Print side | Luk vindue

Stofa forringer tv-signalet igen igen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129330
Udskrevet den: 01-December-2024 kl. 01:43


Emne: Stofa forringer tv-signalet igen igen
Skrevet af: kcaroe
Emne: Stofa forringer tv-signalet igen igen
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 21:34
Så har Stofa igen forringet tv-signalet ved at flytte tv-signalerne opad frekvensmæssigt. Samtidigt har Stofa her i Bredballe også flyttet de sidste kanaler fra qam64 over på qam264, der kræver et bedre signal.
Konsekvensen hos os med en - i hvert fald efter Stofas opfattelse - halvdårlig stikledning, men måske kun med en ganske lille brist i en samling, at DR og TV2, lagt så højt som på 578mhz nu synes at reagere vildt på taxaer, der kommer forbi.

Det samme skete sidste år i januar, hvor alle kanaler også fik et ryk opad med tilsvarende kvalitetstab til følge. Mon ikke flere og flere dropper Stofa helt, når selv ikke basale kanaler kan leveres korrekt, øjensynligt af hensyn til deres bredbåndseventyr, der åbenbart prioriteres langt højere i kabeltv-nettet.



Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 11-Januar-2014 kl. 23:29
Har også fået det problem her i Aalborg,hvor de har lagt Kanal 5, TV 4 Sverige samt deres prøvekanal på 581 MHz. Alle tre nævnte kanaler er ubrugelige på mit TV og mediecenter i stuen.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: L'er
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 01:29
Husker I at bruge stofa godkendte antennekabler? De skulle efter sigende gøre meget for signalet. 

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Husker I at bruge stofa godkendte antennekabler? De skulle efter sigende gøre meget for signalet. 



Ja, det fandt jeg også ud af d
a jeg for et par år siden fik kabeltv, så der er ikke der problemet ligger.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: kcaroe
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 10:20
Hele min installation er HF-tæt. Jeg har kun en ganske lille brist på stikledningen - synes blot det er forkasteligt at Stofa gang på gang forringer signalet, sådan at signalet kun virker, hvis man har en 100 procent ny-installation, som næsten igen har!

Stofa burde i stedet vælge qam64 (som Yousee) og placere kabeltv-kanalerne først i frekvensbådet.

I øvrigt er det tankevækkende, at vi har boet på 2 adresser med Stofa og 2 med Yousee og begge Stofa-adresser har været med et dårligt/følsomt signal, sikkert på grund af QAM256.


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

...at Stofa gang på gang forringer signalet, sådan at signalet kun virker, hvis man har en 100 procent ny-installation.

Stofa burde i stedet vælge qam64 (som Yousee)  


Stofa kan da kun have skiftet fra 64-QAM til 256-QAM en gang - så de kan da ikke 'gang på gang' have forringet noget signal.

Man kan jo mindst lige så godt argumentere med, at det er et spild af ca 12 Mbit/s/8MHz-kanal  i kapacitet, bare fordi du ikke vil sikre at have moderne kabler, stik og evt. forstærkere.
 
youSee har fx her, hvor jeg bor, forlangt at vi skiftede de gamle kabler fra sløjfetiden  ud med nye kabler med returvej  til/fra  hver enkelt bolig.

youSee opdaterer sin kabel-opbygning i disse år, bla med færre kunder på hvert segment og med bedre forstærkere, så det er meget muligt, at de også vil anvende 256-QAM senest når de slukke  de analoge signaler - eller allerede når de næste analoge slukkes.    

Stofa skal vel levere et signal, der overholder spec. inde i din bolig. Gør Stofa det, så kan du også ved korrekte kabler og en god kabelføring opnå et godt resultat.

Lars     Smile

PS!  Der er hos youSee overvejelser om på lidt længere sigt også at kunne anvende endnu  højere frekvenser i kabelnettet.  Den nye DOCSIS 3.1 standard for internet over kabel-tv net har mulighed for at bruge frekvenser helt op til 1,5-1,7 GHz.  Men nu skal DOCSIS 3.1 jo først omsættes til produkter Stofa/youSee og du kan købe (vel et par år). 



-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: kcaroe
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 16:37
Stofa har nu også flyttet de sidste kanaler - de kanaler vi ikke har haft problemer med - over på qam256. Det er bl.a. dr1 og tv2. Derfor er der sket endnu en forringelse - og nu endog på de helt basale kanaler. Hertil kommer, at de igen har flyttet de fleste kanaler opad i frekvensområdet, hvilket er en foringelse igen (sidste år var begrundelsen to-tre-pakkeskift, som der ikke er noget af i år). Ændringerne kan således i år kun skyldes en favorisering af internet, der så går ud over tv-delen.

