Bedste tv-serier.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129162
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 13:39
Emne: Bedste tv-serier.
Skrevet af: Thorvald
Emne: Bedste tv-serier.
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 12:31
Hvilke tv-serier synes du er de absolut bedste? Jeg vil ikke give noget prioriteret rækkefølge, men Legend of the Seeker er helt vildt god, derudover ville jeg nævne CSI Miami, Stargate SG-1, Alias er også ret god, Once upon a time er god, men jeg ved ikke om den ville komme med i en top 3 eller top 5. Måske Arrow - har kun set et enkelt tilfældigt afsnit af den, sikkert også Stargate Atlantis - har kun set nogle afsnit af den. Space - above and beyond er også en af de bedste.
------------- Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Svar:
Skrevet af: Bhund
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 12:41
Breaking Bad Walking Dead Dexter Lost Broen I
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 12:45
Game of Thrones.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 12:56
Mine favoritter (ikke rangeret):
Game of Thrones Homeland Breaking Bad Person of Interest Justified House of Cards Dexter Castle Hell on Wheels
Top serie i 2014 bliver True Detective :-)
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 13:04
Breaking Bad
Orange is the new black House of Cards Dexter Game of Thrones Californication Sons OF anarchy Vikings Dracula Homeland White Collar Veep
Min liste bærer muligvis præg af at jeg har ligget syg og har Netflix
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 13:05
I har glemt: Big Bag Theory, How i met your mother, og Top Gear
------------- Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
Skrevet af: mureren
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 13:06
House MD. (Hugh Laurie er SÅ genial i den serie!) Breaking Bad House of Cards Boss (hvorfor skulle den stoppes allerede!) Lost
------------- Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 13:09
Ikke i rækkefølge:
Supernatural Fringe Homeland Sæson 1 Breaking Bad Lost West Wing Broen
|
Skrevet af: ferrarimik
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 13:16
Fringe Homeland
Dexter House of Cards Game of Thrones Breaking Bad
------------- Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
|
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 13:20
Sjovt - ingen af de tv-serier I har nævnt indtil nu er nogen jeg kender (andet af omtale evt., nogle har jeg aldrig hørt om). Top Gear er ikke en tv-serie - jeg tænker udelukkende på - øøøh tv-serier, ikke dokumentar eller reality programmer.
Thorvald.
|
Skrevet af: ElCapitano
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 13:27
The Americans Blacklist The Blecthly Circle Blue Bloods Bones Elementary The Mentalist Ray Donovan Sherlock Strike Back True Blood
|
Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 13:30
Ikke rangeret, dog er det nok ikke helt tilfældigt, at dem som jeg tænkte først på er dem der står øverst:
24 Game of Thrones Justified Veronica Mars Sopranos Breaking Bad
------------- .
|
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 13:32
kenneth85 skrev:
I har glemt: Big Bag Theory, How i met your mother, og Top Gear |
Det er ikke nemt at huske alle de serier man har set.
Der er flere af de serier der er nævnt efterfølgende, osm man også selv har set rub og stub af, men når man ser så mange serier, så mudrer det hele lidt sammen :)
Har nogen nævnt friends?! :)
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 13:46
zulfo skrev:
..... Det er ikke nemt at huske alle de serier man har set. ...... |
Ikke alle - kun dem som I synes er de absolut bedste.
Thorvald.
|
Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 13:47
min i nævnte rækkefølge:
1. Game of Thrones 2. Lost 3. Firefly 4. Sons of Anarchy 5. Prison break
|
Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 14:01
Hvilken serie vil i anbefale hvis man har set følgende
Prison Break Stargate SG-1/Atlantis Breaking Bad Walking Dead Sons of Anarchy Game og Thrones Friends Hannibal The Simpsons
Er igang med Person of Interrest men mangler en der virkelig fanger mig. Er vild med Sci-fi :)
Mvh Daniel og tak
------------- Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 14:10
Stargate SG-1 og Stargate Atlantis - hvis du ikke har set dem og er vild med Sci-fi - go for it.... Space Above and Beyond er også super god.
