Print side | Luk vindue

Blu-rays fremtid?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128921
Udskrevet den: 22-Maj-2024 kl. 03:09


Emne: Blu-rays fremtid?
Skrevet af: Strange
Emne: Blu-rays fremtid?
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 10:49
Hej alle

Her på nippet til 2014 vil jeg gerne høre jeres mening og Blu-rays fremtid.

Jeg har selv altid samlet på film og gør det stadig, men tror i at der i fremtiden også vil eksistere Blu-ray film?

Førhen købte jeg rigtig mange film, nu er det virkelig kun specielle film jeg køber, efter der er kommet sådan noget som Netflix.

Men hvad tror I, tror I det overleve, eller bliver alt bare streaming i fremtiden?

Godt Nytår til jer alle og tak for en masse goe tips i løbet af det seneste år.

Vh
Strange



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 11:03
Tjah, vi ser at vinylpladerne er kommet tilbage, fordi en skare af fanatikere ønsker den analoge lyd. Så jeg tror og håber at blu-ray overlever, måske som nicheprodukt. Prisen blir så nok højere pga færre enheder.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 11:03
Jamen jeg kan ikke spå - jeg kan håbe. Jeg er uafhængig, og det er jeg af alt det gejl som Netflix og andet (andre vil sige at jeg er gammeldags - og fred med det. Jeg køber BD - og dem som jeg reelt gerne vil se, så jeg håber jo på, at jeg fortsat kan købe BDTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jbl
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 11:07
Fysiske medier (cd, dvd og blu-ray) vil med garanti forsvinde til fordel for streaming "i fremtiden". (Naturligvis med det forbehold at der længe efter, vil være et niche marked som der f.eks. er for LP'er i dag.)

Jeg synes det er mere interessant at diskutere hvad fremtiden er? Taler vi kun 5 år eller snarere 10, 15, 20 år?
Hvad forsvinder først af de tre medier - og hvad holder længst?


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 11:16
Jeg tror og håber i al fald på at der i fremtiden også vil være mulighed for at købe BD. Jeg tænker også på om man i fremtiden overhovedet vil kunne købe en BD afspiller, men ok, man kan jo også stadig købe en VHS maskine. :)
Når det så er sagt så har jeg en del BD film jeg gerne vil sælge, så råb lige højt hvis nogen ønsker at købe.:)


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 11:21
Med den stigende nethastighed, fra almindeligt 2-10-20Mbit/s for bare 1-2 år siden til 50-100MBit/s for mange i dag,går der ikke 5 år før der er mulighed for streaming af film i BR kvalitet eller lignende.

Der vil nok længe være en niche for fysiske medier, men hvor meget plads er der egentligt på en BR hvis der begynder at blive lavet flere film i kvalitet ala hobitten? vil det så ikke være mere oplagt bare at streame dem?

/ask


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 11:43
Håber også at der er en fremtid for fysiske medier , men tror at " i fremtiden " bliver næsten alt trådløst. Synes dog at det er vildt at ting stadig kommer på DVD , og til 10-20 kroner billigere end Blu-ray for de nye film....
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 11:52
så længe man ikke få en ordentlig lyd via nettet og samme billedekvalitet som en blu-ray
så kan man også købe film på  fysiske medier

lige som nu skal alle købe 4k tv, men der er bare ikke noget materiale
samt at kvaliteten fra nettet i 4k sikkert ikke bliver noget særligt i forhold til
hvis man kunne købe en film i 4k på et fysisk medie





Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Håber også at der er en fremtid for fysiske medier , men tror at " i fremtiden " bliver næsten alt trådløst. Synes dog at det er vildt at ting stadig kommer på DVD , og til 10-20 kroner billigere end Blu-ray for de nye film....
MVH


Der er mange, som bare ikke har fundet ud af, hvor meget bedre Blu-ray er. Langt den største del, af min omgangskreds køber kun dvd. Jeg kan bare ikke overbevise dem. Men de bruger så også, kun de indbyggede højtalere. Man vil bare ikke betale, en anelse mere for bedre kvalitet.Shocked


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 12:16
Før BR/DVD forsvinder kræver det jo at selskaber som Netflix/HBO m.m. får forhandlet aftaler hjem som gør at de får adgang til at streame film samtidig med at de ville have udkommet på BR/DVD. Når man ellers ser bort fra deres egenproduktion så går der jo nemt op til 3 år før de er tilgængeligt for streaming. Og en anden ting der ikke taler for de foreløbig er, når man gang på gang hører "at pr 1/xx risikerer alle disse film at forsvinde fra Netflix pga. udløbet aftaler". Det ville jo være genialt hvis et filmselskab lige pludselig ikke gad levere til et selskab mere hvilke ville betyde at f.eks. 25% af alle deres film ikke var tilgængelig fra den ene dag til den anden.
Når jeg har lyst til at se f.eks. Blade runner/Dune/Drengene fra Sankt Petri eller en anden gammel klassikkere så gider jeg da ikke være afhængig af at min netforbindelse er oppe (at ungerne ikke spiller et eller andet online spil som suger alt båndbredde), og at lige der hvor jeg tilfældigvis havde mit abb. har rettigheder til at streame netop denne film.


-------------


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 13:00
Så længe mange film slet ikke er tilgængelige som streaming, vil der være et BD-marked Tongue


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tjah, vi ser at vinylpladerne er kommet tilbage, fordi en skare af fanatikere ønsker den analoge lyd. Så jeg tror og håber at blu-ray overlever, måske som nicheprodukt. Prisen blir så nok højere pga færre enheder.


Næh du, VHS er på vej tilbage!

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tjah, vi ser at vinylpladerne er kommet tilbage, fordi en skare af fanatikere ønsker den analoge lyd. Så jeg tror og håber at blu-ray overlever, måske som nicheprodukt. Prisen blir så nok højere pga færre enheder.


Næh du, VHS er på vej tilbage!

Klaus

Ja og casettebånd med Hansi Hinterseer...


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Før BR/DVD forsvinder kræver det jo at selskaber som Netflix/HBO m.m. får forhandlet aftaler hjem som gør at de får adgang til at streame film samtidig med at de ville have udkommet på BR/DVD. Når man ellers ser bort fra deres egenproduktion så går der jo nemt op til 3 år før de er tilgængeligt for streaming. Og en anden ting der ikke taler for de foreløbig er, når man gang på gang hører "at pr 1/xx risikerer alle disse film at forsvinde fra Netflix pga. udløbet aftaler". Det ville jo være genialt hvis et filmselskab lige pludselig ikke gad levere til et selskab mere hvilke ville betyde at f.eks. 25% af alle deres film ikke var tilgængelig fra den ene dag til den anden.
Når jeg har lyst til at se f.eks. Blade runner/Dune/Drengene fra Sankt Petri eller en anden gammel klassikkere så gider jeg da ikke være afhængig af at min netforbindelse er oppe (at ungerne ikke spiller et eller andet online spil som suger alt båndbredde), og at lige der hvor jeg tilfældigvis havde mit abb. har rettigheder til at streame netop denne film.
Der er jo noget du og I andre misforstår, hvis I tror at tjenester som Netflix skal erstatte BD.
Netflix er en "all-you-can-eat" tjeneste. Det er BD jo overhovedet ikke.
Det tætteste vi har i dag, er Vudu (ikke tilgængelig i Danmark dog). På mange BD film, medfølger en Ultra Violet digital kopi af filmen. Den nøgle kan du blandt andet indløse hos Vudu, hvorefter filmen så er tilknyttet din konto fremover. Den kan du så gense igen og igen, uden det koster noget. Vudu er ellers en leje-tjeneste (VOD), som minder om vores SF-anytime.
En erstatning for BD-film, skal være noget lignende Steam, bare for film. Til Steam spil, er der også DLC og tilføjelser, som så ville kunne sammenlignes med ekstramatereale på film.

Netflix er og bliver aldrig en erstatning for fysiske film. Det ville være et KÆMPE tab for selskaberne, at tilbyde alt for 79kr om måneden, hvad der for en samler, kan koste op til flere 1000kr om måneden.

Før eller siden, skal det helt sikkert nok overtage. Men tror ikke på, at det bliver inden 2020. Måske længere tid. Bitraten er en af det helt store hæmsko nu, selvom den almene forbruger ser ud til, at være helt ligeglad. Men forbindelserne til at kunne klare samme bitrate som BD, findes allerede nu. De er bare ikke voldsomt udbredde endnu. Men når vi rammer 2020, er en 100Mbit forbindelse jo slet ikke vildt længere. Alle Yousee og Stofa brugere kan jo få det allerede i dag.

Ang. Lossless surround, så var ser faktisk en artikkel på forsiden, for en måneds tid siden, hvor der stod at DTS HD 7.1 var klar til streaming allerede nu, og at første maskine som kan klare det, er PS4. Der blev dog ikke nævnt nogen tjeneste, der ville komme med det.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 17:18
Os der er herinde er i mere eller mindre grad større entusiaster end hr og fru Danmark. Blu-Ray mediet vil ikke overleve med tid, det er 100% også selvom det har bedre billede og lyd en fx dvd. Men allerede nu er bd et "fejlslagen" medie fordi folk har stillet sig tilfreds med dvd kvaliteten.

At vi andre så ikke er enige, er jo hvad det er. Men de få butikker der er tilbage med salg af film, spil, musik osv overlever ikke på salget af bd film, det udgør måske 1-5% af den samlede omsætning, hvor dvd udgør omkring 30-40% af den samlede omsætning, resten bliver hentet på musik, spil, konsoller osv.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 03:00
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Men allerede nu er bd et "fejlslagen" medie fordi folk har stillet sig tilfreds med dvd kvaliteten.


Sludder og vrøvl. Blu-ray har overhovedet ikke fejlet. Visse "eksperter" dødsdømte formatet fra starten, og nu lever det i bedste velgående på sjette eller syvende år. Hvis ikke der var penge i skidtet, så blev der ikke PUMPET udgivelse efter udgivelse ud på markedet! Så simpelt er det.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 03:20
Det handler vel kun om kvalitet ? I det øjeblik streamingkvaliteten er 1:1 med BLu-Ray har det som fysisk medie overlevet sig selv . Sikkert ikke Netflix som tar livet af Blu-ray , men snarere Itunes og lignende . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 10:08
Så længe vi er en stor skare der køber bluray, så blir de fortsat fremstillet og solgt. Simpel handelsmekanisme.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Os der er herinde er i mere eller mindre grad større entusiaster end hr og fru Danmark. Blu-Ray mediet vil ikke overleve med tid, det er 100% også selvom det har bedre billede og lyd en fx dvd. Men allerede nu er bd et "fejlslagen" medie fordi folk har stillet sig tilfreds med dvd kvaliteten.

