Print side | Luk vindue

X eller PS ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=130428
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 17:01

Emne: X eller PS ?
Skrevet af: Bladerunner
Emne: X eller PS ?
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 15:20
Hejsa,

Knægten fylder 7 om et par måneder og plager for en consol.
Som om han ikke brugte nok tid på Ipad og Nintendo DS i forvejen Tongue

Nå men.... jeg er lidt blank her.
Hvad skal jeg gå efter - en ny PS4 eller Xbox one eller er en af de 'gamle' fine?
Hvad er jeres erfaringer?

Jeg tror hans primære motivation er en bedre udgave af minecraft end på Ipad'en LOL

På forhånd tak for indspark.....

Svar:
Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 15:26
Mon ikke det i den alder er sjovere fx med en Wii? Dem kan du også få kylet i nakken til ingen penge. :-)

Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 15:30
Jeg ville gerne spise ham af med en Wii men DET gider han ikke.... han har spillet en del Wii hos venner og familie... 

Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 15:34
Ja så var det ikke så lige til. :-) Syntes personligt at en PS4/X1 til 3500-4000 kr. er lidt overkill til en 7-årig. 

Evt. overvej en Xbox 360 med Kinect, den kan også fås til rimelige penge og der er et meget pænt udvalg af valg i alle prisgrupper. Inkl. Minecraft. :-)

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 15:57
Spiludvalgsmæssigt giver en af de nye konsoller overhovedet ikke mening til en 7-årig.

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 16:16
Det skulle da lige være de Lego spil

Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 16:18
Hvad med noget trælegetøj eller nogle legoklodser ? :)

Ellers vil det helt sikkert være en ps3 eller xbox 360 der skal købes, der er slet ikke spil nok til de nye der gør den spændende til en knægt på 7 ;)

Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 16:33
Tak for feedback.

Efter at have luret lidt på priserne er det helt sikkert en Xbox 360 eller en PS3 der er aktuelle.
Hvad taler for hvilken model? er Kinetic værd at satse på ?

Som sagt er det spil som mindcraft samt LEGO i alle mulige afskygninger samt diverse pixar film, der fylder mest i børne universet lige nu.

Og øhhh.... han HAR også andre mere pædagogiske interesser så I behøver ikke at være bange for at han spiller 24/7 Tongue

EDIT: Jeg kan se at man kan afspille Blueray med PS3.... hermed et lille plus til den set ud fra mine egne egoistiske behov LOL

Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Det skulle da lige være de Lego spil

Som fås billigere til PS3

Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 18:56
Er der ikke nogen Harddisk i den Xbox, der hedder 4GB ?

Er 'Kinetic' et must eller er det bedre at benytte controllerne?

Ja, det ER første gang jeg har interesseret mig for 'de store' consoller Confused

Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 19:28
Xbox er helt sikkert en fin maskine og hvis man er interesseret i kamera features så er det kinect man skal gå efter.

Men udvalget af spil i alle aldersgrupper er af hvad jeg ved noget større ved ps3 og fordelen er jo at der også er indbygget blu ray afspiller i denne. Om du skal have den med 12 gb eller den med 500 gb må nogle andre hjælpe dig med ;)

Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 20:36
Hvad er idéen med at vælge 4Gb i stedet for 250Gb ved Xbox eller 12Gb frem for 500Gb ved PS3 ??

Jeg går ud fra at det er en anden type memory men hvor sjovt er det hvis man ikke kan downloade en masse spil til dem?

Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Xbox er helt sikkert en fin maskine og hvis man er interesseret i kamera features så er det kinect man skal gå efter.

Men udvalget af spil i alle aldersgrupper er af hvad jeg ved noget større ved ps3 og fordelen er jo at der også er indbygget blu ray afspiller i denne. Om du skal have den med 12 gb eller den med 500 gb må nogle andre hjælpe dig med ;)

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 20:44
Jeg har PS4, og er ikke positiv, jeg bryder mig ikke rigtigt om controlleren, synes den kan larme meget under load, udbudet af spil lige nu er bedre på X-one, men sådan er det bare.

jeg ville hellere have en Ekstern powerbrick og 10DB lavere load noise som på one, jeg kan væsentligt bedre lide panelerne på X-one ejer dog ikke en, men jeg bryder mig ikke om PS4.

Dog.. er det jo spillene det drejer sig om, så den har mest power lige nu, og der er problemer med multi platform..

med henblik på multiplatform så var 360´eren den man skulle købe i sidste generation, men PS4 er nok det du skal gå efter i denne.

+ du kan få det fantastiske guld abonnement, som jeg har været glad for til både Vita / PS3 / PS4, det giver et kæmpe bibliotek af spil, for få penge.

gjorde jeg fik noget til min PS3 de sidste par år, da den ellers stod og støvede i hjørnet, og alt der blev købt blev købt til 360´eren (undtagen Uncharted)

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 21:45
Jeg har ikke lige læst alle beskederne, men er der minecraft til PS3? Det ville i hvert fald være værd at undersøge. Sammen med kinect kan en XB360 jo hurtigt blive et ideelt valg til knægten. Derudover er der jo til begge konsoller et hav af spil til hans alder (Lego i alle afskygninger, motion control spil fra begge, det nye disney spil og det andet med de der figurer som tilkøb - kan ikke huske navnet Clown).

Mit lige umiddelbare valg ville være XB360. Den er også billigst og jeg gætter ikke på at knægten skal online? Hvis ja så er der lige en ekstra udgift der. 

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 22:17
Minecraft kan købes som download til PS3. Desuden tror jeg ikke at Xbox kan fås vildt meget billigere end PS3.

