Print side | Luk vindue

Tak Samsung

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129236
Udskrevet den: 11-Marts-2025 kl. 08:34


Emne: Tak Samsung
Skrevet af: wicca
Emne: Tak Samsung
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 12:33
Jeg købte sidste december et Samsung 46ES8005 TV, som jeg bare var super glad for indtil der ikke var noget billede på i oktober 2013.
Jeg kontaktede Samsung Support, som uden problemer sendte en tekniker hjem til mig fra Service Center Gruppen.

Teknikeren konstaterede, at panelet var stået af, og udskiftede derfor panelet til et splinternyt, som han pakkede op hjemme hos mig.
Men efter han er gået og jeg får set på mit tv, opdager jeg en stor grøn pixelfejl lige mit i skærmen, som bare er fuldstændig umulig at overse og helt umulig at ignorere. Den generer virkelig tv-oplevelsen og min hustru opdagede den også straks.

Jeg kontakter igen Samsung Support, som giver mig ret i, at det er irriterende på et helt nyt panel.
Derfor sender de igen en tekniker fra Service Center Gruppen. Teknikeren har igen et helt nyt panel med, men da han kigger nærmere på pixelfejlen, konstaterer han at den er grøn.
Fordi den er grøn må han ikke skifte panelet for Samsung, konstaterer han.
Hvis den til gengæld havde været hvid, ville han skifte panelet ud. Han sagde, at hvis jeg havde over 7 farvede pixelsfejl, så ville han udskifte det. 7!!!!!!
Så det ender med, at han tager afsted igen, uden at foretage sig noget som helst.

Så står jeg her med et hundedyrt tv med en fed pixelfejl lige midt i billedet.

Jeg skrev til Samsung Support og beklagede mig, men de var nu iskolde.

Måske har Samsung bare handlet ud fra deres retningslinier og betingelser, som jeg kunne have sat mig ind i inden køb.
Men hold nu op...de sætter et nyt panel i mit tv, og så er der en fed grøn plet lige mit i skærmen. Det er bare så lidt fedt

Synes bare jeg ville dele min utilfredshed med nogen og fortælle mig selv, at jeg snart vil have et nyt tv igen....bare et andet mærke.



Svar:
Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 14:20
Har du skrevet den samme historie på Samsungs Facebbok side?, jeg har haft gode erfaringer med bl.a Canal Digital hvor der virkelig skete noget da uheldighederne blev udbasuneret på Facebook.


Skrevet af: wicca
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 14:33
Det var da en god ide

Har dog ikke selv en FB profil, men kan måske låne en kammerats?


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 14:47
kan godt følge dig i din ærgelse over pixelfejlen - men vær opmærksom på at nu hvor du nævner skift af mærke, så vil dette ikke hjælpe dig - ingen mærker leverer 0 pixel garanti på subpixelniveau.
Når du har en grøn pixelfejl er det en subpixel - pixelgarantier gælder kun for en hel pixelgruppe (hvid pixelfejl) der består af flere subpixels. 

Du vil være fjollet at bruge en kammerats facebook profil - det er jo ikke hans tv, så for det første kan han ikke klage over noget, og det er heller ikke sikkert han vil begynde med en eller anden spam/klage kampagne i sit navn (på dine vegne) - jeg ville ikke. 
  
Vil du gå facebook vejen, så må du lave en egen facebook profil - det behøver ikke være en profil du bruger til andet. 
 


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: wicca
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 14:49
Du har ret. Hvis jeg skriver på Samsungs FB-side, gør jeg det i eget navn.


Skrevet af: wicca
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 14:55
Og ja, jeg er blevet klar over at andre mærker heller ikke ville lade garantien dække en grøn.
Men det mest irriterende består også i, at det er et helt nyt panel der har fejlen.
Det havde været noget andet, hvis den opstod ved almindeligt brug. Så havde jeg opfattet den som almindelig slidtage.