Thorvald.
|
Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 14:14
Thorvald skrev:
Stargate SG-1 og Stargate Atlantis - hvis du ikke har set dem og er vild med Sci-fi - go for it.... Space Above and Beyond er også super god.
|
Tak du jeg har set Stargate :) Må sige Space above er liggeee gammel nok til min smag :)
------------- Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 14:31
Ud over mange af dem som er nævnt :
Orphan Black Caprica / Battlestar Galactica Under the dome
-------------
|
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 14:34
DanielPT skrev:
Thorvald skrev:
|
Tak du jeg har set Stargate :) Må sige Space above er liggeee gammel nok til min smag :) |
Nååå - ja, du sagde hvis man har set følgende... Den twist lagde jeg ikke lige mærke til. Space above er måske nok ret gammel - men den er faktisk temmeligt god. Jeg kan ikke huske hvornår jeg købte den, men det er kun nogle få år siden.
Thorvald.
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 14:37
De bedste synes jeg er: True Blood The Wire Caprica Stargate SG-1
i den rækkefølge.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 14:39
Sherlock CSI Lykke Soap Taxi (1978) ...for at nævne en håndfuld tilfældige favoritter.
-------------
|
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 14:41
Sylvest skrev:
Veronica Mars
|
Ja, hvorfor forsvandt den fra Netflix - jeg nåede ikke ret mange afsnit.
|
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 14:45
Matador og Downtown Abbey.
carsten
|
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 14:46
Brixen skrev:
Sylvest skrev:
Veronica Mars
|
Ja, hvorfor forsvandt den fra Netflix - jeg nåede ikke ret mange afsnit.
|
Aner det ikke. Men 14. marts er der i USA premiere på spillefilmen (http://www.youtube.com/watch?v=wq1R93UMqlk) som er blevet til via midler indsamlet via Kickstarter.
------------- .
|
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 14:47
DanielPT skrev:
Prison Break Stargate SG-1/Atlantis Breaking Bad Walking Dead Sons of Anarchy Game og Thrones Friends Hannibal The Simpsons
Er igang med Person of Interrest men mangler en der virkelig fanger mig. Er vild med Sci-fi :)
Mvh Daniel og tak |
På Netflix er der lige nu Firefly, Battlestar Galactica og Farscape som du måske kan lide. Måske også Outcast og Grimm.
|
Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 15:51
"Helix" virker ganske interessant (Sci-Fi).
Tjek også "Les revenants", selv om den er i en helt anden genre.
Tredje sæson af Sherlock er bestemt også værd at se (og de to foregående).
|
Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 16:55
Jeg vil klart anbefale The Shield.
http://www.youtube.com/watch?v=DOHXl8GMdrc
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 17:12
Borgen
Life on Mars
Skal vi gå helt tilbage til mine unge dage, så er der også:
Månebase Alpha
|
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 17:23
Skrevet af: jakobbirk
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 18:16
Andre serier end de nævnte
24 hours (netflix) Continuum (hbo) Terra nova (netflix)
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 18:56
Arvingerne Badehotellet Borgen
|
Skrevet af: aerik
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 18:59
X-files Weeds Riget Rejseholdet Twin peaks Terra Nova
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 19:10
1 Sons Of Anarchy 2 Breaking Bad 3 Sopranos 4 24 timer 5 Prison Break 6 Supernatural 7 Lost
Har IKKE set Boardwalk Empire og Game of Thrones endnu , kan jo være de skal på listen. Fra min tidligere ungdom ( er 47 ) , vil jeg da nævne Miami Vice , De overlevende , Rødder... MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Allan G
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 19:16
Game of Thrones Fringe X-Files Battlestar Galactica Stargate SG-1
|
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 19:24
Ja.... Den gamle, glemsomme hukommelse!!!
