Print side | Luk vindue

Onkyo TX-NR609 problemer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128448
Udskrevet den: 29-Maj-2025 kl. 20:23


Emne: Onkyo TX-NR609 problemer
Skrevet af: Kandersen
Emne: Onkyo TX-NR609 problemer
Skrevet den: 12-December-2013 kl. 14:58
Jeg har fået lidt underlige problemer med min Onkyo receiver. Den er nærmest begyndt at leve sit eget liv i forbindelse med lyd/billede via HDMI.

Jeg har læst stolpe og og side ned og adskillige problemer med netop Onkyo og HDMI portene. Men mit problem synes jeg er noget anderledes, for det (lyd og/eller billede) forsvinder helt umoltiveret i perioder, selv under kanalskifte fra Yousee boks. 
Nogle gange kan jeg få det tilbage igen ved at slukke receiveren og tænde på ny, men i går måtte jeg lave en total reset af receiveren, før der kom højtalerindikation og dermed lyd ud igennem den. Der var billedet der fint nok.
Det var vildt underligt fejl jeg sad med i går. Inden reset kunne jeg ikke komme ind i flere af menuerne, (hardware og netværk var grå og ikke tilgængelige).

Er der nogen der ved, hvad det er der sker for denne receiver? Er den "på vej" til at stå af, ligesom alle de der andre har beskrevet, (hvor HDMI boardet decideret er brændt af). Eller er det noget andet?
Er der andre der har oplevet samme problemer? Jeg orker næsten ikke at starte ud med at snakke med Onkyo. De er vist ikke for gode til at "hjælpe" i sådanne tilfælde.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12



Svar:
Skrevet af: larsen_mgeic
Skrevet den: 12-December-2013 kl. 15:21
Jeg oplever selv relativt store problemer med min gamle 706. Jeg tror godt at du kan regne med at boardet er ved at stå af, men måske du kan "nøjes" med en opdatering af den i første omgang, hvis du har lidt software problemer?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125565&title=ombygning-af-tv-stue-part-1-diy-mbel - Stuen


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 12-December-2013 kl. 16:46
Hvor gammel er den?

http://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 12-December-2013 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Jeg oplever selv relativt store problemer med min gamle 706. Jeg tror godt at du kan regne med at boardet er ved at stå af, men måske du kan "nøjes" med en opdatering af den i første omgang, hvis du har lidt software problemer?

Det er ikke nemt at komme ind og opdatere firmwaren, når network og firmware update er "grå" og derfor ikke tilgængelig.

Det er meget mystisk problem. Og nu er den gal igen..
Ingen højtalere overhovedet, ingen lyd. Og jeg kan ikke komme ind i Netværk og Firmware update.

Har lige haft den reset igen, (slukket med strømmen taget fra) og tændt igen.. Men problemet lader til at være rimelig stabil nu.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 12-December-2013 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor gammel er den?

http://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html

Klaus

I følge Onkyo er min ikke berørt.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 12-December-2013 kl. 22:21
Kontakt sælger/producent alligevel.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 12-December-2013 kl. 22:24
Der kommer ikke engang lyd, når jeg laver level kalibrering..
Tror altså ikke det har noget med HDMI at gøre, for så burde ovenstående virke. Det har jo intet med ind/udgange at gøre..
Vildt mystisk!


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 12-December-2013 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kontakt sælger/producent alligevel.

Klaus

Ja jeg skal bare lige finde ud af, hvor gammel den egentlig er.. Tror ikke den er 2 år endnu.. Men for fanden hvor jeg dog ikke gider de her åndsvage fejl. Man bruger oceaner af tid på det.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Precious
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 08:22
Min far har en Onkyo NR609 og han havde samme problemer som dig. Han havde problemer med lyd som blot forsvandt i perioder, og nogle gange billedet. Han kunne dog altid nå network settings og firmware update. Han løste problemet ved skift af HDMI kablet (han brugte et billigt fra Harald Nyborg). Den seneste måned har den kørt upåklageligt.

Kan problemet være relateret til noget så simpelt for dig også, eller har du undersøgt den mulighed?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118334&PN=1&title=precious-hjemmebiograf - Min Bio


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 09:39
Har brugt Supra HDMI fra dag 1, og har aldrig haft problemer. Et 2 m til 300kr og et 1 m til 200kr.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 13:05
Som nævnt i går, så tror jeg ikke det har noget som helst med HDMI at gøre. Jeg får jo absolut ingen lyd ud af den mere, selv når jeg kalibrere level, som jo intet har med ind og udgange at gøre.

