Print side | Luk vindue

Yousee Bredbånd erfaringer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128470
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 03:16

Emne: Yousee Bredbånd erfaringer
Skrevet af: wiggumdk
Emne: Yousee Bredbånd erfaringer
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 11:46
Jeg overvejer at udskifte mit abonnement hos Fullrate med et hurtigere abonnement hos Yousee. Har pt. 35/5 hos Fullrate og har været super tilfreds igennem mange år (3+).

Yousee har dog højere hastigheder som jeg godt kunne bruge i nogle tilfælde. Overvejer en 60/12 eller 100/20 forbindelse og da det er mit arbejder der betaler, betyder det månedlige beløb ikke så meget. Kan ikke få Fiber der hvor jeg bor.

Hvordan oplever i at jeres Yousee bredbånd fungererer? Går routeren tit ned og skal genstartes, eller har den andre problemer. Min nuværende router fra Fullrate fungerer helt perfekt og har aldrig haft problemer.

Pft.
Lars

-------------
Apple & Sonos entusiast

Svar:
Skrevet af: Kanee
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 12:38
Jeg har haft bredbånd fra Yousee de sidste 4 år. 

Jeg har en 100/20 og må sige, at det er svært at være skuffet over hastigheden:
http://www.speedtest.net/my-result/3162707985

Desuden oplever jeg ikke problemer med, at routeren går ned. 

-------------
-----
Panasonic TX-P42G20E
Popcorn Hour C-200
Marantz SR6004
Xbox 360

Skrevet den: 13-December-2013 kl. 12:49
Tusind tak for kommentaren. Dejligt at høre.

-------------
Apple & Sonos entusiast

Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 12:56

Jeg har haft en 60/12 fra YouSee i en måneds tid nu og den har fungeret upåklageligt.

/Michael

-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K

Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 13:07
Det virker upåklageligt, men du skal sørge for at din antenneinstallation er 100% iorden.

Ellers virker det ikke godt.

Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 13:11
Hej

Jeg har en 60/12 og den kørte upåklageligt indtil de indførte bland selv på hastigheden. Siden da har jeg oplevet at skulle genstarte routeren og af og til kører den heller ikke den hastighed den skal. Men det er er periodisk og specielt efter kl. 16, så lurer på, at deres backbone kan være udfordret når folk kommer på efter arbejde...
Men generelt er jeg tilfreds.

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 13:43
jeg har altid haft YouSee-Bredbånd, og har hele tiden været tilfreds med det. Det kører stabilt - har nu en 15/1-forbindelse. Supporten er der heller ikke noget at klage over - da min gamle router begyndte at  blive drilagtig, undersøgte man, om der var tilbud på ny router, som ellers kostede tæt på 600 Kr., tror jeg det var... Så fik jeg en ny for kun en "hund"!Thumbs Up

Men ja... Bland Selv er vist en blandet fornøjelse, også ovre på YouSee's forum, så det kan godt vente lidt her!

Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 13:49
Har haft YouSee siden juli 2008 og det har jeg været fint tilfreds med (og heldigvis da).

Smile

Mener jeg har 10/1 nu, eller hvad den efterhånden hedder. 

Skrevet af: Moulder
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 14:04
Du er godt klar over, at du skal have YouSee TV for at kunne købe deres bredbånd ?? 

Men ellers vil jeg sige det kører ok.
Jeg har haft Yousee TV og bredbånd de seneste 3-4 år.

Men som andre skriver, deres Router/modem er skod..
Trådløs kan min 60/12 forbindelse kun give imellem 20 og 40 Mbps, det er ok til surf på iPad og iPhone som jeg bruger det til, men på de stationære er der kabel i for at få en god forbindelse.
Men så giver den også 68 Mbps ned istedet for 60 Smile

-------------
Mvh

Moulder

Skrevet den: 13-December-2013 kl. 14:15
Jeg har allerede Yousee kabeltv, da det er påtvunget i den boligforening jeg er medlem af.
Planen var at sætte Yousee routeren bag min nuværende Apple Extreme Router og lade Apple routeren være trådløst netværk. Jeg har den nyeste Apple Extreme med AC trådløst netværk. Vil det give udfordringer?

-------------
Apple & Sonos entusiast

Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Jeg har allerede Yousee kabeltv, da det er påtvunget i den boligforening jeg er medlem af.
Planen var at sætte Yousee routeren bag min nuværende Apple Extreme Router og lade Apple routeren være trådløst netværk. Jeg har den nyeste Apple Extreme med AC trådløst netværk. Vil det give udfordringer?

Kort svar - Nej.

NB. bare husk at deaktivere WiFi på YouSee routeren

Skrevet af: kenneth4200
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 15:49
Yousee internet er dårligt.

Opsagde mit ret hurtigt, og der er trafik grænse på.

Og yousee siger jeg havde brugt over 280 gb på en dag!

Hvilket ikke var rigtigt, og de kunne ikke finden fejlen.

Nettet gik også tit ned, og deres hastighed svinger også meget, efter hvor meget trafik der på deres central.

Kan ikke anbefale yousee internet.

-------------

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 16:10

Kører med en 30/6 forbindelse, har temmelig konstant 34/6,5.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 16:37
Kører upåklageligt her 60/12 og jeg for altid mere end det. Lav ping har deres forbindelse også. Jeg har dog ikke deres router på men et cisco model også en server bagved.

