antivirus program anbefaling
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129701
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 02:13
Emne: antivirus program anbefaling
Skrevet af: Guests
Emne: antivirus program anbefaling
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 10:36
vi kører pt med awast antivirus men syntes programmet er ved og blive lidt for meget betalings
findes der et ligså godt program som er frit og ligså sikkert ?
som firewall bruges sygate
microsoft antivirus program har jeg min tvivl over ligsom deres firewall
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 10:46
Jeg har ikke problemer med MS Securit Esentials.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: larsand
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 10:53
Heller ikke jeg Brugte før BullGuard - men det kvalte efterhånden PC'en Fik anbefalet MS Essentials af edb-kyndig, og der kører perfekt
|
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 11:00
det skal da prøves så ,min tvivl var blot når det er ms at der kunne være huller i programmet så det ikke var så sikkert
|
Skrevet af: rktdi
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 12:13
bruger AVG. ingen klager herfra..
------------- Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
|
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 12:23
så er ms essiential lagt på og opdateret og det kører indtil nu ok
maskinen er en xp ,bliver der nogen problemer sikkerheds mæssigt efter 8 april hvor support og opdateringer lukker .
maskinen kan ganske vist godt køre w7 men ikke optimalt ifh til en fabriks instalation fra ibm
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 12:32
jetdirect skrev:
maskinen er en xp ,bliver der nogen problemer sikkerheds mæssigt efter 8 april hvor support og opdateringer lukker .
|
Jeg bruger den også på Win7, så den fortsætter vel med at være der.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: kradser
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 12:33
Jeg bruger selv MSE, som i de fleste test, opnår gode resultater (taget pris m.m. i betragtning)
Læs denne rapport, så har du lidt at gå efter. Kasper Sky vinder på stortset alle parameter, men det afhænger jo også lidt af om du vil bruge penge på et program, hvor stort dit behov er for beskyttelse m.m.
http://www.av-comparatives.org/summary-reports/
|
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 13:17
vedr det sikkerheds mæssige iforbindelse med 8 april ,der var det om det giver nogle problemer ifb med af ms lukker med update mv til xp .
eller er det nok at holde sin antivirus og firewall opdateret .
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 13:34
Du kan jo lade være med at være administrator til daglig.
Der er lavet en Linux til pc'er der før kørte XP. Den er ikke ret krævende. Måske er det noget?
http://lubuntu.net - http://lubuntu.net
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 13:47
den skal da undersøges ,men kan den køre windows
nu er det ikke det store maskinen bruges
alm web surfing word,excel mail
alternativ er en ny bærbar da den gamle ibm t60 aligevel skal have nyt batteri/tastatur og har 7 år bag sig nu
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 14:01
Nej, Lubuntu kører ikke Windows programmer, men der er web browser, tekstbehandling, regneark, mail mm. fra starten. Men hvis du skal udveksle Word og Excel filer er det for besværligt.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 14:05
ok det ender så nok med en ny bærbar ,dem med win8 kan de starte op med alm skrivebord eller skal jeg gå efter en med win7 pro evt touch skærm i str 15"
|
Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 14:45
Du ville have langt større glæde af Malwarebytes til 150kr end nogle af de nævnte AV programmer. 98% af det skidt og ragelse der inficere computerne er malware/spyware m.m. Malwarebytes forhindre det meste i ende på computeren.. Jeg har fixet utallige computere med browser hijackers, malware som havde MSE (som jeg ellers godt kan anbefale) McAfee m.m. installeret.
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 17:02
Microsoft stopper for support af Win XP i april, hvorefter man heller ikke kan downloade fx Microsoft Security Essentials. Opdateringer af MSE fortsætter dog frem til juli 2015.
Trådstarter jetdirect spørger om en pc med Win 8 kan starte op med alm. skrivebord. Ja, men det kræver at man installerer et særligt startprogram, fx http://www.iobit.com/iobitstartmenu8.php - IObit Start Menu.
