Print side | Luk vindue

HDMI, DIVX og Xvid... 499

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12972
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 20:07

Emne: HDMI, DIVX og Xvid... 499
Skrevet af: MeLViS
Emne: HDMI, DIVX og Xvid... 499
Skrevet den: 19-Juni-2006 kl. 17:08
ALDI goes again.

http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_25/OFF16.HTM

Svar:
Skrevet af: ZrednaZ
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 00:41

Jeg er også lidt på udkig efter en billig DivX-afspiller til stuen. Har kigget på denne: http://dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=201122 - http://dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=201122

Men den lader ik' til at have HD-understøttelse og USB-undersøttelse ligesom Aldi'en...  (hvilket jeg i princippet er ligeglad med, når den er så billig - der går også længe inden vi får et HD-tv alligevel)

Nogen der kender noget til mærket Biostek btw?

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 01:04

Oprindeligt skrevet af ZrednaZ ZrednaZ skrev:

Men den lader ik' til at have HD-understøttelse og USB-undersøttelse ligesom Aldi'en...  (hvilket jeg i princippet er ligeglad med, når den er så billig - der går også længe inden vi får et HD-tv alligevel)

Det er første gang i mit liv at jeg ser en DVD afspiller, som er HD Ready. Det som Aldrig åbenbart mener er at DVD afspilleren har HDMI tilslutning. I den prisklasse tror jeg nu, at det kan være ret ligegyldigt om der er HDMI tilslutning eller ej. HDMI som sådan er ikke garanti for en god billedkvalitet.

DVD formatet er 720x576, så det har ikke HD understøttelse (derfor er det meningsløst at kalde en DVD afspiller HD Ready). Jeg tvivler på at denne Aldi afspiller kan opskalere til HD opløsninger, og den type features kan slet ikke laves for den pris.

DVD film leveres normalt ikke på harddiske eller andre USB enheder. USB tilslutningen er nok tiltænkt dem som downloader DivX film fra nettet, aka bootlegs.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 01:47

Hehe ok.. jeg kender dårligt nok forskellen på HD Ready og HDMI...

Men hva' siger du til Biostek-mærket? Tror du den kan klare jobbet ordentligt (afspille DivX)? Jeg ved, at PIXmania.com er noget lort ved at se Kontant, men hvis vi nu antager, apparatet dukker op...

Skrevet af: dunlop
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 09:01

Selvom DVD formatet ikke er HD, vil man så alligevel ikke få bedre billede på en HD Ready skærm ved at køre via HDMI fremfor via Scart/RGB ? (forudsat at afspilleren er en god kvalitet).

MVH dunlop

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 10:18

Måske, måske ikke. Teoretisk jo, men i praksis ikke altid.

Det afhænger bl.a. af scalerens og D/A konverterens kvalitet i dvd-afspiller kontra scalerens og D/A konverterens kvalitet i den skærm den tilsluttes. Andre faktorer der kan påvirke er eks. om skærmens billedbehandlingskredsløb arbejder på samme måde ved digitale HD Input over HDMI, som den gør ved almindelig analog tilslutning. Det gør de ofte ikke.

Mht. Biostek mærket - så er det ikke et "mærke" - altså en producent som sådan. Men samme princip som alle de andre "chinaboxe" som vi kalder dem. En fabrik i Kina (eller lignende) producerer et prisbillig stykke elektronik, som derefter sælges i containere til forskellige større kæder der derefter sælger dem med forskellige navne/designs. Samme indmad, forskellig indpakning. Den samme maskine kan sikkert fåes hos 10 andre under 10 andre navne.

Det er umuligt at sige noget om kvaliteten, til prisen er den sikkert ganske udmærket, og vil man have noget der kan afspille alle disse divx/xvid varianter, anbefaler jeg altid at man køber sådan noget billigt så man nemt kan skifte næste gang der skal understøttelse af et nyt format, men personligt ville jeg aldrig handle en sådan dvd-afspiller fra pixmania i frankrig - når en tilsvarende afspiller kan købes fra stort set ethvert supermarked eller elektronikkæde herhjemme. Samme afspiller kan sikkert købes i Elgiganten under navnet Targa, Packard Bell eller noget andet med 30 dages returret. 