At vi andre så ikke er enige, er jo hvad det er. Men de få butikker der er tilbage med salg af film, spil, musik osv overlever ikke på salget af bd film, det udgør måske 1-5% af den samlede omsætning, hvor dvd udgør omkring 30-40% af den samlede omsætning, resten bliver hentet på musik, spil, konsoller osv.

Det er nogle underlige gætterier du kommer med ang. BD vs. DVD pct.

I f.eks. Bilka og Elgiganten har BD og DVD ca. samme str. hyldeplads.

Og hvis du kigger her:

http://www.blu-ray.com/news/?id=12903 - http://www.blu-ray.com/news/?id=12903

Er det heller ikke nemt at genkende dine pct. satser.

Så det er mig lidt af en gåde hvordan du kommer frem til henh. 1-5% vs. 30-40%





Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så længe vi er en stor skare der køber bluray, så blir de fortsat fremstillet og solgt. Simpel handelsmekanisme.

er enig, har ikke købt en dvd siden 2009
men en masse blu-ray og mange gange til en pris på en 49 kr. 
selvom de er rimelige nye.

hvad hjælper det og købe en masse udstyr som projektor og et stort tv
for at få et godt billede hvis man ser vhs bånd.

samt hvis alle film skulle ses via nettet, skal man snart have mere end 10 udbyder
fordi man ikke har mulighed for at se alle film og serier et sted




Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Sludder og vrøvl. Blu-ray har overhovedet ikke fejlet. Visse "eksperter" dødsdømte formatet fra starten, og nu lever det i bedste velgående på sjette eller syvende år. Hvis ikke der var penge i skidtet, så blev der ikke PUMPET udgivelse efter udgivelse ud på markedet! Så simpelt er det.


Sludder og vrøvl siger du, læser du overhovedet hvad jeg skriver?

Salget af blu-Ray kontra dvd er meget lav den brede befolkning.

@vclarke

Nu har min bror arbejdet i branchen i over 10 år, så mon ikke han har bare en smule at have det i. Så selvfølgelig er det fejlslagent, hvorfor skulle der ellers blive ved med at alle nye film også kommer på dvd, fordi det er det folket vælger at købe!

Blu-Ray da det kom frem, var det afløseren for dvd, men det er det aldrig blevet og bliver det heller aldrig, medmindre film selskaberne "tvinger" folk over på formatet og ikke udgiver deres film på dvd længere.

Men tror det har ekstremt lange udsigter, da de med garanti i en periode vil få mindre salg end de gør ved forsat smide filmene ud på dvd.

Det er jo netop derfor Netflix bl.a har stor succes, da deres HD og SuperHD ser pænere ud end dvd for det meste og så føler folk de har opgraderet når de begynder abonnere på de tjenester.

I 2012 sad dvd salget stadig på 77.26% af verdens markedet hvor Blu-Ray havde de sidste 22.74%.

Så selvom vi sidder og nørder herinde og ved hvor stor en forskel der er på kvaliteten, så der altså over 76% der ikke ved det, eller er ligeglad.

Så hvorfor er mine tal så underlige? De % satser jeg har sat på nu! er frit tilgængelige på nettet, har dog fået dem fra min bror.

Blu-Ray salget har dog i 2013 været i mere fremgang vs dvd. Selvom det stadig generelt er faldende i forhold til streaming med salg af fysiske medier generelt.

Men hvis du kigger på dit eget link, så er dvd salget næsten 40% større end Blu-Ray salget.




-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så længe vi er en stor skare der køber bluray, så blir de fortsat fremstillet og solgt. Simpel handelsmekanisme.


Der er vi helt enige

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 13:36
BD vil ikke fortsætte som vi lige kender dem i dag. Der går ikke så forfærdelig længe før vi skal have 4K og det vil kræve en opgradering af BD-formatet. Vi er ikke helt derhenne hvor vi kan streame en 4K film fuldkommen gnidningsfrit ud til hr og fru jensen, så derfor vil der være en opgradering for at kunne sikre kvaliteten. OM det så bliver den sidste kan jeg ikke lige umiddelbart svare på, men når opgraderingen kommer, så vil der ikke være noget forretningsmæssigt incitament til at fortsætte med DVD'ere og så vil de helt sikkert forsvinde. Så DVD-entusiaster vil kunne finde dem i antikvariater (og jeg forstår ikke dvd-folket - de burde i den grad være konverteret til BD, men der er godt nok mange tegnefilm på DVD i bilka.)

Kim.t sagde fejlagtigt at der let går en 3 år før de kommer på streamingtjenesterne, og det er nu ikke helt sandt. Der har været en hel del forsøg med streaming faktisk på samme tid som bio-premierer, og det har så vidt jeg husker faktisk vist at der ikke er nogen synderlig nedgang i bio-indtægterne. Den eneste grund til at der går så lang tid er fordi distributionsselskaberne krampagtigt klynger sig til deres forretningsmodel,  da det er det eneste forretningsgrundlag de har. Der er ingen af dem der er med på streamingtjenester, men eksempelvis serier kommer jo på hbo samme tid som de bliver streamet. Her i DK er vi faktisk kun en uge bagud med fifth gear udsendelserne. Så det begynder at hjælpe. Og mange af filmselskaberne har jo også fundet ud af at det med forskudte premierer på film overhovedet ikke virker og laver globale datoer nu.

Men skal man opsummere. Det faste medie kommer til at bestå et godt stykke tid endnu, men der skal ikke herske nogen tvivl om at "fastmedie udlejning" ER død. Udlejning vil indenfor de næste par år være ren streaming. Jeg kan fx se at min lokale kiosk overhovedet ikke udlejer BD, det er kun muligt at leje DVD'ere og hvis jeg skal leje en DVD - så vil jeg da hellere streame i 720p for kvaliteten end have en dvd som ser ud af pommern til. (kom eksempelvis til at se lidt 3 musketerer fra TCM - i 320p!!! føj da. De havde ikke nogen opskalering eller noget som helst andet. Hold da op en gang crap at se på. - Det var den originale udgave, men for pokker hvor var det dog sølle at se på.)


Skrevet af: dpny
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 13:40
@ Jordan

Det kommer vel an på hvad man mener med at mediet "har fejlet". Hvis målet var at overtage hele markedet fra DVD så ja, men at BD ikke er blevet så stor en succes som nogen nok havde håbet, er jo heller ikke det samme som at det lige PT er på vej i graven eller er en lille bitte niche på linje med SACD eller andre, mere eller mindre, obskure HD-medier. Som det ser ud nu kommer langt de fleste større produktioner da på BD så det er måske lige dramatisk nok at sige at det har fejlet.


Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 14:21
Synes der er en del der betragter den nuværende Netflex model som modellen der skulle afløse"BR", men mener nu man overser alle de andre muligheder. Hvis man ser på spil markedet, så tror jeg at Steam har overtaget en del af markedet for de fysiske medier. Ganske smart system med at man downloader og så er man i gang.
Netflex kunne jo lave en model hvor man downloader en film i BR format i ekstra materiale. Så er man ikke afhængig af netforbindelsen når man skal se den. Så kunne det afregnes pr. film og det giver desuden et hav af muligheder for at laves "bundles" eller andre sjove pris modeller.
Så de fysiske BR medier er på vej væk, men det er svært lige at se hvor hurtigt/langsomt det sker.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:



Salget af blu-Ray kontra dvd er meget lav den brede befolkning.



Hvis det nu passer, så er det stadigvæk ikke ensbetydende med, at Blu-ray har fejlet. Det er en fejlslutning du selv kommer frem til.

Og er salget nu også så lavt? Hvis det er, hvorfor har butikkerne så helt vildt mange hylder med Blu-rays? Som nævnt er formatet mere end syv år gammelt, og hvis det for længst var helt dødt, tror du så ikke butikkerne (Stereo Studio, Fona, Blockbuster) havde fjernet nogle af de utroligt mange film de har stående, for at gøre plads til DVD, eller noget andet?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:


Nu har min bror arbejdet i branchen i over 10 år, så mon ikke han har bare en smule at have det i. Så selvfølgelig er det fejlslagent, hvorfor skulle der ellers blive ved med at alle nye film også kommer på dvd, fordi det er det folket vælger at købe!


Nej, det er sgu da fordi der også er købere til dvd'erne. Bare fordi Blu-ray ikke er altdominerende, er det ikke ensbetydende med at det er fejlslagent! Med samme logik er DVD også helt til hundende, fordi Blu-ray sælger relativt godt, og har masser af plads på hylderne i enhver butik der sælger film.

At din bror har arbejdet i branchen giver jeg nul og niks for. Jeg snakkede med en ekspedient i min foretrukne Blockbuster, som havde fået at vide af en eller anden Sony-gut, at gamle film bliver OPSKALERET når de udkommer på Blu-ray. Det er helt latterligt forkert, så at man er i branchen betyder på ingen måde, at man har nogen som helst anelse om hvad man snakker om.

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:


I 2012 sad dvd salget stadig på 77.26% af verdens markedet hvor Blu-Ray havde de sidste 22.74%.


23% af et GIGANTISK marked er altså ikke dårligt. Du snakker og røven går, men du forstår ikke meget af det.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

BD vil ikke fortsætte som vi lige kender dem i dag. Der går ikke så forfærdelig længe før vi skal have 4K og det vil kræve en opgradering af BD-formatet.


Jeg skal se 4K BD før jeg tror det. At BD-alliancen har gang i udviklingen af et format, betyder ikke at det er rentabelt at lancere det. Det bliver en lillebitte niche i en niche, og jeg kan slet ikke forestille mig, at det kan betale sig.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Som det ser ud nu kommer langt de fleste større produktioner da på BD så det er måske lige dramatisk nok at sige at det har fejlet.


Jeg kan ikke komme på en "større produktion" der ikke er udkommet her i landet, og langt de fleste film i bred distribution, store som små, findes et eller andet sted i verden, så entusiaster kan importere dem.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Så de fysiske BR medier er på vej væk, men det er svært lige at se hvor hurtigt/langsomt det sker.

Hvordan kan du sige BD (ikke BR) er på vej væk, når salget af BD stiger år efter år?

http://www.blu-ray.com/news/?id=12903 - http://www.blu-ray.com/news/?id=12903




Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:



Men hvis du kigger på dit eget link, så er dvd salget næsten 40% større end Blu-Ray salget.