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 17:28
Ja win 8.1 der er gratis at opdatere til, hvis det kun er win 8 på. Men win8.1 kan sættes til at starte på skrivebord automatisk uden 3. Parts programmer
|
Skrevet af: pipper
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 17:53
Avg
Den har jeg brugt i mange år.
Jeg har aldrig haft virus.
Så kan klart anbefale den.
|
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 20:03
T-Duck skrev:
Ja win 8.1 der er gratis at opdatere til, hvis det kun er win 8 på. Men win8.1 kan sættes til at starte på skrivebord automatisk uden 3. Parts programmer |
Tak for denne præcisering.
Ang. AVG og MSE (Microsoft Security Essentials): Jeg brugte for år tilbage AVG, men skiftede til MSE, da den kom frem og fik gode karakterer. Det har jeg aldrig fortrudt. Jeg ser at folk med AVG af og til har problemer med at opdatere AVG når der kommer nye versioner - idet AVG forsøger at lokke folk til at skifte til en betalingsversion.
|
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 20:13
det er den oplevelse jeg også har med awast
men ms ess er lagt på nu så må vi se hvordan det kører .
vedr win8 er den stabil nok ifh til 7 og er touch noget og gå efter i skærm
tak for jeres svar
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 21:01
Et sted i denne tråd, blev Ubuntu smidt på banen... Du kunne også PRØVE Ubuntu frem til den dag i april, hvor XP dør... Der kan hentes en installation, som kører "ved siden af" XP her: http://www.ubuntu.com/download/desktop/windows-installer - http://www.ubuntu.com/download/desktop/windows-installer Dette er Ubuntu Wubi. Efter installation og genstart, vil du få valget mellem at starte på XP eller Ubuntu. Dette vælges ved at trykke på piletasterne og trykke Enter. Herefter vil computeren starte op på det valgte system. Det er det, der også i "fagsprog" kaldes Dualboot.
Men på denne måde kan du stille og roligt finde ud at, om Ubuntu er noget for dig. Dette system er slet ikke SÅÅÅ vanskeligt at finde ud af....
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 21:12
Vilhelm skrev:
T-Duck skrev:
Ja win 8.1 der er gratis at opdatere til, hvis det kun er win 8 på. Men win8.1 kan sættes til at starte på skrivebord automatisk uden 3. Parts programmer |
Tak for denne præcisering.
Ang. AVG og MSE (Microsoft Security Essentials): Jeg brugte for år tilbage AVG, men skiftede til MSE, da den kom frem og fik gode karakterer. Det har jeg aldrig fortrudt. Jeg ser at folk med AVG af og til har problemer med at opdatere AVG når der kommer nye versioner - idet AVG forsøger at lokke folk til at skifte til en betalingsversion.
| Ahhrg, ligefrem at sige at AVG forsøger "at lokke" folk til at købe deres betalingsversion, og at der er opdaterinsproblemer på gratis-versionen er altså ikke sandt......
Bruger selv AVG, og opdat. er fuldstændig gnidningsløst - man får tilbuddet, om man ønsker betalings-versionen, og sætter man ikke flueben ud for dette tilbud foregår opdat. af gratis-versionen helt automatisk.
Jeg har prøvet flere forsk. andre (gratis) Anti-virus programmer, og jeg finde AVG bedst/sikrest/nemmest!!
MVH Jesper
|
Skrevet den: 24-Januar-2014 kl. 01:37
JesA skrev:
Ahhrg, ligefrem at sige at AVG forsøger "at lokke" folk til at købe deres betalingsversion, og at der er opdaterinsproblemer på gratis-versionen er altså ikke sandt......
Bruger selv AVG, og opdat. er fuldstændig gnidningsløst - man får tilbuddet, om man ønsker betalings-versionen, og sætter man ikke flueben ud for dette tilbud foregår opdat. af gratis-versionen helt automatisk.
