Print side | Luk vindue

P... træt af Cookie-accept! 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129638
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 18:23

Emne: P... træt af Cookie-accept! 
Skrevet af: Helmuth
Emne: P... træt af Cookie-accept! 
Skrevet den: 21-Januar-2014 kl. 13:47

Jeg er simpelthen SÅ træt at den evindelige cookie-accept, når man surfter på nettet. Det er et ufatteligt ressourcespild, at millionvis at brugere skal belemres med dette bøvl!

For interesserede er der en udmærket artikel herom (og efterfølgende debat) hér:

" http://www.computerworld.dk/art/229473/fri-mig-for-de-evindelige-og-irriterende-cookie-advarsler#debat - Fri mig for de evindelige og irriterende cookie-advarsler "

Svar:
Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 21-Januar-2014 kl. 14:37
Jeg kunne ikke være mere enig. Man kan installere en CookiesOk i Chrome jeg er ikke helt sikker på om det har hjulpet :)

-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 21-Januar-2014 kl. 14:54
Installerede Cookies OK, genstartede
Har ikke hjulpet Confused

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 21-Januar-2014 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

[P]Jeg er simpelthen SÅ træt at den evindelige cookie-accept, når man surfter på nettet. Det er et ufatteligt ressourcespild, at millionvis at brugere skal belemres med dette bøvl![/P]
[DIV]For interesserede er der en udmærket artikel herom (og efterfølgende debat) hér:[/DIV]
[DIV] [/DIV]
[DIV]
<H1>[SIZE=3]"[URL=http://www.computerworld.dk/art/229473/fri-mig-for-de-evindelige-og-irriterende-cookie-advarsler#debat]Fri mig for de evindelige og irriterende cookie-advarsler[/URL]"[/FONT]</H1>
[P] [/P][/DIV]

Jeg fik en cookie-advarsel da jeg klikkede på linket :)

Den slags bidrager kun til at træne brugeren til hjernedødt at klikke på alt for at få det til at gå væk - indtil selvsamme bruger en dag kommer til at klikke på en falsk virus-advarsel eller noget andet snavs.

Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 21-Januar-2014 kl. 15:26
Åh du tænker det samme som jeg, har brokket mig gevaldigt til mig selv over det - hader det som pesten!

Det jo nærmest som at komme ind på en russisk hjemmeside, nu gælder det bare samtlige lande og hjemmesider... Suk!

I øvrigt er jeg enig i ovenstående, det bidrager endnu mere til løslig klikken rundt omkring! Dårlig stil...

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 21-Januar-2014 kl. 15:47
Jeg er begyndt at blokke dem med **** plus, desværre skal jeg gøre det manuelt første gang jeg besøger en side.

Men ja, det er røvirriterende at det skal være nødvendigt. Vores browsere har alle en indstilling for hvad vi hver især gider at acceptere af cookies, så hvorfor hulen skal vi gøres ekstra opmærksom på det mens vi surfer? Jeg er med på, at det er en lovkrav at danske sites skal oplyse brugerne om det, men når nu min browser selv kan levere svaret i forhold til de settings jeg har valgt, hvorfor hulens skal jeg så belemres med det? 

Nu vi er igang, så gad jeg også helt vildt godt en setting så jeg slap for de der "vil du hjælpe os med at blive bedre?"-spørgeskemaer. Mit svar er altid nej. Altid. Jeg ønsker mig sådan en "lad nu være med at spørge mig" setting i min browser, så websiderne selv kan aflæse, at den slags gider jeg ikke.

Edit: nå, nu er **** plus åbenbart også blevet et fy-ord..

Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 21-Januar-2014 kl. 15:56
Kan du ikke lave . imellem så vi kan se hvilket ord er fy fy? :D

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 21-Januar-2014 kl. 16:31
Mon ikke det er **** Plus - A.d. B.l.o.c.k. Plus ?

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: janelne
Skrevet den: 21-Januar-2014 kl. 19:49
Endnu værre blir det når man surfer på tablet, hvor cookie accept knappen ikke kan "rammes" fordi den ikke er tilpasset ... Aargh!!!

Skrevet af: kiuls
Skrevet den: 28-Januar-2014 kl. 17:20

Hej recordere team,

Hvis vi absolut skal trækkes med den evindelige cookie meddelse - jeg kan se at den nu også er på startsiden - kunne man så eventuelt prøve at gøre den lidt mindre dominerende ?

Jeg ved at alle sider nu skal skrive dette vrøvl, men jeg synes den er meget dominerende på recordere og det er tilsyneladende ikke nok at acceptere det en gang for alle, som jeg synes at have oplevet det på andre sites....

mvh

Kim

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 28-Januar-2014 kl. 17:46

Hej

Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

Jeg ved at alle sider nu skal skrive dette vrøvl, men jeg synes den er meget dominerende på recordere og det er tilsyneladende ikke nok at acceptere det en gang for alle, som jeg synes at have oplevet det på andre sites....

Ja, det er lovpligtigt, og vi står til bøder hvis vi ikke efterlever det Confused

Den er desværre nødt til at være synlig, men vi har netop valgt den mest diskrete udgave vi kunne finde, som kun er et lille skilt nede i højre nederste hjørne af siden.

Dog er det lidt større i mobil-udgaven af forummet.

Det skal trykkes væk en gang for forsiden og en gang for forum, per browser/enhed. Men hvis man herefter undlader at slette cookies fra recordere.dk, så burde skiltet så også holde sig væk det næste års tid i den browser/enhed Smile

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 14-Februar-2014 kl. 14:10
Det er den mest hjernelamme og helvhjertede lov der nogensinde er vedtaget af EU, og de har ellers vedtaget meget lort gennem tiden.
Den hjælper INGEN. Hvem dælen tror de, de beskytter? Vi ved det jo godt, og er fløjtenes ligeglade. Folk der har sølvpapirshatten på, ved jo godt, hvordan de undgår at en side gemmer cookies på en.
Og som GlobulusDK er inde på, træner det netop folk i, at trykke OK til alt de ser, uden at læse hvad de faktisk accepterer. Fuldstændig som en EULA. Skrammel.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet af: jblaabjerg
Skrevet den: 15-August-2014 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det skal trykkes væk en gang for forsiden og en gang for forum, per browser/enhed. Men hvis man herefter undlader at slette cookies fra recordere.dk, så burde skiltet så også holde sig væk det næste års tid i den browser/enhed Smile

Nu begyndet jeg så at lede efter en løsning da jeg hele tiden får den popup i chrome.
Nogen der har et bud på hvorfor den ikke forsvinder, selv om jeg ikke syntes at have rettet på indstillinger eller browser i private mode?

Mvh.
Jens

Print side | Luk vindue