksterne på C MORE HD (Husk på at der ikke er undertekster på de demo ting de sender, jo lidt af dem, men ellers er det før om aften du kan se det.
|
Det skal sandelig blive spændende at se! Jeg har i et stykke tid undgået C More HD, netop p.g.a. de manglende undertekster. Men virker det nu, som det skal? Ingen udfald i undertekstningen?
Jeg har f.eks. lige siddet og kigget en polsk-sproget film ved navn "Avalon", som jeg optog for et par dage siden fra Canal+ Film 3. Og det var mega-frustrerende, at ca. en trediedel (hvis ikke mere) af underteksterne manglede i filmen.
|
Skrevet den: 06-August-2006 kl. 19:09
Hvad med digital lyd - når jeg kobler den optiske udgang til min forstærker, så får jeg ingen lyd. Jeg er dog i tvivl om problemet kan være min receiver's port?
Hvis I har digital lyd over den optiske udgang, hvad står jeres indstillinger så til i medie indstilling?
Og - pt. mener min receiver at den lever i 1970 (teknisk vidunder), er det en fejl fra Stofa, eller kan jeg indstille det et sted?
Mvh
Brian
|
Skrevet den: 06-August-2006 kl. 20:55
Binnerup skrev:
Og - pt. mener min receiver at den lever i 1970 (teknisk vidunder), er det en fejl fra Stofa, eller kan jeg indstille det et sted?
Mvh
Brian
|
Det har jeg også selv været ude for. Det skete engang, hvor jeg kom til at trække stikket ud af stikboxen, mens dekoderen var tændt. Da jeg tændte for den igen, stod datoen på "29. januar 1969".
Man kan desværre ikke selv gøre noget ved det, men blot vente på næste opdatering af EPG'en. Så retter det sig igen.
|
Skrevet den: 07-August-2006 kl. 21:02
Hmm.
Det er noget være skidt.
Min hdmi port er vist defekt på min HD dekoder!
Billedet går ud og kommer, og bliver lyserrødt og der kommer striper og hvide prikker på skærmen og lyd ud fald!
Når jeg køre over scarkablet er der overhovet ingen problemmer med noget.
Andet end billedet er mega uklart i forhold til HDMI!
Vi gå ned til stofa i morgen, skulle havede været det idag, men nåede det ikke!
Andre der har oplevet dette ?
Det må være porten, fordi min kabel er et kabel til 399 kr for 1 meter, så det kan ikke være det ?..
|
Skrevet den: 07-August-2006 kl. 22:59
Muligvis et dumt spørgsmål , men:
Huskede du at sørge for, at der var slukket for både fjernsyn og dekoder, inden du foretog HDMI-tilslutningen? Jeg blev selv advaret om det da jeg købte dekoderen, idet der ellers skulle kunne opstå risiko for, at enten fjernsynet eller dekoderen sender fejlstrøm ind i HDMI-porten.
Virker HDMI-tilslutningen til fjernsynet stadig, med f.eks. en DVD-afspiller?
|
Skrevet den: 08-August-2006 kl. 00:08
Hey jeg har snakket med en Stofa ven - han siger der snart er ny software på vej - dog ingen tid præcist. Den skulle løse rigtig mange af de problemer som jeg og som jeg også kan se at i andre har haft. Der skulle være nogle signal problemer der er løst og andet - men der kommer nok mere info.
|
Skrevet den: 08-August-2006 kl. 02:00
musicus skrev:
Muligvis et dumt spørgsmål , men:
Huskede du at sørge for, at der var slukket for både fjernsyn og dekoder, inden du foretog HDMI-tilslutningen? Jeg blev selv advaret om det da jeg købte dekoderen, idet der ellers skulle kunne opstå risiko for, at enten fjernsynet eller dekoderen sender fejlstrøm ind i HDMI-porten.
Virker HDMI-tilslutningen til fjernsynet stadig, med f.eks. en DVD-afspiller?
|
Hej.
Ja da jeg tilsluttede kablet første gang, var tv og dekoder slukket.
Jeg har ikke nogle dvd afspiller med HDMI, så kan ikke teste om det er mit tv, eller hd dekoderen der er i stykker.
