Print side | Luk vindue

Syncronisering med Wuala?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129263
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 12:06

Emne: Syncronisering med Wuala?
Skrevet af: Thorvald
Emne: Syncronisering med Wuala?
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 08:24
Hej.

Jeg er ved at teste Wuala, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man synkroniserer mellem min computer og f.eks. en kollegas computer i Lithauen. Vi har begge oprettet en Wuala konto og vi kan godt se de filer, som vi hver især har up-loaded og shared med den anden. Men hvordan synkroniserer man filerne??

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 09:23
mon ikke det sker helt og aldeles automatisk i det øjeblik man lægger filen og deler den?( præcis ligesom alle andre sync tjenester og det de selv skriver på deres hjemmeside!)
http://wuala.com/en/learn/features/t/8

Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 09:34
Hmmmm - tjaaaaeeeehhh. Men hvis jeg prøver at oprette en ny sync, så kan jeg kun vælge mig selv (min egen konto - ikke en kontaktpersons konto). Så det giver ikke rigtigt mening. Det med gruppe, synes jeg også ser ud til at være noget lidt andet, men jeg er ikke helt sikker. Alternativet er måske, at han bruger den konto jeg har oprettet og logger ind på den. Men det ville være smart hvis man kunne synkronisere mellem forskellige konti.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 12:44
Thorvald - Det link jeg gav dig sidst - tag lige et lille kig på nogle af de andre videoer der er. Især den der hedder "share"! - Det er ikke nødvendigt at forstå hvad han siger, men han viser ret tydeligt hvordan du deler foldere så de syncer automatisk.

Lidt hjælp til selvhjælp til en anden gang - det er måske en god ide lige at trævle hjemmesiderne igennem for de helt åbenlyse ting inden man giver op. Der er som regel en årsag til at firmaer har FAQ's (ofte stillede spm) og vejledninger og måske endda deciderede videoer til hjælp til folk på deres hjemmesider.

Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 12:54
Jeg har set alle de der videoer, men jeg synes ikke umiddelbart de siger noget om det jeg skal bruge. FAQ'en har jeg også kigget på, men den er ret tynd. Der er også et forum, men siden virker ustabil, så jeg kan ikke logge ind. Er heller ikke sikker på om jeg skal bruge det samme login som til min Wuala konto. Har prøvet at registrere mig til forummet, men det virker umiddelbart ikke. Jeg har faktisk gjort en del, inden jeg spurgte her. Tænkte at der måske var andre der bruger Wuala og som vidste præcist hvordan.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

Jeg er ved at teste Wuala, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man synkroniserer mellem min computer og f.eks. en kollegas computer i Lithauen. Vi har begge oprettet en Wuala konto og vi kan godt se de filer, som vi hver især har up-loaded og shared med den anden. Men hvordan synkroniserer man filerne??

Hvis du retter i en fil din kollega har delt med dig, ser han så ikke også den opdaterede fil?

Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 12:57
Prøvede lige at kigge på "Share" videoen igen. Men den fortalte mig ikke noget nyt og fortæller ikke hvordan man 2-vejs synkroniserer. Jeg har sharet 2 mapper med min kollega. Men det lader ikke til at betyde at hvis han gemmer noget nyt i den pågældende mappe på sin computer, så kommer det automatisk i den tilsvarende mappe på min computer.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 16:25
ja han skal jo selvfølgelig gøre nøjagtig det samme som dig. lav den "shared" folder og gå i indstillingerne og vælg hans brugernavn. - Det samme gør han i sin ende - med din. når der kommer noget i shared, så bliver det automatisk sync'et.

Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 16:46
Nu skal jeg lige se om jeg er med på hvad du mener:

1) Jeg har f.eks. 2 mapper på min computer som jeg gerne vil synkronisere med hans computer.
2) I Wuala opretter jeg en synkronisering, og de bliver uploaded til Wuala.
3) I Wuala sharer jeg hver af de to mapper med ham.
4) Han downloader dem til sin computer. Kan han synkronisere dem til sin computer, hvis han allerede har de to mapper, eller den ene af dem?
5) Hvad så - skal han så også gøre punkt 2 og 3 med sin konto??

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 22:36
http://wualablog.blogspot.com/2013/07/how-to-share-your-files.html

Skrevet den: 10-Januar-2014 kl. 23:05
Dette fortæller ikke noget om 2-vejs synkronisering. Unhappy Det må da kunne lade sig gøre på en eller anden måde. Men der er selvfølgelig også den mulighed at man bare ikke kan lave 2-vejs synkronisering med Wuala.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nu skal jeg lige se om jeg er med på hvad du mener:

1) Jeg har f.eks. 2 mapper på min computer som jeg gerne vil synkronisere med hans computer.
2) I Wuala opretter jeg en synkronisering, og de bliver uploaded til Wuala.
3) I Wuala sharer jeg hver af de to mapper med ham.
4) Han downloader dem til sin computer. Kan han synkronisere dem til sin computer, hvis han allerede har de to mapper, eller den ene af dem?
5) Hvad så - skal han så også gøre punkt 2 og 3 med sin konto??

Er dette hvad der sandsynligvis er fremgangsmåden for 2-vejs synkronisering??

-------------

Thorvald.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 08:48
..

Print side | Luk vindue