Print side | Luk vindue

OiSTER god/ikke god?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=130030
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 17:46


Emne: OiSTER god/ikke god?
Skrevet af: ladiesman217
Emne: OiSTER god/ikke god?
Skrevet den: 03-Februar-2014 kl. 12:20
Hvad er jeres erfaringer med OiSTER, specielt jer omkring og mellem Aalborg og Hjørring, da jeg kører den rute mange dage om ugen, hvis jeg ikke er på mit hjemmekontor?

Hvordan dækker det? Kundeservice osv.? Jeg så nemlig at der kan fås 10 timers tale og 10 GB data for 129 kr. om måneden lige nu.

Pt. har jeg Telenor Fri tale og 1 GB data til 179 kr. om måneden. Det er dog med 4G og det er OiSTER ikke, det er kun 3G med mindre jeg tilkøber 4G, men om det er 4G eller 3G når jeg surfer Facebook, mail osv. det er for min skyld underordnet.

Men jeg er ude efter at høre hvordan folks oplevelse med OiSTER i Nordjylland har været? Jeg har nogle kammerater der har Telmore, og det dækker rent ud sagt elendigt. De er for det meste altid kun på Edge.

Nogle inputs? Smile


-------------
          



Svar:
Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 03-Februar-2014 kl. 12:25
Er meget tilfreds, har haft Oister de sidste 3 år. Bor i Vodskov og har ingen problemer med dækning, hverken hjemme eller ude. 


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 03-Februar-2014 kl. 12:33
Oister har samme dækning som "3", da det er samme netværk der benyttes, fuldstændigt ligesom Telmore har samme dækning som TDC, da de benytter TDC's netværk. Så kender du, eller nogen du kender, dækningen hvor du bor/kører fra 3's netværk, så ved du også hvordan dækningen vil være med Oister.

Vil du blive på Telenors netværk hedder billig-selskaberne der benytter det netværk BiBob & CBB.

Edit: Tjek evt. http://www.3.dk/Privat/Mobil/Daekning/ - http://www.3.dk/Privat/Mobil/Daekning/ vs http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/mobil/daekning/ - http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/mobil/daekning/


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-Februar-2014 kl. 12:36
Bibob er måske en mulighed, hvis du er tilfreds med Telenors dækning. De er på Telenors net og har et tilbud på 12 timer tale, 3 GB data og 4G til 119 kr. Tilbuddet gælder kun til og med i dag

http://www.bibob.dk/bibob-12-timer - https://www.bibob.dk/bibob-12-timer

EDIT: gælder til 3/4 - jeg læste forkert. 
Jeg har deres pakke til 169 med fri tale og Wimp premium.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Zuppe
Skrevet den: 03-Februar-2014 kl. 13:10
Jeg har også Bibob og det virker fint, både i aalborg og frederihavn. Jeg har så kun den lille pakke til 99 kr. Konen har også bibob så vi ringer gratis til hinanden.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107585&PN=2&title=endnu-en-stue-incl-div-diy-projekter - Min Stue/Kælder Projekt


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 03-Februar-2014 kl. 13:33
Okay, jeg havde ikke overvejet Bibob, men det kan jeg da se jeg lige skal tjekke. Det er godt nok vildt de mindre firmaer kan levere billigere på samme master/netværk.

Hvor ligger besparelsen for dem, siden de kan være så meget billigere?

De skriver godt nok at tilbuddet gælder t.o.m. 4. februar og andre steder skriver de 3. april, så må gå ud fra de mener 3. april Big smile


-------------
          


Skrevet af: BubbiBubbi
Skrevet den: 03-Februar-2014 kl. 13:34
Vi har Oister både på vores iPhones og iPads, og vi er super tilfredse.
De kommer nogle gange med nogle gode tilbud engang i mellem.