Men ja den nye software skulle gerne fixe en helt masse med at billedet lagger lidt, og ens signal er lidt lavt osv.
Stofa sagde også at det var en god ide at vente og se til den nye software kommer. Der er jo stadig ganti på den i 2 år.
Men har lagt mærke til at det er som om, når dekoder har kørt i nogle timer, er der ingen problemmer.
Tror den har start problemmer 
|
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 19:40
Mike S. skrev:
Hey jeg har snakket med en Stofa ven - han siger der snart er ny software på vej - dog ingen tid præcist. Den skulle løse rigtig mange af de problemer som jeg og som jeg også kan se at i andre har haft. Der skulle være nogle signal problemer der er løst og andet - men der kommer nok mere info. |
Nu er der gået over 3 uger siden jeg sidst fik afvide at den vil komme!
Har intet nyt hørt, og der er ingen update kommet på min dekoder!
Nu må den da snart komme, syntes de er røv langsomme.
Forstår ikke TDC udsender update hver uge, stofa har overhovet ikke set noget ud, selv om der er en del fejl på dekoder, og ingen undertekster på tv2...
Men stofa tager sig god tid, jaja...
Nogle der ved hvornår den update kommer, når man ringer til stofa "Det ved jeg ikke, jeg har ikke hørt noget..."..
Det bliver man også meget klog af.. 
-------------
|
Skrevet af: kingoz
Skrevet den: 14-September-2006 kl. 11:16
Min opdatering i dekoderen er blevet hvid så man kan vælge den, men
efter et stykke skriver den at software ikke kan opdateres!!
|
Skrevet den: 14-September-2006 kl. 12:07
kingoz skrev:
Min opdatering i dekoderen er blevet hvid så man kan vælge den, men efter et stykke skriver den at software ikke kan opdateres!!
|
Hmm, tror det er fordi de er ved at smide den på anlæget ?
Prøv igen senere.
Eller prøv at ring til stofa, for at høre om de har udsendt en opdatering idag ? 
Her i slagelse, kan man ikke trykke på opdatering.. :(
Ringede til dem igår, og klagede over at mit philips ikke vil sammenarbejde med HD dekodern. Billedet kommer og går, og der kommer striber og sne og lyserrød skæm, men stofa er nu klar over fejlen, så en del andre end mig har klaget over det, så de arbejder på det i japan nu, men syntes stadig er det nedtur man ikke kan bruge sin HDMI port!
Må bruge de farvede kabler der var med dekoderen.. Men det er jo ikke 100 % samme billede kvalitet...
Nåå men håber meget den opdatering kommer idag, er ved at være godt sur på stofa, først siger de 3 uger, og så får der 4-5 uger mere...
Andre der har fået deres opdatering til at virke ?
|
Skrevet den: 14-September-2006 kl. 13:36
kenneth4200 skrev:
Må bruge de farvede kabler der var med dekoderen.. Men det er jo ikke 100 % samme billede kvalitet...
Nåå men håber meget den opdatering kommer idag, er ved at være godt sur på stofa, først siger de 3 uger, og så får der 4-5 uger mere...
Andre der har fået deres opdatering til at virke ? |
Jeg brugte de medfølgende component-kabler til at begynde med, men købte så senere nogle component-kabler i HiFi-klubben, og jeg må ærlig talt indrømme at jeg nu ikke længere kan se forskel på component og HDMI.
Mht. Stofas langsommelighed, så skal man huske på at det er et Telia-selskab, og Telia er jo som bekendt ikke dem der har mest styr på tingene.
Se nu bare deres HD-pakke, den regnede de oprindeligt med at skulle være klar lige efter fodbold-VM....surprise surpise: Den er stadig ikke forhandlet på plads, og jeg tvivler på at det sker i år.
Ang. opdatering, så anede jeg ikke engang at der var en opdatering. Jeg gider efterhånden ikke engang at tænde for dekoderen, da Anal Digital-pakken mildest talt er til lukke op og pølle i (hvorfor valgte jeg dog ikke Viaskvat-pakken i stedet?).