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 11:26

Tak for info'en. Jeg snupper nok bare maskinen i Aldi, så - det er altid rart at kunne bytte uden at betale porto til Frankrig. Aldi kører også med mulighed for returret.

"Vi siger tak for din loyalitet. Derfor tager vi også varer tilbage uden diskussion og refunderer pengene, hvis du har købt en vare, som af en eller anden grund ikke lever op til dine forventninger." -www.Aldi.dk

Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 12:01

Jeg ville nok også bare snuppe den i Aldi - de er altid flinke til at tage retur hvis det ikke er noget alligevel

-------------

Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 13:55
Jeg tror modellen fra ALDI  er en Bluetinum ( http://bluetinum.dk/ ). Den har været anmeldt et sted med mildt sagt dårlige karakterer. Imidlertid ser det for mig ud som om nogle enkelte  har fået udleveret reparerede og tilbageleverede eksemplarer og at det var grunden til den dårlige omtale.  Har faktisk sådan en Bluetinum til et extra fjernsyn og jeg er ret tilfreds med den. Den kan det den lover. Kan ikke genkende kritikken. Men man skal måske bare levere tilbage hvis den ikke er ny eller fejler noget og få en bytter. Det skulle særlig være kortlæseren der kunne være problemer med.

Med hensyn til USB indgang og downloadede divx film er det måske rigtigt at det henvender sig til folk der downloader film, men jeg bruger nu usb til en udvendig harddisk og optagelser på PC fra en selector. Det virker da ok.

ken

Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 14:28

Har du prøvet at køre JPG billeder på den, f.eks. fra USB stick eller SD kort ?

Jeg har faktisk overvejet at købe den som suplement til min Philips harddiskoptager. Den kan ikke vise JPG, dvs. det kan den hvis jeg brænder JPG filerne til en SVCD, men det er træls og resultatet er ikke særlig godt.

MVH dunlop

Skrevet af: Nicolai20
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 14:34
[QUOTE=JesperLund]

DVD formatet er 720x576, så det har ikke HD understøttelse (derfor er det meningsløst at kalde en DVD afspiller HD Ready).

[/QUOTE=JesperLund]

Meen nu kan afspilleren også vise klip fra usb eller flash kort og disse kan jo være i HD opløsning

Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Nicolai20 Nicolai20 skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

DVD formatet er 720x576, så det har ikke HD understøttelse (derfor er det meningsløst at kalde en DVD afspiller HD Ready).

Meen nu kan afspilleren også vise klip fra usb eller flash kort og disse kan jo være i HD opløsning

Måske. Det afhænger af om chippen understøtter det. Jeg vil ikke forvente HD processor kraft til den pris. 

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 15:04

Det er 100% sikkert at den ikke kan afspille HD materiale hverken fra usb, flashkort, dvd eller noget andet medie. Den har ikke den nødvendige HD hardware chip til afkodning af HD materiale. Det kommer først med HD-dvd eller BlueRay afspillere. Eller i HD-digitaltunere som den nye selector.

Det er fuldstændig rigtigt som Jesper siger, Aldi ved bare ikke bedre når de kalder den HD-ready. De forveksler simpelthen blot HDMI tilslutning med HD-ready. Den er ikke mere HD-ready end alle andre afspillere/recordere med HDMI out.

-------------

Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 17:36
Jeg glæder mig til at se kvalitetren på upscaleren i HDMI stikket... 

Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 17:49

Oprindeligt skrevet af MeLViS MeLViS skrev:

Jeg glæder mig til at se kvalitetren på upscaleren i HDMI stikket... 

Hvem har egentlig sagt at der er en scaler? Man kunne sagtens forestille sig at der kun er 576i og/eller 576p over HDMI... Til den pris vil jeg altså ikke forvente særligt meget.

