Print side | Luk vindue

Vurdering

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129705
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 02:19

Emne: Vurdering
Skrevet af: DanniS
Emne: Vurdering
Skrevet den: 23-Januar-2014 kl. 11:59
Hej

Hvilket prisleje bør en Sanyo Z700 ligge i med godt og vel 800 timer tilbage på pæren, hvis man kan vurdere det?

Vil den være bedre end en pana ae900 tror jeg den hedder som kun er 720p?

Svar:
Skrevet af: Sonymand
Skrevet den: 25-Januar-2014 kl. 09:10
Jeg følger lige lidt med i din tråd. .da jeg også leder efter en brugt projektor til en fornuftig penge.

Håber der er nogen der tager sig tid til at øse af deres viden omkring prisfastsættelse på en brugt projektor. .

Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 25-Januar-2014 kl. 10:21
Da det efter min mening, ikke kan betale sig, at skifte pæren, vil jeg mene, at du skal være glad, hvis du kan få 1500 kr. for den...

Skrevet den: 25-Januar-2014 kl. 11:33
Hej Supergris

Hvis vi sætter en sanyo z700 til 3000 kr incl. En ny pære mener du så det er for dyrt ?

Har du måske nogen brugt projektor du kan anbefale ?

Skrevet den: 25-Januar-2014 kl. 12:43
Man kan ikke sige, at det er for dyrt, det gælder bare lige om, at finde den rigtige køber.
Prisen vil jeg mene er max. prisen af, hvad du kan håbe på, men 2500 kr. vil ikke være helt urimeligt.
Jeg har til sammenligning lige solgt min Epson Tw 3200 med en helt ny pære til 4500 kr. inkl. et billigt ophæng og et 10 m. Harald Skrald HDMI-kabel.
En BenQ 1070 kan fås helt ny til lige under 6000 kr., faktisk kender jeg en, der fik den til 5000 kr. under "Black Friday".
Begge disse to nævnte modeller er væsentligt bedre end Z700, uden at de koster alverden, men hvis du kan finde én, der ikke har mere end 3000 kr., så er det jo en fin og billig måde, at prøve en projektor på, og se om det er noget, man har lyst til at lege mere med.

Skrevet den: 25-Januar-2014 kl. 12:54
Efter lige at have læst din tråd igen, vil jeg tro, at det er dig, der er køber. Jeg troede, det var dig, der ville sælge én.
Jeg har ikke undersøgt brugtmarkedet lige nu, men alt efter hvad du vil ofre, så er der jo mange bud.
Du skal blot have i hovedet, hvad de nye modeller koster, og huske på, at de også er væsentligt bedre end den ældre model, du overvejer at købe.
Jeg personligt, kunne ikke finde på, at købe sådan en gammel model, men hvis de ekstra 3000 kr. der er op til en ny BenQ 1070 eksempelvis, er mange penge for dig, så må du jo selv vurdere, hvad der er det rigtige for dig.
Der er ikke tale om, at du bliver snydt, hvis du vælger at købe den omtalte model, men der er ingen tvivl om, at du vil få fuld valuta for pengene, ved at vælge en ny model...

Skrevet den: 25-Januar-2014 kl. 21:24
Mange tak for dine svar...

Jeg går med tanken om at købe en brugt projektor...enten en projektor til 3-5000 kr i rimelig kvalitet som skal hænges op i loftet eller en billig en som jeg kan tage frem en gang imellem til en 1-3000 kr.

Det er bare svært og overbevise en sælger at en ny projektor til kr. 6000 er bedre end hans 4 år gamel projektor som han gav kr. 20000 for 4 år siden..ham vil stadig ha en 4-6000 for hans brugte...og siger det er 25% af nyprisen..

Derfor syntes jeg den tråd med vurdering af brugte projektor var særlig interessant...

Skrevet den: 26-Januar-2014 kl. 01:26
Ham skal du bare springe let og elegant over.
Jeg er lige kommet hjem fra en kammerat, hvor jeg installerede en BenQ 1070, som erstatning for hans 8720, som kostede over 30.000 kr., for 6 år siden.
Den slår den med MANGE længder... :)
Du kan ikke bruge førpriser til noget som helst, men sammenlign med eksisterende udstyr, der er på markedet i dag!
Jeg har selv lige opgraderet fra en Epson TW 3200 til en Sony HW 50.
Forskellen er let at få øje på, men de fleste kan sagtens stille sig tilfreds med en projektor i stil med BenQ, som jeg betragter som et bestbuy i øjeblikket.
Billedet er så godt, at for folk, der ikke har oplevet en moderne projektor, vil næsten garanteret blive imponeret, og bedømme den til noget langt dyrere...