Særligt irriterer det mig, at teknikerne fra Service Center Gruppen sagde, at Samsung tillader op til 7 grønne, blå eller røde pixelsfejl før de udskifter panelet på garantien. Og det gælder også på helt nyt tv købt i butikken.
Jeg var målløs. Tænk sig, at købe et nyt Samsung tv til eks. 12.000 kroner med 6 pixelsfejl i forskellige farver, og så trækker Samsung bare på skuldrene


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 15:00
Var ude for det samme med mit KRP500M. Det blev dog rep hos Service Center Gruppen på Fyn. Det første panel de satte i var også fejlbehæftet, så der måtte bestilles et nyt hjem fra Holland. Det betød jeg måtte undvære TV'et i 6 uger, men fik så også et fejlfrit TV retur, alt betalt af Pioneer ;-)


Skrevet af: nemligja
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 15:07
Har du haft fat i din forhandler og snakket med dem om problemet? Det er jo trods alt ikke af Samsung direkte du har købt det formoder jeg.


Skrevet af: wicca
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 15:18
Ja, de henviser til Samsung Support, da det er Service Center Gruppen, der reparerer Samsung tv i Danmark.
Og pssst.....det er Elgiganten der er forhandler, så jeg kan ikke forvente det store derfra.


Skrevet af: nemligja
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 19:28
Så burde du nok have valgt en bedre forhandler. Elgiganten kan ikke bare sende "lorten" videre.. det er dem du har handlet med og derfor deres ansvar


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 20:10
Pixelfejl er vel ikke omfattet af den 2 årige reklamations-ret, så Elgiganten kan vel ikke gøre så meget..


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 07:21
Det kan de da sagtens, det er ikke forbudt at yde service ud over hvad reglerne sikrer en. Om de vil, er en anden sag.

-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 08:30
Drop Samsung fremover.



Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 08:32
Findes der nogle i dag som giver 0-pixel-fejl? Tænker bare om det er samsung der er de slemme eller de er som de andre.


Skrevet af: Ham_Der_Hansen
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 08:50
Det er jo helt til grin, at man ikke dækker en sådan fejl. Jeg vil da også være temmelig knotten, hvis jeg havde smidt x antal tusinde kroner efter en skærm, og så opdagde pixel eller subpixel fejl. Der bude vi som forbrugere havde bedre rettigheder. Håber at et indlæg på facebook eller trustpilot kan få Samsung i tale.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 08:55
jeg havde en pixelfejl på mit gamle Pioneer 436. Det ombyttede forhandlere til et 4280 - nyere model.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 10:22
Otto, der er vel næsten ingen forhandlere der selv går ind og yder pixelgaranti på de Tv de sælger, medmindre der er tale om eksempelvis en ekstra forsikring, andet end hvad producenterne dækker. Så ville forhandleren gå konkurs imorgen med den strategi. 
Går da heller ikke ud fra, at Tape-Connection yder særlig pixel-garanti? :)

Min pointe er vel bare, at jeg ikke kan se hvorfor nogen skal klandre Elgiganten i denne sammenhæng?





Skrevet af: JesA
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 11:10
Min pointe er vel bare, at jeg ikke kan se hvorfor nogen skal klandre Elgiganten i denne sammenhæng?




Enig!
- det virker noget malplaceret at blive knotten over af en Forhandler ikke vil yde garanti på noget der af Producenten specifikt ikke er omfattet af garanti.

Der er kun én som man kan bebrejde i denne sag, og det er Samsung/Importøren....

MVH
Jesper


Skrevet af: Soko
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af nemligja nemligja skrev:

Så burde du nok have valgt en bedre forhandler. Elgiganten kan ikke bare sende "lorten" videre.. det er dem du har handlet med og derfor deres ansvar
Jeg er ikke enig i, at Elgiganten generelt har en dårlig service.
 
Personligt har jeg hart reklamationer på en Nintendo DS og en Samsung Bluray afspiller hos elgiganten.
 
- Nintendoen (skærmen gik i sort) blev fikset uden spørgsmål og regning.
 
- Samsung Bluray synes jeg larmede for meget, hvilket naturligvis er subjektivt og som sådan ikke noget de er forpligtet til at gøre noget ved. Her fik jeg pengene retur uden noget krav om andet køb.
 
Så jeg føler mig bestemt godt behandlet hos Elgiganten.
 
Mvh. Soko
 
 


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 12:12
der er flere sager på deres FB dansk og engelsk med døde pixel


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 12:25
Fordelen ved Elgiganten er at man kan hente og har 14 dage til at fortryde :)


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Otto, der er vel næsten ingen forhandlere der selv går ind og yder pixelgaranti på de Tv de sælger, medmindre der er tale om eksempelvis en ekstra forsikring, andet end hvad producenterne dækker. Så ville forhandleren gå konkurs imorgen med den strategi. 
Går da heller ikke ud fra, at Tape-Connection yder særlig pixel-garanti? :)

Min pointe er vel bare, at jeg ikke kan se hvorfor nogen skal klandre Elgiganten i denne sammenhæng?


