Android hdmi plugin devices.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128925
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 23:29
Emne: Android hdmi plugin devices.
Skrevet af: gielsgaard
Emne: Android hdmi plugin devices.
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 12:13
Hej og godt nytår
Er her nogen som har erfaring med disse små Android dimser, hvor gode eller dårlige er de ?
Er jo da godt klar over de har deres begrænsninger , men er de brugbare til at surfe med, skrive lidt mails, se lidt youtube ?
|
Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 12:19
Dumt spørgsmål : hvorfor vil du bruge dit TV til det ? Køb en tablet til det, så kan du se TV imens
-------------
|
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 12:36
kim.t skrev:
Dumt spørgsmål : hvorfor vil du bruge dit TV til det ? Køb en tablet til det, så kan du se TV imens
|
Kun af den simple grund at det er en lidt større skærm, og med alderen kan vi godt mærke at synet bliver dårligere, og så for måske bare at lege lidt med det, men hvis de er lige så gode som Phillips smart tv så gider jeg ikke røre dem ;-)
(Vi har 2 Ipads i Huset)
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 13:39
Android sticks er, med deres enkelte begrænsninger, virkelig glimrende og brugbare.
Langt bedre end noget indbygget Smart TV fra nogen producent.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 14:25
Vil godt lige sige jeg ikke skal bruge den som medie player, det klarer mit jailbreaket ATV2 og WD TV live glimrende, det er blot til "tablet ting" den skal bruges.
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 31-December-2013 kl. 18:08
til det er de perfekte, de opfører sig og bruges som enhver Android tablet, bare på en stor skærm.
De har fuld adgang til play store og uendelige muligheder for installation af apps, i modsætning til indbyggede smarttv løsninger, og performance er langt bedre. Jeg har 2 stk MK808b sticks som fungerer upåklageligt. Jeg bruger et logitech K400 tastatur med indbygget museplade til at betjene dem.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet af: rumagenten
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 21:56
er der nogen der har prøvet at installere netflix / xbmc på en af dem, og i så fald, hvordan arter de sig der?
|
Skrevet af: jon3
Skrevet den: 02-Januar-2014 kl. 23:13
Jeg har en Minix neo x7 mini. Kører android 4.2.2 med quad core processor og quad core GPU. Bruger XBMC med streaming fra en NAS og det kører 100%. Jeg har tidligere kørt XBMC på AppleTV1, Minixen er super responsiv og loader superhurtigt sammenlignet med ATV1. Desuden er der TV2 play og Netflix installeret, begge dele fungerer perfekt. Den er uden blæser og bruger ikke meget strøm. Skype med tilsluttet webcam fungerer perfekt ligesom mine trådløse PS3 kontrollere kan anvendes til at spille androidspil med. Jeg kan ikke finde på noget dårligt at sige om setupet og kan varmt anbefale det. Det kostede mig £81 og ca £5 i forsendelse på eBay i England, så jeg derved slap for told.
|
Skrevet af: asserbo
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:44
Kan viaplay kører på Minix neo x7
|
Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:52
jon3 skrev:
Jeg har en Minix neo x7 mini. Kører android 4.2.2 med quad core processor og quad core GPU. Bruger XBMC med streaming fra en NAS og det kører 100%. Jeg har tidligere kørt XBMC på AppleTV1, Minixen er super responsiv og loader superhurtigt sammenlignet med ATV1. Desuden er der TV2 play og Netflix installeret, begge dele fungerer perfekt. Den er uden blæser og bruger ikke meget strøm. Skype med tilsluttet webcam fungerer perfekt ligesom mine trådløse PS3 kontrollere kan anvendes til at spille androidspil med. Jeg kan ikke finde på noget dårligt at sige om setupet og kan varmt anbefale det. Det kostede mig £81 og ca £5 i forsendelse på eBay i England, så jeg derved slap for told. |
hvordan mon Minix er i forhold til disse boxe: http://www.vidon.me/android_blu_ray_box.htm - http://www.vidon.me/android_blu_ray_box.htm
|
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 14:14
spawn skrev:
til det er de perfekte, de opfører sig og bruges som enhver Android tablet, bare på en stor skærm.
De har fuld adgang til play store og uendelige muligheder for installation af apps, i modsætning til indbyggede smarttv løsninger, og performance er langt bedre. Jeg har 2 stk MK808b sticks som fungerer upåklageligt. Jeg bruger et logitech K400 tastatur med indbygget museplade til at betjene dem. |
Har lige et spørgsmål til det K400 , hvordan får man det til at skrive æøå på skærmen ?
|
Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 16:54
har lige et spørgsmål til Minix neo x7 kan den boote dikrekte op i XBMC ? eller hvad , for det kan min Pivos M3
------------- Sony Bravia KD-65X8505C
|
Skrevet af: Thomas H
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 08:12
mbm1 skrev:
hvordan mon Minix er i forhold til disse boxe: http://www.vidon.me/android_blu_ray_box.htm - http://www.vidon.me/android_blu_ray_box.htm
|
Som jeg har forstået det, så er der bl.a. den forskel at VidOn AV200 kan sende lyden lossless via HDMI, så hvis man har en forstærker der kan dekode DTS-HD og lignende, vil man kunne se film med sourround. :)
------------- Med Venlig Hilsen Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
|
Skrevet af: Skurre
Skrevet den: 22-Januar-2014 kl. 19:24
Men kan alle de nævnte Android bokse/sticks køre Viaplay, dr og TV2?
------------- //Skurre
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 22-Januar-2014 kl. 20:21
Generalt: kan det afspilles fra en normalt android tablet, så kan eb stik også. En stik er "bare" en tablet uden berøringsfølsom skærm.
------------- .....
|
Skrevet af: Ashanti
Skrevet den: 22-Januar-2014 kl. 20:30
Jeg har købt en CX919 Android 4.2 Quad Core Mini PC. Den kører fint Netflix over Wifi uden hakken.
XBMC er jeg ved at teste. 1Channel og Icefilms kører bedre en på min Asus Transformer TF300.
Jeg købte den fra Lightinthebox.com og betalte 518,- + 120,- i forsendelses(Express). Hvis man er uheldig kan der komme lidt told på.
------------- Samsung UE55D8005 Onkyo TX-NR636 Mirage OS³-FS Front LR Mirage OS³-CC Center Mirage OS³-Sats Surrounds Mirage MM-8 subwoofer HUMAX YSR-4000 Nvidia Shield
|
Skrevet af: micker
Skrevet den: 25-Januar-2014 kl. 20:07
Hej ashanti, jeg er ret interesseret i om din enhed kan kører bluray iso og DTS hd, har den egentlig HDMI 1.4?
------------- Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio
PS3
|
Skrevet af: Ashanti
Skrevet den: 28-Januar-2014 kl. 09:02
Hej Micker
Jeg har den kun til trådløs og 1080p hacker men 720p kører fint.
Den kan godt afspille lyd fra film med dts men det kommer ud i stereo.
Det jeg har købt den til er sommerhus plus diverse ferier. Den kan sagtens bruges til surfing. Bruger en logitech Keyboard K400.
------------- Samsung UE55D8005 Onkyo TX-NR636 Mirage OS³-FS Front LR Mirage OS³-CC Center Mirage OS³-Sats Surrounds Mirage MM-8 subwoofer HUMAX YSR-4000 Nvidia Shield
|
|