Pladespiller direkte til højtaler(libratone zipp)?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128400
Udskrevet den: 24-Maj-2025 kl. 15:24
Emne: Pladespiller direkte til højtaler(libratone zipp)?
Skrevet af: Mr.tb
Emne: Pladespiller direkte til højtaler(libratone zipp)?
Skrevet den: 10-December-2013 kl. 23:08
Jeg har for nyligt arvet en masse gamle plader, men har desværre ingen pladespiller. Da min højtaler er en Libratone Zipp, har jeg derfor ingen forstærker. Skal nu ud og invester i en pladespiller, mit spørgsmål er så: Kan jeg købe en pladespiller man kan sætte direkte til min højtaler eller er jeg nød til også at købe en forstærker? Skulle der sidde en ekspert derude vil der blive sat stor pris på det, da jeg får helt ondt i hjertet af at se på alle de gode plader, uden at kunne afspille dem. (er ikke interesseret i USB pladespiller, da jeg har de fleste kunstner på min computer, men det mangler charmen fra en pladeafspiller) Mit budget er ca. 3000 Håber der sidder nogen derude der kan hjælpe mig.
Mvh Mr.T
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-December-2013 kl. 23:43
Du skal bruge en riaa step-up forstærker for at din pladespiller kan levere nok signal til Libratonen.
Hos HFK har de dem til 6-800kr
|
Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 11-December-2013 kl. 01:30
Kig efter en brugt pladespiller, f.eks. Pro-Ject, Rega eller Thorens og en matchende RIAA. Så er du godt på vej. Skal det være nyt til 3k. er Pro-Ject grej i den billigste ende nok det bedste køb.
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 11-December-2013 kl. 10:31
Du kan sagtens få en pladespiller med indbygget RIAA, som så kan sættes direkte til højttaleren. Det behøver ikke være en ekstra boks.
------------- Mvh Otto
|
|