Det er korrekt, men du snakker om 1-5% vs 30-40% der snakker vi altså mange hundrede % større DVD end BD salg - og det er ihvertfald helt gak-gak.




Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:



Salget af blu-Ray kontra dvd er meget lav den brede befolkning.



Hvis det nu passer, så er det stadigvæk ikke ensbetydende med, at Blu-ray har fejlet. Det er en fejlslutning du selv kommer frem til.

Og er salget nu også så lavt? Hvis det er, hvorfor har butikkerne så helt vildt mange hylder med Blu-rays? Som nævnt er formatet mere end syv år gammelt, og hvis det for længst var helt dødt, tror du så ikke butikkerne (Stereo Studio, Fona, Blockbuster) havde fjernet nogle af de utroligt mange film de har stående, for at gøre plads til DVD, eller noget andet?

Jeg er af samme opfattelse, BD mediet har ikke fejlet. Men det har producenterne derimod, de har ikke haft n..... nok til, at stoppe produktionen af DVD skiver. For tænk hvilket ramaskrig, lidt i stil med omlægning af antennesignaler. Dette "tvangsmedførte" jo en opgradering af hardware, men har man sagt A må man også sige B. En moderne fladskærm er jo ikke tiltænkt et medie som DVD, med lav opløsning til følge. Så hvorfor har man ikke udfaset dette medie endnu? Hvorfor beholde DVD ( når kvaliteten i forhold til HD skærme er og var forældet ), og nu når endnu større/bedre opløsning er på trapperne i form af UHD ( dette gælder så i øvrigt også BD ). BD'ens og DVD'ens død må være afhængig af UHD's succes ( DVD'en skulle have været død for længst ). Alt andet vil ikke give mening, med mindre man vil ride på tre heste samtidigt.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 15:47
Citér Jeg skal se 4K BD før jeg tror det. At BD-alliancen har gang i udviklingen af et format, betyder ikke at det er rentabelt at lancere det. Det bliver en lillebitte niche i en niche, og jeg kan slet ikke forestille mig, at det kan betale sig.


Hvad er det du skal se? - h265 er allerede godt på vej. Jeg sagde ikke det kom indenfor det næste år, men der går nok en 2 år før det er et salgbart produkt, eksempelvis kommer qualcomm med native dekodning af h265 i deres næste snapdragon 805 chip og 4K videodekodning i 2. halvdel af 2014. Men eftersom der pt ikke er nogen afspillere der kan afspille h265 - tja så skal der jo en opgradering af formatet til. Det kan da også meget let være de vælger at erstatte det helt, men eftersom man allerede har lavet BD-disks der kan håndtere omkring de 100GB data og med h265 - så kan der godt ligge en 4K film på dem.(incl ekstramateriale :) )
Det er en helt normal udvikling, fuldkommen som da man gik fra DVD til BD. Dyrt legetøj til at starte med og når man når en given volumen så rasler priserne ned og det bliver hvermands eje. Jeg er da godt klar over at det ikke lige bliver mine forældre der køber en sådan enhed, de har kun DVD-afspiller fordi min bror og jeg gav dem en for nogle år siden da de ikke kunne afspille en familievideo de havde fået på DVD. De ser sådan set ikke DVD'ere men nøjes med de "gamle" film på TV2 Charlie. Og sådan vil det være. Men de UNGE - tro mig- det er helt sikkert det de unge vil have når deres ipads og android telefoner kan afspille 4K - så vil de dælme ikke sidde og se en DVD.


Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Så de fysiske BR medier er på vej væk, men det er svært lige at se hvor hurtigt/langsomt det sker.

Hvordan kan du sige BD (ikke BR) er på vej væk, når salget af BD stiger år efter år?

http://www.blu-ray.com/news/?id=12903 - http://www.blu-ray.com/news/?id=12903



Det imponerer mig ikke med salgstal fra "Black Friday". Det ville undre mig hvis det ikke steg indtil der er et alternativ.
Hvor stor en andel har BR afspiller?, og hvor stor en andel af dem køber film?
Jeg bygger det på at flere store folk i branchen mener de er mere eller mindre væk om 4-5 år.
Folk gider ikke at have en stor samling DVD'er / Blu-ray disc liggende.
Alternativet ligger lige om hjørnet og det går stærkt når først der er et firma der tager fat.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:


Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Så de fysiske BR medier er på vej væk, men det er svært lige at se hvor hurtigt/langsomt det sker.


Hvordan kan du sige BD (ikke BR) er på vej væk, når salget af BD stiger år efter år?

http://www.blu-ray.com/news/?id=12903 - http://www.blu-ray.com/news/?id=12903



Det imponerer mig ikke med salgstal fra "Black Friday". Det ville undre mig hvis det ikke steg indtil der er et alternativ.
Hvor stor en andel har BR afspiller?, og hvor stor en andel af dem køber film?
Jeg bygger det på at flere store folk i branchen mener de er mere eller mindre væk om 4-5 år.
Folk gider ikke at have en stor samling DVD'er / Blu-ray disc liggende.
Alternativet ligger lige om hjørnet og det går stærkt når først der er et firma der tager fat.

Hvordan kan du komme med sådan noget dommedagspis, når du ikke engang ved at bluray disk hedder BD forkortet Tongue


Skrevet af: db89
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 18:03
Jeg tvivler på de fysiske medier forsvinder i løbet af få år. Nu hvor man begynder at tale om 4k så kræver det endnu højere bitrate, hvilket efter min mening kræver et fysisk medie hvis ikke der skal ske stor komprimering. Selvom eksempelvis Netflix skulle kunne levere høj nok billedkvalitet, så kræver det at kunderne kan få en hurtig nok internetforbindelse til at kunne klare bitraten. Jeg tror dermed for dårlige internetforbindelser vil begrænse udbredelsen af streaming. Allerede nu lyder det til at YouSee har problemer med flaskehalse i deres system i spidslast perioder, samtidigt kører de også med fair-use begrænsninger.

@Kampus det hedder Blu-ray Disc.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Jeg tvivler på de fysiske medier forsvinder i løbet af få år. Nu hvor man begynder at tale om 4k så kræver det endnu højere bitrate, hvilket efter min mening kræver et fysisk medie hvis ikke der skal ske stor komprimering. Selvom eksempelvis Netflix skulle kunne levere høj nok billedkvalitet, så kræver det at kunderne kan få en hurtig nok internetforbindelse til at kunne klare bitraten. Jeg tror dermed for dårlige internetforbindelser vil begrænse udbredelsen af streaming. Allerede nu lyder det til at YouSee har problemer med flaskehalse i deres system i spidslast perioder, samtidigt kører de også med fair-use begrænsninger.

@Kampus det hedder Blu-ray Disc.

Men det forkortes stadigvæk som BD.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:



@Kampus det hedder Blu-ray Disc.

Arh ok, havde tømmermænd. Det var for at illustrere D'et i BD. Hvornår lærer folk det hedder BD og ikke BR, som er en legetøjsbutik Tongue


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:



Hvad er det du skal se? - h265 er allerede godt på vej...


Jeg synes jeg skrev det ret tydeligt, men jeg skal se 4K BD blive til noget, før jeg tror det. At det kan lade sig gøre teknologisk set er ikke ensbetydende med at det kan betale sig, og hvis firmaerne bag formatet ikke tror at det kan betale sig, så bliver det ikke lanceret. Bare fordi det teknologisk set kan lade sig gøre, så betyder det ikke, at det kommer i forbrugernes hænder.

I øvrigt er h265 ikke noget vidunder-codec der rent faktisk kan det samme som AVC eller VC-1 med halvt så meget plads. Der er altid meget larm omkring hvad nye codecs kan med samme plads, men det er som regel groft overdrevet, og bygger på at folk alligevel ikke kan se forskellen, hvis man liiige komprimerer 10-20% mere. En 100GB disc til 2160p giver ikke samme kapacitet som en 50GB disc til 1080p.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Allerede nu lyder det til at YouSee har problemer med flaskehalse i deres system i spidslast perioder, samtidigt kører de også med fair-use begrænsninger.


YouSee har i det hele taget problemer med Netflix. Da jeg, under tvang, skiftede fra Stofa til YouSee, røg min Netflix-kvalitet på røven. Nu er det sjældent, at jeg får lov til at se et helt afsnit af f.eks. Breaking Bad i HD, fra ende til anden.


Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:


Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Så de fysiske BR medier er på vej væk, men det er svært lige at se hvor hurtigt/langsomt det sker.


Hvordan kan du sige BD (ikke BR) er på vej væk, når salget af BD stiger år efter år?

http://www.blu-ray.com/news/?id=12903 - http://www.blu-ray.com/news/?id=12903



Det imponerer mig ikke med salgstal fra "Black Friday". Det ville undre mig hvis det ikke steg indtil der er et alternativ.
Hvor stor en andel har BR afspiller?, og hvor stor en andel af dem køber film?
Jeg bygger det på at flere store folk i branchen mener de er mere eller mindre væk om 4-5 år.
Folk gider ikke at have en stor samling DVD'er / Blu-ray disc liggende.
Alternativet ligger lige om hjørnet og det går stærkt når først der er et firma der tager fat.

Hvordan kan du komme med sådan noget dommedagspis, når du ikke engang ved at bluray disk hedder BD forkortet Tongue

Måske fordi jeg ikke selv har det. Men jeg har læst masser af forum diskussioner, til at vide at folk i disse kredse går utroligt meget op i stavemåder og om det står med stort og småt Wink
Der er vel næppe noget  "dommedagspis" - jeg skriver jo netop at det er svært at se hvor hurtigt eller langsom det vel gå.
Mit gæt er da at salgstallene er styrtdykket om 5 år - spændende bliver det at se om de næste genrationer af spil consoller vil have drev i sig. Men det ser vi først om et par år.

 



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 19:51
Nok nærmere om fem til syv år, eftersom den nye generation netop er landet...


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:


Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Så de fysiske BR medier er på vej væk, men det er svært lige at se hvor hurtigt/langsomt det sker.


Hvordan kan du sige BD (ikke BR) er på vej væk, når salget af BD stiger år efter år?

http://www.blu-ray.com/news/?id=12903 - http://www.blu-ray.com/news/?id=12903



Det imponerer mig ikke med salgstal fra "Black Friday". Det ville undre mig hvis det ikke steg indtil der er et alternativ.
Hvor stor en andel har BR afspiller?, og hvor stor en andel af dem køber film?
Jeg bygger det på at flere store folk i branchen mener de er mere eller mindre væk om 4-5 år.
Folk gider ikke at have en stor samling DVD'er / Blu-ray disc liggende.
Alternativet ligger lige om hjørnet og det går stærkt når først der er et firma der tager fat.