Riget
Og nogle afsnit af X-Files.
|
Skrevet af: Maria
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 19:44
Mine favoritter (eller nogle af dem): Chuck Castle Doctor Who Firefly The Big Bang Theory New Girl
------------- Mvh Maria
|
Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 19:45
DanielPT skrev:
Mvh Daniel og tak |
Helt sikkert Fringe, undre mig over at der ikke er andre der har nævnt den ?
|
Skrevet af: lundgard
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 20:11
Da Vinci Deamons Entourage New girl Games of thrones Band of Brothers Mad men
|
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 20:23
Jeg glemte lige Lilyhammer Den skal selvfølgelig med.
|
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 20:29
Prospect skrev:
Helt sikkert Fringe, undre mig over at der ikke er andre der har nævnt den ? |
Fringe er helt sikkert en rigtig god serie, ikke bare inden for Sci-Fi-genren, men også generelt.
Jeg syntes dog bedst om de første sæsoner.
Walter (John Noble) var også en fornøjelse igennem hele serien.
Og lidt spoilers, hvis man kigger efter: http://imgur.com/TmikdtD - http://imgur.com/TmikdtD
House er også anbefalelsesværdig, omend den måske kørte lidt for længe (som det jo ofte er tilfældet...)
En ting lærte vi dog helt sikkert fra den serie:
"It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what."
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 20:40
Kunne snildt nævne en 25-30 serier, men vil vælge en herhjemme næsten ukendt serie:
http://https://en.wikipedia.org/wiki/Shameless_%28U.S._TV_series%29 - Shameless US version.
En fantastisk velspillet drama/komedie med dejlig over the top sort humor. Serien er oprindelig engelsk, men synes, den amerikanske version er klart bedre.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: hunt
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 21:29
Her er dem vi ser i huset:
Banshee Justified Californication Girls Sherlock House of Cards Episodes Derek
Game of Thrones Mad Men The Big C
True Blood Louie Ray Donovan
Boardwalk Empire Downton Abbey
Modern Family
Uden min viv, har jeg bl.a. forsøgt at se: Orphan Black Under the Dome V The Walking Dead
"V" fik jeg slæbt mig igennem, mens "The Walking Dead" og "Under the Dome" konsekvent ikke har nogen nævneværdig fremadskridende handling, men dvæler ved de samme irriterende karakterer hele tiden (Ja, jeg tænker specielt på Rick og hans knægt, som begge spiller som våde sommerhatte og bare er såååå trælse...), så dem gik jeg træt i hurtigt. Orphan Black fik jeg set, dog uden den store overbevisning.
Ellers har følgende serier ikke scoret en bestået karakter på Anita og Peters kombinerede skala: Hell on Wheels Dexter Breaking Bad The Borgias Treme Homeland
Men ellers er livet for kort til alle de gode serier, der bliver lavet pt. Der er simpelthen ikke timer nok i døgnet, og vi ser slet ikke nutidige danske serier, som skriger af dagligdag, forkneppet realisme og en mangel på nok talentfulde skuespillere.
Honorable mentions fra for år tilbage: Seinfeld Twin Peaks IT Crowd Black Adder Monty Pythons Flying Circus Bottom Young Ones The New Statesman Family Ties The Trip (fantastisk tør humor!) Life's too short X-files Waking the Dead Stor set alle serier basert på litteratur skrevet af Jane Austen og Charles Dickens, og det der ligner fra UK. Arrested Development
Og konen bliver tosset, hvis jeg ikke nævner disse, men dem har jeg ikke set: Desperate Housewives Sex and the City
|
Skrevet af: Jakobii
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 21:39
Matador Game of Thrones Band of Brothers(mini) Breaking Bad Shameless(us) The Walking Dead Boardwalk Empire Homeland House of Cards Dexter
Mad Men Californication The Pacific(mini)
------------- Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
|
Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 22:07
Mine favoritter:
Breaking Bad Dexter Sons Of Anarchy Big Bang Theory Lost Homeland
|
Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 22:14
Prospect skrev:
DanielPT skrev:
Mvh Daniel og tak |
Helt sikkert Fringe, undre mig over at der ikke er andre der har nævnt den ? |
Hæ hæ... Lige for at fluekneppe dit indlæg, er der 3 andre der har nævnt Fringe inden dig.
|
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 22:39
Var lige ved at påpege, at ingen havde nævnt en af de fedeste serieoverraskelser i nyere tid, Banshee, endnu, men så var der lige én.
