Print side | Luk vindue

Lærred

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128288
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 17:10

Emne: Lærred
Skrevet af: Dichael
Emne: Lærred
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 10:04
Jeg vil gerne have et nyt lærred, men er rendt ind i et lille problem......

Hvis et lærred skal være f.eks 106" og være med tab tension, bliver det så højt, at min centerhøjttaler næsten kommer til at skulle ligge på gulvet!
Tab tension lærreder skal rulles helt ud!
Hvad gør I?

Er der reelt kun lyd transparante lærreder, eller fastramme lærreder, der dur.
Hvem fa...... sælger de de store tab tension lærreder til? Folk med 3 meter til loftet :-)

Mvh. Michael

Svar:
Skrevet af: db89
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 10:10
Er problemet ikke dropdown (det sorte felt) der er over selve billedområdet på lærredet? Lissau laver, så vidt jeg har læst, nogle af deres dyrere modeller efter mål.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net

Skrevet den: 07-December-2013 kl. 10:16
Det er drop down, der er specificeret til 50 cm. Jeg ved ikke, om det kan ændres.
Alternativt er et lærred, uden tab tension og det vil jeg være ked af, da jeg har det på mit nuværende lærred.

Men et Lissau ISF-lærred på 106" koster 16-17000.

Skrevet den: 07-December-2013 kl. 10:33
Stewart lærrederne (eller nogle af dem) skulle kun have 15cm dropdown ifølge Tapeconnections hjemmeside, det er dog endnu dyrere end Lissau.  http://www.tapeconnection.dk/billede.aspx?id_category=61&product_number=8660122 - http://www.tapeconnection.dk/billede.aspx?id_category=61&product_number=8660122

-------------

Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 10:49
De fleste motor lærreder har indbygget et stop så man selv kan bestemme hvor langt ned dropdown skal køre.

Det har selv mit billige lærred

Men undersøg det selvfølgelig nøje

Skrevet den: 07-December-2013 kl. 14:20
Tab tension har ikke justerbart drop down.....

Skrevet den: 07-December-2013 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Dichael Dichael skrev:

Tab tension har ikke justerbart drop down.....

Hmmmm - det har mit da Ermm

Skrevet af: wadia
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 16:49
Man kan selv justere det

-------------
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83

Skrevet den: 07-December-2013 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af wadia wadia skrev:

Man kan selv justere det

Både ja og nej. Det er ikke alle tab tension lærreder som har det, men de fleste.

Som jeg skrev før - undersøg det nøje

Skrevet den: 07-December-2013 kl. 17:11
Har jeg selv gjort... så ja det kan man

-------------
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83

Skrevet den: 07-December-2013 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af wadia wadia skrev:

Har jeg selv gjort... så ja det kan man

Hvad har du selv gjort ?

I din signatur står der at du har et fastramme lærred !!!

NB. du kan ikke bare sige "så ja det kan man" når det ikke gælder for alle lærreder.

Skrevet den: 07-December-2013 kl. 17:28
Jeg har dem begge... i True Color ;)

-------------

Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 17:32
Min væg er pudset og spartlet og behandlet med cempexo hvid murfarve. Fladen er bxh ca 200 x 180 cm. Utroligt flot "lærred" og bedre end det købte, jeg også har. Materialerne havde jeg så prisen er lille.

Med billedophæng i loftet som på kunstudstillinger hænger der et par malerier, når projektoren hviler.

Skrevet den: 07-December-2013 kl. 17:33
http://s27.postimg.org/kygi228c3/1495241_10152086047364345_186643771_o.jpg

Har lige sat det op

-------------

Skrevet den: 07-December-2013 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Min væg er pudset og spartlet og behandlet med cempexo hvid murfarve. Fladen er bxh ca 200 x 180 cm. Utroligt flot "lærred" og bedre end det købte, jeg også har. Materialerne havde jeg så prisen er lille.

Med billedophæng i loftet som på kunstudstillinger hænger der et par malerier, når projektoren hviler.

Ikke for at trolle tråden, men dine mål er helt forkerte.

Hvis billedet skal være 200 cm bred skal højden være 112 cm for at passe til 16:9 ( 90" )
Hvis billedet skal være 200 cm bred skal højden være 86 cm for at passe til 21:9 ( 86" )

Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 19:28
Jeg har naturligvis ikke målt efter, når jeg skriver ca. :) da målene var sekundære for min oplysning, hvorfor det er mere ideen. Det er forøvrigt ikke 112 men 112,50 cm til 16:9. Når jeg måler efter passer de nøjagtige mål også til 4:3.

Desværre kan man ikke få to forskellige dimensioner til at passe sammen. Og det bliver ikke lettere på et lærred. Det er et valg, men mål er vigtige. Og økonomi endnu vigtigere.

Skrevet den: 07-December-2013 kl. 20:21
Jeg har et 78" Lissau tab tension lærred og det kan ikke justeres, men det er ligemeget, for det er ikke så stort.

Har kigget på Lissau California og de kan ikke justeres. Har Googlet Lissau generelt og mener ikke, at nogen af dem kan justeres......men jeg kan da tage fejl.

Hvis nogen kender et tab tension, der kan justeres, hører jeg gerne om det.

Alternativet er, at droppe tabtension.....vil helst have et ISF lærred for det er jeg blevet rigtig glad for.

Mvh. Michael

Skrevet af: bruger udmeldt 24
Skrevet den: 07-December-2013 kl. 20:52
Jeg har dette lærred:
http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p499_Tension-Leinwand-110--mit-FB-50cm-Vorlauf-Schwarz-DUALSPANN.html - http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p499_Tension-Leinwand-110--mit-FB-50cm-Vorlauf-Schwarz-DUALSPANN.html

Der er 50cm justerbart dropdown.
Der medfølger en plasticpind som bruges til at justere en kontakt i et rundt hul i kassetten, hvor langt man vil have at lærredet kører ned før det stopper.
Så stopper det samme sted hver gang man kører det ned.
Det fungerer fint.

Og tabtension behøver ikke rulles helt ud.

Skrevet den: 07-December-2013 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Dichael Dichael skrev:

Jeg har et 78" Lissau tab tension lærred og det kan ikke justeres, men det er ligemeget, for det er ikke så stort.

Har kigget på Lissau California og de kan ikke justeres. Har Googlet Lissau generelt og mener ikke, at nogen af dem kan justeres......men jeg kan da tage fejl.

Hvis nogen kender et tab tension, der kan justeres, hører jeg gerne om det.

Alternativet er, at droppe tabtension.....vil helst have et ISF lærred for det er jeg blevet rigtig glad for.

Mvh. Michael

Jeg har et Lissau California 92" der vistnok er fra 2011. Der er der i den ene side en prop der kan fjernes så man med en unbraconøgle kan justere endestoppet for udrulning/bund. Har dog ikke testet endnu da jeg købte det brugt for nyligt, og mangler at ordne et par ting i stuen før det kan komme op.

-------------

Skrevet den: 13-December-2013 kl. 05:16

Har lige prøvet igen og det kan man ved Lissau

-------------

Print side | Luk vindue