Jeg kommenterede blot at du skrev at forhandleren ikke KAN gøre noget, hvilket jeg forstår som underforstået at bolden spilles tilbage til Samsung. Selvfølgelig kan de det, hvis de vil.

Hvis du vil grave i hvad vi gør, så går vi ofte ud over hvad folk har krav på, men jeg kan ikke udtale mig om om vi ville gøre det i et specifikt tilfælde, eller om Elgiganten burde gøre det. Jeg synes situationen er lidt usædvanlig, fordi der er tale om en fejl på et erstatningspanel, og ikke en fejl på et nyindkøbt TV, og det kunne jo godt være et argument for at det var en situation hvor forhandleren kunne finde på at yde lidt ekstra. Forudsat at forhandleren har lyst til det altså.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:


 
- Nintendoen (skærmen gik i sort) blev fikset uden spørgsmål og regning.

Mindre kan vel heller ikke gøre det?

 
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

- Samsung Bluray synes jeg larmede for meget, hvilket naturligvis er subjektivt og som sådan ikke noget de er forpligtet til at gøre noget ved. Her fik jeg pengene retur uden noget krav om andet køb.


Tilbyder de ikke normalt returret?

Ikke at jeg bestrider at du har haft en god oplevelse ud af det, meget afhænger jo også af hvordan behandlingen har været, og ikke bare at problemerne er blevet løst. Men nogle gange oplever jeg at folks krav til "god service" er meget lavt - specielt i førstnævnte tilfælde hvor du ret beset bare har fået hvad du har krav på (det ved jeg så ikke om du har i andet).

Begrebet "service" dækker helt grundlæggende over ydelser du får som du ikke har krav på. Derfor er det IKKE "god service" at forhandleren ikke løber fra sit ansvar. Det er minimumskravet. Hvis du har fået penge retur uden at butikken har en fast returret, så ER det god service.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: larsen_mgeic
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 13:26
Jeg vil lige sige at eksempelvis LG har også en fremragerende service hvad reparationer angår, men når det kommer til døde pixels er deres garanti lige så "elendig" som alle andres. Det skal være i specifikke områder af skærmen, speciel type (som nævnt tidligere) osv.. Jeg vil dog sige at en pixel midt i skærmen, må vægte mere end en ude i side.. men det er bare min mening. Jeg tror ikke at du får held med at skrive på facebook eller andet.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125565&title=ombygning-af-tv-stue-part-1-diy-mbel - Stuen


Skrevet af: Soko
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:


 
- Nintendoen (skærmen gik i sort) blev fikset uden spørgsmål og regning.

Mindre kan vel heller ikke gøre det?

 
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

- Samsung Bluray synes jeg larmede for meget, hvilket naturligvis er subjektivt og som sådan ikke noget de er forpligtet til at gøre noget ved. Her fik jeg pengene retur uden noget krav om andet køb.


Tilbyder de ikke normalt returret?

Ikke at jeg bestrider at du har haft en god oplevelse ud af det, meget afhænger jo også af hvordan behandlingen har været, og ikke bare at problemerne er blevet løst. Men nogle gange oplever jeg at folks krav til "god service" er meget lavt - specielt i førstnævnte tilfælde hvor du ret beset bare har fået hvad du har krav på (det ved jeg så ikke om du har i andet).

Begrebet "service" dækker helt grundlæggende over ydelser du får som du ikke har krav på. Derfor er det IKKE "god service" at forhandleren ikke løber fra sit ansvar. Det er minimumskravet. Hvis du har fået penge retur uden at butikken har en fast returret, så ER det god service.
Vedr. Nintendo så kan mindre naturligvis ikke gøre det. Min pointe var mere, at det var helt uden diskussion og nogen form for mistillid.
 
Vedr. Bluray, så havde jeg haft den i brug nogen uger inden jeg blev tilstrækkeligt træt af den. (det skulle jeg naturligvis have nævnt tidligere). Og igen ingen brok eller mistillid fra Elgiganten.
 