Til gengæld undrer det mig, at Suits ikke er blevet nævnt endnu. Og hvis man er til Sherlock Holmes-agtige historier, så skal man helt klart kigge på engelske Jonathan Creek.
Ellers har de fleste fede serier vist været nævnt en eller flere gange. Har White Collar været nævnt?
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 07-Januar-2014 kl. 23:17
Savner nogle af de gamle serier. Desværre findes de ikke på de nymodens tjenester.
Miami Vice A-Team Seaquest DSV (kørte på tysk TV med roy scheider i hovedrollen) Stargate - SG1 og Atlantis (der findes heldigvis en masse på netflx)
|
Skrevet af: jonlanghoff
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 00:59
Twin Peaks Breaking Bad Matador Arvingerne (lover godt, foreløbig) South Park Family Guy Klovn Homeland Simpsons Frasier Casper og Mandrilaftalen
Blandet landhandel, I know! :)
|
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 03:42
@claus_jac: Alle de serier du nævner der, kan ses på Netflix US ... eller misforstår man dit indlæg?!
-------------
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 04:07
Suits
http://www.imdb.com/title/tt1632701
|
Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 06:56
How I met your mother Californication Matador Huset på Christianshavn
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 07:37
mufcdk1974 skrev:
Kunne snildt nævne en 25-30 serier, men vil vælge en herhjemme næsten ukendt serie:
http://https://en.wikipedia.org/wiki/Shameless_%28U.S._TV_series%29 - Shameless US version.
En fantastisk velspillet drama/komedie med dejlig over the top sort humor. Serien er oprindelig engelsk, men synes, den amerikanske version er klart bedre.
|
Uhh, den havde jeg helt glemt på min liste. Helt enig, rigtig god serie.
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 07:37
claus_jac skrev:
Savner nogle af de gamle serier. Desværre findes de ikke på de nymodens tjenester.
Miami Vice A-Team Seaquest DSV (kørte på tysk TV med roy scheider i hovedrollen) Stargate - SG1 og Atlantis (der findes heldigvis en masse på netflx)
|
Man kan jo købe dem.....
Thorvald.
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 07:41
Der er rigtigt mange af de nævnte serier jeg slet ikke kender og enkelte som jeg kender af navn. Firefly og Battlestar Galactica kunne jeg godt tænke mig at se, måske også Continuum. Hmmm - jeg tror faktisk måske at jeg engang optog Firefly på DVD - men har aldrig fået set den. Det samme gælder The 4400, som vi startede med at se - og jeg har alle afsnit optaget på DVD, men vi fik aldrig set den færdig. Heroes kunne vi vist også ret god lide, men har kun set nogle få afsnit af den.
Thorvald.
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 07:58
Nu er smag jo forskelligt. Men jeg mener faktisk at Matador er verdens bedste. Ellers mange gode forslag. Nogen af de 24 timer seson er også ret fine. Rejseholdet også MASH har jeg grinet meget til i gamle dage.
------------- SVP03
|
Skrevet af: gadeberg87
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 08:36
Game of Thrones
Lost Heroes Firefly Dexter Oz Sopranos Sherlock Breaking Bad Rome House of Cards Band of Brothers Vikings
------------- Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
|
Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 09:48
Bedste serie indtil videre er nok Game of Thrones mens House of Cards også hører blandt favoritterne, glæder mig meget til de nye sæsoner. Jeg har ikke haft tid endnu til at fordybe mig helt i Breaking Bad da konen ikke gider den (vi ser en del serier sammen).
Elementary er også fed og Suits samt White Collar følger vi også med i. Sidstnævnte syntes jeg dog er blevet lidt kedelig.