Mener vi startede med en 3 timer/3GB, fri SMS/MMS for 149,- i tidernes morgen.
Så et par måneder efter kunne vi få samme pakke bare med 6 timer/6GB til samme pris.
Og så endelig sidste år kunne vi pludselig få 6 timer/12GB data samt fri SMS/MMS for 119,-.
Plus det er det jo stadig gratis mellem Oister kunder. Og det meste af min familie har Oister.
Så talen mellem os tæller jo ikke med i de 6 timer.

På vores iPads startede vi med et 1GB abb. til 39,-/mdr..
Et par måneder efter fik vi 2GB, og nu har vi 3GB data for 39,-.

Så det er vi helt godt tilfredse med.
Men det er altså en god ide at holde øje med de tilbud. :)


-------------
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 03-Februar-2014 kl. 14:48
har oister og mangler dækning. når jeg sidder oppe i stuen og taler så roamer den som regel automatisk over på tdc mobil og ikke 3's 3G netværk (ikke at det er noget vildt problem, men tjek deres dækning i dit område. Jeg bor på toppen af en bakke og har omkring 5-6 antenner indenfor en 3km's radius. men de fleste står "nede" og derfor har jeg lidt udfordringer. der er en enkelt 3 mast og resten er vist TDC.


Skrevet af: baeps
Skrevet den: 04-Februar-2014 kl. 00:58
Har også Oister her og har haft dem i et års tid. Er fuldt ud tilfreds med dem, ganske fin dækning:)

-------------
http://playone.dk - PlayOne skriver jeg om Xbox One . Læs bl.a. om den nye controller, Kinect 2 og en masse andet. Så er du også Xbox-fan, så kig forbi:)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Februar-2014 kl. 09:18
Oister fungerer også her, og er billigste med 79kr/md for 3/3 og fri sms/mms. Oplever dog svingende dækning hvor den hopper på TDC's net. Har oplevet totalt udfald i hovedstaden.


Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 04-Februar-2014 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oister fungerer også her, og er billigste med 79kr/md for 3/3 og fri sms/mms. Oplever dog svingende dækning hvor den hopper på TDC's net. Har oplevet totalt udfald i hovedstaden.


Problemet med Oister og 3 er, at de ikke falder tilbage til TDCs 2G i København, som de gør i resten af landet, da 3 mener at deres 3G og LTE-dækning i København er så god at det ikke behøves. Desværre resulterer det i mange steder, bl.a. i vores lejlighed, hvor man ofte ryger af nettet og er uden dækning. Det er sikkert det du også har oplevet.
Husk at alle mobiludbydernes dækningskort er for UDENDØRS dækning, og derfor ikke siger noget om, hvordan modtagelsen er indendøre...


Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 04-Februar-2014 kl. 21:08
Jeg havde Oister, men jeg synes deres dækning var totalt ubrugelig her omkring Odense, middelfart, Vejle og Horsens, Jeg har prøvet at midste dækningen fuldstændig i centrum af Odense, slet ikke acceptabelt.
Jeg er skiftet til Bibob hvor dækningen indtil videre har været langt langt bedre.


Skrevet af: BubbiBubbi
Skrevet den: 05-Februar-2014 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Jeg havde Oister, men jeg synes deres dækning var totalt ubrugelig her omkring Odense, middelfart, Vejle og Horsens, Jeg har prøvet at midste dækningen fuldstændig i centrum af Odense, slet ikke acceptabelt.
Jeg er skiftet til Bibob hvor dækningen indtil videre har været langt langt bedre.

Mærkeligt.
Jeg bor selv i Odense C, og har slet ikke oplevet nogen former for dårlig dækning inde i centrum.
Hverken på iPhone eller iPad.

-------------
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-Februar-2014 kl. 01:19
Jeg skiftede fra Telmore (TDC's net), til Oister, d. 27.01. Jeg er i dag skiftet retur til Telmore. Oister's (3's) dækning i det midtjyske er i dén grad kritisabelt og TOTALT UBRUGELIGT!!