Mvh. Soko


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

Vedr. Nintendo så kan mindre naturligvis ikke gøre det. Min pointe var mere, at det var helt uden diskussion og nogen form for mistillid.

Jeg fastholder at jeg synes det er tragisk og meget sigende for tilstanden i branchen, hvis man forventer andet. Det lyder i mine ører som om du er blevet positivt overrasket over IKKE at få dårlig service.

Det kan sagtens være jeg overfortolker, men så lad mig sige det sådan at det er en generel tendens jeg oplever, om du lige er den bedste repræsentant for det er så ikke sikkert.

 
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

Vedr. Bluray, så havde jeg haft den i brug nogen uger inden jeg blev tilstrækkeligt træt af den. (det skulle jeg naturligvis have nævnt tidligere). Og igen ingen brok eller mistillid fra Elgiganten.

Og det er som sagt god service.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 14:42
Helt Ok Otto. Min formulering var også forkert. Selvfølgelig kan forhandlerne gøre noget, men at det ikke kan forventes i denne sammenhæng.



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

 

Jeg fastholder at jeg synes det er tragisk og meget sigende for tilstanden i branchen, hvis man forventer andet. Det lyder i mine ører som om du er blevet positivt overrasket over IKKE at få dårlig service.

Otto, er det ikke en selvskabt situation af branchen selv?
Service er ikke et begreb man debattere mere i branchen. Nu bruger man udelukkende love/regler. Og disse er pr. definition ikke individuel betonet.

Sagt på en anden måde - Det som man i "gamle dage" havde forståelse for, og kunne yde en service ud af, uanset om kunden havde krav på det eller ej. Det gør man bare ikke mere.
2 års reklamations ret, og visse begrænsninger, (pixelfejl er i særdeleshed en begrænsning af reklamations ret). Færdig bum!

Problemet i den konkrete sag, det mener jeg helt basalt er, at en del af produktet bliver ombyttet/repareret med en ny del, som har en fejl. En fejl som angiveligt ikke var tilstede på den gamle del.

Havde denne fejl været tilstede da han oprindeligt købte produktet, så havde han kunnet returnere produktet pga. denne fejl, (forudsat at det var købt under rette omstændigheder, eksempelvis online). Det kan han ikke nu, selvom det er en væsentlig del af produktet og ville have været det under den oprindelige vurdering, da han købte det.

Det er efter min mening et virkelig ekstremt dilemma for forbrugerne, specielt i denne situation, hvor der er tale om pixelfejl, at man fra producenten (forhandler) kaster en regel om pixelgaranti efter forbrugeren. Det er efter min mening slet ikke det, der er intentionerne med den pixelgaranti regel, som vist endda er EU baseret.

Der bør indeføres, i et tilfælde som dette, at der må max være samme antal, samme placering af pixelfejl på det nye panel, som var tilstede inden ombytningen/på det gamle panel. (Hvis man ikke har kunnet konstatere pixelfejl på det gamle, fordi det slet ikke virkede, så er udgangspunktet ingen pixelfejl). 
Alt andet er på ingen som helst måde sammenhængende. Panelet skal se ud, som inden den fejl han fejlmeldte for. Ikke tilført nye/andre fejl.
 
Det er en normal forventning!

Faktisk vil jeg nærmest vove at påstå, at det er en solid sag, der bør/burde afprøves ved enten klagenævn eller ligefrem en domstol. 
 
Jeg håber forbrugeren har mod på at gå videre med denne sag. Den skal stoppes med det samme. Ellers udvikler sådan en sag sig til, at man (Samsung/Elgiganten i dette tilfælde) med rette kan ombytte/udskifter til 2. sorterings produkter. Og det er jeg ret sikker på ikke er meningen.




-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Teknikeren har igen et helt nyt panel med, men da han kigger nærmere på pixelfejlen, konstaterer han at den er grøn.
Fordi den er grøn må han ikke skifte panelet for Samsung, konstaterer han.
Hvis den til gengæld havde været hvid, ville han skifte panelet ud. Han sagde, at hvis jeg havde over 7 farvede pixelsfejl, så ville han udskifte det. 7!!!!!!
Så det ender med, at han tager afsted igen, uden at foretage sig noget som helst.