Ellers så ser vi American Horror Story, sæson 1 og 2 var fede men 3'eren er ikke helt på samme niveau.
|
Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:21
Nogenlunde rangeret:
Battlestar Galactica Lost In treatment Star Trek (Deep space nine, TNG, Voyager, Enterprise, TOS) Twin peaks Game of Thrones Dexter Californication
Jeg har til gode at se Breaking Bad. Jeg har store forventninger til den og det bliver den næste jeg kaster mig over når jeg bliver færdig med Dexter (jeg fortrækker at have adgang til hele serien, når først jeg er gået i gang, men kan gøre undtagelser)
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 16:25
Thorvald skrev:
Der er rigtigt mange af de nævnte serier jeg slet ikke kender og enkelte som jeg kender af navn. Firefly og Battlestar Galactica kunne jeg godt tænke mig at se, måske også Continuum. Hmmm - jeg tror faktisk måske at jeg engang optog Firefly på DVD - men har aldrig fået set den. Det samme gælder The 4400, som vi startede med at se - og jeg har alle afsnit optaget på DVD, men vi fik aldrig set den færdig. Heroes kunne vi vist også ret god lide, men har kun set nogle få afsnit af den.
|
Thorvald - Continuum har lige/kører lige på 3+/tv3 så vidt jeg husker. Har vist fået optaget nogle stykker (7-10 afsnit på nær det første tror jeg) - og hvad angår mine forslag. - jo jeg gider bare ikke købe dem, har dog aldrig nogensinde set Seaquest i DK. Og jeg gider desværre heller ikke rode med VPN og DNS for at tage US-netflix. Men klassikeren MASH er selvfølgelig altid et mega hit. Uanset hvor meget i kulkælderen man er, så er der altså et eller andet ved at se klinger i høje hæle og 5cm mudder. :-)
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 16:25
TBC1 skrev:
Jeg har til gode at se Breaking Bad. Jeg har store forventninger til den |
Du vil ikke blive skuffet.
Til maj er Jack Bauer tilbage på skærmen. Det glæder vi os til :-)
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 16:30
claus_jac skrev:
jeg gider desværre heller ikke rode med VPN og DNS for at tage US-netflix. |
Der skal ikke rodes med noget, Hola (Gratis) skal bare installeres til enten Google Chrome eller Firefox så kan der fås alt det netflix der ønskes.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 18:33
Nu gider jeg ikke læse tråden igennem igen, men fik nogen nævnt Revenge? En ret god serie løseligt baseret på Greven af Monte Cristo.
Første sæson kørte oprindeligt i foråret 2013 på DR3, men nu har TV3 (desværre) købt den. Sæson 1 blev vist i en maraton i sidste uge. Sæson 2 vises p.t. hver mandag - torsdag omkr. kl. 22.
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 19:23
Fatter ikke, at The Wire ikke er nævnt 9.4 på imdb taler sit tydelige sprog. Fed er den.
Ikke i rækkefølge:
Prison Break Lost 24 Timer The Wire Sons of Anarchy Game of Thrones Weeds Breaking Bad Rome Spartacus
Det er dem som har fanget mig mest de sidste par år, mange andre er også set, men ligger ikke helt på højde med dem jeg har nævnt og mange er endnu ikke set.
Ældre serier så klart xfiles.
------------- 65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 07:54
Radiomanden skrev:
claus_jac skrev:
jeg gider desværre heller ikke rode med VPN og DNS for at tage US-netflix. |
Der skal ikke rodes med noget, Hola (Gratis) skal bare installeres til enten Google Chrome eller Firefox så kan der fås alt det netflix der ønskes. |
Jeg anvender pt. Unblock-US, men Hola lyder interessant. Kan man skifte mellem regioner eller som minimum slå det til og fra, så man kan se både dansk og US Netflix?
|
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 20:47
azrael skrev:
Var lige ved at påpege, at ingen havde nævnt en af de fedeste serieoverraskelser i nyere tid, Banshee, endnu, men så var der lige én.