Jeg tvivler på at Yousee gør det samme, for jeg ved at de selv med helt nye HF-tætte installationer er problemer med at bussernes installationer i København (1.sals højde). 4G gør det næppe bedre. Her er vi dog på ingen måde påvirket af 4G, da vi har over 8 km til nærmeste 800mhz mast.

Qam64 er i vist omfang frekvensspild, men driftssikkerheden er altså vigtigere. Under alle omstændigheder kunne Stofa have valgt at holde kanalerne på noget lavere frekvens, så de ikke på to afgørende punkter har forringet signalet.

Hos os er det den sidste dråbe, der nu gør, at vi dropper Stofa helt og smutter over til waoo...


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

... Hertil kommer, at de igen har flyttet de fleste kanaler opad i frekvensområdet,


Men det er jo fordi din installation ikke overholder standarden, der grundlæggende siger at kablerne skal kunne overføre  5-862 MHz inkl.   uanset om de gjorde det i går eller måske først i morgen eller næste år.  Grænsen 862 MHz vil blive udvidet over den kommende tid, først til ca 1000MHz og siden muligvis yderligere.

Man har bla. standarder, for at kunne ændre og tilpasse uden altid at skulle ændre eller have bøvl, fordi nogen troede at 'den går nok' eller her kan vi vist spare lidt eller ....

Jeg siger normalt - det er helt uden betydning om det virker - det eneste der har betydning er om det overholder alle standarder (så virker det naturligvis også).




Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Jeg tvivler på at Yousee gør det samme, for jeg ved at de selv med helt nye HF-tætte installationer er problemer med at bussernes installationer i København (1.sals højde). 4G gør det næppe bedre. Her er vi dog på ingen måde påvirket af 4G, da vi har over 8 km til nærmeste 800mhz mast.

De problemer, der evt er med busserne har vel mere med dårligt afskærmede fjernsyn end med kablerne.  Der er en meget god skærm - typisk 90-100 dB, vhis man bruger en god kvalitet COAX kabel og nyere stik. Det er en dæmpning med 1-10 milliarder gange.
Du kan nok forvente, at der kommer en 800MHz mast tættere på dig, hvis du ikke allerede har flere master tæt på, der dækker 4G/LTE med fx 1800/2600 MHz båndene.  Jeg mener at TDC regner med ca 6 km, som en typisk maks afstand.

Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Qam64 er i vist omfang frekvensspild, men driftssikkerheden er altså vigtigere. Under alle omstændigheder kunne Stofa have valgt at holde kanalerne på noget lavere frekvens, så de ikke på to afgørende punkter har forringet signalet.
Hos os er det den sidste dråbe, der nu gør, at vi dropper Stofa helt og smutter over til waoo...


64-QAM er spild, når man ved blot at omskifte alt udstyr til 256-QAM og nettet kan klare det.   Det virker som om du kritisere STOFA fordi du ikke har det rigtige kabeludstyr?

Det er årevis siden, man lavede kabelinstallationer der ikke gik helt til 862  MHz. Jeg flyttede i 1977 ind i en ejendom, hvor der var et fælles antenneanlæg fra et par antenner på taget. Det måtte udskiftes, da youSee blev leverandør engang for ca 20 år siden netop fordi de ikke understøttede UHF frekvenser.

Men det er naturligvis dine kabler der skal skiftes, hvis du har så gamle COAX kabler.

Sådan er det.

Lars    Smile 







-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: kcaroe
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 18:03
Mit synspunkt er blot, at Stofa skal tage højde for, at folk netop ikke har 100 procent fejlfrie installationer og efterlade tilstrækkelig høj margin - alt andet er på den lange bane økonomisk alt for dyrt for alle parter. Fx ville vel 35 procent af alle hustande i vores område skulle bekoste nye stikledninger eller bore plads til nye kabler - vel en pris på ca. 5000,- pr. husstand. Lige nu tror jeg de fleste "lever" med forholdvis mange unødvendige pixelfejl, som skyldes Stofas valg.