Hvordan kan du komme med sådan noget dommedagspis, når du ikke engang ved at bluray disk hedder BD forkortet Tongue

Måske fordi jeg ikke selv har det. Men jeg har læst masser af forum diskussioner, til at vide at folk i disse kredse går utroligt meget op i stavemåder og om det står med stort og småt Wink
Der er vel næppe noget  "dommedagspis" - jeg skriver jo netop at det er svært at se hvor hurtigt eller langsom det vel gå.
Mit gæt er da at salgstallene er styrtdykket om 5 år - spændende bliver det at se om de næste genrationer af spil consoller vil have drev i sig. Men det ser vi først om et par år.

 


Det er for nemt at undskylde sig med at "folk i visse kredse" retter på dig. Hvis ikke du kan se det råber til himlen, så fred med det.

Og så fortsætter du dit dommedagshalløj uden bund i virkeligheden.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:



Hvad er det du skal se? - h265 er allerede godt på vej...


Jeg synes jeg skrev det ret tydeligt, men jeg skal se 4K BD blive til noget, før jeg tror det. At det kan lade sig gøre teknologisk set er ikke det samme, som at det kan betale sig, og hvis firmaerne bag formatet ikke tror at det kan betale sig, så bliver det ikke lanceret. Bare fordi det teknologisk set kan lade sig gøre, så betyder det ikke, at det kommer i forbrugernes hænder.

I øvrigt er h265 ikke noget vidunder-codec der rent faktisk kan det samme som AVC eller VC-1 med halvt så meget plads. Der er altid meget larm omkring hvad nye codecs kan med samme plads, men det er som regel groft overdrevet, og bygger på at folk alligevel ikke kan se forskellen, hvis man liiige komprimerer 10-20% mere. En 100GB disc til 2160p giver ikke samme kapacitet som en 50GB disc til 1080p.


Naiera  - det er altså noget vrøvl du kommer med. Du kan ikke stoppe udviklingen. Selvfølgelig vil der komme et fysisk medie til 4K og det vil med 100% sikkerhed IKKE blive baseret på h264(om de så vil kalde det for blueray er så en anden sag). Men du skal da være velkommen til at tage et kig i forummet på doom9. Pt er det døden at komprimere videoen til h265 (x265 også) men det var nøjagtig den samme uvikling der var omkring h264 codec og dens udvikling(og din kommentar om vidundermiddel var nøjagtig den samme folk udtalte dengang om h264). Businesscasen er klar- Det ER den eneste sikre måde at kunne distribuere 4K materiale ud til folket.  OG der er pt ingen andre muligheder for at kunne levere 4K materiale til nogen uden at man virkelig har netforbindelsen i orden. Og det er helt sikkert en showstopper for streaming delen indtil videre. 4K h264 fylder stadig alt for meget. Og jo - det er omkring 50% der er at få ud af det ved sammenlignelig kvalitet. Men en meget vigtig ting er nok i virkeligheden at se på hvad der sker på internetforbindelserne rundt om i verden. Det ER amerikanerne der driver værket på streaming tjenester, men hvis man kigger lidt efter, så er det en rigtig træls tendens for brugerne at ISP'erne dropper fri trafik modellerne. Og hvis det fortsætter  så vil det blive ualmindeligt svært for amerikanerne at drive det videre med streaming. Pt er fri trafik primært en asiatisk og en europæisk forretningsmodel. Vi har "fair use" men i USA er der altså et par af de store der har indført betaling per giga igen! (Virksomheder i USA har stort set ikke muligheden for fri trafik. Det er betaling for forbrug ved kasse 1)

Vi taler ikke om vidundermidler for at få noget på et marked. Det er en naturlig udvikling ud fra de krav der stilles fra producenterne af indhold for at kunne levere det. Det er faktisk ikke et krav fra brugerne, da vi endnu ikke har haft muligheden for at kunne få 4K indhold ud over gennem biografen, og der er ikke noget udstyr der kan drive demand endnu. - Du har gennem de sidste 50 år i bilbranchen heller ikke lige fået biler der kører 100km på literen til hvermandseje.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:


Selvfølgelig vil der komme et fysisk medie til 4K...



KUN HVIS DET KAN BETALE SIG FOR FIRMAERNE BAG. Hvis ikke du forstår det, så er det umuligt at komme igennem til dig. 4K BD kommer ikke bare fordi det kan lade sig gøre; det skal også kunne sælges, og det er på ingen måde garanteret, at folk IGEN vil hoppe på et nyt format.

Indtil videre er der solgt en håndfuld 4K-skærme og projektorer på verdensplan, så vent nu lige med at garantere 4K BD til der rent faktisk er nogen der kan bruge det.


Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:


Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Så de fysiske BR medier er på vej væk, men det er svært lige at se hvor hurtigt/langsomt det sker.


Hvordan kan du sige BD (ikke BR) er på vej væk, når salget af BD stiger år efter år?

http://www.blu-ray.com/news/?id=12903 - http://www.blu-ray.com/news/?id=12903



Det imponerer mig ikke med salgstal fra "Black Friday". Det ville undre mig hvis det ikke steg indtil der er et alternativ.
Hvor stor en andel har BR afspiller?, og hvor stor en andel af dem køber film?
Jeg bygger det på at flere store folk i branchen mener de er mere eller mindre væk om 4-5 år.
Folk gider ikke at have en stor samling DVD'er / Blu-ray disc liggende.
Alternativet ligger lige om hjørnet og det går stærkt når først der er et firma der tager fat.

Hvordan kan du komme med sådan noget dommedagspis, når du ikke engang ved at bluray disk hedder BD forkortet Tongue

Måske fordi jeg ikke selv har det. Men jeg har læst masser af forum diskussioner, til at vide at folk i disse kredse går utroligt meget op i stavemåder og om det står med stort og småt Wink
Der er vel næppe noget  "dommedagspis" - jeg skriver jo netop at det er svært at se hvor hurtigt eller langsom det vel gå.
Mit gæt er da at salgstallene er styrtdykket om 5 år - spændende bliver det at se om de næste genrationer af spil consoller vil have drev i sig. Men det ser vi først om et par år.

 


Det er for nemt at undskylde sig med at "folk i visse kredse" retter på dig. Hvis ikke du kan se det råber til himlen, så fred med det.

Og så fortsætter du dit dommedagshalløj uden bund i virkeligheden.

Jeg undskylder skam slet ikke.
ummm - der er sku' da ingen virkelighed. Sandheden er jo at der er ingen der med sikkerhed ved hvordan det stå til om 5 år. Heller ikke dem som tror på mediet.

Alene det at du i starten nævner vinylpladens comback og tror at blu-ray kan få samme chance, siger mig at du er miljø skadet.



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 22:17
Fysiske medier vil bestå så længe der er købere til dem og det vil der sandsynligvis være i al evighed fremover, da mennesket er samler af natur. For et par måneder siden så jeg en ung mand på 16-17 år sidde på McD i Silkeborg og beundre Pink Floyd's Dark Side of the Moon på vinyl, så ikke alle i den næste generation har droppet fysiske medier. Selv CD'en lever stadig på trods af adskillige dødsdomme over den, stort set alle nyudgivelser kommer ikke kun som downloads, men også på CD...
Og sådan vil det også være for fysiske medier med film på.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:


Selvfølgelig vil der komme et fysisk medie til 4K...



KUN HVIS DET KAN BETALE SIG FOR FIRMAERNE BAG. Hvis ikke du forstår det, så er det umuligt at komme igennem til dig. 4K BD kommer ikke bare fordi det kan lade sig gøre; det skal også kunne sælges, og det er på ingen måde garanteret, at folk IGEN vil hoppe på et nyt format.

Indtil videre er der solgt en håndfuld 4K-skærme og projektorer på verdensplan, så vent nu lige med at garantere 4K BD til der rent faktisk er nogen der kan bruge det.


Øhhh kilde??  du kan få 4K skærme til 1500 dollars i usa (sjovt nok kinesisk mærke, men de tests der har været siger vist ok for kvaliteten) - men de bliver da vist revet væk alligevel, så en håndfuld" er vist i din drømmeverden. Det kan sagtens betale sig, (ikke mindst fordi rettighedsholdere VIL styre contentdelivery) men vi er stadig i barndommen, og der går tingene bare en smule langsommere.  Bare fordi de eneste 4K skærme du har set i DK er 110" skærme til 100K så er det altså ikke alt vi ser i lille DK.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 23:00
Hvis rettighedshaverne vil styre leveringsmekanismen er det langt bedre at gå med streaming...


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Januar-2014 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Jeg undskylder skam slet ikke.
ummm - der er sku' da ingen virkelighed. Sandheden er jo at der er ingen der med sikkerhed ved hvordan det stå til om 5 år. Heller ikke dem som tror på mediet.

Alene det at du i starten nævner vinylpladens comback og tror at blu-ray kan få samme chance, siger mig at du er miljø skadet.


Lige nøjagtig, du bevæger i den uvirkelige verden og vil ha det hele vie adsl. Vi er altså en stor skare der sværger til fysiske medier, også om 5 år så din dødsdom har ingen gang på jorden.

Vinylplader var et eksempel for at du kunne forstå at fysiske medier ikke kan dødsdømmes, uanset hvad du og andre måtte mene om dem.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 06:09
Vinyl er et retro flip. Om 5 år er det sikkert ikke muligt at købe nye vinyl plader.
Det er sikkert under en procent af dk befolkning der køber vinyl.
HD lyd streamning snupper sikkert det marked.

BD kan have samme skæbne om nogle år.

Kender ingen i min omgangskreds der har købt cd'er sidste år pga streamning. Og film er tæt på også pga streamning.


Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 09:19
"Vinyl er et retro flip. Om 5 år er det sikkert ikke muligt at købe nye vinyl plader."

Det har de sagt i snart 20 år.

Streaming kommer med tiden til at sidde på de absolut største markedsandele, men det betyder ikke at fysiske medier forsvinder. Hvor der er penge (kunder) er der også et produkt. Laserdiscs blev ved med at blive produceret, selv om kundegruppen var meget lille. Det stoppede først da der kom et bedre format(dvd) som Laserdiscs-kunderne var de første til at adoptere.

Så længe streaming ikke levere den bedste kvalitet, vil der også være alternativer. Spørsmålet er bare hvad en lille kundegruppe gør ved prisen. På Laserdiscs kunne man snildt bruge 400 kr. På een film, og skulle man ha' ekstra materiale med betalte man gerne op til 1.000 kr. Folk der er villige til at bruge den slags penge skal også nok få en vare. Se bare på vinyl, som i tyve år har overlevet, selv om de tit koster det dobbelte af cd'en.