Nu har strømmen været pillet fra siden i går, da jeg ikke orkede rode med den. Så vil jeg prøve senere i dag, om jeg kan få liv i noget igen, med alle HDMI kabler ude. USB/Tuner/Net bør jo virke helt uafhængig af HDMI. Ja, selv kalibreringen.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Allan m
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 20:54
Du kan hente firmware update via deres hjemmeside..
link... http://www.intl.onkyo.com/support/firmware/tx-nr609.html


INFO..
Onkyo has discovered there is a possibility of failure when updating receivers to this new firmware package via ethernet in certain network environments. For this reason, we are now only releasing a firmware file for installation via USB port / flash memory device.

Should you encounter any difficulties when performing this update, please contact us.

We appreciate your understanding and apologize for any inconvenience this issue may cause.

prøve det


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 22:17
Der var hvert fald en Update til 616. Havde ellers søgt tidligere, uden den fandt noget. Så lækkert nok.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 14-December-2013 kl. 16:26
Lige inden vi kører alt for meget i ring her.

Mine problemer med receiveren løses ikke ved at opdatere firmwaren, af den simple grund, at jeg slet ikke kan komme ind i den menu mere. Den er "grå" og ikke tilgængelig, ligesom Network og andre menu punkter er.

Og DET lader til gengæld til at være et globalt problem med rigtig mange TX-NR modeller. Onkyo bliver i øjeblikket overstrømmet med meldinger om præcis det samme.

http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?f=29&t=2438 - http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?f=29&t=2438

Der er tilsyneladende ikke nogen der kan fixe det på nuværende tidspunkt, og som læses i linket, så henviser Onkyo til deres support, og at receiveren skal sendes til et authoriseret Onkyo værksted.
Nogle nævner virus/fejlbehæftet firmware. Jeg kunne godt mistænke begge dele. Det er lidt for oplagt, at receiveren lukker af for firmware opdatering, så evt. fejl ikke kan løses. Det burde aldrig kunne ske.

Det er muligt der måske kommer en simpel løsning, men jeg må erkende, at det her problem er så alvorligt, så jeg mest er indstillet på at smide lortet ud, uanset om der er garanti på. Jeg kan simpelthen ikke acceptere en fejl der "låser" sig selv på den måde. Det er ihvertfald slut med Onkyo for mit vedkommende.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 14-December-2013 kl. 16:41
Arrrgh...
Bedst som man sidder og lige har skrevet til Onkyo, så lyder der et click fra receiveren.. Den går i standby. Tænder den på ny.. Og nu er der pludselig højtalere, og adgang til alle menuer.. Faktisk er der ingen problemer, lige nu..
Præcis som problemet er opstået, er det åbenbart forsvundet, (igen). Nu kan jeg da i mindste opdatere firmwaren.

Det er dog stadigvæk i uholdbar situation. Er jo nok kun et spørgsmål om, hvornår den er gal igen.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Arrrgh...
Bedst som man sidder og lige har skrevet til Onkyo, så lyder der et click fra receiveren.. Den går i standby. Tænder den på ny.. Og nu er der pludselig højtalere, og adgang til alle menuer.. Faktisk er der ingen problemer, lige nu..
Præcis som problemet er opstået, er det åbenbart forsvundet, (igen). Nu kan jeg da i mindste opdatere firmwaren.

Det er dog stadigvæk i uholdbar situation. Er jo nok kun et spørgsmål om, hvornår den er gal igen.


Det ER dit HDMI board der er på vej til at sige farvel!

Alle de symptomer du nævner, havde min 808'er også i ugerne op til at "den" (HDMI boardet) helt sagde farvel.

Sporadiske udfald på HDMI, hvor genstart hjalp. Ind i mellem virkede tingene fint.

Symptomer når det ikke virkede:

Ingen adgang til hverken netværk, USB eller firmware menuer, og kalibrering kunne ikke tilgåes, og den blev ikke aktiveret ved tilslutning af målemikrofon.

Passthrough af HDMI til billede virkede.

Hvis du ligger mærke til det, giver din receiver så "det andet klik" når du starter den op og har problemer? (det er lidt svært at vide når den virker nu!)



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 10:56
Lars - Du har sandsynligvis ret. Du har ihvertfald ret i samtlige symptomer. 
Og præcis som forventet, så var den gal igen her til morgen.

Jeg fik samtidig tjekket datoen den er købt. Receiveren har lige rundet 2 år og 5 mdr. Så endnu et produkt lige til skraldespanden, (meget apropos debatten i medierne om stigende problem med elektronik affald).



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 13:12
Tag kontakt til Onkyo.....

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 13:34
Gjorde jeg i lørdags Klaus. Jeg regner dog ikke med svar foreløbig, (de er vist ved at blive kvalt i disse henvendelser for tiden).
Og da jeg ikke er speciel tålmodig, plus at det er lidt svært at undvære en receiver, når alt, (setop boks, mediacenter, ps3, pc osv.) går den vej igennem, og man ikke kan tåle lyden fra et fladskærms tv, så har jeg bestilt en ny receiver for få minutter siden, som jeg forhåbentlig får med hjem senere i dag.