Teknikeren burde efter min mening slet ikke koncentrere sig om, hvorvidt den er hvid, grøn, gul eller en hvilken som helst farve. Han burde koncentrere sig om, hvorvidt dit gamle panel, som blev udskiftet, havde tilsvarende fejl. Og hvis ikke, så skal det nye (med pixelfejl) skiftes, indtil man rammer et panel, der er pixelmæssigt tilsvarende det gamle. Om teknikeren så skal have 250 paneler med, det er ragende ligegyldigt.
Du skal ikke leve med en NY fejl i panelet, der ikke var på det gamle. Og slet ikke en fejl, du oprindeligt ville have returneret produktet for, forudsat at du havde denne mulighed, da du købte produktet (Det har du i Elgiganten). Uanset om denne fejl så er en fejl der accepteres på andre produkter under andre situationer.

Hvor svært kan det her lige være! (Elgiganten, Samsung, værksted!!!!).

Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Måske har Samsung bare handlet ud fra deres retningslinier og betingelser, som jeg kunne have sat mig ind i inden køb.

Producent/forhandler/værksted har efter min mening ingen retningslinjer for dette. Det er en helt anden situation, end det som pixelgaranti lægger op til.

Du skal have et panel med max samme pixelfejl som dit gamle panel havde. 
Ellers kan værkstederne jo udskifte defekte paneler med nye paneler med indtil 6 pixelfejl, eller andre farver, helt bevidst. Og der VIL gå "sport" i denne del, hvis den nogensinde tillades. Så er det 2. sorterings paneler der lige akkurat overholder kravene, som folk SKAL leve med. Og der er ingen mulighed for at returnere produktet, fordi det er en reparation.

Det er bestemt ikke min opfattelse af hensigten med pixelgaranti eller forbrugermæssige rettigheder helt generelt. Det er komplet idiotisk og misbrug af intentioner og regler, samt sund fornuft. (Sidstnævnt er dog ikke et krav nogensteder, desværre. Det ville have lukket munden på mange, hvis det var).



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 19:49
Når du kalder det en selvskabt situation for branchen, så får du det til at lyde som om det er et problem for branchen selv. Det er det jo ikke, for den hovedpart af branchen der hellere vil konkurrere på noget andet end service. Jeg mener overordnet set at situationen er skidt for kunderne og ikke branchen, men da branchen giver kunderne det omsætningen siger de foretrækker, så vil jeg hellere sige at det er kunderne der har et selvskabt problem, ikke branchen.

For en butik som vores kan det siges at være et plus - hvis man gerne vil give kunderne mere end de forventer, er det jo langt billigere hvis kunderne ikke forventer ret meget.

-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 20:29
Jeg syntes det er noget fucking svineri og jeg ville poste på deres FB! OG indbringe det for forbrugerklagenævn....
I øvrigt burde der være 100% pixelfejls garanti men det er jo en anden historie... man sælger jo for helvede et produkt med fejl... Tillykke med din nye bil, som dog har 6 mindre fejl vi ikke mener er fejl!?!?! Grotesk.


Skrevet af: nemligja
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 20:54
Jeg mener det er en sag mellem dig og Elgiganten og IKKE Samsung selv. Der er indgået handel med Elgiganten og det er dermed dem der har forpligtelserne over for dig som kunde med garantien og bør ikke som jeg har skrevet før smide dig videre til Samsung og tage sig af sine garantier selv så synes du skal brokke dig til Elgiganten og sige du er utilfreds og så må de tage det med Samsung hvordan de løser det, men det er ikke noget der må gå udover kunden. Det er Elgigantens problem !!!


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

.
I øvrigt burde der være 100% pixelfejls garanti men det er jo en anden historie...


Er du villig til at betale for det?
Er størstedelen af forbrugerne villige til at betale for det?

Jeg sidder og glor på et 42" tv de har kostet 20.000 kroner, hvilket jeg syntes var en okay pris i forhold til mit tidligere tv. I denne tråd tales der om et 46" til 12.000 kroner der omtales som dyrt.

Klaus




-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 21:07
Klaus@ det er det vel også ift det Samsung 46F6515XXE som EG har til 6499kr i næste uge


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 21:17
Det er næppe at betegne som "topklasse-tv" som et 46ES8005 vel reelt burde være?

Der har altid være endnu billigere (skrammel) at købe - også dengang jeg købte mit 25" "tykskærmstv" til næsten 10.000 kroner.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 21:24
Jeg ville tage en snak med forbrugerstyrelsen ang. sagen.

