iPad Mini vs. iPad Air
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=130429
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 15:15
Emne: iPad Mini vs. iPad Air
Skrevet af: Casper
Emne: iPad Mini vs. iPad Air
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 16:59
Hej!
Jeg kigger på de nye iPad's, og er i tvivl om man skal gå efter en Mini Retina og Air. Jeg har selv en 2'er nu her, og tænker at Mini'en er mere håndholdt, når man er på farten..
Har I fået nogle erfaringer eller noget, så I kan anbefale noget??
Pft.
------------- Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 17:12
Du må ud og prøve og derfra skabe din egen holdning. Det er det eneste der kan bruges her, for selve apparaterne kan jo præcis det samme.
|
Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 17:20
Var selv i tvivl og valgt air, nu var den også i tilbud til 2999, men er super glad for den og størrelse på skærmen.
|
Skrevet af: Callie
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 17:23
Jeg har stået med samme overvejelser.
Jeg valgte mini'en.
Mine tanker bag valget: Jeg har en bærbar computer i forvejen. Den største innovation for mig med ipad er mobiliteten, idet den er mere rar at tage med på ferie eller ture, men når jeg er hjemme og skal arbejde længe/spille, så har jeg computeren. Mobiliteten vægtede derfor tungere end skærmens størrelse på ipad'en. Derfor blev det en mini.
|
Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 17:23
0leDK skrev:
Var selv i tvivl og valgt air, nu var den også i tilbud til 2999, men er super glad for den og størrelse på skærmen. |
Hvor var den på tilbud henne til den pris ? Øv at jeg ikke så det :-(
------------- DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 17:28
Expert torsdag i sidste uge.
Men som callie skriver, hvis mobilitet er vigtigst så er en mini nok bedst. Min bliver brugt herhjemme i stedet for bærbar og til at tage med på ferie til at fx at læse magasiner på, her synes jeg skærm størrelsen er rar, dog fylder den ikke meget, i forhold til en bærbar.
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 18:52
Nu skiftede min datter sin iPad1 ud med en mini 1.g - her oplever jeg at wifi ikke er så godt som på iPad1. Ved ikke om det også gælder når man sammenligner en Air med en mini retina.
-------------
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 19:08
Det der i min mening taler mest imod mini'en er, at dens farvegengivelse ikke er ligeså god som Air. Det ville alene afholde mig fra at vælge den lille model. http://www.displaymate.com/Tablet_ShootOut_4.htm - http://www.displaymate.com/Tablet_ShootOut_4.htm http://www.displaymate.com/Tablet_ShootOut_3.htm - http://www.displaymate.com/Tablet_ShootOut_3.htm
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 18-Februar-2014 kl. 23:30
jeg har iPad mini og 4 bruger ikke rigtigt minien, synes den er for lille så bruger jeg som regel bare min iphone hvis ikke iPad 4
|
Skrevet af: micker
Skrevet den: 19-Februar-2014 kl. 08:55
Mini'en er for lille, performance og skærm er super, men skærmen er for lille, og knapper bliver hurtigt for små. Desuden er rammen også for tynd til at holde om hvis den holdes som 'portrait' og ikke 'landscape'
------------- Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio
PS3
|
Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 19-Februar-2014 kl. 09:46
Inden Air kom synes jeg at minien var klart den bedste iPad pga størrelse og vægt. Men efter at Air'en er kommet i lettere og mindre udgave synes jeg at de er lige godt. Vil helst bruge air derhjemme men hvis det var en jeg skulle have med rundt så er mini den bedste efter min mening
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup
https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum
|
Skrevet den: 19-Februar-2014 kl. 09:54
kim.t skrev:
Nu skiftede min datter sin iPad1 ud med en mini 1.g - her oplever jeg at wifi ikke er så godt som på iPad1. Ved ikke om det også gælder når man sammenligner en Air med en mini retina. |
Det læste jeg godt i Mobilsiden.dk anmeldelse af Mini Retina, hvor Mini 1g. lige bliver omtalt:
Har du den første Mini vil du vide at du skal holde dig i nærheden af trådløse routere da Mini 1s antenne ikke just var noget at prale af. Apple har dog ændret dette og med Mini med Retina skærm kan du frit bevæge dig rundt i huset afkroge uden af miste Wi-Fi forbindelse.
Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/retina-ipad-mini-anmeldelse-kompakt-muskelbundt-og-stilfuld-oplevelse,lid.30512/#ixzz2tkx9wJG8 - http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/retina-ipad-mini-anmeldelse-kompakt-muskelbundt-og-stilfuld-oplevelse,lid.30512/#ixzz2tkx9wJG8
|
Skrevet den: 19-Februar-2014 kl. 09:58
Jeg kan læse lidt delte meninger, og det er jo dejligt med sådan en debat.