Stofa kan efterlade mere margin ved at bruge enten qam64 eller benytte lavere frekvenser og undgå de frekvenser som nemt kan give anledning til forstyrrelser fx DVB-T-frekvenserne i lokalområdet. Øjensynligt har de allerede til dels anerkendt problemerne ved at flytte Charlie nedad i frekvensområdet - så kan man tale om positiv forskelsbehandling for de ældre, mens børnenes Disney Channel er lagt højt i frekvensbåndet og forholdsvis tæt på 4G-800 mhz.

Ifølge mastedatabasen er der ingen aktuelle planer om udrulning af 4G på 800 mhz i vores område, men i byerne er 800 mhz så vidt jeg har forstået også irrelevant - og 1800/2600 mhz kan jeg ikke se skulle give nævneværdige indstrålinger af betydning.

I øvrigt presses signalkvaliteten også af al den plads som bruges til bredbånd, så det burde Stofa også tage højde for sine valg.


Skrevet af: LeChuck
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 21:19
Et enkelt spørgsmål relateret til Stofa frekvens skift:
Min bror har et længere kabel ud til hans TV stue, og efter frekvensskiftet er signalet ikke stærkt nok til at han kan se DR1 og TV2. 
Antennekablet er nyt, alle samlinger er med F-connectorer, og der har aldrig været udfald før.
Inden han ringer til antennemanden,  ville jeg lige høre om det kunne være en løsning at smide en forstærker på?


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 12-Januar-2014 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Mit synspunkt er blot, at Stofa skal tage højde for, at folk netop ikke har 100 procent fejlfrie installationer ....


Nu har jeg den holdning, at det er helt fint, at man ligger, som man selv reder.   Ja man burde udstille jer til skræk og advarsel for andre, der tror, de kan skyde genvej og 'smarte' sig til en billigere løsning.  Men det er jo nok en tidligere bestyrelse, så det er vel svært.
 
Det er jo en meget, meget gammel installation eller en meget nærig kabelforening, der har kloget sig i et forsøg på at sparet en krone eller to på kablerne.    Det har ingen med nogen forstand gjort de sidste 40 år.

Jeg kan heller ikke forstå, at kabel-foreningen ikke har planlagt en renovering og afsat penge de sidste mange år.  

Lars :)



-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Konsekvensen hos os med en - i hvert fald efter Stofas opfattelse - halvdårlig stikledning, men måske kun med en ganske lille brist i en samling, at DR og TV2, lagt så højt som på 578mhz nu synes at reagere vildt på taxaer, der kommer forbi.

Jeg kan sagtens se problematikken, men en halvdårlig stikledning (og ja, selv en lille fejl introducerer problemer) kan vel ikke være Stofa's skyld?

Udviklingen går kun en vej, som Reslfj skriver - så måske var det lige nu tidspunktet at få skiftet den skidte stikledning.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Fx ville vel 35 procent af alle hustande i vores område skulle bekoste nye stikledninger eller bore plads til nye kabler - vel en pris på ca. 5000,- pr. husstand.
Alting har jo en pris og typisk er abonnement leveret via antenneforening noget billigere end individuel levering, som f.eks. YouSee tilbyder. Det gælder ikke mindst hvis det er antenneforeningen, der står for nettet. Til gengæld må man så tage de ulemper, der er forbundet med dette herunder at leverandøren ikke har ansvaret for de lokale kabler.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 12:27
Jeg har også fået sammen problem.

Der kommer en tekniker i morgen tirsdag, så må vi se om jeg skal have penge op af lommen.


Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Jeg har også fået sammen problem.

Der kommer en tekniker i morgen tirsdag, så må vi se om jeg skal have penge op af lommen.


Så har teknikeren været her.

Han måler at mit signal er som det skal være, både ved boksen på vejen, men også inde i huset. Han konkludere at fejlen er på Stofas side og at han vil gå videre med det.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Jeg har også fået sammen problem.

Der kommer en tekniker i morgen tirsdag, så må vi se om jeg skal have penge op af lommen.


Så har teknikeren været her.

Han måler at mit signal er som det skal være, både ved boksen på vejen, men også inde i huset. Han konkludere at fejlen er på Stofas side og at han vil gå videre med det.