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 16:56

Nix, du sætter bare Yousee routeren i bridge mode, som beskrevet her:  http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Opsaetning/Tilslut_separat_router_til_dit_Netgear-modem.aspx - http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Opsaetning/Tilslut_separat_router_til_dit_Netgear-modem.aspx

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 21:10

Jeg kører selv på den måde og det fungere fint.

-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 13-December-2013 kl. 21:55
Jeg kører også med en 60/12, som er sat op som 48/24 via bland selv. Jeg har ikke måtte genstarte min router endnu i de 4 måneder vi har brugt det og hastigheden er som lovet. Det er anden gang jeg har Yousee bredbånd og har aldrig haft problemer. Det er fedt at kunne skrue op for uploaden når man skal lægge billeder ud på nettet.

Jeg havde lidt problemer med, at mine iPad's var lidt lang tid om at logge på når man vækkede dem, men det er som om det er gået i sig selv igen.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet af: Jonas_R
Skrevet den: 14-December-2013 kl. 08:14
Kører med 100/20 mbit og typisk er hastigheden omkring 100-104 mbit via giganews.

Jeg har haft det i 6 år og det kører sku super stabilt. Da jeg fik 100mbit fik jeg ny router og der var et lille problem, men det fik de løst hos YouSee efter der kom en teknikker ud.

Så de varmeste anbefalinger herfra og som nævnt er det let at få deres router til kun at fungere som modem.

Skrevet den: 14-December-2013 kl. 13:55
Tak for alle kommentarerne. Som forventet var der nogle med gode erfaringer og nogle med dårlige.

Tror jeg skifter til Yousee. Man kan jo altid skifte tilbage til Fullrate hvis jeg oplever problemer.

-------------
Apple & Sonos entusiast

Skrevet den: 01-Februar-2014 kl. 20:28
Har netop fået installeret og sat Yousee bredbånd op. Men det er håbløst langsomt og er pt. tilbage på Fullrate's forbindelse.

Har en mistanke om at det skyldes at jeg ikke har slået NAT fra på mit Netgear modem, mend en vejledning der er linket til højere oppe passer ikke på mit modem. Er der nogle der evt. kan hjælpe? Kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan slå NAT fra.

-------------
Apple & Sonos entusiast

Skrevet af: ruteclrp
Skrevet den: 22-April-2014 kl. 21:27
Har TDC tiber homeduo 50/10
Prøvede at skifte til Yousee blandselv 100/20 på fiber - og det er ikke en god ide. Yousee benytter en Cisco DPON-ONT som ikke kan allokere mere end 12 MBit/sek op og hvis man derfor har en bredbånd med mere end 60/12 bliver upload kommunikationen forstyrret i en grad så det heller ikke virker ned.
Yousee har erkendt at de ikke kan levere bland selv bredbånd på fiber og kan ikke fortælle hvornår det kommer til at virke.
Interessant at man stadig kan bestille bland selv bredbånd på deres hjemmeside, og at der slet ingen info er om problemerne med dynamisk allokering af upload segmenter på fiberforbindelser.

Skrevet af: bomndk
Skrevet den: 22-April-2014 kl. 22:48

Har netop fået installeret og sat Yousee bredbånd op. Men det er håbløst langsomt og er pt. tilbage på Fullrate's forbindelse.

Der havde jeg så den omvendte oplevelse.
Jeg havde Fullrate og var egentlig glad for det, indtil jeg godt ville have en hurtigere forbindelse. Desværre kunne Fullrate ikke levere den hastighed jeg ville have, og da vi så blev enig om en lavere hastighed, så gik Fullrates "op til" politik pludselig op for mig.
Da vi skruede ned for hastigheden til noget de kunne levere - så fik jeg under det jeg betalte for selv om de havde bevist at de kunne levere mere på min adresse.
Da tog jeg konsekvensen og skiftede til Yousee bredbånd, hvor jeg altid mere end jeg betaler for, altså bortset fra en kort periode, hvor vi var mange der led under de nye wifi hotspots Smile

-------------
Mvh
Bo

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 23-April-2014 kl. 08:02
Efter at have haft Yousee i et halvt års tid nu, så er jeg desværre knapt så begejstret for det. I aftentimerne og tidspunkter hvor folk generelt er hjemme, så kan jeg sagtens mærke, at deres samlede båndbredde deles. På min 48/24 Mbit/s kan jeg sagtens komme ned på 8-10 MBit/s download om aftenen.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 23-April-2014 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

komme ned på 8-10 MBit/s download om aftenen.

Det samme gælder her.

Skrevet af: PF
Skrevet den: 23-April-2014 kl. 22:00
Kunne ikke drømme om at anbefale YouSee. Magen til værdiløst produkt og inkompetent telefonsupport skal man lede længe efter. 

Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 23-April-2014 kl. 22:56
Har kun gode erfaringer med Yousee bredbånd har været kunde hos dem (TDC) på 3 adresser i næsten 25 år. De få spørgsmål jeg har haft, er blevet klaret via Facebook, hvor de er ret hurtige til at svare. De kommer også med råd til hvor man skal henvende sig, så ekspeditionstiden bliver minimal

Print side | Luk vindue