Hvis der er penge at tjene, er der et produkt, BASTA!


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 09:20
igen er problemet bare med streamning og film, man kan jo ikke få de samme film og serier 
det samme sted. så man skal have en masse udbyder, før man er dækket ind
som igen ikke har samme kvalitet 

med mindre streamning/download kommer fra de ulovlige sider
gruden til at der ikke bliver solgt så mange film, som der burde
mkv filer er lige så gode som  streamning eller bedre




Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 11:00
Vinyl er retro, smart og giver mening mht. lyden. Desuden er det også et område hvor producenter og pladeselskaber får gratis pr værdi og så er det forholdsvis nemt at producere.
og husk lige på at Vinyl stadig er et meget lille marked forbeholdt til få special butikker - så det må man vel betragte som dødt når det ikke benyttes af masserne.

Der er jo ingen der kan se at man får mere "værdi" ud af BD hvis man kan downloade samme kvalitet.
Se nu bare på CD'erne. De er forsvundet fra butikkerne. Der er sku' ikke meget charme over en BD.
Når først selskaberne oplever at tjene penge på streaming eller net-salg, så gider de ikke bruge ressourcer på det - med mindre I vil betale mere for det. For med tiden kommer der mindre kunder.
Udviklingen vil gå stærkt hvis bare selskaberne går med på det - kunderne vil gerne.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Sludder og vrøvl. Blu-ray har overhovedet ikke fejlet. Visse "eksperter" dødsdømte formatet fra starten, og nu lever det i bedste velgående på sjette eller syvende år. Hvis ikke der var penge i skidtet, så blev der ikke PUMPET udgivelse efter udgivelse ud på markedet! Så simpelt er det.


Sludder og vrøvl siger du, læser du overhovedet hvad jeg skriver?

Salget af blu-Ray kontra dvd er meget lav den brede befolkning.

@vclarke

Nu har min bror arbejdet i branchen i over 10 år, så mon ikke han har bare en smule at have det i. Så selvfølgelig er det fejlslagent, hvorfor skulle der ellers blive ved med at alle nye film også kommer på dvd, fordi det er det folket vælger at købe!

Blu-Ray da det kom frem, var det afløseren for dvd, men det er det aldrig blevet og bliver det heller aldrig, medmindre film selskaberne "tvinger" folk over på formatet og ikke udgiver deres film på dvd længere.

Men tror det har ekstremt lange udsigter, da de med garanti i en periode vil få mindre salg end de gør ved forsat smide filmene ud på dvd.

Det er jo netop derfor Netflix bl.a har stor succes, da deres HD og SuperHD ser pænere ud end dvd for det meste og så føler folk de har opgraderet når de begynder abonnere på de tjenester.

I 2012 sad dvd salget stadig på 77.26% af verdens markedet hvor Blu-Ray havde de sidste 22.74%.

Så selvom vi sidder og nørder herinde og ved hvor stor en forskel der er på kvaliteten, så der altså over 76% der ikke ved det, eller er ligeglad.

Så hvorfor er mine tal så underlige? De % satser jeg har sat på nu! er frit tilgængelige på nettet, har dog fået dem fra min bror.

Blu-Ray salget har dog i 2013 været i mere fremgang vs dvd. Selvom det stadig generelt er faldende i forhold til streaming med salg af fysiske medier generelt.

Men hvis du kigger på dit eget link, så er dvd salget næsten 40% større end Blu-Ray salget.


Der er da også meget langt fra 40% over BD til de minimum 600% du skrev i dit indlæg.

Hvis DVD sælger mere end 6 gange så meget som BD, så ville BD ikke have så meget hyldeplads, som de har i butikkerne.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:


Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:


Selvfølgelig vil der komme et fysisk medie til 4K...



KUN HVIS DET KAN BETALE SIG FOR FIRMAERNE BAG. Hvis ikke du forstår det, så er det umuligt at komme igennem til dig. 4K BD kommer ikke bare fordi det kan lade sig gøre; det skal også kunne sælges, og det er på ingen måde garanteret, at folk IGEN vil hoppe på et nyt format.

Indtil videre er der solgt en håndfuld 4K-skærme og projektorer på verdensplan, så vent nu lige med at garantere 4K BD til der rent faktisk er nogen der kan bruge det.


Øhhh kilde??  du kan få 4K skærme til 1500 dollars i usa (sjovt nok kinesisk mærke, men de tests der har været siger vist ok for kvaliteten) - men de bliver da vist revet væk alligevel, så en håndfuld" er vist i din drømmeverden. Det kan sagtens betale sig, (ikke mindst fordi rettighedsholdere VIL styre contentdelivery) men vi er stadig i barndommen, og der går tingene bare en smule langsommere.  Bare fordi de eneste 4K skærme du har set i DK er 110" skærme til 100K så er det altså ikke alt vi ser i lille DK.


Der er altså både mindre og billigere 4K skærme i DK. Du kan bl.a. købe et Sony 55" til 23.000.

Men derfor er antallet af 4K skærme på verdensplan da stadigvæk forsvindende lille ifht. HD skærme, så først skal den andel væsentligt op, og hvis den kommer det, er det stadigvæk et spørgsmål om kunderne gider købe endnu et fysisk format i en mængde der kan betale sig.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Vinyl er retro, smart og giver mening mht. lyden. Desuden er det også et område hvor producenter og pladeselskaber får gratis pr værdi og så er det forholdsvis nemt at producere.
og husk lige på at Vinyl stadig er et meget lille marked forbeholdt til få special butikker - så det må man vel betragte som dødt når det ikke benyttes af masserne.

Der er jo ingen der kan se at man får mere "værdi" ud af BD hvis man kan downloade samme kvalitet.
Se nu bare på CD'erne. De er forsvundet fra butikkerne. Der er sku' ikke meget charme over en BD.
Når først selskaberne oplever at tjene penge på streaming eller net-salg, så gider de ikke bruge ressourcer på det - med mindre I vil betale mere for det. For med tiden kommer der mindre kunder.
Udviklingen vil gå stærkt hvis bare selskaberne går med på det - kunderne vil gerne.



Endnu mere dommedagsvrøvl. Har så sent som i juledagene købt 6 nye CD'er, og der er masser af dem i butikkerne. Reolerne i Bilka og Blockbuster er fyldte med BD'er, hvilket tyder på et pænt salg. De ville ikke bruge hyldepladsen hvis der ikke var et salg. Kunderne vil gerne købe fysiske medier!


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 12:53
Hvis man ellers trækker børneafdelingen fra, så er udvalget endda langt større på BD, end på DVD i min lokale Bilka.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 13:08
Jeg vil ikke just sige, at hylderne bugner med BluRay. Slet ikke noget, der kan måle sig med udvalget af DVD. Og hvad er det lige der sker, med butikker som Stereo Studio? Først måtte de tage video ind i sortimentet fordi det ikke var nok at sælge lp'er og cd'er men nu må også video afgive plads til spil, bøger og tøj.

De fleste BluRay-film man ser i diverse fysiske butikker er de allernyeste tophits til fuld pris, sidste års tophits på tilbud, nogle sikre travere i små bokssæt (Harry Potter, Raiders of the Lost Ark, Aliens, Back to the Future, etc) samt de sædvanlige animationsfilm. Så er der trods alt en hel del mere at komme efter, hvis man holder sig til DVD.

Bekvemmelighed trumfer kvalitet, men der er stadig alt for meget, der ikke kan streames nogen steder. Jeg har været i gang med at rydde ud i mine gamle VHS-bånd med film optaget fra TV op gennem 90'erne og ser man bort fra de danske film er jeg stødt på mange ting, som jeg ikke kunne finde nogen steder - end ikke på DVD - så jeg har i nogle tilfælde spillet disse ting over på DVD-R for ikke helt at miste muligheden for nogensinde at se dem igen. Og her er så det næste problem: Der er altid så mange nye/andre ting, jeg gerne vil se, at jeg næppe tager mig tid til at se de gamle ting igen.

Det handler for mig ikke om at se noget bestemt - blot at det er godt og at det er noget, jeg ikke før har set. Og sådan tror jeg, at så mange andre også har det. Når der altid er et eller andet brugbart tilgængeligt via en streaming-tjeneste er incitamentet til at købe fysiske medier i dyre domme ikke særligt stort. Eller i det mindste mindre end det nogensinde tidligere har været.


Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Vinyl er retro, smart og giver mening mht. lyden. Desuden er det også et område hvor producenter og pladeselskaber får gratis pr værdi og så er det forholdsvis nemt at producere.
og husk lige på at Vinyl stadig er et meget lille marked forbeholdt til få special butikker - så det må man vel betragte som dødt når det ikke benyttes af masserne.

Der er jo ingen der kan se at man får mere "værdi" ud af BD hvis man kan downloade samme kvalitet.
Se nu bare på CD'erne. De er forsvundet fra butikkerne. Der er sku' ikke meget charme over en BD.
Når først selskaberne oplever at tjene penge på streaming eller net-salg, så gider de ikke bruge ressourcer på det - med mindre I vil betale mere for det. For med tiden kommer der mindre kunder.
Udviklingen vil gå stærkt hvis bare selskaberne går med på det - kunderne vil gerne.



Endnu mere dommedagsvrøvl. Har så sent som i juledagene købt 6 nye CD'er, og der er masser af dem i butikkerne. Reolerne i Bilka og Blockbuster er fyldte med BD'er, hvilket tyder på et pænt salg. De ville ikke bruge hyldepladsen hvis der ikke var et salg. Kunderne vil gerne købe fysiske medier!

Det digitale salg af musik er større end det fysiske.  Ved godt det er fra Computer World, men som de siger "Dem, der foretrækker en cd hjemme i privaten, er en uddøende race"
Salget er faldet med 27 procent alene i 2012.  Så hjælper det ikke meget du har købt 6 CD'er her i juledagene.
http://www.computerworld.dk/art/224834/musik-streaming-sender-cd-salget-paa-pension - http://www.computerworld.dk/art/224834/musik-streaming-sender-cd-salget-paa-pension

Her er lige et citat fra Jakob Sørensen (direktør for Copenhagen Records)

"....Men ifølge Jakob Sørensen er der ingen vej uden om den digitale udvikling.

- Det er jo ikke sådan, at vi bare kan begynde at sælge flere CD'er i stedet for. Den verden er død og borte og kommer ikke igen, mener Jakob Sørensen."