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 11:06
He he... Jeg har netop talt med Pia i Stofas kundeservice. Adspurgt om hvornår opdateringen kommer svarer hun 3-4 uger (150906) det er 3 gang jeg får det svar.... Jeg spurgte om ikke man fik noget rabat når man ikke fik det produkt man betaler for... NEJ!!! Utroligt..
Hvis alle der har Stofaextra ringede ind og rykkede for opdatering ville alvoren måske gå op for dem... haha..
Nå men jeg er ellers meget tilfreds med den digitale spejling her i Århus...står knivskarpt!!!
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 13:41
Hehe, til mig sagde de at de ikke viste 100 % hvornår den kommer.
Den kommer bare på et tidspunkt siger de, jeg skal nok se det sagde de.
Din heldig **** jeg kan ikke få "Det digitale spejl" her i slagelse, de lovede mig det var færdigt i denne md, men det er forkert siger de nu!
Det er først klart til jul - Januar!
Alt for dårligt...
Kom igang stofa, og det kan kun gå for langsomt...
Men om ca 3 md, er den sikkert kommet den update..
Og ja det med HD kanaler bliver ikke før i 2007 engang, og hvis jeg vidste det da jeg købe den, havede jeg aldig købt den!
Har den kun for at se HD kanler...
Pede8000 skrev:
He he... Jeg har netop talt med Pia i Stofas kundeservice. Adspurgt om hvornår opdateringen kommer svarer hun 3-4 uger (150906) det er 3 gang jeg får det svar.... Jeg spurgte om ikke man fik noget rabat når man ikke fik det produkt man betaler for... NEJ!!! Utroligt..
Hvis alle der har Stofaextra ringede ind og rykkede for opdatering ville alvoren måske gå op for dem... haha..
Nå men jeg er ellers meget tilfreds med den digitale spejling her i Århus...står knivskarpt!!! |
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 14:01
Jamen Kenneth....den elendige service skyldes at de har monopol på at distriburere kabelsignaler i ex. mit område...to gader væk er det tdc (som vist ikke er meget bedre...) Hvis jeg måtte for min udlejer satte jeg en parabol op, men det må jeg desværre ikke... øv.. nå vi må nok væbne os med tålmodighed..
|
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 15:20
Jeg har haft mulighed for at se lidt på den nye software og kan fortælle at følgende ting er rettet så vidt jeg kunne checke og se:
1. Dual/Mono problemerne med f.eks. Cartoon Network/Eurosport er løst.
2. DBV subtitles virker - så TV2 og C More HD har undertekster.
3. TTV starter altid på det sprog man har valgt i opsætningen.
Der er sikkert flere rettelser men det var dem som jeg kunne huske og ville have checket.
Grunden til de ikke har frigivet den endnu er at den skal godkendes at dem der laver krypteringen og alt muligt for at sikre at der ikke er en fejl i software som muligør misbrug.
|
Skrevet den: 20-September-2006 kl. 17:30
Hej.
Håber de har lavet det med hdmi porten, så philips og HD dekoderen kan køre sammen!
Hvis ikke skal jeg have mine penge retur..
"C More HD har undertekster" det har der godt nok været længe her hos mig! Så det har intet med opdateringen af gøre!
Tv2 har ikke undertekster, og det er ikke fedt, håber snart den update kommer...
Men igne og igen bliver den udsat, mit gæt er den kommer til januar i 2007. Stofa er nogle små sløve skildpader!
Kom nu stofa, vi venter og venter, og der sket INTET!!!!
Mike S. skrev:
Jeg har haft mulighed for at se lidt på den nye software og kan fortælle at følgende ting er rettet så vidt jeg kunne checke og se:
1. Dual/Mono problemerne med f.eks. Cartoon Network/Eurosport er løst.
2. DBV subtitles virker - så TV2 og C More HD har undertekster.
3. TTV starter altid på det sprog man har valgt i opsætningen.
Der er sikkert flere rettelser men det var dem som jeg kunne huske og ville have checket.
Grunden til de ikke har frigivet den endnu er at den skal godkendes at dem der laver krypteringen og alt muligt for at sikre at der ikke er en fejl i software som muligør misbrug.
|
|
|