Jeg har prøvet flere forsk. andre (gratis) Anti-virus programmer, og jeg finde AVG bedst/sikrest/nemmest!! MVH Jesper |
Mange mennesker har det ikke så let med computer som du vist tror. Flere gange har jeg måttet hjælpe AVG-brugere ud af problemer. Nogle er ufrivilligt kommet til at sidde med en betalingsversion. Andre har ikke kunnet finde den gratis version.
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 24-Januar-2014 kl. 06:52
AVG har også førhen gemt den gratis version rigtigt godt - var det egentligt ikke på en hjemmeside helt for sif selv? Men den er meget nem at finde her: http://www.avg.com/eu-en/homepage Når man holder musemarkøren over "PC", kan man let finde hen til, hvor den er.
Men ja - det er rigtigt: Ved installation skal man huske at sætte prikken i Basic-udgaven, hvis det er den, man vil have. Glemmer man dette, så får man netop betalingsudgaven.
Dette kan så ændres i Programmer og indstillinger. Her får man, udover, selvfølgelig muligheden for at afinstallere igen, ELLER nedgradere til gratis-version.
Beklager igen, hvis linket ikke er klikbart - det ser det ikke ud til at være før afsendelse...
|
Skrevet af: jonlanghoff
Skrevet den: 24-Januar-2014 kl. 11:17
Jeg har brugt Avast's gratisudgave i 10 år nu, og dén anbefaler jeg altid når folk spørger om råd - den er diskret og ikke særligt ressourcetung. Eneste down-side er at den skal have genfornyet sin licens årligt, hvor den så prøver prøver at prakke én deres betalingsudgave på. Dette siger man dog bare nej tak til og så kan man køre videre med gratisudgaven.
Med hensyn til firewall på hjemmecomputeren, så er der ingen grund til ikke bare at bruge den indbyggede Windows firewall, med mindre man har nogle ganske særlige behov for customisering, og i så fald ville jeg anbefale at man brugte en hardware firewall. Arbejder med computernetværk til dagligt, så stol trygt på at jeg taler sandheden.. :)
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 24-Januar-2014 kl. 12:16
Problemet med at folk "kommer til at sidde med en betalingsversion" er desværre ikke AV-producenternes skyld. Det er desværre en ren fejl 40. laver man den slags. så er man ærligt talt også lidt selv ude om det. Det drejer sig primært om en eneste ting. LÆS HVAD DER STÅR! (ok jeg skriver med meget store bogstaver ligenu. Har lige præcis den her diskussion med mine forældre og jeg får et opkald hver eneste gang min mor skal bruge slemID) Og læser man ikke hvad der står men klikker løs, så kommer den her slags. Det drejer sig ganske enkelt om opdragelse af folk, og som regel de lidt ældre som helst vil undgå at læse hvad der står på en computer fordi de er bange for de så ikke forstår det der bliver skrevet, og derfor bare siger ja ja - får det er jo "nok" meningen man skal sige ja når producenten nu engang skriver noget.
Jeg er virkelig ked af at sige den slags, men i mit tilfælde kammede det fuldkommen over i sidst uge da min mor ringede og var fuldkommen febrilsk over at "adgangen til eboks ikke lignede det den plejede". Hun havde overhovedet ikke læst noget, men så på et billede og syntes ikke det så ud som før.
Hvad angår antivirus, så er AVG og Avast nok de absolut bedste bud når det kommer til gratis udgaver. MSE er nogenlunde, men halter temmelig kraftigt i realtime og er ikke voldsomt god når det kommer til angreb på andre måder end via mail.
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Januar-2014 kl. 12:25
Jeg har også skiftet til Avast efter at have brugt Avira (antivir) i flere år. Sidstnævnte blev simpelthen for pågående med popups og reklamer, så den røg ud (den ville eks. bestemme min startside ellers fik man ikke beskyttelse i browseren).
Jeg synes dog også at Avast kommer med reklamer af og til via popups i statuslinjen i bunden, men det er ikke så galt som med Avira.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|