Kald det bare dommedag - men jeg tror selv branchen er klar over hvor fremtiden er.




Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Kald det bare dommedag - men jeg tror selv branchen er klar over hvor fremtiden er.



Det er jo allerede blevet skrevet - det handler ikke om hvorvidt man tror på at Blu-Ray dør en dag eller ej - spørgsmålet er hvornår "fremtiden" er. Der er masser af plads til salg af film på både BD og DVD, i et pænt stykke tid endnu selv om alle forventer at fysiske medier på et tidspunkt dør. På samme måde som at meget få endnu har turdet undlade at udgive sin musik på CD, selv om alle er enige om at CD'en er et dødt medie. Så at BD på et tidspunkt vil blive udkonkurreret, er jo langtfra ensbetydende med at systemet er en fiasko. Der er næppe nogen der nogensinde har forventet at BD skulle udkonkurrere DVD 100% - BD og DVD er designet til at fungere side om side, sådan at du kan købe film du går op i kvaliteten af på BD, mens tegnefiilm til ungerne kan købes på DVD.

Jeg vil bestemt betragte BD som en succes, men jeg tror godt vi kan blive enige om at det bliver det sidste succesfulde fysiske medie. Der bliver ikke nogen 4K blu-ray med tilsvarende succes.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Endnu mere dommedagsvrøvl. Har så sent som i juledagene købt 6 nye CD'er, og der er masser af dem i butikkerne.


Det er stadig fåtallet der køber fysike medier.
Jeg tror ikke at jeg har købt en cd i de sidste 5-6 år!

Kigger jeg på generationen under mig, så streamer der nærmest altid.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 13:54
Det handler også en del om hvordan man definerer en "succes". Hvis man skal sidde på 99% af markedet for at have succes, så har ingen vel succes. Men mindre kan nu også gøre det.

EDIT: Og tilsvarende: Hvornår er et medie "dødt"? CD er forlængst udråbt som dødt, især efter at streaming har overhalet - men som sagt er der yderst få albums jeg ikke kan købe på CD hvis jeg vil, og der er masser af CD-afspillere på markedet. Så CD er ikke "dødt" - det er i tilbagegang. Jeg synes der er lidt for stor iver efter at erklære produkter og varegrupper "døde", ligesom at folk har alt for travlt med at lede efter den næste "killer" af et eller andet. Spotify udråbes til CD-killer, og straks leder man efter hvem der skal være Spotify-killer. Faktum er at fremtiden ligger i diversiteten. Tiden hvor ét medie sidder på hele markedet, er ved at være forbi. Fremtiden ligger i et meget større virvar af udbud, hvor software og hardware bindes sammen på nye måder. Se for eksempel Netflix' succesfulde tiltag med egne TV-serier - hvem siger de ikke vælger at lave spillefilm på et tidspunkt, eksklusivt til Netflix? Næste skridt i dén udvikling bliver den dag der udkommer en film eller serie som man kun kan se på Samsung produkter.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:


Kald det bare dommedag - men jeg tror selv branchen er klar over hvor fremtiden er.



[DIV]
[/DIV][DIV]Det er jo allerede blevet skrevet - det handler ikke om hvorvidt man tror på at Blu-Ray dør en dag eller ej - spørgsmålet er hvornår "fremtiden" er. Der er masser af plads til salg af film på både BD og DVD, i et pænt stykke tid endnu selv om alle forventer at fysiske medier på et tidspunkt dør. På samme måde som at meget få endnu har turdet undlade at udgive sin musik på CD, selv om alle er enige om at CD'en er et dødt medie. Så at BD på et tidspunkt vil blive udkonkurreret, er jo langtfra ensbetydende med at systemet er en fiasko. Der er næppe nogen der nogensinde har forventet at BD skulle udkonkurrere DVD 100% - BD og DVD er designet til at fungere side om side, sådan at du kan købe film du går op i kvaliteten af på BD, mens tegnefiilm til ungerne kan købes på DVD.[/DIV][DIV]
[/DIV][DIV]Jeg vil bestemt betragte BD som en succes, men jeg tror godt vi kan blive enige om at det bliver det sidste succesfulde fysiske medie. Der bliver ikke nogen 4K blu-ray med tilsvarende succes.[/DIV]


Jeg ved ikke just om BD og DVD er designet til at fungere side om side.

BD er snarere designet til at efterfølge DVD så rettighedshaverne kan sælge deres bagkataloger endnu en gang.

Allerførste linie fra Wikipedias artikel: http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc

"Blu-ray Disc (BD) is a digital optical disc data storage format designed to supersede the DVD format."

Supersede. Ikke "complement".

Samme for HD DVD:
http://en.wikipedia.org/wiki/HD_DVD

"Supported principally by Toshiba, HD DVD was envisioned to be the successor to the standard DVD format."

At der så findes en skrækkelig masse materiale fra 80'erne og især 90'erne som er skudt på video til udsendelse på tv og hvor man ikke får meget ud af at udsende det på BluRay i stedet for DVD er en anden snak.

Nu er vi så nået dertil, at en BluRay-afspiller fås på tilbud ned til 299 kr og måske det kan være med til, at dem, der får ville have købt en DVD-afspiller nu køber en BluRay-afspiller (hvis de ellers er klar over forskellen) og at det kan være med til at udvide markedet.


Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 14:57
Jeg tror nu de fleste i sin tid så BD som afløseren for DVD'en. Nu er der så mange årsager til at den ikke blev afløseren for de fleste. Bl.a. gad kunderne ikke betale mere og betale igen for de samme film.
CD'en er død når den udgør en ubetydelig del af penge flowet. 10 års tilbagegang og det fortsætter. CD'en er f.eks. ikke en typisk gave mere - her har Itunes gavekort taget over. Jeg kender ikke de faktiske tal, men det går stærkt tilbage - så kort tid.....




Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 19:48
Denne her diskussion er egentlig totalt latterlig, BD er her så længe nogen gider lave dem og så længe nogen gider købe dem. Hvorfor er der nogen der gerne vil ha' dem dødsdømt? Hvis man ikke vil købe dem kan man bare holde sig væk og lade dem der gerne vil købe dem få fred til at købe dem.



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-Januar-2014 kl. 03:56
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:



Allerførste linie fra Wikipedias artikel: http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc

"Blu-ray Disc (BD) is a digital optical disc data storage format designed to supersede the DVD format."

Supersede. Ikke "complement".


Enhver kan i princippet gå ind og ændre en Wikipedia-artikel. Hvorfor du bruger ét ord fra den som begrundelse for, at Blu-ray skulle være slået fejl, forstår jeg på den baggrund ikke. Det kan da være fløjtende ligegyldigt, hvad der står der.

Blu-ray ér en succes. Det er et faktum. Formatet lever i bedste velgående på syvende år. At formatet fuldstændig skulle have udryddet dvd, er noget folk som dig har fundet på, fordi du af en eller anden grund har lyst til, at erklære Blu-ray for død.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 03-Januar-2014 kl. 12:27
Blu-ray er ikke just helt dødt og begravet endnu:

http://www.blu-ray.com/news/?id=12911 - http://www.blu-ray.com/news/?id=12911



Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 03-Januar-2014 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:



Allerførste linie fra Wikipedias artikel: http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc

"Blu-ray Disc (BD) is a digital optical disc data storage format designed to supersede the DVD format."

Supersede. Ikke "complement".


Enhver kan i princippet gå ind og ændre en Wikipedia-artikel. Hvorfor du bruger ét ord fra den som begrundelse for, at Blu-ray skulle være slået fejl, forstår jeg på den baggrund ikke. Det kan da være fløjtende ligegyldigt, hvad der står der.

Blu-ray ér en succes. Det er et faktum. Formatet lever i bedste velgående på syvende år. At formatet fuldstændig skulle have udryddet dvd, er noget folk som dig har fundet på, fordi du af en eller anden grund har lyst til, at erklære Blu-ray for død.

Hvad er dine argumenter for at Blu-ray ikke skulle være afløseren for DVD?
Man kan vel ikke kalde det en succes uden at kende de økonomiske tal. Der blev i sin tid brugt rigtigt mange penge på udvikling og markedsføring af Blu-ray - også pga. den format krig der var.
Efter 7 år udgør Blu-ray stadig en lille del af markedet sammenlignet med DVD (her i DK). Hvis man går et par år tilbage tror jeg nok de fleste havde troet og håbet på en større udbredelse.



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-Januar-2014 kl. 13:25
Jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved i samme rille. Blu-ray fylder MEGET på hylderne i Stereo Studio, Blockbuster og Fona. Hvis ikke det var for de TONSVIS af tv-serier man kan købe på dvd, så ville hyldepladsen nok være fordelt ligeligt mellem de to formater. Hvordan du kan få det til "en lille del af markedet" forstår jeg simpelthen ikke. Hvad for en virkelighed opholder du dig i?

Jeg baserer i øvrigt mine observationer på butikker i Aarhus, men mon ikke det er det samme i København, Aalborg, Odense, etc.? Eller er alle de tusinde og atter tusinde af studerende i Aarhus bare helt vilde med Blu-ray (de er nok mere til Netflix...), så det ser helt anderledes ud her?

Hos mig har Blu-ray næsten 100% afløst dvd. Der er tydeligvis salg i begge formater, så hvorfor vil du absolut have dvd til at gå væk? Begge formater lever i bedste velgående. Du kan ikke kalde Blu-ray for mislykket; det er simpelthen forrykt.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Januar-2014 kl. 13:26
Det tog også mange år før DVD blev allemands eje. Så klap lige hesten! Salget af BD stiger støt pga afspillernes pris er kommet i bund. Og det vil sikkert gå ud over DVD salget, da flere får øjnene op for den bedre billed og lydkvalitet der fåes for få kroner mere.


Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 03-Januar-2014 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved i samme rille. Blu-ray fylder MEGET på hylderne i Stereo Studio, Blockbuster og Fona. Hvis ikke det var for de TONSVIS af tv-serier man kan købe på dvd, så ville hyldepladsen nok være fordelt ligeligt mellem de to formater. Hvordan du kan få det til "en lille del af markedet" forstår jeg simpelthen ikke. Hvad for en virkelighed opholder du dig i?

Jeg baserer i øvrigt mine observationer på butikker i Aarhus, men mon ikke det er det samme i København, Aalborg, Odense, etc.? Eller er alle de tusinde og atter tusinde af studerende i Aarhus bare helt vilde med Blu-ray (de er nok mere til Netflix...), så det ser helt anderledes ud her?