Jeg må vist ud og prøve begge to, før jeg går videre derfra. Men de gange jeg har kigget, der synes jeg især Mini'en viser sig godt i betragtning af størrelse og er lidt mere håndholdt umiddelbart.
Tillægsspørgsmål: Hvor meget hukommelse har I på jeres enhed?
Jeg har 16 GB modellen på min 2'er og det løber sgu hurtigt med apps og lidt film, når den står på sommerferie lige pludselig..
|
Skrevet af: Flubber
Skrevet den: 19-Februar-2014 kl. 10:32
Som det allerede er sagt kommer det meget an på hvad du lægger vægt på, samt hvor og hvordan du skal bruge dem. Jeg har selv købt en Air fordi jeg skal bruge den til læsning af undervisningsmateriale i forbindelse med mit ingeniørstudie, samt til lidt film, browsing osv. på farten. Men da hovedformålet er læsning valgte jeg den større skærm, da det bare er lettere at læse på en Air end en Mini. Jeg har 64GB på min, da jeg har hele mit iTunes bibliotek på den, samt en del film/serier. Tror jeg bruger omkring 50GB lige nu. Men køb en så stor en som du har råd til, og som du tror at du får brug for. Jeg har også en 32GB iPhone, hvor jeg har ærgret mig over ikke at have betalt lidt ekstra og fået den på 64GB.
|
Skrevet af: Kief
Skrevet den: 19-Februar-2014 kl. 14:30
Købte også selv air af lidt de samme grunde som Flubber. Elsker minien, men min Ipad er sjældent på farten, hvorfor jeg foretrak en større skærm frem for det praktiske. Men for dig kan behovet naturligvis være anderledes.
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 19-Februar-2014 kl. 17:26
Synes du at din 2'er er for stor og tung at sidde med, så skal du måske tage en mini, husk at air er noget lettere og lidt mindre end din 2'er. Hvor tit ville du gerne have din 2'er med men lader være fordi den er for stor og træls at have med, og hvor mange tror du at du ville have taget minien med hvis du havde sådan en i stedet for, hvis det er tit så igen skal du nok vælge en mini.
Skiftede selv en 3'er til en air, da jeg ikke lige kunne se nogle gange hvor jeg ville tage en mini med hvis jeg havde haft sådan en i stedet for min 3'er og at jeg ville komme til at savne den større skræm der hjemme.
|
Skrevet den: 20-Februar-2014 kl. 13:25
Ja 2'eren kan være lidt tung til tider, og både Air og Mini er jo noget mere letvægtere.. Jeg har rimelig ofte godt ville have haft den med, og det er også lidt det tanken er. Evt. have den i jakkelommen.
Men selvfølgelig er en stor skærm også fed at have..
|
Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 20-Februar-2014 kl. 14:40
2eren er lettere og tyndere end 3eren og 4eren
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 20-Februar-2014 kl. 14:53
Som andre har skrevet er det jo en smagssag. Jeg har begge og Air er fin herhjemme, men skal jeg på farten er det mini'en der ryger i tasken....
|
Skrevet den: 20-Februar-2014 kl. 15:14
Det er lige det.. Hvor meget hukommelse har du valgt med, thor-thor??
En 32 GB ender jo på omkring 27,5 GB man har til rådighed at lege med..
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 21-Februar-2014 kl. 00:21
Jeg kører den nærige stil, så har kun 16Gb. Det virker ok for mig, jeg bruger dem primært til streaming af Film/musik, netsurfing, småspil etc. og har relativt lidt indhold gemt på dem. Men vil man gerne have en del indhold gemt på den er 16Gb nok for lidt. Allerede med bare nogle spil (og et par af de store spil), nogle podcasts etc. er 16Gb ved at være brugt....
|
Skrevet den: 21-Februar-2014 kl. 16:11
Ja når man "kun" skal bruge den til det, så er det jo fint Lidt film, apps og billeder, så fylder det god op..
Jeg må vist ud i weekenden for at blive klogere.
|
Skrevet af: kongkente
Skrevet den: 25-Marts-2014 kl. 09:20
Har selv en ipad air, men skulle jeg købe nu tror jeg at jeg ville tage mini da den er lidt nemmere at sidde med i hænderne, men tror min datter ville blive ked af det da den store skærm jo er et ekstra plus for hende. Jeg har købt en helt almindelig ipad air uden simkort og mobilabonnement. ONLY wifi
|
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 20:46
Ja, det er lige det :)
Jeg købte her for nogle uger siden Mini'en, og jeg er meget tilfreds. Den har allerede været med på farten flere gange, samt at den Retina skærm bare er lækker at se på.
Så jeg er godt tilfreds med mit valg! Mange tak for alle inputs!
|
|