Til gengæld undrer det mig, at Suits ikke er blevet nævnt endnu. Og hvis man er til Sherlock Holmes-agtige historier, så skal man helt klart kigge på engelske Jonathan Creek.
Ellers har de fleste fede serier vist været nævnt en eller flere gange. Har White Collar været nævnt?
|
Suits kendte jeg ikke. Nu er jeg startet på den, og det lover godt.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 21:20
Når Hola er installeret og aktiveret, klikkes på de landes Netflix man ønsker at se, og de vælges ved at skifte land på flaget i øverste højre hjørne. Det hele er ganske enkelt at anvende. Det hele kørte på få minutter.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 23:43
Suits Sons of Anarchy Klassikeren = E.R. ^Favoritterne i den rækkefølge^ Burn Notice Supernatural NCIS Teen Wolf Under the Dome Graceland Person of interest
... bare for at nævne nogen
------------- LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 09:20
Nå ja - NCIS kan jeg også godt lide og også Numbers - de er blandt de bedre tv-serier og Alias og Ghost Wisperer også.
Thorvald.
|
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 11:28
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 12:36
Brixen skrev:
azrael skrev:
|
Suits kendte jeg ikke. Nu er jeg startet på den, og det lover godt.
|
Jeg synes "problemet" med både Suits og White Collar (og The Metalist for den sags skyld) at deres historier er ret ens. En eller flere "smart i en fart"-fyre, der kan det hele og kringler alle problemer.... Det er lidt tyndt i længden.
Men jeg har stadig set White Collar "til ende"....
------------- Lars B
|
Skrevet af: GadgetBoy
Skrevet den: 15-Januar-2014 kl. 13:11
Jeg ser mange serier, men min all-time-favorite er http://www.cmore.dk/serier/game%20of%20thrones - Game of Thrones , skarpt efterfulgt af http://www.savewalterwhite.com/ - Breaking Bad . Heldigvis kommer der jo nyt fra begge lejre senere på året. Ny sæson af Game of Thrones og helt ny serie bygget op omkring advokaten fra Breaking Bad, med samme instruktør i øvrigt. Det bliver fedt!
|
Skrevet af: GadgetBoy
Skrevet den: 15-Januar-2014 kl. 13:13
I mine yngre dage var det http://www.imdb.com/title/tt0455275/ - Prison Break der tog al min serietid.
|
Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 15-Januar-2014 kl. 13:22
Dem jeg finder spændende er:
Suits Bones Lie to me Venner How I met your mother White Collar
|
Skrevet den: 18-Januar-2014 kl. 12:59
Jeg har lige set "Better Off Ted" - den er faktisk temmelig morsom.
Lidt i stil med The Office, og så alligevel ikke - det narrative ligner lidt Scrubs.
------------- Lars B
|
Skrevet af: dpny
Skrevet den: 18-Januar-2014 kl. 13:53
En jeg ser frem til at se er True Detective fra HBO med Matthew McConaughey og Woody Harrelson. Den har pt. mega høj score på imdb så det bliver spændende at se om det holder. http://www.imdb.com/title/tt2356777/ - http://www.imdb.com/title/tt2356777/
|
Skrevet af: Nerox
Skrevet den: 22-Januar-2014 kl. 14:15
Synes ikke lige jeg så dem i gennemgangen, men hvis ikke folk har set dem endnu kan jeg anbefale følgende nyere serier:
Peaky blinders: http://www.youtube.com/watch?v=EM12mcTEI88Low winter sun: http://www.youtube.com/watch?v=jZyaQD0lCVA
Ellers er jeg ret enig med de fleste af jer omkring resten.
Deadwood Breaking bad Firefly Sopranos Band of brothers Vikings Game of thrones Boardwalk empire Homeland
Osv.....
|
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 22-Januar-2014 kl. 14:42
Allo Allo
|
Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 24-Maj-2014 kl. 07:00
Beaking bad
fargo true detectives Vikings house of cards friends
------------- setup: Sony xf9005 65" canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge
|
Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 24-Maj-2014 kl. 10:49
Kan anbefale Penny Dreadful på HBO.
