Samsung Smart tv + Onkyo lyd hak
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128468
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 06:17
Emne: Samsung Smart tv + Onkyo lyd hak
Skrevet af: RX400
Emne: Samsung Smart tv + Onkyo lyd hak
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 09:53
Hej,
Jeg har et Samsung smart tv og en Onkyo receiver. (OnkyoTX SR608) med hak i lyden ved Surround Sound.
Problemet er når jeg fx se en film i Netflix med Surround Sound. Der kan komme et hak med få sekunders mellemrum eller min.
Jeg kan replikere problemet ved at sætte Walking Dead på i Netflix og næsten de samme steder i introen hakker lyden.
Problemet er der ikke hvis jeg ændre lydoutput i Samsung tv’et til PCM i stedet for Dolby Digital.
Jeg har oplevet problemet få gange med ved TV delen fx når den står på Discovery HD, men der er det mere intens hakkeri lyden når fjernsynet tændes- Efter en sluk og tænd er lyden dog fin. Jeg ser sjælendt tv delen så ser ikke det som et problem.
Tv’et er tilsluttet med HDMI kabel via Arc og Anynet+ til forstærken. Har tjekket receiverens indstillinger og har slået alle ekstra features fra og der ikke sat nogen delay til.
Jeg har endda prøvet med et S/PDIF kabel og igen samme lag med Walking Dead.
Fjernsynet er ca 1 år gammelt og receiveren ½ år.
Enhver hjælp modtages med åbne arme.
|
Svar:
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 10:44
Prøv skifte hdmi kabel. Opdater tv og onkyo til nyeste firmware.
------------- 65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
Skrevet af: RX400
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 12:21
Hej JordanDK,
Fjernsynet har den nyeste firmware - Kan dog ikke finde firmware til Onkyo HT-R390. Tror ikke at skifte kabel gør nogen forskel, da det samme problem med S/PDIF.
|
Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 24-Januar-2014 kl. 20:52
Fandt du en løsning jeg har sammen problem nu her når jeg ser netflix
------------- Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 25-Januar-2014 kl. 12:39
Hvilket samsung tv har du? Jeg har samme problem med mit 6805 med smart tv 1.0 som samsung åbenbart ikke synes skal have den opdateret og nyeste version af netflix på. Der mistes lyden også i bestemte intervaller. Jeg bruger en sony receiver, men det var samme problem med Onkyo receiveren.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 25-Januar-2014 kl. 12:41
Står i min signatur ;)
Men har et samsung F8005 med nyeste smart hub , men efter hvad jeg kan læse mig til er det et generelt problem når man sætter netflix til at spille 5.1 lyd
------------- Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
Skrevet af: joeblach
Skrevet den: 25-Januar-2014 kl. 13:08
Jeg har samme problem ved lyd når jeg ser home trio, har ik prøvet med netflix....? Jeg havde en tråd kørende uden det hjalp... http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127558&KW=&PID=1291695&title=arc-og-lydudfald#1291695
------------- Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
Skrevet af: joeblach
Skrevet den: 25-Januar-2014 kl. 13:10
JordanDK skrev:
Prøv skifte hdmi kabel. Opdater tv og onkyo til nyeste firmware.
| hvordan opdaterer man onkyo og hvordan ser man hvilke vers. den har..?
------------- Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 25-Januar-2014 kl. 13:30
Kan kun tale for min egen onkyo , der henter man den nyeste opdatering på onkyo´s hjemmeside og ligger den ind med en usbnøgle
------------- Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
Skrevet af: RX400
Skrevet den: 06-Februar-2014 kl. 09:28
Nej, har ikke fundet en løsning.
Men, som nævnt ovenfor og hvad jeg har læst mig frem til ser det ud som et genrealt problem når man vælger 5.1 output på fjernsynet. (Hvis man vælger PCM er problemet væk, men ingen Surround Sound).
Tror presset skal lægges på Samsung for at få det ordnet.
Jeg har ikke mulighed for at opdatere firmwaren på receiveren via deres site, så den skal til reparation hvis det er. (TV er up2date)
http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?t=3510&p=12657
http://forums.cnet.com/7723-13973_102-601070/samsung-soundbar-skips-audio-when-streaming-netflix/
|
Skrevet af: Lave
Skrevet den: 06-Februar-2014 kl. 20:23
Jeg har næsten samme setup som dig.
Vil i løbet af weekenden prøve om der er samme problem her på Netflix.
Viaplay kører uden problemer her.
|
Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 06-Februar-2014 kl. 20:36
Grunden til du ikke få fejlen med viaplay er fordi de kun køre i stereo , du oplever kun fejlen på 5.1 lyd
------------- Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
Skrevet af: Jesna
Skrevet den: 01-Oktober-2014 kl. 15:07
Er der kommet et fix til Netflix 5.1 surround hakkende lyd? Jeg har det nemlig stadig...
------------- Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16 TV: Samsung 55JU7005
|
|