Hos mig har Blu-ray næsten 100% afløst dvd. Der er tydeligvis salg i begge formater, så hvorfor vil du absolut have dvd til at gå væk? Begge formater lever i bedste velgående. Du kan ikke kalde Blu-ray for mislykket; det er simpelthen forrykt.

I stedet for at forholde sig til hvad man tror og ser på hylderne i butikken - så tager jeg udgangspunkt i de opgjorte salgstal (omsætning).


2007

2008

2009

2010

2011

Dvd
salg

943.417

906.714

832.801

614.790

571.247

Blu-ray
salg

7.614

28.079

52.709

96.257

88.567


Kan ikke finde tallene for 2012.
Hvor har jeg sagt at jeg vil have DVD væk ?
Jeg siger bare at jeg tror ikke de har en fremtid om 5 år. De vil stadig være der men ikke spille en særlig stor rolle.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-Januar-2014 kl. 15:00
Så man har kun omsat for lidt under 600.000 kroner på dvd-salg?

De fleste er vel enige om, at fysiske medier er på vej ud. Du synes dog at have utroligt travlt med at få dem væk, og din fremfærd her i tråden, får det til at lyde som om, at du gerne vil have det til at ske hurtigst muligt.

Jeg tror i øvrigt ikke på at et 4K BD-format har nogen gang på jord, men jeg VED at Blu-ray på ingen måde har slået fejl, og at formatet ikke falder død om lige med det samme.


Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 03-Januar-2014 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved i samme rille. Blu-ray fylder MEGET på hylderne i Stereo Studio, Blockbuster og Fona. Hvis ikke det var for de TONSVIS af tv-serier man kan købe på dvd, så ville hyldepladsen nok være fordelt ligeligt mellem de to formater. Hvordan du kan få det til "en lille del af markedet" forstår jeg simpelthen ikke. Hvad for en virkelighed opholder du dig i?

Jeg baserer i øvrigt mine observationer på butikker i Aarhus, men mon ikke det er det samme i København, Aalborg, Odense, etc.? Eller er alle de tusinde og atter tusinde af studerende i Aarhus bare helt vilde med Blu-ray (de er nok mere til Netflix...), så det ser helt anderledes ud her?

Hos mig har Blu-ray næsten 100% afløst dvd. Der er tydeligvis salg i begge formater, så hvorfor vil du absolut have dvd til at gå væk? Begge formater lever i bedste velgående. Du kan ikke kalde Blu-ray for mislykket; det er simpelthen forrykt.

I stedet for at forholde sig til hvad man tror og ser på hylderne i butikken - så tager jeg udgangspunkt i de opgjorte salgstal (omsætning).


2007

2008

2009

2010

2011

Dvd
salg

943.417

906.714

832.801

614.790

571.247

Blu-ray
salg

7.614

28.079

52.709

96.257

88.567


Kan ikke finde tallene for 2012.
Hvor har jeg sagt at jeg vil have DVD væk ?
Jeg siger bare at jeg tror ikke de har en fremtid om 5 år. De vil stadig være der men ikke spille en særlig stor rolle.
Da du nu går så meget op i tal, så lad os se på salget i USA, som jo er et noget større og vigtigere marked. Den mest solgte Blu-ray film i 2013 var Skyfall med 2.299.722 solgte enheder og en indtjening på $47.788.767. Skyfall solgte til sammenligning 2.293.662 enheder på DVD med en indtjening på $40.671.128. Skyfall solgte altså færre DVDer end BDer og indtjente mere på BD i USA. Så helt dødt kan Blu-ray-mediet da ikke være?


Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 03-Januar-2014 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så man har kun omsat for lidt under 600.000 kroner på dvd-salg?

De fleste er vel enige om, at fysiske medier er på vej ud. Du synes dog at have utroligt travlt med at få dem væk, og din fremfærd her i tråden, får det til at lyde som om, at du gerne vil have det til at ske hurtigst muligt.

Jeg tror i øvrigt ikke på at et 4K BD-format har nogen gang på jord, men jeg VED at Blu-ray på ingen måde har slået fejl, og at formatet ikke falder død om lige med det samme.
De tal der bliver refereret til er omsætning i 1000 kr.

Jeg er fuldstændigt enig i det du siger Thumbs Up


Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 03-Januar-2014 kl. 15:50
Det er selvfølgelig ikke 600.000.
Her er link: http://www.dfi.dk/nyheder/filmupdate/2012/januar/aarets-salg-af-film-paa-dvd-og-blu-ray.aspx - http://www.dfi.dk/nyheder/filmupdate/2012/januar/aarets-salg-af-film-paa-dvd-og-blu-ray.aspx
Det interessante er jo forholdet mellem DVD og Blu-ray. Efter 7 år kan det jo undrer at de ikke har taget en større bid.
Jeg er ligeglad om de forsvinder eller bliver. Jeg har bare givet udtryk for min mening om deres fremtid. Jeg køber ikke mere CD'er, DVD'er eller Blu-ray i fysiske former.

Der er flere her der glemmer oplægget i tråden - det var: hvad man tror?

Tallene for US er nok mere positive.
Her er et udklip jeg fandt fra 2010:
Blu-ray Disc Sales Not Living Up to Expectations

According to report author and Head of Video Helen Davis Jayalath, “The failure of the Blu-ray format to capture enough of the market in 2009 means this downward trend is now set to continue, with the short-term uplift in video spending that we had previously expect to see in 2010-2011 now unlikely to materialise.”

“Assuming no change in studio pricing policies, BD (blu-ray disks) will account for 35 per cent of total international spending on buying physical video formats by 2014, spending which will have fallen by 22 per cent since 2007, from $18.6bn to $14.5bn,” the report states. “By contrast, in the US BD will represent over 68 per cent of physical video purchasing by 2014, although that figure will have declined by 35 per cent since 2007, from $13.3bn to $8.6bn”


Read more: http://www.digitaltrends.com/movies/blu-ray-sales-fail-to-live-up-to-expectations/#ixzz2pLXIouBr - http://www.digitaltrends.com/movies/blu-ray-sales-fail-to-live-up-to-expectations/#ixzz2pLXIouBr

Som det ses har de nok en større andel i US (som de forventede), men igen interessant er det nok her i 2014 at se om tallene holdte stik. Det tror jeg næppe





Skrevet af: Stereolab
Skrevet den: 03-Januar-2014 kl. 16:25
Her er en artikel fra 1. jan 2014:
http://www.whathifi.com/news/digital-sales-of-music-and-movies-on-the-rise-but-blu-ray-holds-its-own - http://www.whathifi.com/news/digital-sales-of-music-and-movies-on-the-rise-but-blu-ray-holds-its-own

Jeg er selv glad for streaming. Herhjemme bruges Spotify og Netflix i stor stil, og jeg tror på at fremtiden hedder streaming og download, men det er i mine øjne lidt for tidligt at kalde de fysiske medier døde. Mig bekendt, så er der endnu ingen internettjenester tilgængelige som tilbyder alle de nyeste film, med evt. ekstramateriale, og i en kvalitet der matcher blu-ray. På nettjenesterne varierer biblioteket af film løbende. Et eksempel er Ringens Herre-trilogien som forsvandt fra Netflix den 31. dec 2013. Billede og lydkvaliteten lever hellere ikke op til en dedikeret BD, og jeg har oplevet at streaming-kvaliteten varierer i løbet af en film pga. tilsyneladende varierende overførselshastighed (selvom vi har en 84Mbit forbindelse). Derfor køber jeg stadig BD-film, men det er nok kun et spørgsmål om tid før der kommer en internettjeneste, der har et passende indhold og pris, og tilbyder en kvalitet der måske endda overgår BD (hvem sagde UHD?). Så er det slut med at købe BDer for mit vedkommende - jeg tror dog stadig at det er nogle år ude i fremtiden.Wink


Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 03-Januar-2014 kl. 17:31
Det er jeg meget enig i. Vi mangler stadig fart og indhold. Så BD overlevelse ligger i hænderne på streamings tjenesterne og teleselskaberne. Fiberen ligger bare her ude og venter, men TDC gider ikke gøre noget ved det. 


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 10:56
Næh BD's overlevelse ligger hos køberne af film og dem vil der være så længe bla. jeg lever.



Skrevet af: Among
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 12:55

Jeg bliver lige nødt til at komme med mit bidrag til debatten om, hvorvidt blu ray-formatet har været en succes eller ej.

Først og fremmest må man gøre sig det klart, at vurderingen af om blu ray-formatet har været en succes afhænger af de succeskriterier man opstiller. Og her er det givet, at man ikke kan give nogen entydig definition af disse kriterier, idet succeskriterierne vil varierer lige så meget, som der er aktører på blu ray-markedet.

Da blu ray-formatet gjorde sit indtog, tror jeg, at der var mange, der stadig havde overgangen fra VHS til DVD frisk i erindringen. Derfor var der mange der opstillede det succeskriterie, at blu ray-formatet skulle "overtage" markedet på samme måde, som DVD-formatet havde gjort det tidligere.

Forholdet var imidlertid det, at da vi overgik til DVD'er, medførte det ikke kun et kvalitetsløft. Kvalitetsløftet var selvfølgelig en del af det, men derudover fik vi et medie, der havde en lang række praktiske fordele i forhold til VHS'erne - man slap for at spole, de var mere kompakte, man kunne indstille sprog, vælge undertekster, se ekstra materiale, afspille på sin bærbar osv.

Da blu ray-formatet kom, gennemgik det ikke den samme udvikling - det overtog ikke markedet - hvilket der var ganske gode forklaringer på; blu ray-formatet havde simpelthen ikke så meget nyt at tilbyde, i forhold til hvad DVD-formatet allerede kunne.

Hvis det forholder sig sådan, at de store aktører på blu ray-markedet stadig har det som succeskriterie, at blu ray-markedet skal overtage DVD-markedet, så vil det nok ikke være forkert at sige, at blu ray-formatet har slået fejl. Sådan tror jeg imidlertid ikke det forholder sig. Hvis ikke det var tilfældet fra starten, så er jeg sikker på, at de store aktører hurtigt indså, at blu ray-formatet ikke var så eftertragtet, som DVD-formatet havde været det tidligere. Og når man skal vurdere om blu ray-formatet er en succes, bliver man nødt til at se det i det perspektiv.