Jeg mener at humlen her er at du i forbindelse med reparation af dit produkt bliver stillet ringere end du var før fejlen opstod, hvilket ikke kan være rigtigt...


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

.
I øvrigt burde der være 100% pixelfejls garanti men det er jo en anden historie...


Er du villig til at betale for det?
Er størstedelen af forbrugerne villige til at betale for det?

Jeg sidder og glor på et 42" tv de har kostet 20.000 kroner, hvilket jeg syntes var en okay pris i forhold til mit tidligere tv. I denne tråd tales der om et 46" til 12.000 kroner der omtales som dyrt.

Klaus



Den snak har vi jo haft før og ja, da jeg har betalt 18000kr for et Pioneer 42"... Fabrikkerne kan sgu ikke tillade sig at sælge produkter hvor man tillader nogle fejl. Men nej, de fleste vil ikke betale. Heller ikke de fleste herinde.
Men forbrugerne har jo intet valg for der er intet alternativ. Men alt dette har været diskuteret i tidligere tråde og jeg orker ikke igen.
Hvis ikke trådstarter selv tager det op med Samsung henviser Elgiganten jo bare til garanti rettighederne og så får han ikke rettet fejlen. Men han kan da prøve.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Fabrikkerne kan sgu ikke tillade sig at sælge produkter hvor man tillader nogle fejl.


Det gør de i massive mængder i forvejen, har du prøvet at et nyere Philips tv?

Kig på de fabrikker der solgte kvalitets tv, de er lukkede, fordi de ikke tjente penge. Uanset, hvor meget jeg er villig til at kaste "mange penge" efter et nyt tv, så lider jeg under at "alle i andre" ikke vil.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 11:41
Selv om det er Samsung, der her debatteres, vil jeg vove at spørge alligevel.
Da B&O vist også benytter sig af Samsung i visse af deres LED-modeller, hvordan forholder de sig mht. pixelfejl?


-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 11:52
Jeg synes at du skal ændre overskriften til

"Tak for lort Samsung"


Skrevet af: wicca
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 17:39
Det vil jeg da overveje at ændre overskriften til.
Tak for jeres input.
Jeg tror jeg når til den konklusion, at jeg ikke lader mig spise af med dele afvisning af problemet.
Men hvad jeg gør ved jeg simpelthen ikke.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Når du kalder det en selvskabt situation for branchen, så får du det til at lyde som om det er et problem for branchen selv. Det er det jo ikke, for den hovedpart af branchen der hellere vil konkurrere på noget andet end service. Jeg mener overordnet set at situationen er skidt for kunderne og ikke branchen, men da branchen giver kunderne det omsætningen siger de foretrækker, så vil jeg hellere sige at det er kunderne der har et selvskabt problem, ikke branchen.

For en butik som vores kan det siges at være et plus - hvis man gerne vil give kunderne mere end de forventer, er det jo langt billigere hvis kunderne ikke forventer ret meget.


For branchen generelt, der synes jeg da det er et problem, hvis folk ligefrem bliver overrasket over, at få den service de har betalt for.

Men for en butik der lever af at yde service og give forbrugerne det som de minimum har betalt for, der kan jeg godt se, at det er en væsentlig fordel, jo værre de andre opfører sig. Men som forbruger skal man jo så kende disse butikker :-)


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 19:17
jeg synes egentligt det er mærkeligt, at man via handelsbetingelser, kan omgå købeloven og bare sige, at en fejl ikke er en fejl, hvis den er grøn i stedet for hvid. Fejl bør rettes. Det gør det da heller ikke bedre, at køber i princippet ikke acceptere handelsbetingelserne skriftligt.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 21:04
Hvad siger købeloven da om pixelfejl?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: wicca
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 08:24
Her er i øvrigt Samsungs svar på min klage efter jeg fik panelet med pixelfejl sat i af Service Center Gruppen:

Hej Thomas

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.


Clouding og grønne pixels er ikke dækket af garantien. Der er derfor ikke en fejl på produktet i Samsungs øjne. Hvis du gerne vil reklamere over fejlen skal du tage kontakt til din forhandler.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen

Rie
Samsung Support


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Her er i øvrigt Samsungs svar på min klage efter jeg fik panelet med pixelfejl sat i af Service Center Gruppen:

Hej Thomas

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.


