DVD DECRYPTER
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=12979
Udskrevet den: 01-Juni-2025 kl. 18:16
Emne: DVD DECRYPTER
Skrevet af: Bent M
Emne: DVD DECRYPTER
Skrevet den: 19-Juni-2006 kl. 20:12
Hej.
DVD decrypter opdateres jo ikke mere! Men findes der et tilsvarende program, altså et hvor man sætter sin film i drevet, programmet afkoder så filmen ogderefter starter den selv brændingen af den DVD skive man ønsker filmen over på osv osv ??
------------- Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
|
Svar:
Skrevet af: mm98
Skrevet den: 19-Juni-2006 kl. 20:18
Bent M skrev:
Hej.
DVD decrypter opdateres jo ikke mere! Men findes der et tilsvarende program, altså et hvor man sætter sin film i drevet, programmet afkoder så filmen ogderefter starter den selv brændingen af den DVD skive man ønsker filmen over på osv osv ?? |
Prøv http://www.imgburn.com/index.php?act=news - Imgburn samme interface ... ligner faktisk samme program.
------------- Med venlig hilsen
Carsten Petersen
Restordre: Samsung 46C8705 / Samsung BD-C6900
|
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 19-Juni-2006 kl. 20:56
Det er samme program - næsten
Forskellen er at den ulovlige decryptering er fjernet, så imgburn er kun selve den del der kan lave eller brænde et image.
Imgburn kan altså ikke bruges til at afkode en film med som DVD decrypter kunne. Eller nogen af de mange andre funktioner til at rippe streams med som DVD decrypter havde.
der findes idag ikke noget helt tilsvarende DVD decrypter.
Der findes andre programmer der enkeltvis eller flere sammen, kan bruges til at skabe et lignende resultat, hvis resultatet der spørges til er en afkodet/decrypteret kopi af en kopisikret dvd, men jeg ved ikke om forum reglerne tillader nærmere information om fremgangsmåder eller links til nødvendig software.
------------- Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Skrevet den: 19-Juni-2006 kl. 21:44
Tak til jer begge to for info
Spawn: jo det var jo til at lave en Reserve DVD!! ud fra en kopisikret film må jeg indrømme .
Men hvis du ved at der findes noget der kan bruges hører jeg gerne om det, evt via en PB.
------------- Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
|
Skrevet den: 19-Juni-2006 kl. 22:44
PB sendt 
|
Skrevet af: zibas
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 07:33
Hey
Sådan en PB, kunne jeg da også godt modtage....
Takker
Zibas
------------- Pioneer Hva' ellers ????
|
Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 09:57
Spawn, jeg tvivler på, at det er ulovligt. Jeg forvildede mig engang ind på piratgruppen.org. Tro mig, hvis det var ulovligt at videregive den slags info, så var piratgruppen lukket for længst :)
Et godt sted at søge er videohelp.com. De har guides til alt med video, medier, afspillere mm.
|
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 14:28
Et lille relevant side spørgsmål: Hvad er forskellen på transcoding og re-encoding? Det er ikke lykkedes mig at finde en "let at forstå" forklaring. Jeg har dog læst, at re-encoding giver klart bedre kvalitet, men tager 10 gange så lang tid.
Så vidt jeg har forstået, hverken re-encoder eller transcoder Decrypter. Det er en process der først sker, når data mængder større end 4,7 GB skal komprimeres ned til en almindelig DVDR.
|
Skrevet den: 20-Juni-2006 kl. 14:55
Korrekt, dvd-decrypter decrypterer kun, dvs. den laver en tro kopi uden kopisikring, som stadig fylder en fuld dvd9.
For at få dette ned på en almindelig dvd-r hvor der er mindre plads, skal man derefter enten reencode eller transcode.
Der er fordele og ulemper ved begge metoder.
Transcodning er det hurtigste, simpelt forklaret så læser en transcodning det oprindelige bitratemønster og sænker bitraten til nødvendig niveau for at det kan være på den definerede plads. Princippet er at den er doven, den udnytter at den oprindelige encoder allerede har lavet analyse og bestemt bitratemønster og quantisationlevel, så den bruger bare samme bitratemønster/quantisationlevel, blot lavere. Det går hurtigt, men har den ulempe at hvis der er steder i det oprindelige bitratemønster hvor bitraten allerede er på den nedre grænse af hvad der er nødvendigt, kan den sænkes under den grænse med tydelig kvalitetstab til følge, i særdeleshed ved lange film. Lidt mere avancerede transcodere, kan lave en analyse først og regulere så den ikke slavisk følger det oprindelige bitratemønster, men varierer dette lidt, med forbedring af de kritiske steder til følge.