Skulle Onkyo mod forventning gøre noget ved den anden, så ryger den til salg til billige penge så snart den er fixet. Det er da muligt at de udvider serienumrene til at omhandle flere sendinger, jf. det link med tilbagekaldelse der blev postet tidligere. Pt. er min dog ikke i blandt. Men jeg har ikke den store tiltro til at de ændre noget, må jeg erkende. Der er i de sidste 3-4 måneder uhyggelig mange af disse sager. Jeg synes også jeg læste den anden dag, at flere forhandlere havde droppet Onkyo (eller specifikke modeller), simpelthen fordi der er for mange problemer med dem. Jeg behøver ikke flere vink med en vognstang. Og lige nu er jeg bare helt generelt godt og grundig træt af Onkyo  Wink

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: pjonassen
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 15:16
Jeg har samme problem med min 809.

Jeg tror at det var Otto der nævnte at Onkyo havde en fejlrate på omkring 40% inden de droppede dem. Nu vil jeg ikke lægge Otto ord i munden, så de 40% står for egen regning.

Jeg har været glad for min forstærker den tid den varede, men når man nu kan se et mønster i fejlen og at Onkyo ikke lader til at ændre på praksis - så tror jeg bare at jeg vælger en anden producent når jeg skal ud og købe næste gang.   

-------------
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 16-December-2013 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af pjonassen pjonassen skrev:


Jeg har været glad for min forstærker den tid den varede, men når man nu kan se et mønster i fejlen og at Onkyo ikke lader til at ændre på praksis - så tror jeg bare at jeg vælger en anden producent når jeg skal ud og købe næste gang.   

Jeg kan ikke påstå jeg har været glad for Onkyo, siden jeg skiftede fra min Yamaha receiver. Men den her fejl gjorde udslaget. Og den nye er ikke en Onkyo.
Nu vil jeg hente den nye, køre hjem og sætte den til, inden jeg får alt for store problemer med resten af familien. Og så skal jeg i gang med at omkode harmoney touch remoten endnu engang. Det er næsten det værste ved at skifte komponenter Angry


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 17-December-2013 kl. 11:33
Jeg har lige skiftet en AV Reciever og kører også med en Harmony Touch og det tog mig under 10 minutter at omkode Harmonyen.

Først tilføjede jeg den nye reciever dernæst gik jeg til aktiviteter og markerede den aktivitet jeg ville ændre til den nye reciever og trykkede på skift indstillinger.

Så gennemgår man indstillingerne forfra og vælger den nye reciever i stedet for den gamle og skifter indgangene til den nye reciever og vupti man er færdig.

Jeg skulle ændre fire aktiviteter det tog ikke 10 minutter før jeg var færdigTongue


-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-December-2013 kl. 11:52
Hmhn, da jeg skulle tilføje min nye STB + aktiviteter, røg >SE TV< og >SE TV/AVrec< aktiviteterne ned i bunden på åbningsskærmen på min Touch.

Nogen der ved hvordan jeg får dem øverst igen? Det lader ikke til man kan få gratis support fra Logitech længere..


Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 17-December-2013 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hmhn, da jeg skulle tilføje min nye STB + aktiviteter, røg >SE TV< og >SE TV/AVrec< aktiviteterne ned i bunden på åbningsskærmen på min Touch.

Nogen der ved hvordan jeg får dem øverst igen? Det lader ikke til man kan få gratis support fra Logitech længere..

Mener da bare du skal holde ikonet trykket ned mens du trækker det op til den position du ønsker


-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-December-2013 kl. 12:06
Skylder jer en opdatering i sagen.

Onkyo har svaret tilbage. De vil gerne have alle oplysninger (igen) med kopi af kvittering, serienummer, kontakt oplysninger og beskrivelse af problemet (igen). Så vil de se hvad de kan gøre for mig/min receiver.

Pt. har jeg dog ikke lige tid til at følge det yderligere op. En ny receiver er købt og installeret. Men Onkyo får muligheden, lige så snart jeg får tiden til det. 

Jeg har dog ikke de store forventninger til noget som helst, for jeg tror de kommer til at indse, at de så skal til at tilbagekalde langt flere end de oprindeligt har gjort. Det er jo præcis samme fejl, som dem de har tilbagekaldt. Og da jeg langt fra er den eneste i verden med dette problem. Og kan se at andre siden engang i Juni har meldt om lign. problemer, så burde det jo ikke komme som en overraskelse for dem.
Tilbage står så garanti perioden (Onkyo´s) - Den er næppe mere end 2 år.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-December-2013 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hmhn, da jeg skulle tilføje min nye STB + aktiviteter, røg >SE TV< og >SE TV/AVrec< aktiviteterne ned i bunden på åbningsskærmen på min Touch.