Ufatteligt at de vil være bekendt at tage betaling for så ringe dækning! Jeg oplever lange perioder uden nogle former for signal. Det kan være både 10, 20 og 30 minutter ad gangen...

M.v.h.


Skrevet af: ij6210
Skrevet den: 05-Februar-2014 kl. 13:58
Problemet med de små selskaber er, at de tit kører med kunstigt lavere datahastighed fordi de ikke vil konkurrere med de store selskaber. Det kan også være, at de prioriterer deres forbindelser lavere end hovedselskaberne.

Har prøvet Oister tidligere, og det gik for langsomt (i København) fordi de har for mange brugere i forhold til deres kapacitet. Dette gælder generelt for 3/Oister i København.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 05-Februar-2014 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af ij6210 ij6210 skrev:

Problemet med de små selskaber er, at de tit kører med kunstigt lavere datahastighed fordi de ikke vil konkurrere med de store selskaber. Det kan også være, at de prioriterer deres forbindelser lavere end hovedselskaberne.

Har prøvet Oister tidligere, og det gik for langsomt (i København) fordi de har for mange brugere i forhold til deres kapacitet. Dette gælder generelt for 3/Oister i København.

Jeg er for nyligt skiftet fra 3 til Telenor, og har langt større problemer med dækning, hastighed og ping tider. Kører meget med S-toget og mister tit dækningen nu. Så jeg skifter tilbage så snart min binding er udløbet:)


Skrevet af: Gunraf
Skrevet den: 05-Februar-2014 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af ij6210 ij6210 skrev:

Problemet med de små selskaber er, at de tit kører med kunstigt lavere datahastighed fordi de ikke vil konkurrere med de store selskaber. Det kan også være, at de prioriterer deres forbindelser lavere end hovedselskaberne.

Har prøvet Oister tidligere, og det gik for langsomt (i København) fordi de har for mange brugere i forhold til deres kapacitet. Dette gælder generelt for 3/Oister i København.

Hvilket også gælder for Telenor (eller har gjort). 
Aldrig har jeg oplevet så elendig dækning i Kbh som da jeg havde Telenor.

Nu har jeg 3 og det fungerer upåklageligt herinde. Så der er ikke rigtig noget entydigt svar på 'hvad skal du vælge' Tongue


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 09-Februar-2014 kl. 11:15
Jeg tænker også selv Bibob eller Østers. Ved ikke hvad jeg skal vælge endnu :(

Men hvor ligger besparelsen ved de små selskaber? Er det fordi de ikke har flagskibs butikker i gågaden de kan være så billige ifht. de "store"? Telia, TDC, Telenor?

-------------
          


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 09-Februar-2014 kl. 12:22
Callme her og fint tilfreds, 90% af tiden ligger jeg på 4G på mobilnet i det område vi bor i og hvor mit arbejde er.

Giver 149,- for fri tale, fri SMS/MMS, 4G, 4GB data. (Tilbud de har opgraderet mig til igennem tiden).

I vores cafe som ligger i en kælder har jeg også 4G på mobilen, men slet ingen dækning på iPad som har et dataabonnement hos 3. Det ryger ud til højre så snart binding er væk her til Maj.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 09-Februar-2014 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg tænker også selv Bibob eller Østers. Ved ikke hvad jeg skal vælge endnu :(

Men hvor ligger besparelsen ved de små selskaber? Er det fordi de ikke har flagskibs butikker i gågaden de kan være så billige ifht. de "store"? Telia, TDC, Telenor?

De små jeg kender fungerer alle med forudbetaling. Dvs. der bliver trukket et fast beløb hver gang kontoen er i bund, så de får aldrig penge tilgode.
Desuden fungerer det ved selvbetjening. 

Telia og Telenor er ved at slå deres net sammen for at få bedre dækning. Det bruger Bibob, og det virker fint hvor jeg færdes. 





-------------
Venlig hilsen
KB



Print side | Luk vindue