En reencodning, laver simpelt hen en helt ny analyse og encodning af materialet, som var det en første gangs encodning udfra de kvalitetsindstillinger man vælger i sin encoder. Det tager længere tid, men er det en god encoder der benyttes giver dette en bedre kvalitet end en simpel transcodning da det tilpasses langt bedre til materialet der skal encodes og med langt flere muligheder for at optimere kvalitetssettings.
Når det er sagt så kan de gode transcoder idag, dog godt give rigtigt gode resultater, og ofte bedre resultater end hvis der foretages en reencodning med en dårlig/halvdårlig encoder. Så man kan ikke altid sige at en reencodning bliver bedre, eller er den ekstra tid og det ekstra besvær værd.
Nero Recode bruger eks. en rigtig god transcoder, der giver gode resultater som kan konkurrere med mange encodere. Samtidig er den nem og hurtig.
|
Skrevet den: 22-Juni-2006 kl. 20:51
spawn, hvordan vil du vurdere Nero Recode i forhold til DVD2One?
|
Skrevet af: 2jur
Skrevet den: 22-Juni-2006 kl. 21:17
spawn skrev:
Nero Recode bruger eks. en rigtig god transcoder, der giver gode resultater som kan konkurrere med mange encodere. Samtidig er den nem og hurtig.
|
Er det SmartEncoding du mener?
|
Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 22-Juni-2006 kl. 21:51
Der findes også DVD-shrink.
Her har du også mulighed for at fjerne evt ekstramateriale, div uinteresante lydspor osv. Sidst men ikke mindst kan du koprimere det resterende, så den kommer til at fylde de max 4,7 GB, hvis filmen stadig fylder for meget.
Der findes en del versioner, og der har været lidt diskution omkring kvaliteten af outputtet. Fra version 3,2 syntes jeg dog det bliver ganske godt. Dog er et ukomprimeret rip fra f.eks. DVD-decrypter altid at foretrække.
|
Skrevet den: 22-Juni-2006 kl. 23:15
mgmg skrev:
spawn, hvordan vil du vurdere Nero Recode i forhold til DVD2One? |
Bedre, jeg købte selv licens til dvd2one da den var helt ny og har været meget glad for den, men idag er Nero Recode efter min mening bedre.
Den minder iøvrigt utroligt meget om dvdshrink i userinterface, med de samme muligheder (bortset fra decrypteringen selvfølgelig)..
Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er meget begejstret for Nero 7 pakken, da den tilbyder så mange forskellige gode ting.
Recode er ligeså god til at lave mp4/aac også kaldet Nero Digital istedetfor divx, og understøtter super høj kvalitet AVC helt op til HDTV opløsninger, og laver mp4 videoer både til mobiler, ipod, ipaqs og sony psp. Har gode muligheder for audiokonvertering også hvis man vil have god aac kvalitet til sin ipod eller sin mobil istedetfor mp3, den har et glimrende videoredigeringsprogram kaldet Nero Vision der ovenikøbet kan encode 5.1 dolby digital lydspor, selvfølgelig også alle de brænderfunktioner man behøver, en god dvd-afspiller, audioredigeringsprogram, ja selv et velfungerende mediacenter (Nero Home) der kan erstatte Windows mediacenter, og jeg kunne blive ved. Til prisen kender jeg simpelthen ingen anden pakke der tilbyder en sådan vifte af gode programmer og muligheder.

|
Skrevet den: 22-Juni-2006 kl. 23:18
2jur skrev:
spawn skrev:
|
Er det SmartEncoding du mener?
|
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med SmartEncodning ?
|
Skrevet den: 23-Juni-2006 kl. 06:30
I Nero Vision Options, kan man vælge Enable SmartEncoding.
|
Skrevet den: 24-Juni-2006 kl. 20:01
Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 24-Juni-2006 kl. 23:53
jeg kunne også godt tænke mig en PB omkring alternativet til dvd-decrypter
forhånd tak

|
Skrevet den: 25-Juni-2006 kl. 00:25
2jur skrev:
I Nero Vision Options, kan man vælge Enable SmartEncoding.
|
Smart Encodning betyder i dette tilfælde detsamme som Smart Rendering, dvs. at hvis man i Nero Vision som er et redigerings og konverteringsværktøj, redigerer i en mpegfil, så understøttes Smart Rendering der sikrer at der kun laves en reencodning de steder man redigerer, ved klippepunkter osv., istedetfor at reencode hele filen. Derved bevares den originale kvalitet, og renderingstiden er meget hurtigere.
|
Skrevet den: 25-Juni-2006 kl. 10:09
Jeg har nu prøvet at hente en prøvevesion af AnyDvd, og har så prøvet at lave en back up af " Pearl Harbor " med nero 7 Recode, og det virker faktisk fint og er nemt at bruge, kvaliteten er meget fin, så jeg tror at jeg køber en licens til AnyDvd.
