Print side | Luk vindue

Panasonic x60

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128523
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 09:03

Emne: Panasonic x60
Skrevet af: aerik
Emne: Panasonic x60
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 11:55

Laver lige genbrug af en tråd.

Nu tror jeg det sker. Skal have et plasma inden det er for sent. Er stadig på su, hvorfor jeg må nøjes med x60 serien. Bruger alligevel ikke 3D eller smart tv dele osv.

Men har altid lært man skal købe y-modellen. Kan kun finde e. Findes x60 kun i e?

Tidligere tråd (Coop har pt en 50" x60 for 3500.

Det er ret fristende da det en su venlig pris :)

Men synes der på nettet er ret begrænset med erfaringer på denne budgetskærm.

Vi sidder 2,95 m fra skærm, er 720 for lav opløsning på den afstand?

Hvordan med retention og burn in på denne model? Der er nettet også ret tomt.

Den skal primært bruges til netflix, lidt tv kiggeri og en smule ps3.

Nogen der har erfaringer som de vil dele?(

Svar:
Skrevet af: javilha
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 12:49
Til den pris formoder jeg, at det er en 1024x766 udgave. Her er pixel store, særligt i 50". Men til almindelig tv kigning, er det pænere at se på, end Full-HD, når der kigges relativt tæt på som du nævner. Der er ikke noget uro i billedet her. Jeg skulle da heller ikke mene, at burn-in og retention er noget problem med de større pixel. Jeg synes kun man læser om dette med højere opløsninger. Jeg har selv ikke flere pixel end før nævnt, og har aldrig set burn-in og den dur dér på det.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*

Skrevet af: rainboy
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 13:17
Glimrende fjernsyn. Sidder selv omkring 3m fra skærmen og har ingen problemer med det kun er HD-ready.

Du får selvfølgelig ikke samme sortniveau eller detaljegrad som f.eks. GT60, til gengæld er buzz på X60 til at leve med.

Skrevet den: 15-December-2013 kl. 13:40
Tak for input. Måske der ikke rigtig findes noget om burnin på skærmen fordi det ikke er et problem.

Kommer, hvis jeg skifter til at gå fra ent Sony kdl40ex721, så mon ikke det sorte er bedre på x60 ;)

Har egentligt været glad for billedet på Sony, men synes det er ved at være for småt :)

Skrevet af: javilha
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 13:54
Jo, sort er meget flottere på plasma end lcd. Du vil opeve en herlig dybde fornemmelse og så er natte scener på film eget klare. Glæd dig. Det ser mere naturligt ud.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*

Skrevet af: Frisko15
Skrevet den: 15-December-2013 kl. 14:03
De gamle har et 50 tommer Panasonic plasma, som kun er HD ready (720p) , og det har et rigtigt flot billed syntes jeg/vi. De ser også kun tv på det, og en sjælden gang i mellem en dvd film (spiller ikke på det). Sortniveau'et er "vi" meget tilfreds med.. Haha.. Men vi er jo heller ikke eksperter og vi syntes bare at deres skærm har et rigtigt godt og roligt billed.  Big smile

Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 20:05

Laver lige genbrug af en tråd.

Nu tror jeg det sker. Skal have et plasma inden det er for sent. Er stadig på su, hvorfor jeg må nøjes med x60 serien. Bruger alligevel ikke 3D eller smart tv dele osv.

Men har altid lært man skal købe y-modellen. Kan kun finde e. Findes x60 kun i e?

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 20:19
Y er sikkert udsolgt. Skal du bruge Boxer? Ellers skulle det være ligemeget om det er Y eller E, de er ens.

Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Y er sikkert udsolgt. Skal du bruge Boxer? Ellers skulle det være ligemeget om det er Y eller E, de er ens.

Du er over det hele ;)

Tak for svar, Yousee indtil jeg dropper tvpakken helt. Tænkte nok resten var "ligegyldigt"

Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 20:44
50" på 3meter er ok til tv kiggeri.

-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.

Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Du er over det hele ;)

Tak for svar, Yousee indtil jeg dropper tvpakken helt. Tænkte nok resten var "ligegyldigt"

Bevares ;-)

Bare sørg for at garantien er dækket af Panasonic Danmark. Kan med fordel købes ved Panasonic Center, hvis du er medlem inden, er der tre års fuld garanti.

Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 21:19
Er der et bedre bud i prisklasser egentligt?

Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 21:27
ST60 er jo i fuld HD og koster ikke meget mere jvf pricerunner

Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 21:31
Åh synes nu 4000 er ret meget mere :)

Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 21:52
Efter pricerunner var prisforskellen mindre end 1000kr

Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 21:55
Kan finde 50" fra 7400

Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 22:08
Uden tvivl pengene værd. Gav selv 13000 i 2007 for en 50" Pana HD skærm

Skrevet den: 10-Marts-2014 kl. 22:18

Uden tvivl pengene værd. Gav selv 13000 i 2007 for en 50" Pana HD skærm

Tvivler jeg ikke på, men 3600kr er bare mere realistisk med min indkomst pt. Så må de dyre skærme komme om 2,5 år når lønsedlerne gerne skulle begynde at komme igen :)

Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 11-Marts-2014 kl. 05:25
Jeg har X 60 i 50 ". Det er et rigtigt godt tv, hvis du sidder mere end ca. 2,5 m fra det, som du jo gør, da pixelene ellers bliver til at skelne.
Jeg sammenlignede det med et Toshiba og et LG i 46 i ca. samme prisklasse", hvor det slog begge klart. Også ved konsolspil.
Retention og burn in, har jeg ikke oplevet skyggen af.
Det siger næsten ingenting, og så gjorde det jo ikke noget, at jeg fik det til 2.999 kr..

Print side | Luk vindue