-------------

Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 18:04
Du kan have ret.. men så må den jo retur igen, fordi så har de reelt bare DVI med et HDMI stik. Med HDMI forventer man at få 720 når man benytter dette.

Skrevet af: Deathrow
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 18:25
Hvis der er andre der skal ud og have en billig dvd med hdmi, divx. jpeg.... så har elgiganten en billig en til 499.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oedsy0IM3tw000E4RxdJQEeI0000I5UhKkTk?ProductID=LCrD4QFWtdIAAAEEjULdRerc&CatalogCategoryID=UE_D4QFWwwgAAAED9FOtBDZi&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=LUXOR%20DV705 - http://www.elgiganten.dk/luxor_dvd_med_hdmi_divx_osv_499,-

-------------
~>Deathrow<~

Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 18:30
HDMI hvor ?

Skrevet af: Deathrow
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 23:06
står ikke på siden... men så den nede i butikken 

-------------
~>Deathrow<~

Skrevet den: 21-Juni-2006 kl. 17:59
Så er jeg igang med at teste dyret.. Sofar ser det enormt godt ud.. HDMI indgangen har upscaler, da den fint starter med 576 og så kan man vælge 720/1080 og så er der betragtelig forskel i billedet.. USB'en virker også fint.. Har knaldet en USBPEN i med JPG billeder og Mp3 og det funker fint.

Skrevet den: 21-Juni-2006 kl. 18:04

Hvor mange har fået købt / prøvet denne ALDI dvd afspiller ?

Jeg vil lige vente med at pakke min ud til jeg har hørt andres erfaringer - om den skal retur ? 

MVH dunlop

Skrevet af: norbert
Skrevet den: 21-Juni-2006 kl. 18:10

Godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg spørger alligevel :

Tror du den kan afspille videofiler fra f.eks. en extern harddisk, f.eks. vob, mpeg eller avi?

Skrevet den: 21-Juni-2006 kl. 18:31

Jeg har pakket min op. Den afspiller mine DivX-film ganske fint og leverer et fint billede igennem SCART-kablet (har ikke mulighed for at teste HDMI). Jeg har desuden prøvet at afspille nogle MP3-filer fra min USB-nøgle. Lader til at være en udmærket maskine.

Oprindeligt skrevet af norbert norbert skrev:

Tror du den kan afspille videofiler fra f.eks. en extern harddisk, f.eks. vob, mpeg eller avi?

Naturligvis; hvorfor skulle de ellers lave tilslutningsmuligheden, hvis det ikke kunne bruges til noget? Det skal vist bare være et harddisk der kører med FAT32-filsystemet...

Skrevet den: 21-Juni-2006 kl. 18:34
Jeg har kun en ekstern HD som kræver man sætter 2 USB stik i så den får nok strøm.. så kan ik teste det.

Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 21-Juni-2006 kl. 18:59

Jeg har pakket min op. Den afspiller mine DivX-film ganske fint og leverer et fint billede igennem SCART-kablet (har ikke mulighed for at teste HDMI). Jeg har desuden prøvet at afspille nogle MP3-filer fra min USB-nøgle. Lader til at være en udmærket maskine.

Naturligvis; hvorfor skulle de ellers lave tilslutningsmuligheden, hvis det ikke kunne bruges til noget? Det skal vist bare være et harddisk der kører med FAT32-filsystemet...

Hvordan er selve dvdafspilleren? Kan den afspille film uden hakkeri. Fortæl.

-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126

Skrevet af: norbert
Skrevet den: 21-Juni-2006 kl. 19:03

Grunden til at jeg spørger er, at jeg har læst andre steder i forummet at der problemer med at filmene hakker, når man afspiller fra ext. harddisk. Ved du om det er usb 2 eller usb 1?

Skrevet af: BotNak
Skrevet den: 21-Juni-2006 kl. 22:29
Ganske vist er det en billig afspiller ... men ....