Smid mig lige en PM med dit kundenummer, og beskrivelse af problemet.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: PhuPhyt
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 10:47
Håber også de gør noget ved signalet her i Rønninge. Der er signal forringelse på alle TV3, TV5 og op, DR, TV2 køre perfekt. Det er sket omkring august 2013 og gør at min HDHomerun ikke får signal nok. Selv ved direkte montering på hovedstikket er der ikke signal nok.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af PhuPhyt PhuPhyt skrev:

Håber også de gør noget ved signalet her i Rønninge. Der er signal forringelse på alle TV3, TV5 og op, DR, TV2 køre perfekt. Det er sket omkring august 2013 og gør at min HDHomerun ikke får signal nok. Selv ved direkte montering på hovedstikket er der ikke signal nok.

Det har jo ikke rigtig noget med emnet på tråden at gøre.

Har du haft fat på teknisk support, og fået booket en tekniker til gennemgang af installationen - det gælder jo også en måling af stikledningen.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Jeg har også fået sammen problem.

Der kommer en tekniker i morgen tirsdag, så må vi se om jeg skal have penge op af lommen.


Så har teknikeren været her.

Han måler at mit signal er som det skal være, både ved boksen på vejen, men også inde i huset. Han konkludere at fejlen er på Stofas side og at han vil gå videre med det.

Mens jeg var på arbejde var der endnu en stofafyr omkring og han løste problemet for mig. 

Vores hus ligger ret højt, hvilket åbenbart betyder noget for forstyrrelser. Et bedre kabel mellem vægudtag og zaptor hjalp(selvom der stod stofagodkendt på det jeg brugte. Men mit signal i kælderen kunne stadig godt være bedre. Jeg må trække et andet kabel.


Skrevet af: gielsgaard
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Fx ville vel 35 procent af alle hustande i vores område skulle bekoste nye stikledninger eller bore plads til nye kabler - vel en pris på ca. 5000,- pr. husstand.
Alting har jo en pris og typisk er abonnement leveret via antenneforening noget billigere end individuel levering, som f.eks. YouSee tilbyder. Det gælder ikke mindst hvis det er antenneforeningen, der står for nettet. Til gengæld må man så tage de ulemper, der er forbundet med dette herunder at leverandøren ikke har ansvaret for de lokale kabler.


Det vil jeg da skrive mig bag øret, når jeg så kommer ud til en kunde i et boligselskab, som også får klækkelige rabatter pga mængden, "i kan da ikke forvente noget ordentligt til den pris"


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af gielsgaard gielsgaard skrev:


Det vil jeg da skrive mig bag øret, når jeg så kommer ud til en kunde i et boligselskab, som også får klækkelige rabatter pga mængden, "i kan da ikke forvente noget ordentligt til den pris"
De kan ikke forvente gratis service på anlægget, hvis de har valgt at spare og ikke har tegnet en passende serviceaftale. 



-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: gielsgaard
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af gielsgaard gielsgaard skrev:


Det vil jeg da skrive mig bag øret, når jeg så kommer ud til en kunde i et boligselskab, som også får klækkelige rabatter pga mængden, "i kan da ikke forvente noget ordentligt til den pris"
De kan ikke forvente gratis service på anlægget, hvis de har valgt at spare og ikke har tegnet en passende serviceaftale. 



Det er for så vidt ok, men vi kan vel godt blive enige om at Stofa skal levere et anstændigt signal ind til første stik i hytten.


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 14-Januar-2014 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af gielsgaard gielsgaard skrev:


Det er for så vidt ok, men vi kan vel godt blive enige om at Stofa skal levere et anstændigt signal ind til første stik i hytten.
Det kommer an på, hvilken aftale der foreligger. Nu kender jeg intet til Stofa, men hvis aftalen er, at Stofa blot leverer et fejlfrit signal til foreningen, som herefter fordeler dette, så er det en sag mellem brugeren og foreningen.


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 15-Januar-2014 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af gielsgaard gielsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af gielsgaard gielsgaard skrev:


Det vil jeg da skrive mig bag øret, når jeg så kommer ud til en kunde i et boligselskab, som også får klækkelige rabatter pga mængden, "i kan da ikke forvente noget ordentligt til den pris"
De kan ikke forvente gratis service på anlægget, hvis de har valgt at spare og ikke har tegnet en passende serviceaftale. 



Det er for så vidt ok, men vi kan vel godt blive enige om at Stofa skal levere et anstændigt signal ind til første stik i hytten.

Det gør Stofa også. Så vidt jeg husker fra en test fra vel omkring et år siden, lå Stofa med nogle af de højeste bitrates på digital tv.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 15-Januar-2014 kl. 10:12
Det er vel bare Stofa som følger udviklingen, vi har de sidste par år kørt på qam256 via dvb-c fra fiberboksen. Boomerang ligger højest hos os på frekvens 743,25.

