Print side | Luk vindue

Netflix via Airplay eller Apple TV kablet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128840
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 00:25


Emne: Netflix via Airplay eller Apple TV kablet
Skrevet af: Mlarsen
Emne: Netflix via Airplay eller Apple TV kablet
Skrevet den: 28-December-2013 kl. 16:17
Hej

Jeg har lige købt mig en Apple TV (ATV3) og er ved at se Netflix på denne, men kvaliteten synes ikke at være i HD.

Hvis jeg i stedet går ind i Netflix app'en og airplay Netflix til ATV så er der en bedre billede kvalitet? Hvordan kan det være?

ATV kører på kablet 20 mbit bredbånd og iPad'en på samme netværk bare via trådløst net. Jeg har været inde i indstillinger og sætte Netflix til at køre i bedste afspilningskvalitet. Jeg oplever også at mit netværk ikke kan følge med Netflix'en, så filmen stopper op, også selvom jeg har 20 mbit (som jeg lige har testet til en 15-17 mbit reel hastighed, men burde være nok). Testede det ved "Orange is the new Black" og når første afsnit starter så står titelskiltet med navnet på skiltet væsentligt skarpere ved airplay end ved kablet kørsel fra ATV?

Hvad gør I for at få den bedste kvalitet Netflix og har I prøvet at Airplay det over til Apple TV i bedre kvalitet?

Mvh.
Michael



Svar:
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 28-December-2013 kl. 20:51
Prøv at tage kablet ud, og lade den køre med WIFI. Synes jeg har læst om rigtig mange, som har problemer med at køre kablet forbindelse på den.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 28-December-2013 kl. 21:36
ATV havde tidligere problemer med kablet forbindelse, men skulle være ordnet ved de seneste opdateringer af OS'et. Kører du med seneste version? Jeg har også kablet min ATV3, og kører 10 mbit uden problemer.


Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 29-December-2013 kl. 15:22
Jeg har prøvet at køre den bare på WIFI, men det gav det samme.

Jeg har dog nu dobbelttjekket alle mine indstillinger og har ændret TV opløsningen fra Auto til 1080p 50Hz og det ser ud til at det hjalp lidt på kvaliteten, selvom man nu godt kunne ønske sig en konsistent bedre kvalitet, for det svinger lidt synes jeg. Jeg skal dog prøve at se noget mere i aften, for har kun testet det kort indtil videre.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 29-December-2013 kl. 17:21
Hmm underligt , jeg har super kvalitet på næsten alle serier og film fra netflix via ATV3 , så et eller andet er der galt...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 29-December-2013 kl. 17:53
Hvilken internetudbyder er det? Det er ikke alle, der har Netflix connect. 



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 29-December-2013 kl. 21:10
Det er hos Telenor en 20/2 forbindelse.

Men er det ikke noget med at det ikke er nødvendigt at udbyderen har Netflix connect mere, hvad så end det gør?


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 29-December-2013 kl. 21:28
Netflix connect gør, at udbyderen har en server stående på centralen, som Netflix står for, hvorpå en kæmpe katalog af filmene liggende på, så de ikke skal streames over en server langt væk, men kun skal gå fra din udbyder ud til dig.
Men uanset hvad, har det ikke noget med det at gøre, for så ville problemet være der ved Airplay.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 29-December-2013 kl. 21:46
http://www.version2.dk/artikel/netflix-afsloerer-her-er-de-langsomste-internetudbydere-49515

Men forklarer selvfølgelig ikke, hvorfor det funker via AirPlay.


Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 29-December-2013 kl. 22:09
Det ser ud til at det ikke er AirPlay der gør det bedre, da jeg fik samme resultat efter jeg ændrede opløsningen på ATV3 til 1080p i stedet for Auto. Men det er ikke konsistent bedre, men kun en gang i mellem.

I stedet tror jeg så endnu mere på at det er Telenor der er noget galt med, da jeg har fundet en side i maj 2013 hvor Telenor selv skriver at de ikke er på open connect, det tegner ikke godt...


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 29-December-2013 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Det ser ud til at det ikke er AirPlay der gør det bedre, da jeg fik samme resultat efter jeg ændrede opløsningen på ATV3 til 1080p i stedet for Auto. Men det er ikke konsistent bedre, men kun en gang i mellem.

I stedet tror jeg så endnu mere på at det er Telenor der er noget galt med, da jeg har fundet en side i maj 2013 hvor Telenor selv skriver at de ikke er på open connect, det tegner ikke godt...


Jeg har Stofa, og de kom også på Netflix connect sent. Der gik lang tid inden Stofa kom med, selv om det er gratis.
Udbyderen sparer en masse trafik ud af landet, som koster penge. Og Netflix skriver at Netflix Connect er gratis, så som forbruger virker det tumbet at internet udbyderen ikke går med på Netfkix Connect.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: orm08
Skrevet den: 30-December-2013 kl. 08:48
20 mbit skulle være mere end rigeligt, selv ved HD bruges der max 5mbit.

Du skal måske kigge på din router fra Telenor - hvor gammel er den ?

Er multicast aktiveret (AppleTV bruger multicast) ?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-December-2013 kl. 09:11
Hverken 20 eller 5 mbit (millibit) er nok. 5Mbit (megabit) er til HD 720linier og 7 til "superHD" (1080), uanset hvad, så er det stadig voldkomprimeret...

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 30-December-2013 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

20 mbit skulle være mere end rigeligt, selv ved HD bruges der max 5mbit.

Du skal måske kigge på din router fra Telenor - hvor gammel er den ?

Er multicast aktiveret (AppleTV bruger multicast) ?

Telenor routeren er kun ca. et år gammel og det eneste den gør er at sende signalet direkte videre til min Apple Time Capsule, ved ikke om der er noget der skal indstilles på den? 


Skrevet af: Mlarsen
Skrevet den: 30-December-2013 kl. 16:59
Jeg har lige fået at bekræftet fra Telenor at de stadigvæk ikke er med i open connect netværket, hvilket må siges at være meget utilfredsstillende, hvis det gør at jeg får dårlig kvalitet på min netforbindelse:

http://www.facebook.com/telenordanmark/posts/599025160109820 - https://www.facebook.com/telenordanmark/posts/599025160109820


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 30-December-2013 kl. 17:41
Kan anbefale dig, at skifte til Fullrate så. Jeg skiftede selv fra Telenor til Fullrate for en del år siden. De leverer samme hastigheder til samme priser +/- 10kr, men efter Telenor overtog Cybercity gik det godt nok ned af bakke for stabiliteten. Deres routere stod altid og kørte med 80-90% belastning, og genstartede jævnlig uden varsel. Problemet var, at de simpelthen var for gamle og ringe. De var fra dengang man kørte med 2Mbit/512Kbit, men det var stadig dem de leverede med en 20/1 som jeg havde den gang.
Da jeg skiftede til Fullrate levere de spritnye Zyxel routere med, i stedet for det tarvelige Linksys som Telenor levere. Den jeg har i dag, er en Zyxel der koster 1200kr hvis du skal købe den selv. Har dog opgraderet til VDSL i dag, som kræver nogle andre routere end ADSL.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio



Print side | Luk vindue