Jeg overvejer faktisk allerede at returnere den til Aldi - fordi:

Ganske vist kan den vise undertekster - men desværre er disse hvide, uden kontur skygge eller lignende som gør at de er læsbare på lys baggrund.
Men det værste er faktisk er æøå ikke kan vises - det er lidt ligesom i de gamle MS-DOS dage hvor den slags tegn kom frem som cent tegn m.v.

Borset fra det er den vel hverken bedre eller ringere end hvad man kan forvente af en no-name kine afspiller - altså bortset fra en CD skuffe som kun er beregnet til at være fremme når dækslet til USB/Taster er åbnet.
(Ja - det er lidt svært at forklare - men jeg tror dem der har en Bluetinium ved hvad jeg mener - skuffen kommer ikke langt nok frem hvis dækslet er lukket)

Skrevet den: 21-Juni-2006 kl. 23:21
Jeg har et problem... Jeg kan ikke få den til at smide et Dolby Digital signal ud.. Står på kassen at den kan, står i manualen den kan.. Men trods mange forsøg nu kan jeg får min forstærker til at sige at den modtager Digitalt, men kun Digital Stereo. LIge så snart jeg flytter kablet over i min Xbox360 og sætter den samme film i, slår den over og skriver Dolby Digital. 

Skrevet af: plokke
Skrevet den: 22-Juni-2006 kl. 15:53

Jeg har et problem... Jeg kan ikke få den til at smide et Dolby Digital signal ud.. Står på kassen at den kan, står i manualen den kan.. Men trods mange forsøg nu kan jeg får min forstærker til at sige at den modtager Digitalt, men kun Digital Stereo. LIge så snart jeg flytter kablet over i min Xbox360 og sætter den samme film i, slår den over og skriver Dolby Digital. 

Du skal ind i lydindstillinger, og ændre den digitale udgang til RAW... Så burde det virke.

Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 22-Juni-2006 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af BotNak BotNak skrev:

Men det værste er faktisk er æøå ikke kan vises - det er lidt ligesom i de gamle MS-DOS dage hvor den slags tegn kom frem som cent tegn m.v.

Virker fint her. Det kan være du ikke har DivX subtitles sat til Western Europe.

Oprindeligt skrevet af BotNak BotNak skrev:

altså bortset fra en CD skuffe som kun er beregnet til at være fremme når dækslet til USB/Taster er åbnet.(Ja - det er lidt svært at forklare - men jeg tror dem der har en Bluetinium ved hvad jeg mener - skuffen kommer ikke langt nok frem hvis dækslet er lukket)

Det havde jeg faktisk ikke rigtig tænkt over, før du nævner det. Jeg synes ikke det er specielt besværligt med dækslet lukket.

Skrevet den: 22-Juni-2006 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af plokke plokke skrev:

Du skal ind i lydindstillinger, og ændre den digitale udgang til RAW... Så burde det virke.

Tusind tak.. det var squ det.... Eneste punkt jeg selvfølgelig ikke havde prøvet..

Skrevet den: 26-Juni-2006 kl. 17:56
Nu har jeg haft den skilt hel ad, for at se om man ikk godt kunne flytte USBen om bag på, men det kan man ikke.

1. Ledningen er for kort
2. mindre vigtigt, men den sidder på samme print som alle knapperne.

Grunden til jeg vil flytte den derom, er for at sætte en Ekstern HD til med WiFI/Netværk på. Så kan man bare smide sange over på den og så afspille via DVDen.

Skrevet den: 26-Juni-2006 kl. 19:06
Det slog mig lige, hvorfor ikke bare bruge en USB forlængerkabel og det fungerer skam fint.