Vi har dog ingen problemer med signalet som er delt ud til 4 tv. Vi har busser som kører forbi hver 15 minut og bor i stuen.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 15-Januar-2014 kl. 10:38
Da vil flyttede i hus gik vi fra Canal Digital til Stofa, efter at rode rundt med Stofa teknikker, kabler, forstærker, nye stik osv. er jeg igen lykkeligt Canal Digital kunde. Kan se "digital støj" hos de fleste jeg kender som har stofa net, det eksisterer ikke ved min Canal Digital forbindelse (dvb-s2).


Skrevet af: kcaroe
Skrevet den: 18-Januar-2014 kl. 10:15
Så er waoo bestilt - venter blot på ordre-bekræftelsen og "installationsdatoen", så er det farvel til Stofa. Tak for den høje bitrate, men med masser af pixelfejl er det slut. I øvrigt bruger waoo faktisk også qam264, men så er signalet først dannet i mit hus og i øvrigt er det et rent tv-signal - ingen bredbånd, der fylder op. Vi får tilmed også alle kanaler leveret analogt.

Sætningen: "Kan se "digital støj" hos de fleste jeg kender som har stofa net, det eksisterer ikke ved min Canal Digital forbindelse (dvb-s2).", beskriver nok Stofa meget godt. Sådan har det i hvert fald været begge de steder, hvor vi har haft Stofa - og om det så er antenneforeningernes skyld eller Stofas egen skyld, det er eet fedt.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 18-Januar-2014 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Så er waoo bestilt - venter blot på ordre-bekræftelsen og "installationsdatoen", så er det farvel til Stofa. Tak for den høje bitrate, men med masser af pixelfejl er det slut. I øvrigt bruger waoo faktisk også qam264, men så er signalet først dannet i mit hus og i øvrigt er det et rent tv-signal - ingen bredbånd, der fylder op. Vi får tilmed også alle kanaler leveret analogt.

Sætningen: "Kan se "digital støj" hos de fleste jeg kender som har stofa net, det eksisterer ikke ved min Canal Digital forbindelse (dvb-s2).", beskriver nok Stofa meget godt. Sådan har det i hvert fald været begge de steder, hvor vi har haft Stofa - og om det så er antenneforeningernes skyld eller Stofas egen skyld, det er eet fedt.

Husk nu at få tjekket din interne installation, ellers fortsætter dine problemer bare med Waoo. Jeg har selv Waoo, og jeg har ind i mellem problemer med pixeleringer på mit digitale signal, og det selv om jeg bor i en helt ny ejendom, med helt ny kabelføring.

Så græsset er altså ikke nødvendigvis grønnere på den anden side Cry


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: kcaroe
Skrevet den: 18-Januar-2014 kl. 17:31
Hmm. Det eneste problem jeg har hørt om i forhold til waoo er, at antennesignaler kan være for stærkt. I så fald skal man indsætte et dæmpeled - det har jeg også oplevet hos Yousee, men aldrig der, hvor vi har haft Stofa.

I øvrigt hævder Stoda, at det er stikledningen, den er gal med - og i praksis er det også min egen konstatering, da signalet ikke bliver ringere efter Stofa-stikdåse. Det kan dog også vel være, at det blot er Stofa, der leverer et halvdårligt signal.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 18-Januar-2014 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:


I øvrigt hævder Stoda, at det er stikledningen, den er gal med - og i praksis er det også min egen konstatering, da signalet ikke bliver ringere efter Stofa-stikdåse. Det kan dog også vel være, at det blot er Stofa, der leverer et halvdårligt signal.


Selvfølgelig er det Stofa der leverer et ringe signal til netop dig, fordi de ikke gider at have dig som kunde!

Hvis Stofa har et fint signal ude i deres slutpunkt ("gravstenen") og du har et halvdefekt kabel, hvad vil du så have at Stofa skal gøre ved det?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: kcaroe
Skrevet den: 18-Januar-2014 kl. 19:46
Stikledningen er kun et problem - hvis den i det hele taget er et problem - fordi Stofa har proppet signalet med alt for meget. Stofa burde altså i stedet vælger qam64 og lægge tv på lavere frekvenser samt tage højde for lokale dvb-t-frekvenser, som de netop har gjort i forhold til tv2charlie og TV3. De er naturligvis også velkommen til at gøre som waoo - lægge en ny ledning for et beskedent beløb på 500 kr... Og ikke 1600+gravearbejde. Uanset hvad tvivler jeg dog kraftigt på, at en udskiftning vil hjælpe.