Nogen der ved hvordan jeg får dem øverst igen? Det lader ikke til man kan få gratis support fra Logitech længere..

Mener da bare du skal holde ikonet trykket ned mens du trækker det op til den position du ønsker

Det fungere ikke på min Logitec Touch.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-December-2013 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hmhn, da jeg skulle tilføje min nye STB + aktiviteter, røg >SE TV< og >SE TV/AVrec< aktiviteterne ned i bunden på åbningsskærmen på min Touch.

Nogen der ved hvordan jeg får dem øverst igen? Det lader ikke til man kan få gratis support fra Logitech længere..


Mener da bare du skal holde ikonet trykket ned mens du trækker det op til den position du ønsker

Efter SW opdatering er det blevet bjælker under hinanden. Derfor ekstra træls at TV ligger nederst og skal scrolles frem hver gang. Og det er ikke muligt bare at flytte med bjælkerne.


Skrevet af: db89
Skrevet den: 19-December-2013 kl. 12:55
Nu det kun en Logitech Harmony one + jeg har, men i Harmony softwaren på computeren der er det meget simpelt at flytte ikonerne til aktiviteter. På "forsiden" med de forskkellige aktiviteter er der en stor knap som hedder "arranger aktiviteterne i en anden rækkefølge".

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-December-2013 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Nu det kun en Logitech Harmony one + jeg har, men i Harmony softwaren på computeren der er det meget simpelt at flytte ikonerne til aktiviteter. På "forsiden" med de forskkellige aktiviteter er der en stor knap som hedder "arranger aktiviteterne i en anden rækkefølge".


Jeg har ikke et program på PC'en længere, da Touch opdateres online via myharmony.com. Prøver lige om jeg derinde kan omrokere bjælkerne.

Edit.: De er ved at lave eftersyn på siden, så det må vente.

Mere edit.: Ved at trykke på de tre små hvide bjælker i bunden, kommer der en hjælpe menu frem. Og med Edit er det muligt at trykke på en vilkårlig bjælke og flytte den op. Så problem solved - thanks!


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 19-December-2013 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Mere edit.: Ved at trykke på de tre små hvide bjælker i bunden, kommer der en hjælpe menu frem. Og med Edit er det muligt at trykke på en vilkårlig bjælke og flytte den op. Så problem solved - thanks!

Hmm, det sad jeg og rodede med i går, og synes ikke lige jeg havde et punkt der hed edit. Forsøger igen i aften.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-December-2013 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Mere edit.: Ved at trykke på de tre små hvide bjælker i bunden, kommer der en hjælpe menu frem. Og med Edit er det muligt at trykke på en vilkårlig bjælke og flytte den op. Så problem solved - thanks!

Hmm, det sad jeg og rodede med i går, og synes ikke lige jeg havde et punkt der hed edit. Forsøger igen i aften.

Det er femte punkt i menu'en


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 20-December-2013 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:



Jeg har dog ikke de store forventninger til noget som helst, for jeg tror de kommer til at indse, at de så skal til at tilbagekalde langt flere end de oprindeligt har gjort. Det er jo præcis samme fejl, som dem de har tilbagekaldt. Og da jeg langt fra er den eneste i verden med dette problem. Og kan se at andre siden engang i Juni har meldt om lign. problemer, så burde det jo ikke komme som en overraskelse for dem.
Tilbage står så garanti perioden (Onkyo´s) - Den er næppe mere end 2 år.


Uden at du må hænge mig op på det, så mener jeg ikke at der har været en tilbagekaldelse mht. HDMI boards, de er blevet håndteret fra sag til sag. Den tilbagekaldelse der er nævnt tidligere skyldes ikke (officielt i hvert fald) HDMI boardet. Tilbagekaldelser sker kun hvis der er lokaliseret en begrænset serie med en specifik fejl i forhold til de øvrige. Hvis det "bare" er et dårligt design helt generelt, som giver udslag i et mere eller mindre tilfældigt mønster af fejl, så vil man ikke (sjældent i hvert fald) lave en tilbagekaldelse, men håndtere sagerne som de kommer. Jeg har imidlertid hørt om flere der har fået skiftet HDMI boards efter garantiens udløb, men det har været håndteret direkte med Onkyo og ikke igennem os, så det er kun noget jeg ved fra word-of-mouth. Så det er ingen garanti for at alle der henvender sig får den service. Der kan være specifikke forskelle fra sag til sag der afgør den beslutning.