Resultat:

Skrevet af: erikmj
Skrevet den: 27-Juni-2006 kl. 14:45
Jeg hentede afspilleren i lørdags, og vil lige dele mine erfaringer.

for
- pænt design, og ok fjernbetjening.
- spiller alle regioner (utroligt at man kan købe regionsfri afspillere til 200-300 kr, når diverse butikker vil have 200-300 for at lave langt dyrere afspillere regionsfri)
- bunker af videoudgange : composite, s-video, scart, component, HDMI
- optisk+coax sp-dif + 5.1 og stereo analog
- kan spille mp3 mv. fra dvd-skiver, men så vidt jeg kan se skal de helst være brændt i UDF-format
- kan afspille divx mpeg4 i 720p, sikkert også 1080i (har dog ikke set billedet da jeg venter på et HDMIkabel)
- DD i divx sendes fint videre på sp-dif
- når man sætter den op til at køre RAW på sp-dif (så man får DD og DTS ud til receiveren), kan den godt finde ud af at konvertere mp3/divx-lyd til PCM, med mindre det er DD (jeg kan ikke huske om det var en Denon 1920 eller luxor der også sendte mp3/divx-lyd ud som raw)

imod
- understøtter ikke WMV
- det er træls at klappen på fronten skal være åben for at der kan være en USB-enhed tilsluttet... men til gengæld ser det lækkert ud at alle knapper (undtagen on/off)/stik på fronten er skjult af klappen når den er lukket.

-------

Hakkende billede på dvd-video : jeg har kun konstateret det på NTSC, og som Otto er inde på ser det ud til at skyldes konvertering NTSC->PAL.
Efter jeg i preferences-menuen ændrede tv-type fra PAL til multi, så den ikke konverterer, er hakkeriet væk. Det kræver selvfølgelig at ens skærm kan vise NTSC.

De analoge lydudgange har jeg ikke checket, bruger dem ikke.
Har ikke checket divx med DTS-lyd

Jeg har ikke checket HDMI, da jeg venter på et kabel.
Er der nogen der har gjort sig erfaringer med HDMI på spillen, herunder bla. afspilning af 720p/1080i materiale og opskalering af dvd/divx til 720p/1080i? Er HDMI udgangen af god kvalitet, kan den trække et 15 m kabel ?

Alt i alt, med forbehold for analog lyd og HDMI, synes jeg man får en hæderlig afspiller ift. at den kan erhverves i bytte med et billede af Niels Bohr. Til mit formål, nemlig at udfylde hullet mellem en skrantende KISS 1302, og en kommende Blue-ray/HD-DVD er den brugbar.

mvh Erik

Skrevet den: 27-Juni-2006 kl. 15:05

Har ikke selv fået købt en, da jeg allerede har alle mine afspilningsbehov dækket på anden vis, men kan kun tilslutte mig diverse positive kommentarer.

Jeg anbefaler altid løsninger som denne, hvor man for småpenge får utroligt mange muligheder for at afspille forskelligt materiale, fremfor at fokusere på divx afspilning med begrænsede muligheder på sin dyre recorder. Den koster ikke mere end at man med sindsro kan udskifte med en ny model om få måneder hvis behovet opstår.

Samtidig kan jeg ikke andet end forbavses over hvor meget man egentlig kan få for så små penge. Selvom der så skulle være et par småting, er det stadig utroligt.

-------------

Skrevet den: 27-Juni-2006 kl. 19:28
Upskaling til 1080i af DVDer fungerer fint..

Jeg har faktisk slet ikke skænet tanken at der finds DIVX som 720/1080. Det vil jeg da lige prøve.

Skrevet den: 27-Juni-2006 kl. 23:37
Den kan så ikke afspille det HD klip jeg hentede.. Man kan kun høre lyden.

Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 08:26
Hvad var det for et klip du hentede ?

-------------

Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 08:27

Den kan så ikke afspille det HD klip jeg hentede.. Man kan kun høre lyden.

Hvilket codec var billedet encoded med ? WMV / WM9, det kan den ikke håndtere.