Eva Green er suveræn god.
|
Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 24-Maj-2014 kl. 12:19
24 timer, The Shield, Spartacus, Californication, Person of Interest er også værd at se
|
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 24-Maj-2014 kl. 12:43
Jeg så tilfældigt Mord I Wales på DR1 mandag aften og synes den er kanon. Det var afsnit 2, men de kan genses her: http://www.dr.dk/tv/se/mord-i-wales/mord-i-wales-1-4-djaevlebroen
Var også vild med Broadchurch som blev vist på tv2 og som kan ses på tv2 play. Første måned gratis hvis man får lyst til den.
Og så følger jeg da også med i Game of Thrones (HBO Nordic), Person of Interest (Kanal 5) og Elementary (TV2) for tiden.
------------- LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
|
Skrevet den: 24-Maj-2014 kl. 12:53
kennethbrdk skrev:
24 timer, The Shield, Spartacus, Californication, Person of Interest er også værd at se |
FYI: 24 Live Another Day vises på TV3 fra på mandag (26.5.). Regner med at optage den og klippe reklamer fra, så den kan nydes lidt mere.
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-Maj-2014 kl. 12:56
azrael skrev:
FYI: 24 Live Another Day vises på TV3 fra på mandag (26.5.). Regner med at optage den og klippe reklamer fra, så den kan nydes lidt mere.
|
Ved du egentlig om den kommertil, at køre hver Mandag, eller om der kommer forskellige dage? Man ved aldrig med TV3.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 24-Maj-2014 kl. 13:05
azrael skrev:
| Jeg ser optaget serier med XBMC, hvor man med pil t.h. springer 30 sek. frem, så er det hurtigt at komme forbi reklamerne Og tak for tip om 24 timer, den må jeg vist også få set.
------------- LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
|
Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 24-Maj-2014 kl. 15:42
Det ser ud til, at den kommer kl. 21.00 mandagen efter med 'The Blacklist' lige i hælene på den. Uha, det bliver godt.
------------- AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
Skrevet den: 24-Maj-2014 kl. 23:02
Ja, det ser ud til, at 24 LAD kommer hver mandag kl. 21, men de lægge ud med de første 2 afsnit fra kl. 20 på mandag. Heldigvis ser TV3 ud til at genudsende de første 2 afsnit et par gange i løbet af den kommende uge, hvis man skulle være så uheldig at gå glip af dem i første omgang.
Synes i det hele taget, at der starter forbløffende mange "interessante" serier lige for tiden. På mandag starter Kanal5 med The 100, der efter sigende skulle være rigtig god, selvom den oprindelige trailer så lid træls ud.
Mandag i ugen efter (2. juni) starter de så både Intelligence (med "Sawyer" fra Lost) og Almost Human (skabt af en af ophavsmændene til Fringe).
Onsdag den 4. juni starter TV3 så med Sleepy Hollow, som også skulle være rigtig fed.
Gad vide hvad der ellers starter. Normalt plejer sommeren ellers kun at byde på genudsendelser...
|
Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 25-Maj-2014 kl. 00:14
Det er bare surt at Intelligence og Almost Human er aflyst efter en sæson.
|
Skrevet af: MortenMJ
Skrevet den: 25-Maj-2014 kl. 01:15
Jeg ser ikke så mange serier og er lidt grøn på området. Men jeg kan godt lide serier som The Killing og The Blacklist. Er der nogle af jer serie-enthuisiaster, der kan anbefale andre serier, som minder om dem?
|
Skrevet af: Jonas_R
Skrevet den: 25-Maj-2014 kl. 07:21
Crisis er også super fed, hvis den ikke er blevet nævnt allerede. Helix hvis man er til scyfy
MortenMJ: Et foreslag kunne være Covert Affairs
|
Skrevet den: 25-Maj-2014 kl. 07:51
Jonas_R skrev:
Crisis er også super fed, hvis den ikke er blevet nævnt allerede.Helix hvis man er til scyfy
MortenMJ: Et foreslag kunne være Covert Affairs |
Crisis blev så aflyst i USA halvvejs inde i første sæson
------------- .