At et HDMI board bliver skiftet, er jo heller ikke nogen garanti for at de overhovedet har en decideret løsning på problemet. Hvis det er et mere eller mindre tilfældigt antal boards der dør inden for en given periode, så skifter de den og håber på at den næste ikke fejler. Og så hjælper en tilbagekaldelse ikke noget, for hvis de teoretisk skiftede alle boards til nogle andre med samme fejlrate, så ville de jo bare flytte rundt på problemet til ingen verdens nytte.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 20-December-2013 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har dog ikke de store forventninger til noget som helst, for jeg tror de kommer til at indse, at de så skal til at tilbagekalde langt flere end de oprindeligt har gjort. Det er jo præcis samme fejl, som dem de har tilbagekaldt. Og da jeg langt fra er den eneste i verden med dette problem. Og kan se at andre siden engang i Juni har meldt om lign. problemer, så burde det jo ikke komme som en overraskelse for dem.
Tilbage står så garanti perioden (Onkyo´s) - Den er næppe mere end 2 år.

Min 808'er var også forbi den 2 årige reklamationsret, jeg mener med et par måneder. Alligevel, forbeholdt en stor bunke indlæg på det amerikanske forum, og flere indlæg på det europæiske, om samme fejl - og det faktum at man i USA reparerede pr. kulance, fik overbevist Onkyo om at min forstærker også skulle repareres pr. kulance.

De kalder det en goodwill repair.

I starten ville Onkyo dog ikke æde hele omkostningen, men de endte med at gøre det.

Forstærkeren skal sendes til ServiceGruppen, og jeg tror jeg fik min forstærker tilbage efter en uge.



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 20-December-2013 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Mere edit.: Ved at trykke på de tre små hvide bjælker i bunden, kommer der en hjælpe menu frem. Og med Edit er det muligt at trykke på en vilkårlig bjælke og flytte den op. Så problem solved - thanks!

Hmm, det sad jeg og rodede med i går, og synes ikke lige jeg havde et punkt der hed edit. Forsøger igen i aften.

Det er femte punkt i menu'en

Fandt det - Og det hedder Rediger Wink
Tak for hjælpen.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-December-2013 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Mere edit.: Ved at trykke på de tre små hvide bjælker i bunden, kommer der en hjælpe menu frem. Og med Edit er det muligt at trykke på en vilkårlig bjælke og flytte den op. Så problem solved - thanks!





Hmm, det sad jeg og rodede med i går, og synes ikke lige jeg havde et punkt der hed edit. Forsøger igen i aften.

Det er femte punkt i menu'en


Fandt det - Og det hedder Rediger Wink
Tak for hjælpen.

Så må du ha dansk sprog på din, hvordan får man så det? Og velbekom.


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 22-December-2013 kl. 20:47
hej købte for et par mdr siden en Onkyo TX-NR626

oplever enkelte gange at mens vi sidder og ser noget på enten tv'et eller projektor, så gir forstærkeren et klik og så forsvinder billedet og der går 30-45 sek hvor man kan se i forstærkerens display noget blinker og lidt efter kommer billedet så igen.. 

det er dog ikke særlig tit det sker og oftes når det er på projektor, så tænkte lidt det måske var fordi mit 5 meter HDMI kabel fra Mac til Forstærker og det 10 meter HDMI fra projektor til forstærker måske var fordi de er i den billige ende...

lyden kører dog fint igennem selvom billedet forsvinder kort (BLÅ SKÆRM)

havde godt hørt om HDMI problemer på ældre Onkyo og kunne ikke rigtig google mig frem til problemer med 626 da jeg købte den...

mit problem er det noget i den stil i oplever....


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-December-2013 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

 
Uden at du må hænge mig op på det, så mener jeg ikke at der har været en tilbagekaldelse mht. HDMI boards, de er blevet håndteret fra sag til sag. Den tilbagekaldelse der er nævnt tidligere skyldes ikke (officielt i hvert fald) HDMI boardet. Tilbagekaldelser sker kun hvis der er lokaliseret en begrænset serie med en specifik fejl i forhold til de øvrige. Hvis det "bare" er et dårligt design helt generelt, som giver udslag i et mere eller mindre tilfældigt mønster af fejl, så vil man ikke (sjældent i hvert fald) lave en tilbagekaldelse, men håndtere sagerne som de kommer. Jeg har imidlertid hørt om flere der har fået skiftet HDMI boards efter garantiens udløb, men det har været håndteret direkte med Onkyo og ikke igennem os, så det er kun noget jeg ved fra word-of-mouth. Så det er ingen garanti for at alle der henvender sig får den service. Der kan være specifikke forskelle fra sag til sag der afgør den beslutning.

At et HDMI board bliver skiftet, er jo heller ikke nogen garanti for at de overhovedet har en decideret løsning på problemet. Hvis det er et mere eller mindre tilfældigt antal boards der dør inden for en given periode, så skifter de den og håber på at den næste ikke fejler. Og så hjælper en tilbagekaldelse ikke noget, for hvis de teoretisk skiftede alle boards til nogle andre med samme fejlrate, så ville de jo bare flytte rundt på problemet til ingen verdens nytte.