Har du prøvet nogle af disse ? http://community.divx.com/movies/browse.php?category=3
feks http://community.divx.com/movies/details.php?id=407
(720p, omdøb filen til avi)
- min kommer med en fejlmeddelelse video resolution not supported, men jeg går ud fra at det skyldes at den ikke vil sende 720p ud på s-video/scart.

mvh Erik

Skrevet af: plokke
Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 15:51

Oprindeligt skrevet af erikmj erikmj skrev:

- min kommer med en fejlmeddelelse video resolution not supported, men jeg går ud fra at det skyldes at den ikke vil sende 720p ud på s-video/scart.

Det skal du nok ikke satse på - i denne prisklasse tror jeg ikke du kan forvente alverden... Min gamle Prosonic gav mig samme fejlmeddelelse når jeg forsøgte at afspille divx/xvid i hd-agtige opløsninger...

Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 18:07
Nu har jeg testet klippet som du linkede til. Min melder også at opløsningen ikke er understøttet. 

Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 19:17

Nu har jeg testet klippet som du linkede til. Min melder også at opløsningen ikke er understøttet. 

pokkers.... men ok, det er nok aligevel for meget at forvente af en 500 kr's box.

Skrevet den: 28-Juni-2006 kl. 19:57
Ja.. det var da fedt. men så ville det jo faktisk blive for godt til at være sandt.

Skrevet af: Colakanin
Skrevet den: 19-August-2006 kl. 11:45

Har et problem med den, nok en fejl 40 men det ser ud til den køre i NTFS format eller hvad det nu hedder kan man stille det nogen steder? det ser kun ud til da den bruger 16 faver,  har været inde i setup´en og kan sku ikke hitte det????
det er kun over HDMI udgangen det gør det
  Nogen der kan hjælpe

Skrevet af: seeberg
Skrevet den: 19-August-2006 kl. 17:16
Hej. Jeg har lige købt Aldi-fætteren men har et kæmpe problem! Jeg kan ikke få afspilleren til at opskalere :S

Når jeg sætter den til HD-mode mister jeg signalet over HDMI. Jeg kan godt få billede over normal HDMI, men der er ingen ændring, når jeg skifter opløsningen fra f.eks. 576i til 1080i :S

Hjælp!

Skrevet den: 20-August-2006 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Colakanin Colakanin skrev:

Har et problem med den, nok en fejl 40 men det ser ud til den køre i NTFS format eller hvad det nu hedder kan man stille det nogen steder? det ser kun ud til da den bruger 16 faver,  har været inde i setup´en og kan sku ikke hitte det????
det er kun over HDMI udgangen det gør det
  Nogen der kan hjælpe

Du skal ind i Setup - Præference siden - øverste punkt = TV type, vælg PAL.

MVD donlop

Skrevet den: 20-August-2006 kl. 16:39

Oprindeligt skrevet af seeberg seeberg skrev:

Hej. Jeg har lige købt Aldi-fætteren men har et kæmpe problem! Jeg kan ikke få afspilleren til at opskalere :S

Når jeg sætter den til HD-mode mister jeg signalet over HDMI. Jeg kan godt få billede over normal HDMI, men der er ingen ændring, når jeg skifter opløsningen fra f.eks. 576i til 1080i :S

Hjælp!

Jeg har selv denne spilledåse og er yderst tilfreds med den. Den leverer et rigtigt flot billede fra DVD via HDMI.

MEN det hjælper ikke at du opscalerer, DVD'en indeholder alligevel ikke flere billedinformationer. Jeg har eksperimenteret med alle scaleringerne og ingen af dem giver bedre billede end standardindstillingen 576i.

Jeg har endda oplevet at, opscaleringen kan give nogle artefakter som ligner støj f.eks. omkring kraftigt lysende kanter i et billede. Denne fejl forsvinder når jeg kører den samme filmsekvens i 576i.

MVH dunlop

Skrevet af: seeberg
Skrevet den: 20-August-2006 kl. 19:41
Hvad er HD-mode så? Den vil ikke køre det over HDMI... Er den mode beregnet component?

Print side | Luk vindue