Print side | Luk vindue

Projektor og lyd til et fællesrum

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129396
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 18:02

Emne: Projektor og lyd til et fællesrum
Skrevet af: dkkev
Emne: Projektor og lyd til et fællesrum
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 16:04
Hej venner,
Jeg er på udkig efter noget AV-udstyr til et fællesrum.
Vores budget ligger på 20-25.000 DKK og det er planen at udstyret skal have en levetid på +5 år.

Her bor udelukkende unge mennesker og vi har et fællesrum der endnu ikke har været i stand til at samle beboerne til noget fælles.

Vi forestiller os en projektor der skal monteres med tyveri-sikring af en art, gerne på væg eller i loft.
Hvis montering på væg bliver det nødvendigt med en projektor der har vertical lensshift.

Da væggen i forvejen er hvid er et lærred ikke prioriteret, kun hvis det er indenfor budget. Og et evt. lærred skal være fast monteret / uden motor. Der er ingen grund til det skal rulles op og ned ved brug. Væggens størrelse er ca 3,5 meter bred.
Der er mørklægningsgardiner i hele rummet.

Projektor specs/ønsker:
- høj lumens
- udskiftelig lampe (når den engang dør)
- Full HD eller bedre
- evt. 3D - men kun hvis med passiv brille

Vi har også brug for lyd, her forestiller vi os 4 højttalere med aktive forstærkere hver især, således de kan styres samlet fra 1 eller 2 volumeknapper.
Højttalerene skal ligeledes monteres fast i væg med god sikring. 1 i hvert hjørne af rummet.
Fx. et par Argon model 7660A eller tilsvarende. (KRP RP6 G3).
De skal ikke kunne spille vanvittigt højt, da lejlighederne over fællesrummet ikke er for glade for støj.. men de skal samtidig også være i stand til lige at spille op til en lille fest og til hverdagsbrug som film og tv.

Jeg har modtaget et super tilbud incl. kabler, central styring (hdmi switch, tryk panel) tyveri-sikring etc. og montering på 21-25.000 - dog er det kun med 2 højttalere (Stage Line PAK-110mk2) og projektoren foreslåes til en (endnu ukendt) Epson model 1024x768 men med 3000 lumens. (den skal have  lyd gennemsløjfning i passiv tilstand).
Jeg vil helt klart foretrække 4 højttalere og en Full-HD projetor...

Anyways - 
Er der nogle forslag til en full-hd projektor, høj lumens og lyd gennemsløjfning i passiv tilstand?
Eller er der nogle der har nogle bedre løsnings forslag eller erfaringer med andre løsninger end projektor i et fællesrum? Jeg ville være ked af at smække en 65" fladskærm op, for at se den forsvinde fra væggen efter noget tid.. heh.

Print side | Luk vindue