Helt konkret, så tror jeg ikke det her problem er specifikt for HDMI boardet. Det er som om det er en mere grundlæggende del i receiveren, som det kniber med. 
Om det så omvendt har forbindelse til/fra HDMI boardet, det ved jeg ikke. Men helt konkret, så bør receiveren kunne udsende lyd, uanset om man bruger HDMI eller ej. Og det kan den ikke, mere.

At I (detailbranchen) ikke har behandlet sager efter reklamationsrettes udløb, det er jo i sagens natur ganske naturligt. Wink


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-December-2013 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Min 808'er var også forbi den 2 årige reklamationsret, jeg mener med et par måneder. Alligevel, forbeholdt en stor bunke indlæg på det amerikanske forum, og flere indlæg på det europæiske, om samme fejl - og det faktum at man i USA reparerede pr. kulance, fik overbevist Onkyo om at min forstærker også skulle repareres pr. kulance.

De kalder det en goodwill repair.

I starten ville Onkyo dog ikke æde hele omkostningen, men de endte med at gøre det.

Forstærkeren skal sendes til ServiceGruppen, og jeg tror jeg fik min forstærker tilbage efter en uge.


Okay, det er nu meget rart at vide. Men jeg må erkende, at jo mere jeg bore i det her, desto værre ser det ud på verdens plan, (og jeg har kun søgt på den model jeg har). 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-December-2013 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Så må du ha dansk sprog på din, hvordan får man så det? Og velbekom.

Øhh aner det faktisk ikke, eller så kan jeg ikke huske det.. Det må have været under opsætningen et sted da jeg satte den op første gang.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 23-December-2013 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

 
Uden at du må hænge mig op på det, så mener jeg ikke at der har været en tilbagekaldelse mht. HDMI boards, de er blevet håndteret fra sag til sag. 

Helt konkret, så tror jeg ikke det her problem er specifikt for HDMI boardet. Det er som om det er en mere grundlæggende del i receiveren, som det kniber med. 
Om det så omvendt har forbindelse til/fra HDMI boardet, det ved jeg ikke. Men helt konkret, så bør receiveren kunne udsende lyd, uanset om man bruger HDMI eller ej. Og det kan den ikke, mere.

Problemet er at HDMI-boardet ikke "initialiserer" korrekt, og dermed kommer forstærkeren aldrig til at tænde de sidste relæer. Det er i hvert tilfælde sådan jeg oplevede problemet. Der manglede lige det sidste"KLIK", fra det sidste relæ...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 23-December-2013 kl. 14:24
Linket der fik Onkyo overbevist i min sag :  http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?f=2&t=1289 - http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?f=2&t=1289

Som du kan læse, passer alle din symptomer - til trods for at det er en anden model.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 23-December-2013 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Så må du ha dansk sprog på din, hvordan får man så det? Og velbekom.

Øhh aner det faktisk ikke, eller så kan jeg ikke huske det.. Det må have været under opsætningen et sted da jeg satte den op første gang.

Dansk sprog på harmony får man automatisk hvis man har en dansk windows


-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-December-2013 kl. 14:55
Helt korrekt Lars - Og derfor jeg konkludere, at det her problem er virkelig ekstremt. Det er stort for 808éren. Det er mindst lige så stort for 609éren, og sandsynligvis alle de andre modeller, der benytter samme HDMI board. (der må være en forbindelse imellem). Jeg har læst om samme problemer for 626éren, og den er endda forholdsvis ny.

En sidekommentar til Otto´s indlæg.

Det er lidt foruroligende, at så mange modeller med sandsynligvis samme problem og samme defekte komponent, at Onkyo ikke netop laver en global tilbagekaldelse på dem. Onkyo burde vide, hvilke HDMI boards der sidder i de forskellige serier, og derfor kan de meget nemt klare sådan en sag, som den der tidligere var linket, (Jeg tror nu stadig det er det samme sag, for det kommer stort set samtidig med at folk rundt om i verden får disse problemer. Onkyo kalder det bare for en "konstruktionsfejl").
Jeg har kontaktet Onkyo og oplyst dem receiverens serienummer. Deraf burde de vide, hvilke komponenter der er i den. Lige så åndsvagt er det så nu, at de vil trække mig/det igennem den lange mølle med fremsendelse af kvittering, en "brief" beskrivelse af problemet, kontakt oplysninger. Alt sammen detaljer og oplysninger, de sandsynligvis har fået før, (bortset fra mine kontakt oplysninger).
Jeg har udover tidsmæssige problemer, ikke de store problemer med disse ting. Men det er unødigt for alle.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-December-2013 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

hej købte for et par mdr siden en Onkyo TX-NR626

oplever enkelte gange at mens vi sidder og ser noget på enten tv'et eller projektor, så gir forstærkeren et klik og så forsvinder billedet og der går 30-45 sek hvor man kan se i forstærkerens display noget blinker og lidt efter kommer billedet så igen..