Skrevet af: trupfg
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 23:23
Jeg ejer både en PS3 og en Xbox 360 - og skulle jeg vælge én af dem til en 7-årig, så ville jeg vælge Xbox'en.
Det er klart, at eks. LEGO-spillene udkommer til både Xbox 360 og PS3, men mit indtryk er, at der eks. til Xbox Kinect er flere velegnede titler til en 7-årig end til PS3s Eye Camera, hvorfor denne maskine måske har flere potentielle titler og dermed en længere levetid, inden den skal udskiftes igen. ;)

Det eneste jeg vil fremhæve ved PS3'eren er, at man med et PS+ abonnement (omkring 375 kr. om året) køber adgang til at kunne downloade nye spil hver måned uden yderligere beregning. Indtil videre vil jeg dog ikke påstå, at mange af disse spil har været specielt egnet til det unge publikum, hvorfor jeg ikke synes at der er meget der taler for, at PS3'eren vil være det bedste køb (ud over, at den kan afspille blu-ray).

Begge maskiner kan findes til ret billige penge, men uanset hvad, så gør dig selv den tjeneste at købe en der har lidt harddisk. 4GB (Xbox) og 12GB (PS3) er ganske enkelt ikke nok i længden og det bliver noget bøvl hele tiden at slette (nogle ting vil man slet ikke kunne spille, da det kræver installation af titler, som der ikke er plads til). De få penge man betaler ekstra for en stor harddisk er godt givet ud i det lange løb.

Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 23:48
Man kan bruge de fleste 2,5" harddiske i såen en PS3. Beslaget kan købes for 25,- på eBay.

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 19-Februar-2014 kl. 07:11
Og du skal være Xbox360 eller PS3 kunne også komme an på hvad omgangskredsen har? Hvis nu der er fætre eller kusiner, eller klassekammerater, der har den ene eller anden, så var det måske en ide at købe det samme så man kan bytte spil indbyrdes.

Jeg havde både Xbox360 og PS3, og der var det PS3'en der blev brugt. Det var så en pige på 10 og en dreng på 12, så de var lidt ældre, men deres veninder og venner havde PS3.

Hold dig væk fra PS4 og Xbox One - der er ikke noget spiludvalg til 7 årige (FIFA kan alle selvfølgelig spille, men alligevel)

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 19-Februar-2014 kl. 18:10
Mange tak for den gode feedback.

Jeg har surfet lidt omkring spil til hhv PS3 og Xbox og er egentlig ikke særligt imponeret over udvalget... der er et væsentligt bedre udbud til hans Nintendo DS Stern Smile

Men det er da muligt at man kan downloade noget guf med de abbonnementer der er kan tilkøbes.
Kunne godt tænke mig fx. Super Mario hvis de findes til disse konsoller...

Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 19-Februar-2014 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Jeg har surfet lidt omkring spil til hhv PS3 og Xbox og er egentlig ikke særligt imponeret over udvalget... der er et væsentligt bedre udbud til hans Nintendo DS Stern Smile

Men det er da muligt at man kan downloade noget guf med de abbonnementer der er kan tilkøbes.

Den bliver nok rigtig svær for ikke at sige umulig, men måske nogle generationer frem, hvis Nintendo ikke får rettet skuden op? LOL

Skrevet af: Renoldo
Skrevet den: 19-Februar-2014 kl. 19:15
Jeg ville vælge en Xbox 360 med harddisk og kinect, da jeg tror knægten vil få meget sjov ud af kinect. Du skal dog være opmærksom på at kinect kræver god plads foran tv.

Med harddisk kan du installere dine spil. Det vil sige du skal stadig sætte spillet i drevet, men drevet kører kun under opstart af spillet. Det betyder meget for støjen fra maskinen, da det er drevet der larmer mest når den kører. Hvis du ikke installerer dine spil skal drevet køre hele tiden.

Du kan evt gå efter en brugt, der vil du kunne få spil med, og gå efter en slim model da de er mindre men støjer mindre når de kører.

Ps3 er dog heller ikke en dårlig maskine.

Du kan ikke få Mario til Xbox eller ps.

Held og lykke med din søgen og valg når du kommer dertil.

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 20-Februar-2014 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Så skal du ud i noget Wii U hvis ikke det skal være den almindelige Wii - Wii U er Nintendos modsvar på PS3 og Xbox 360. Det er lidt af en outsider, og ikke mange tror at den overlever, men den har flere fordele da hele Wii bagkataloget kan spilles på den, og der kommer stadig spil til den som faktisk grafisk er okay.

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 21-Februar-2014 kl. 19:47
Wait.. Var den ikke betegnet som "next gen" da den udkom? Altså jeg ved godt at den kun er en smule bedre rent grafisk da den udkom, men jeg gætter på at Wii skulle konkurrere med XB360/PS3 og Wii U imod de nye konsoller. 

Omvendt er det måske en smule irrelevant for tråden her..

Men når det så er sagt bakker jeg op om Wii U. Den er ikke SÅ dyr igen, der er gode spil til den og Super Smash er på vej til den. Det er muligt at den halter lidt (meget), men jeg tror nu nok at man kan få en del ud af den alligevel. :)

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 20:27
Har selv en knægt der fylder 7 om et par mdr. Han har overtaget min ps3'er. Vi har en del move udstyr, samt en Wii. Men det er ikke så meget de aktive spil der trækker. Men derimod Lego spilene, Minecraft og Fifa 14. Der blev spillet en del skylanders sidste år. Og han er så småt gået i gang med Disney Infinity. Jeg tror ikke så meget på wii U. Ea har bl.a droppet Fifa til Nintendo konsolerne.

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio

Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 20:30
Rettelse det var kun Wii u som ikke fik fifa 14

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio

Print side | Luk vindue