Jeg har altid haft MacBook Pro og Air, og aldrig en Windows laptop, eller jo dvs. jeg havde en HP, men den larmede og blev p.... varm efter ikke ret længes surf/YouTube, så den røg ud.
Så skiftede jeg til Mac (og har aldrig gået "back").
Nu så jeg så bare at man kan få en Windows laptop med næsten samme hardware specs som en MacBook Pro (set bort fra Retina skærmen) til en 4.000-5.000 kr. mindre, hvilket jo er en del. Det her var en Asus.
Så ved jeg der er faktorer som vægt, design og det med at en MacBook Pro kan arbejde sammen med andre Apple enheder nemmere, men er det "bare" det? Den var dog grim, meget grim, og skal man op og have en flot Windows laptop (altså flot i mine øjne, så er prisen tæt på en 13" MacBook Pro alligevel), men hvis man kan se bort fra det, hvad så?
Jeg bruger min computer primært til surf, arbejdsrelateret tekstbehandling og ganske lidt gaming i ny og næ, men ikke ret meget, da jeg gamer på min stationære Windows PC. Ellers bruges den til ganske normale hverdags ting. Jeg må bare indse at jeg er Apple "skadet" og det er nu det jeg køber og går ud fra.
Men hvis man er ligeglad med design og om det er OS X eller Windows, er der så mega forskel til mit forbrug? Eller er man bare ude i en merpris for mærke og design? Altså groft sagt. Jeg er klar over der er små fordele og ulemper ved begge styresystemer.
Jeg er ikke ude i at starte en præference krig, selvom det nok er det i sidste ende, og om man er villig til at give det ekstra for Apple. Men hvad er jeres syn på det? Er jeg helt ved siden af her?
Glemte lige at SSD disken selvfølgelig også er et stort plus ved MacBook Pro'en, men ja, der er stadig stor prisforskel mellem en grim Windows PC og en MacBook Pro, men de kan jo stort set det samme, som en computer.
-------------
|