I øvrigt mente de første gang, at signalet var helt ok, og at det var min installation efter stikledningen, der var problemet, herunder en forstærker. Da jeg så havde skiftet den og hf-tættet resten af installationen, var det så pludseligt stikledningen, der var problemet.

Selv hælder jeg mere og mere til, at Stofa bare har proppet kablet med alt for meget og valgt den forkerte følsomme standard, så det reelt ikke er muligt at få et optimalt og uforstyrret signal


Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 18-Januar-2014 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

...kun et problem ... fordi Stofa har proppet signalet med alt for meget. Stofa burde altså i stedet vælger qam64 og lægge tv på lavere frekvenser ....
.. at Stofa bare har proppet kablet med alt for meget og valgt den forkerte følsomme standard, så det reelt ikke er muligt at få et optimalt og uforstyrret signal


Nu holder du op.

Der er en standard for digitalt kabel-tv, som STOFA arbejder efter - og den indeholder her i Europa  frekvensområdet  5 til 862 MHz og muligheden for at anvende 256-QAM.

STOFA  anvendte så i en periode en lavere kapacitet, fordi visse af deres kunder - antenne/kabel-foreningene - havde og delvis endnu har nogle ringe kabelnet

Jeg skal ikke kunne afgøre, hvad der lige er galt i dit tilfælde, men det er bestemt ikke at STOFA udnytter hele den kapacitet, der er mulighed for indenfor standarden. 
Det er muligt det er STOFAs signal, stikledningen, evt. en dårlig forstærker, dårlig kabling, manglende terminering af kablerne, dårligt skærmede coax-forlængerledninger, dårligt skærmede fjernsyn eller andre enheder, etc.

Det er en fæl sygdom nogle mennesker har - skidt med at overholde standarderne, vi prøver bare om det virker lige nu.   Det svarer til at bygge et hus om sommeren og undlade isolering, fordi temperaturen var over 25grader i hele juli - eller hvad med uspændte sandaler, fordi skoforretningen har så høje priser på vinterfodtøj.

Man kunne også spørge om 'dit gamle lig af en bil', der ikke kan køre over 30km/h skal forhindre at man bygger motorveje, der kan klare den stigende trafik?  
Da bilerner først kom til Danmark, var der nogen, der mente at der skulle gå en mand foran og vifte  med et flag, for at advare hestene.

Stofa skal naturligvis sikre, at deres tilbud er maksimalt konkurrencedygtige overfor 'fiber-mafiaen', youSee eller andre.  Det er noget med at kunne tilbyde mest for prisen. 

Faktisk kan alle kabel ejere godt forberede sig på, at den højeste frekvens, skal øves til 1000 MHz eller muligvis endnu højere.

Lars  Smile


-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 18-Januar-2014 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:


Selv hælder jeg mere og mere til, at Stofa bare har proppet kablet med alt for meget og valgt den forkerte følsomme standard, så det reelt ikke er muligt at få et optimalt og uforstyrret signal


Du har ret, skrot nu det der digitale lort og så vendt tilbage til analoge signaler! Så er der endnu bedre plads til defekte kabler.

Det første man gør når der er problemer med kabeltv, er at tale med naboer der er på samme net - har du gjort det?


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: kcaroe
Skrevet den: 18-Januar-2014 kl. 23:13
Naboen har samme problem, selvom han ikke er på samme stander. Jeg kan blot konstatere, at jeg aldrig har haft dvb-c-problemer andre steder end hos Stofa. Altså står det på det punkt 2-0 til Yousee, der til gengæld leverede en dårlig birate.

Der skal også være plads til de gamle biler på motorvejen... Eller til de, som ikke lige kører i BMW. Jeg synes måske også, at Stofa må vælge om de fortsat vil levere kabeltv eller kun internet. Der skal naturligvis også være plads til de småskrammer som jord- og andre kabler får over en vis tid. Ellers må Stofa jo melde klart ud - medmindre du har spritnye og 100 procent perfekte kabler, får du intet ud af at have kabeltv via os. QAM64 er også en standard!

Analoge kanaler har jeg ikke meget til overs for - de blegner både i kvalitet og signalfølsomhed.



Print side | Luk vindue