|
Skrevet af: Maria
Skrevet den: 25-Maj-2014 kl. 10:18
Steen6400 skrev:
Jeg så tilfældigt Mord I Wales på DR1 mandag aften og synes den er kanon. Det var afsnit 2, men de kan genses her: http://www.dr.dk/tv/se/mord-i-wales/mord-i-wales-1-4-djaevlebroen
Var også vild med Broadchurch som blev vist på tv2 og som kan ses på tv2 play. Første måned gratis hvis man får lyst til den.
|
Enig. Jeg så Mord i Wales på NRK for kort tid siden og synes den er rigtig god. Glæder mig til sæson 2. Det samme med Broadchurch.
Steen6400 skrev:
Og så følger jeg da også med i Game of Thrones (HBO Nordic), Person of Interest (Kanal 5) og Elementary (TV2) for tiden. |
+1 til GoT. Elementary har jeg kun set en håndfuld afsnit af endnu, men meget lovende og glæder mig til at fortsætte.
Hvis man er til "foregår i gamle dage" serier, kan jeg stærkt anbefale Call the Midwife også.
------------- Mvh Maria
|
Skrevet den: 25-Maj-2014 kl. 10:47
I det hele taget er det lidt trist, at man vælger at sende aflyste serier i Danmark, især når man på forhånd ved, at de er blevet annulleret, men det har nok noget at gøre med, at de må være en del billigere i indkøb.
Har nogen nævnt Louie? Sæson 4 er startet (et sted), og den holder fortsat en høj klasse.
Generelt var S3 af Person of Interest også rigtig god. Der blev afsluttet noget forholdsvist småt og igangsat noget ganske stort. Det en også en af de serier, der ikke føles så præget af case-of-the-week, selv om den er bygget op omkring det format.
Spoilers i nedenstående (slutdel af season S3-finale) - og nu vi var ved debatten om overvågningssamfund... :)
|
Skrevet den: 25-Maj-2014 kl. 11:39
Jeg vil i hvert fald anbefale at man undersøger antallet af sæsoner før man starter. Jeg så J.J Abrams Alcatrez og synes da sæson 1 var ok, men sidste afsnit var uden afslutning og så finder man ud af bagefter at der ikke kommer en sæson 2
|
Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 25-Maj-2014 kl. 14:27
De bedste serie oplevelser har jeg haft med:
Battlestar Galactica Lost Twin Peaks In treatment
...jeg har der ud over også hygget mig med: Dexter Game og Thrones Walking dead Breaking Bad Star Trek TNG, DS9, Voyager, Enterprise 24 timer The Borgias True Blood carnivale
|
Skrevet af: MortenMJ
Skrevet den: 25-Maj-2014 kl. 23:14
Jonas_R skrev:
Crisis er også super fed, hvis den ikke er blevet nævnt allerede.Helix hvis man er til scyfy
MortenMJ: Et foreslag kunne være Covert Affairs |
Tak Jonas, den kendte jeg ikke, men vil prøve at læse lidt om den på nettet.
|
Skrevet af: Mr. Laursen
Skrevet den: 26-Maj-2014 kl. 08:19
Suits, havde ingen forventninger, men det er en af de fedeste serier jeg nogensinde har set. Break out Kings også super fed med go humor. Breaking bad. House of cards. Frank er mit forbillede.... ;0) Black goes orange er også ok underholdning.
------------- Mvh. Mark Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv
Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 26-Maj-2014 kl. 11:56
Orange is The New Black Walking Dead Dexter Lost Breaking Bad Weeds How I met Your Mother Two And A Half Men Friends Frasier Cheers King Of Queens Og har sikkert glemt en masse.
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 28-Juli-2014 kl. 21:38
The Last Ship The Strain Et par nye ok seriwr
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input
|
|