------------- Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
|
Skrevet den: 25-Juni-2006 kl. 11:19
Tak til Spawn
|
Skrevet den: 26-Juni-2006 kl. 17:01
Bent M, PH er jo en 3 timers sag, så der sættes kompressionssoftwaren virkelig på prøve. Hvordan vurderer du kvaliteten? Op mod et tilsvarende produkt så som DVD Shrink eller DVD2One? Hvilken type TV tester du på?
Nero 7 Recode, fås tilsyneladende kun som en del af en stor pakke. Er Nero 7.0 lige så god som 7.2 hvad angår Recode?
|
Skrevet den: 26-Juni-2006 kl. 18:29
mgmg skrev:
Bent M, PH er jo en 3 timers sag, så der sættes kompressionssoftwaren virkelig på prøve. Hvordan vurderer du kvaliteten? Op mod et tilsvarende produkt så som DVD Shrink eller DVD2One? Hvilken type TV tester du på?
Nero 7 Recode, fås tilsyneladende kun som en del af en stor pakke. Er Nero 7.0 lige så god som 7.2 hvad angår Recode?
|
Hej.
Jo det er en lang film, men jeg tog bare hovedfilmen og undlod dermed unødvendige sprog og reklamer trailers mm ekstra materiale osv, jeg er ikke helt klar over hvor meget den så kom ned på, men den blev lagt på en almindelig DVD-R.
Og med hensyn til kvaliteten så syntes jeg det var meget fint, jeg prøvekørte lige begyndelsen af filmen for at se om det virkede, og er overrasket over hvor godt det faktisk var, skiven blevt afspillet fra en Sony HX1010 med HDMI og TV'et er et panasonic PV500 42".
Ja jeg har Nero 7 pakken hvor en del af det jo så er Nero Recode og det virker fint sammen AnyDvd, men 7.2 udgaven kender jeg ikke og har ikke prøvet, det må så være en opdatering ? som jeg ikke har fået hentet!
------------- Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
|
Skrevet den: 26-Juni-2006 kl. 19:10
Recode er en del af pakken Nero 7 premium - her kan man se hvilke applikationer denne pakke indeholder:
http://www.nero.com/nero7/eng/Nero_Home.html - http://www.nero.com/nero7/eng/Nero_Home.html
Køber man Nero 7 pakken har man ret til alle opdateringer der løbende udgives indenfor samme versionsnummer, altså Nero 7.x
Kvaliteten af kompresionen i Recode er den samme for alle versioner der er udgivet siden Nero 7 udkom.
Seneste version af pakken er 7.2.3.2.b fra 23.juni 2006
Her ses versionsnumre for de enkelte applikationer i pakken:
http://www.nero.com/nero7/eng/versions.php - http://www.nero.com/nero7/eng/versions.php
og her ses release notes med ændringer for hver version af de enkelte applikationer i pakken:
http://www.nero.com/nero7/eng/Nero_7_Premium_Release_Notes.html - http://www.nero.com/nero7/eng/Nero_7_Premium_Release_Notes.h tml
|
Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 26-Juni-2006 kl. 20:57
Skrevet af: dunlop
Skrevet den: 26-Juni-2006 kl. 22:29
Er det egentlig ikke en komplet unødvendig bemærkning, som kun har til formål at nedgøre andres smag / hævde sig ?
Vi andre som følger med i en seriøs tråd for at blive klogere, kan godt undvære den slags fyld.
MVH dunlop
|
Skrevet af: agger
Skrevet den: 26-Juni-2006 kl. 23:46
hej
hvis man vil beholde fuld kvalitet kan man købe dual dvd den koster 18 kr stk hos nierle, så er alt bare ok
hilsen agger
|
Skrevet den: 27-Juni-2006 kl. 00:11
agger, så skal man lige have en afspiller, som kan tage DL. Men ellers, ja, de er da kommet ned i pris.
Bent M, jeg tvivler på at den rene PH kan holde sig under 6 GB. Den ligger nok nærmere på 7. Nu kender jeg ikke PH, men der må være en del krævende panoreringer over vand, himmel, skov og by hvor du kan vurdere kvaliteten.
Jeg læste på et andet forum, at mange gamle CRT venlige DVD backups ikke havde det så godt med moderne højopløste skærme. Det kunne være interessant at vide om Nero Recode er løsningen på det, hvis man ikke lige har mod på en CCE reencoding.
(MAO, Bent M, lad høre når du har testet mere)
|
|