Når jeg tænker over det, så har min 609ér faktisk gjort det nogle få gange inden for de sidste par måneder. Kan dog ikke mindes klikket, da det har været sket mens knægten eller tøsen har brugt den.. Men billede eller lyd har været forsvundet et par gange, for så at komme retur lidt efter. Jeg har dog slukket/tændt den, og så har det virket, og derfor jeg ikke gik så synderlig meget op i det, indtil for 3-4 ugers tid siden, så gjorde den det flere gange i samme uge, mens Yousee boksen var i brug. Jeg skiftede HDMI kablet, og troede det var det, fordi det umiddelbart ikke kom igen lige efter. Men nej!
Så jeg kan ikke afvise, at det ikke er sådan det hele er startet. 

Holde nærmere øje med receiveren, hvis den begynder at te´ sig unormal mht. billede og lyd. Ud af resten af nettet, er det ikke ligefrem positiv udsigt du har i vente.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: linnemann83
Skrevet den: 23-December-2013 kl. 19:28
Hey.

Kan så tilskrive mig banden af TX-NR609 brugere der efter 2 år og 5 mdr begyndte at få "Klikken" i lyden og efter 5 dage er der ingen lyd, ingen net og ingen USB funktion.

Jeg stak ud og købte en Denon AVR X2000 og den lyder helt fint.

Skal nok ikke have Onkyo igen lige med det samme.

Nu bliver den gamle sendt på værksted og så må vi se om de kan give en pris og om den overhovedet kan fikses.

Der er mange der har problemer med de fejl på Onkyo produkter, ikke kun 609'eren.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 25-December-2013 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af linnemann83 linnemann83 skrev:

Hey.

Kan så tilskrive mig banden af TX-NR609 brugere der efter 2 år og 5 mdr begyndte at få "Klikken" i lyden og efter 5 dage er der ingen lyd, ingen net og ingen USB funktion.

Jeg stak ud og købte en Denon AVR X2000 og den lyder helt fint.

Skal nok ikke have Onkyo igen lige med det samme.

Nu bliver den gamle sendt på værksted og så må vi se om de kan give en pris og om den overhovedet kan fikses.

Der er mange der har problemer med de fejl på Onkyo produkter, ikke kun 609'eren.

Prisen for min reparation, før ServiceGruppen/Onkyo kom til en aftale, var så vidt jeg husker 3.600,- - men det kan sikkert gøres langt billigere hvis man ved præcist hvad der går galt, og kender en "perlegrusepeleptrikker".


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Benny From
Skrevet den: 25-December-2013 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Oprindeligt skrevet af linnemann83 linnemann83 skrev:

Hey.


Kan så tilskrive mig banden af TX-NR609 brugere der efter 2 år og 5 mdr begyndte at få "Klikken" i lyden og efter 5 dage er der ingen lyd, ingen net og ingen USB funktion.

<span style="line-height: 1.4;">Jeg stak ud og købte en Denon AVR X2000 og den lyder helt fint.</span>

Skal nok ikke have Onkyo igen lige med det samme.

Nu bliver den gamle sendt på værksted og så må vi se om de kan give en pris og om den overhovedet kan fikses.
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Der er mange der har problemer med de fejl på Onkyo produkter, ikke kun 609'eren.</span>


Prisen for min reparation, før ServiceGruppen/Onkyo kom til en aftale, var så vidt jeg husker 3.600,- - men det kan sikkert gøres langt billigere hvis man ved præcist hvad der går galt, og kender en "perlegrusepeleptrikker".


Hvis en rep. koster 3.600,- kr, så er man da vist bindegal, hvis man ofrer så mange penge på det -


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 25-December-2013 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Oprindeligt skrevet af linnemann83 linnemann83 skrev:

Hey.


Kan så tilskrive mig banden af TX-NR609 brugere der efter 2 år og 5 mdr begyndte at få "Klikken" i lyden og efter 5 dage er der ingen lyd, ingen net og ingen USB funktion.

<span style="line-height: 1.4;">Jeg stak ud og købte en Denon AVR X2000 og den lyder helt fint.</span>

Skal nok ikke have Onkyo igen lige med det samme.

Nu bliver den gamle sendt på værksted og så må vi se om de kan give en pris og om den overhovedet kan fikses.
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Der er mange der har problemer med de fejl på Onkyo produkter, ikke kun 609'eren.</span>


Prisen for min reparation, før ServiceGruppen/Onkyo kom til en aftale, var så vidt jeg husker 3.600,- - men det kan sikkert gøres langt billigere hvis man ved præcist hvad der går galt, og kender en "perlegrusepeleptrikker".


