Hej herinde
Jeg har i sidste uge erhvervet ovennævnte TV. På billedfronten lever det fuldt op til forventningerne. Det står kort og godt helt fantastisk.
Der er imidlertid en ting som generer en smule, og det er TV'et blæsere. Inden køb var jeg opmærksom på det kunne blive et potentielt problem, da andre har rapporteret om fænomenet. Mit tidligere Panasonic TV havde også blæsere, og disse lagde man aldrig mærke til, selv efter flere års brug. Så jeg valgte at tro Panasonic også for VT60 ville være i stand til at implementere blæsere som ikke generer. Desværre er blæserne i mit nye TV noget mere støjende end jeg har været vandt til tidligere, og høres fra siddeafstand, selv med lyden tændt.
Det er ikke voldsomt, men dog nok til at det irriterer mig. Det jeg finder mest underligt er, at TV'et under første opstart nærmest var lydløst? Ved ikke om det er fordi blæserne først går i gang efter man er over opstartfasen? Første gang jeg bemærkede blæserne var paradoksalt nok efter en software opdatering, hvor de pludselig kunne høres.
Jeg er interesseret i at høre om hvordan andre Panasonic ejere oplever blæserstøjen på dette TV, og om der er nogle ting man kan gøre ved det? Ville være rart hvis man kunne regulere hastigheden, eller måske ligefrem udskifte dem.
------------- Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
|