Skrevet af: Keyvan
Skrevet den: 26-Januar-2014 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Ham skal du bare springe let og elegant over.
Jeg er lige kommet hjem fra en kammerat, hvor jeg installerede en BenQ 1070, som erstatning for hans 8720, som kostede over 30.000 kr., for 6 år siden. BenQ 8720 er jo snart 10 år gammel produkt, den kom på markedet i 2005 og udgik i 2008, så det skulle gerne være forskel på en ny udviklet produkt og sådan en gammel BenQ 8720.
Den slår den med MANGE længder... :)
Du kan ikke bruge førpriser til noget som helst, men sammenlign med eksisterende udstyr, der er på markedet i dag!
Jeg har selv lige opgraderet fra en Epson TW 3200 til en Sony HW 50.
Forskellen er let at få øje på, men de fleste kan sagtens stille sig tilfreds med en projektor i stil med BenQ, som jeg betragter som et bestbuy i øjeblikket.
Billedet er så godt, at for folk, der ikke har oplevet en moderne projektor, vil næsten garanteret blive imponeret, og bedømme den til noget langt dyrere...Ok Jeg har til gode at opleve en projektor i 6K klassen Ligesom Benq 1070, som kan slå min Mitsubishi HC-7000 i farvegengivelse eller støj niveau fra blæseren. Og min  HC7000 har ca. 4-5 år gammel teknik den kom på markedet i 2008 og produktionen stoppede i 2011.  

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 26-Januar-2014 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Billedet er så godt, at for folk, der ikke har oplevet en moderne projektor, vil næsten garanteret blive imponeret, og bedømme den til noget langt dyrere...

Det er vist et spørgsmål om hvordan man definerer "moderne projektor", især hvis man kigger på DLP markedet. Samsung SPA-900 er der meget få projektorer uanset pris der slår, selv om den er ved at være 5 år gammel. Og en BenQ 1070 er helt til grin ved siden af. Desværre blev der ikke produceret ret mange. SPA-800 er lidt nemmere at finde, og tørrer også gulv med gængse DLP'er under 10.000,-. 

Omvendt så er der mange af de såkaldt moderne projektorer, som jeg personligt synes er pivringe. Jeg vil f.eks. til hver en tid hellere have en 5 år gammel JVC, end en ny af de billige Epson modeller. Jeg vil med andre ord sige at hvis du har købt en 30.000,-s projektor for 5 år siden, som får tæv af en 6.000,-s model i dag, så købte du den forkerte projektor. Så stærkt er udviklingen altså ikke gået.

EDIT: Med det sagt, så vil jeg ved gud hellere have en BenQ 1070 end en Sanyo Z700 - håber ikke dén pointe blev misforstået.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 26-Januar-2014 kl. 22:30
Keyvan og Otto J..skal jeg forstå det sådan at en ca 5 år gammel projektor til en hver tid slår nogen af de billige projektor ?

Jeg har ikke de store krav og heller ikke det store budget til en brugt projektor. .men vil gerne spille lidt Playstation 3 og se lidt film..

Lave ca 100"-120"..

Derfor håber jeg at kunne finde en ælder og god kvalitets projekter..

Men de er jo næsten ligeså dyre som en ny billig projektor..

Overvejer en ældre sony eller infocus 78, måske sanyo z5..

Nogen alternativer til en ca kr 3000 brugt..

Skrevet af: Keyvan
Skrevet den: 27-Januar-2014 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Sonymand Sonymand skrev:

Keyvan og Otto J..skal jeg forstå det sådan at en ca 5 år gammel projektor til en hver tid slår nogen af de billige projektor ? Nej ikke til en hver tid, det kommer an på hvad det er for en projektor.

Jeg har ikke de store krav og heller ikke det store budget til en brugt projektor. .men vil gerne spille lidt Playstation 3 og se lidt film..

Lave ca 100"-120"..

Derfor håber jeg at kunne finde en ælder og god kvalitets projekter..

Men de er jo næsten ligeså dyre som en ny billig projektor..

Overvejer en ældre sony eller infocus 78, måske sanyo z5..

Nogen alternativer til en ca kr 3000 brugt.. Beklager men jeg kan ikke komme med nogen forslag.

Skrevet af: DanniS
Skrevet den: 28-Januar-2014 kl. 19:16
Jeg har selv en pana ae900, men kan købe den anden. Jeg er bare ikke sikker på hvad den bør koste, og om det vil være en væsentligt forbedring, med sanyoen, også antal kørte timer taget i betragtning. Jeg er ikke alt for glad for blæser støj og så skal billedet kunne justeres ned. Jeg er ikke fanatisk med billede, men vil gerne have full hd, og lidt mere styrke, men ikke hvis der ikke er den store forskel. 

Skrevet af: kronsell
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 08:48
Hej, jeg sælger en Sanyo z5 hd hvis det er nogen af jer der ønsker en billig men god projektor.
Den har en ny original phillips pære i der har gået ca. 300t . billede står godt og fejlfrit. Bruger den selv til spil og film. Projektoren hænger i loftet og er som ny at se på.

Priside 1700,-

Print side | Luk vindue