Print side | Luk vindue

Sonos uden internet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=130096
Udskrevet den: 20-April-2024 kl. 15:49


Emne: Sonos uden internet
Skrevet af: joeblach
Emne: Sonos uden internet
Skrevet den: 05-Februar-2014 kl. 19:01
Kan jeg få sonos til at virke uden internet, hvis jeg evt opsætter det derhjemme, hvor jeg har sonos og internet ...?

-------------
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS



Svar:
Skrevet af: Flim
Skrevet den: 06-Februar-2014 kl. 09:53
Mit Sonos fungerer fint uden internet, når bare jeg afspiller filer jeg har liggende lokalt.

-------------
DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 06-Februar-2014 kl. 15:46
Eneste ulempe ved at køre det "offline" er, at du skal passe på med at opdatere app'en på dine smartphones, da de er parret med en given firmware på Sonos-boksene. Hvis du ikke er på nettet med Sonos kan du ikke opdatere firmware og dermed kan du risikere, at din app ikke kan styre Sonos hvis du opdaterer den uden at boksene opdateres.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: joeblach
Skrevet den: 06-Februar-2014 kl. 18:30
Men hvordan... Prøvede at sætte dem op derhjemme med net virker fint, men hos kunden uden net og uden router, virker de ik...?

-------------
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 06-Februar-2014 kl. 19:05
Sonos APP'en og Sonos-enhederne skal være på samme net. Det gøres nemmest med en router, som ikke behøver at være forbundet til internettet. 

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 06-Februar-2014 kl. 19:10
Tingene virker jo ikke uden et netværk. Du kan ikke køre Sonos helt alene.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 07-Februar-2014 kl. 08:28
Skal have router...


Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 07-Februar-2014 kl. 09:15
Man kan godt køre Sonos uden en router, hvis man forbinder en pc med netværkskabel til en Sonos-enhed. Så vil både pc og Sonos-enhed i mangel af tilgængelig DHCP-server anvende AutoIP og tildele sig selv adresser i området 169.254.x.x. Herefter kan man på vanlig vis knytte Sonos Windows-applikationen til enheden.
Yderligere Sonos-enheder burde herefter kunne knyttes trådløst til.

Men ovenstående er nok mest teoretisk, da det jo ikke giver mulighed for at betjene systemet trådløst med en Sonos-APP på telefon eller tablet.

Så det absolut nemmeste, hvis man vil køre Sonos "offline" er en simpel trådløs router, der kan lave et lokalnet.  


-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: gmb
Skrevet den: 08-Februar-2014 kl. 13:34
Der skal bare være et lokalt trådløst netværk, så kører det :-)

-------------
http://www.tbnet.dk - TBnet - Nem adgang til tegnefilm på nettet


Skrevet af: kris
Skrevet den: 12-Februar-2014 kl. 21:29
Yes, har haft internetfrit ekstra-Sonos i sommerhuset i årevis. Men husk en 'mystisk' detalje: selv om det kan virke overflødigt, så beskyt det lokale netværk med wpa/wep-kode. For ellers bruger Sonos ca. 45 sek. på opstart, fordi Sonos 'forvirres' af ubeskyttet netværk. Det var Sonos' meget ihærdige supportere over et år om at finde ud af ift. mine tickets... Men det lykkedes - uha, de er stædige. Utallige gange tog de sig tid til at ringe til mig i sommerhuset... Og ja: hav en ekstra controller, hvor app-versionen følger Sonos-enheden.

/kris

-------------
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R



Print side | Luk vindue