Hvis en rep. koster 3.600,- kr, så er man da vist bindegal, hvis man ofrer så mange penge på det -

Det var hvad udskiftningen af HDMI-boardet kostede hvis jeg selv skulle betale for det.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: serpent
Skrevet den: 28-December-2013 kl. 16:31
Jeg har en 609 som har været til rep. Pga. Manglende lyd. Det viste sig hdmki kortet er gået i stykker. Der er så mange problemer med dette at reservedelen er udsolgt, ingen eta. På den.



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 29-December-2013 kl. 22:15
Har den været til reparation eller er den til reparation?

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 20:58
jeg fandt så ud af mit udfald på Tx-nr626 rent faktisk var hdmi kabel til projektor der gjorde det (selvfølelig det dyreste kabel) 

men det er da bedre end recivere skulle til rep....


Skrevet af: serpent
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 14:05
Den har været.

Prøv at google hdmi board onkyo problems.

Køb et andet mærke næste gang.


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 14:12
Min 3010 døde også, de ville ikke engang fikse den. Jeg tror også det var HDMI kortet der var røget i den, jeg får en ny fredag :)...

Hvad blev status på din?

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 14:42
Jeg har endnu ikke haft tid til at følge ordentligt op på det.
Onkyo besvarede min henvendelse med, at jeg skulle sende dem alle mulige oplysninger (inkl. kvittering) og endnu engang en beskrivelse. Så ville de efterfølgende se om de kan hjælpe mig.

Det er en knald eller fald situation, som jeg ikke har de store forhåbninger til, må jeg erkende. Skulle det dog mod forventning ende i en rep eller ombytning, så står der en repareret/ny Onkyo til salg kort tid efter. Smile

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 15:22
Det godt nok træls, jeg skal da også indrømme jeg har tænkt mit - nu hvor mit Hdmi board stod af... Men det gjorde det åbenbart også på lx 83 som jeg har ejet, en arcam avr 400... En nad t747 havde også defekt Hdmi kort... Og det på trods af jeg afbryder al strøm og venter 5 min med at skifte Hdmi kabel osv og gør alt hvad jeg kan selv, for ikke at ødelægge noget.

Omvendt har vi stadigvæk en 4 onkyo indenfor nærmeste kredse, de fejler intet...

Det er åbenbart et svagt led ;/ men onkyo er jo desværre mere kendte end andre for det...

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758


Skrevet af: Bladsgaard
Skrevet den: 17-Februar-2014 kl. 18:07
Hej Kim.
Har du fået løst problemet - ellers se lige YouTube http://www.youtube.com/watch?v=iOAxD0VneDo, jeg har nu haft 2 Onkyo surround forstærkere, og den første mistede lyden efter 1 3/4 år, den blev dog byttet i Elgiganten, den næste en TX-NR 609 mistede lyden efter 2 år og 3 mdr., men tro det eller ej - tricket med varme virkede, og den spiller igen.
Hvis du ikke kan se små firkanter i venstre side af displayet, er det HDMI boardet, så prøv tricket med varme.
M.v.h. Børge


Skrevet af: serpent
Skrevet den: 26-Februar-2014 kl. 12:55
Jeg har nu fået en ny receiver af Onkyo!

 Min 609s HDMI board døde efter 2,5 år. Fin service. Faktisk opgraderede de mig til en 727, så ret flot af dem i betragtning af garantien var udløbet. Der er nok tale en dårlig 609 serie, men de kunne jo vælge at holde sig til garantien og tage et slag på omdømmet. Jeg har læst mange andre mærker er ramt af denne HDMI fejl, så der har nok være nogle dårlige komponenter i omløb. Dejligt Onkyo ikke vil have dette siddende på sig.


Skrevet af: Moerkbak
Skrevet den: 26-Februar-2014 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af serpent serpent skrev:

Jeg har nu fået en ny receiver af Onkyo!

 Min 609s HDMI board døde efter 2,5 år. Fin service. Faktisk opgraderede de mig til en 727, så ret flot af dem i betragtning af garantien var udløbet. Der er nok tale en dårlig 609 serie, men de kunne jo vælge at holde sig til garantien og tage et slag på omdømmet. Jeg har læst mange andre mærker er ramt af denne HDMI fejl, så der har nok være nogle dårlige komponenter i omløb. Dejligt Onkyo ikke vil have dette siddende på sig.

hvad skete der konkret med din?

Min virker umiddelbart fint nok, men pga konstante problemer med ARC har jeg måttet opgi at bruge de.


Skrevet af: Therien
Skrevet den: 26-Februar-2014 kl. 14:01
Skal Onkyo folket ikke snart have sin egen katagori?

Forslag til Onkyo underkatagorier:

Generelle Onkyo problemer.
Onkyo og HDMI boards (Hvordan ved jeg det er brændt af?)
Forslag til hifi møbler hvor min Onkyo kan stå uden det resultere i spontan selvantændelse.
Ved du hvad forskellen på Integra og Onkyo er?

-------------
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL



Print side | Luk vindue