Situationen i dag er den, at DVD- og blu ray-formatet fungerer side om side, og der er købegrupper til begge produkter. Blu ray-formatet er stadig synligt på markedet og har efterhånden været det i en del år. Derfor anser jeg det personligt som en succes, men har selvsagt svært ved at modsige folk, der stadig betragter det som blu ray-formatets opgave at overtage DVD'ens position. Jeg vil dog til hver en tid være mere interesseret i at høre aktørenes mening, og høre hvad deres succeskriterier er, idet det er dem der kapitaliserer på blu ray-formatet, og derfor, i mit markedsorienteret verdensbillede, vil være dem der mest retmæssigt vil kunne betegne det som en succes eller ej.



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 13:39
Among@ rigtig god analyse!

Er totalt enig i den.


Skrevet af: dpny
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Among Among skrev:

...

Da blu ray-formatet kom, gennemgik det ikke den samme udvikling - det overtog ikke markedet - hvilket der var ganske gode forklaringer på; blu ray-formatet havde simpelthen ikke så meget nyt at tilbyde, i forhold til hvad DVD-formatet allerede kunne.

....

 

Udover at jeg ellers er meget enig i det du skriver, så vil jeg påpege at BD, IMO, på nogen måder er dårligere end DVD, eller i det mindste mere forbrugerfjensk.

I starten led mange maskiner af ulideligt lange loadtider, der er BDer hvor resume funktionen ikke virker ordentligt, der er tvungen tilslutning til internettet for at være sikker på at kunne spille alle titler, rodede disk menuer og andre småting. På mig har BD på den måde altid virket som et lidt halvfærdigt format i modsætning til DVD der efter min erindring bare virker. Om det har været medvirkende til at BD ikke totalt har fejet DVD af banen ved jeg ikke, men tanken er nærliggende.



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 14:16
Jeg kan ikke se hvordan Blu-ray har haft mere rodede menuer end dvd.

Og nej, jeg tror ikke at folk har fravalgt Blu-ray, fordi det tager 30 sekunder ekstra at loade, eller fordi menuen har haft flere lag end der måske var muligt på dvd.

Det eneste forbrugerfjendske ved Blu-ray har været den øgede DRM, men det er alligevel ikke noget der ramte så hårdt, som kritikerne messede om, og alternativet (streaming) er jo den ultimative form for DRM, hvor udgiverne 100% bestemmer hvad vi må se, og hvor, sans Unblock Us.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 14:30
BD menuerne er da geniale ift. DVD menuerne, bla. fordi de kan fremkaldes mens filmen kører.



Skrevet af: dpny
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 14:43
Naiera
 
Nu har du i samtlige indlæg, du har skrevet i denne tråd, argumenteret for at alle andre end du tager fejl. Har du ikke selv et bud på hvorfor BD ikke har lammebanket DVD når nu du tilsyneladende mener at det er tæt på perfekt i alle henseender? Eller vil du bare lege Rasmus-modsat?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

BD menuerne er da geniale ift. DVD menuerne, bla. fordi de kan fremkaldes mens filmen kører.




Hov, ja, alene dét er altså ret godt


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

BD menuerne er da geniale ift. DVD menuerne, bla. fordi de kan fremkaldes mens filmen kører.




Hov, ja, alene dét er altså ret godt
Det er da okay, men aldrig noget jeg har benyttet. Både DVD og BD har alligevel en knap til lydspor og undertekster, så ingen grund til, at hive en menu frem til at skifte dem. Hvad skal man ellers bruge en menu til, men filmen ruller?


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Nu har du i samtlige indlæg, du har skrevet i denne tråd, argumenteret for at alle andre end du tager fejl. Har du ikke selv et bud på hvorfor BD ikke har lammebanket DVD når nu du tilsyneladende mener at det er tæt på perfekt i alle henseender? Eller vil du bare lege Rasmus-modsat?


Jeg har aldrig været af den opfattelse, at Blu-ray skulle lammebanke dvd. Der er rigeligt med plads på markedet til begge formater. Sådan har det kørt fint i flere år nu, og man kan få nærmest alt man vil på Blu-ray, så at dvd stadig eksisterer, er overhovedet ikke et "problem".

Nogle kan/vil ikke forstå fordelene, så derfor bliver de ved dvd. Andre er bare fuldstændig ligeglade. Dvd er efterhånden også blevet så svinebilligt, at selv brugte/ex-leje BD'er hos Blockbuster til 20-30 kroner ikke engang kan være med.

Jeg tror mest at "problemet" er, at folk bare ikke er med på noderne. Jeg tog to billige Blu-rays med til pakkeleg til julefrokost sidste år, og i hvert fald en af "vinderne" var ikke klar over, at det var en Blu-ray, selvom coveret altså var blåt, og der stod Blu-ray på.

Der har været pumpet TONSVIS af penge i promoveringen af Blu-ray som format, så jeg tror ikke, at man kan gøre meget mere, for at udbrede det. Men 25-35% af et gigantisk marked, er altså også rigeligt til at holde formatet kørende. Det er godt nok sjældent, at en film jeg vil have, ikke kan fås på Blu-ray (i en udgave jeg kan bruge til noget, eventuelt), i én eller anden region. Oftest er det fordi filmen er på fransk, og kun er udgivet i Frankrig og Tyskland


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Det er da okay, men aldrig noget jeg har benyttet. Både DVD og BD har alligevel en knap til lydspor og undertekster, så ingen grund til, at hive en menu frem til at skifte dem. Hvad skal man ellers bruge en menu til, men filmen ruller?


Det kan være man skal være sikker på ikke at sidde med SDH-underteksterne, eller noget andet. Det kan jo også bruges til at vælge kapitel i filmen. Jeg ved i hvert fald, at det bliver brugt her, en gang i mellem.

Der findes også udgivelser, hvor lyd/undertekst-knapperne er låst, så man skal bruge menuen. Det sker som oftest på amerikanske anime-udgivelser, og det er fordi de japanske rettighedsholdere ikke vil have, at man skal kunne se serien på japansk, uden engelske undertekster, for at forhindre japanere i at importere de væsentligt billigere amerikanske udgivelser.

Sidstnævnte er selvfølgelig en niche i en niche, men det er i sådanne tilfælde jeg har haft brug for menuen.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 14:58
Man må vel også formode, at streamingtjenesterne selv, heller ikke mener de overtager BD lige med det samme. Ellers kan jeg ikke se, hvorfor Netflix skulle udgive deres egen serie "House of Cards" på BD?

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 14:58
Det gør de fordi det kan sælges


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

 Der findes også udgivelser, hvor lyd/undertekst-knapperne er låst, så man skal bruge menuen. Det sker som oftest på amerikanske anime-udgivelser, og det er fordi de japanske rettighedsholdere ikke vil have, at man skal kunne se serien på japansk, uden engelske undertekster, for at forhindre japanere i at importere de væsentligt billigere amerikanske udgivelser.

Sidstnævnte er selvfølgelig en niche i en niche, men det er i sådanne tilfælde jeg har haft brug for menuen.

Jeg må sige, at jeg ikke er det fjerneste ked af, at jeg ripper mine film og lader AnyDVD fjerne alt DRM. Jeg ville blive vanvittig! Lige som når man sætter en Disney BD eller DVD på, og er tvangsindlagt til 10-15 minutters trailers :S

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det gør de fordi det kan sælges 

Lige min pointe :)


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Lige som når man sætter en Disney BD eller DVD på, og er tvangsindlagt til 10-15 minutters trailers.


Det kan vel altid, som minimum, spoles hen over. Jeg tror, at jeg én eller to gange, har været ude for, at man end ikke kunne skippe trailerne. Man kan ellers altid skippe dem, men det ér selvfølgelig irriterende, når man skal gøre det for hver eneste af dem.

Dette er dog ikke et problem som kun BD lider af


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 15:13
Jeg skrev også BD eller DVD ;)

Men ja, du kan skippe dem, på de fleste, men kun en trailer af gangen. På en rippet BD kan du dog FJERNE dem. Og det føles rart.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 15:21
Disney er også virkelig slemme! Man er nødt til at spole for at komme til hovedmenuen, og det kan jo ikke være rigtigt. Sådan noget kan ligefrem få mig til at fravælge en BD


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 17:04
Jamen det er jo ikke anderledes på DVD.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Disney er også virkelig slemme! Man er nødt til at spole for at komme til hovedmenuen, og det kan jo ikke være rigtigt. Sådan noget kan ligefrem få mig til at fravælge en BD

Disney har været nogle værre hundehoveder på deres første BD udgivelser mht trailers, men de er blevet bedre. Jeg har lige haft Monsters University i afspilleren og den startede med en popup med teksten: Push Pop-Up menu to go to menu. Det virkede faktisk....

J


Skrevet af: dpny
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Disney er også virkelig slemme! Man er nødt til at spole for at komme til hovedmenuen, og det kan jo ikke være rigtigt. Sådan noget kan ligefrem få mig til at fravælge en BD
 
Ja Kampus. Det understreger lidt det jeg prøvede at få frem i mit forrige indlæg, selvom det åbenbart ikke kom helt igennem. Der er helt enkelt ren række ting ved BD der ikke er særligt fedt. Hver især er det der er nævnt ikke noget særligt problem, men sammenlagt, så er BD på nogen måder bare ikke særligt indbydende, og i min bog er det definitivt værre på BD end jeg kan huske det nogensinde var på DVD.

Tænk hvis CDen havde været sådan fra start. Tvungne reklamer, tvungen påmindelse om at det er forbudt at piratkopiere, tvungen opkobling til fasttelefonnettet, og flere minutters loadtid, sådan som det var i starten på BD. Alt det gøgl er noget der, langsomt men sikkert, er trukket ned over ørene på os og jeg har svært ved at tro at CDmediet havde nydt tilnærmelsesvist den succes som det gjorde hvis man havde gjort så meget for at pestilere kunderne.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 18:11
For 3. gang! Det var det samme på DVD. Der var de lorte trailere også tvunget på Disney. Og nogle film kunne du heller ikke skifte inde i filmen og alt muligt andet skrammel.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: dpny
Skrevet den: 04-Januar-2014 kl. 18:25
Jamen prøver jeg så også for 3. gang! Det handler ikke om at en enkelt faeture er til grin. Det handler om at der kommer flere og flere features der er til gene for forbrugeren, og at det er min opfattelse at det er værre på BD end det var/er på DVD. BD har IMO ubetinget en dårligere brugeroplevelse end DVD hvis intentionen er et komme til at se en film så nemt og smertefrit som muligt. Jeg siger ikke at det er dét der er hele årsagen til at BD ikke har fortrængt DVD. Det er der ret sikkert også mange andre årsager til. Jeg påpeger bare at det nok ikke har stillet BD bedre.
 
Det står jer frit for et være uenige!



Print side | Luk vindue