Clouding og grønne pixels er ikke dækket af garantien. Der er derfor ikke en fejl på produktet i Samsungs øjne. Hvis du gerne vil reklamere over fejlen skal du tage kontakt til din forhandler.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen

Rie
Samsung Support


Prøv lige at spørge den kære rie om du virkeligt skal være dårligere stillet af deres garanti? Altså dit tidligere panel var der jo ikke pixelfejl på?


Skrevet af: wicca
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 12:00
Nu har jeg stillet Forbrugerombudsmanden spørgsmålet. Så må vi se hvad der sker i sagen.
Der er vist om til 3 ugers responstid.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 12:14
Du skal på skrift rette henvendelse til sælger, med en kort gennemgang af hændelsesforløbet. Og især lægge vægt på, at dit tv efter reperation er blevet dårligere / forringet.
Du kan også ringe til sælger, med de samme oplysninger, men det udelukker ikke brevet.
Du skal også fremsende brev til Samsung, disse breve skal bruges som dokumentation, hvis der rejses en sag via "klagenævnet".
Husk kopier af alt.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Jeg synes at du skal ændre overskriften til

"Tak for lort Samsung"

Jeg synes sarkasmen træder fint igennem uden brug af ukvemsord. Jeg synes i det hele taget det er en træls udvikling, at folk i stigende grad bruger øgenavne og ukvemsord når man vil beklage sig over ét eller andet.  Det gavner intet, og slet ikke éns egen sag, da ens kritik bliver taget mindre seriøst hvis man ikke fremfører den seriøst.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 13:35
Helt enig med Otto, at man bør formulere sig ordentligt.

Til gengæld har jeg en rimelig forståelse for, at nogle gange er tingene (sagen) så indlysende tåbelig, så det er svært at abstrahere fra, så man netop kan opfører sig ordentligt. Den her sag er efter min mening en af dem. Jeg vil dog alligevel anbefale, at man snakker/fremføre sin mening ordentligt.

Til oprindelig skribent.
Som en anden også er inde på, så er din sag mellem dig og din forhandler. At Samsung i det her tilfælde er gået ind og ydet en service, det ændre ikke ved, hvem der har ansvaret.
Er du utilfreds med Samsung´s service, (hvilket jo er indlysende, at du er/skal være), så skal du derimod henvende dig til forhandleren.
Det er i orden du har taget den første dialog med Samsung, men jeres enighed er ophørt. Så står sagen mellem dig og forhandlerne.

Proceduren er simpel og som også før beskrevet. Kontakt sælger/forhandler med det du er utilfreds med, forklar dem at du ikke kan blive enig med Samsung. Hvis sælger fortsat mener, at det er en sag mellem dig og Samsung, så ser sagen helt anderledes ud. (Det vil faktisk nok være det bedste der kunne ske, næst efter at få skiftet dit panel, for den del vil de få ualmindelig svært ved at argumentere for). 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: wicca
Skrevet den: 03-Februar-2014 kl. 13:15
Forbrugerombudsmanden mente ikke, at han/hun havde tid til at tage sagen mod Samsung op.
Så hvad....nu har jeg vel så bare tabt og står tilbage med et klart ringere tv end før det gik i stykker. Øv øv øv.

Er nok bare blevet den erfaring rigere, at jeg ikke skal gå efter Samsung og deres lavere priser igen.



Her er indsat et billede af skærmen i sort tilstand.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 04-Februar-2014 kl. 16:33
Der er lavet en standard iso som producenterne må overholde. På nedennævnte link ses denne. Et andet sted på siden kan man finde de forskellige producenters retninglinier. Også Samsung. Desuden er det ikke ligegyldigt hvor på skærmen pixelfejlen befinder dig.


%20 -    http://www.dustinhome.dk/page/1306/pixelfejl-tft-skrme/


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 04-Februar-2014 kl. 16:37
http://www.dustinhome.dk/page/1306/pixelfejl-tft-skrme/

omkring pixelfejl ved bestemte producenter



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 04-Februar-2014 kl. 16:40
http://www.dustinhome.dk/page/1322/pixelfejl-tft-skrme-iso/?groupSet=8&mgroup=4380



Linket til mit skrevne kl 16.33 kom ikke helt med




Print side | Luk vindue