Print side | Luk vindue

optage fra sputnik..

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13048
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 08:38

Emne: optage fra sputnik..
Skrevet af: markul
Emne: optage fra sputnik..
Skrevet den: 24-Juni-2006 kl. 10:13

Hej i forumet...

er der nogen der kan hjælpe mig med at hente en udsendelse fra sputnik. jeg har på et tidspunkt været med i go´aften danmark, og har bedt tv2 om en kopi af udsendelsen, men der er ikke sket det helt store. så nu vil jeg høre om der er en der har adgang til sputnik, og som mulighed for at hente udsendelsen ned på en DVD-skive..

på forhånd tak

Martin 

Svar:
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 24-Juni-2006 kl. 10:15

Hvornår blev udsendelsen sendt?

Det kan være jeg kan.

Skrevet af: markul
Skrevet den: 24-Juni-2006 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Hvornår blev udsendelsen sendt?

Det kan være jeg kan.

den 26 august 2005.. jeg krydser finger..

martin

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 24-Juni-2006 kl. 21:00

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, håber en anden kan.

Ellers burde du kontakte tv2 igen, jeg fik engang en udsendelse fra dem efter flere rykkere.

Skrevet af: znogen
Skrevet den: 24-Juni-2006 kl. 23:19

Kan man optage fra sputnik ?
- og hvis ja, hvordan ?

Mvh

Jakob.

-------------
/Jakob

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Juni-2006 kl. 11:00

Tilslut TV Out fra din PC til Recorderen, så kan du optage udsendelsen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 01-Juli-2006 kl. 17:11

@ Radiomanden

Så man optager fra tv'et ?

man kan ikke optage fra pc'en ?

tusind tak for svaret ellers.

-------------
/Jakob

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Juli-2006 kl. 17:27

Den forstod jeg ikke.? Du skriver "Kan man optage fra Sputnik." Internet TV kanalen antager jeg. Ja som der skrives kan det lade sig gøre via TV Out på din PC, du skulle kunne få et Fullscreen billede i din media player og det kan optages, med de begrænsninger der nu er i kvaliteten. Jeg har lavet nogle optagelser fra TV2 regionernes net TV på den måde.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 01-Juli-2006 kl. 18:59

Oprindeligt skrevet af znogen znogen skrev:

- og hvis ja, hvordan ?

Hvis du modtager i Selector Cinema:

Ja. Bare optag fra SCART på Selector.

Hvis du modtager på pc:

Som Niels har skrevet kan det lade sig gøre på en ekstern recorder via TV Out.

På selve pc'en kan man også optage med passende SW.
Se f.eks. i trådene her:  http://www.recordere.dk/forum/search.asp?KW=wm+recorder& SM=3&SI=PT&FM=0&OB=1 - http://www.recordere.dk/forum/search.asp?KW=wm+recorder& SM=3&SI=PT&FM=0&OB=1  

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 01-Juli-2006 kl. 22:51

Ja

- og hvis ja, hvordan ?

Med http://www.wmrecorder.com/download.php - WM Recorder

Man starter WM Recorder kikker filmen og så bliver den omtaget og ligger på harddisken. Big smile

-------------
mvh MichaelS

Skrevet den: 03-Juli-2006 kl. 20:47

@ Carser

Super hjælp, tak !

@ Michael

- hmm  vil se om der ikke er et freeware program. ellers mi IRC hjælpe mig med at prøve. :)

-------------
/Jakob

Skrevet den: 04-Juli-2006 kl. 00:21

@ Carser

Super hjælp, tak !

Velbekomme, og i dette snævre(?) forum:
Det var "så hut jeg hvisker" MichaelS, som også har svaret dig, der i sin tid lærte mig om WM recorder.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet den: 04-Juli-2006 kl. 21:07

Her er lige et picture

Prisen er i øvrigt US$30 eller ca 180 kr

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: Maria
Skrevet den: 28-Juli-2006 kl. 11:22

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Med http://www.wmrecorder.com/download.php - WM Recorder

Man starter WM Recorder kikker filmen og så bliver den omtaget og ligger på harddisken. Big smile

Jeg har selv prøvet det samme og det gik glimrende. Den optog endda mere end de to minutter den gør i i prøve-udgaven.

Men er der nogen der så også har held til at se det optagede bagefter?

Jeg kunne kun se det et par gange den første dag og så holdt det op  med at virke pga. 'manglende licens'. Jeg har prøvet med flere slags software med samme nedslående resultat.

-------------
Mvh Maria

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 28-Juli-2006 kl. 12:13

Prøv Net Transport http://www.xi-soft.com/default.htm - http://www.xi-soft.com/default.htm .

Man kan aktivere en sniffer som giver URL hvor der bliver stremet fra. Så kan man starte med at downloade.

Skrevet den: 28-Juli-2006 kl. 12:22

Hej Maria,

Det skyldes, at selve klippet skal hente en licens, det skyldes ikke VM recorder. Hvis du er online, mens du afspiller, kan det måske lykkes, men jeg vil dog tro, at du er nødt til at hente filen igen og måske også, at du er nødt til at se lidt reklame e.l. i forbindelse med, at du henter licens.

Lidt pluk om licenser fra hjælp i WMP 10:

Licenser. En indholdsudbyder kan angive bestemte rettigheder i licensen til en beskyttet fil, f.eks. det antal gange, du må afspille filen, eller en udløbsdato. For at opretholde disse rettigheder bliver den licens, der er knyttet til en beskyttet fil, synkroniseret sammen med filen.

En indholdsudbyder kan definere en udløbsdato for en fil med licens. Hvis enheden ikke har hardware, der kan overvåge udløbsdatoen, kan Windows Media Player måske ikke synkronisere disse filer til enheden.

Den gode nyhed: Det tager næsten ingen tid at hente sig en licens. 

M.h.t. ikke-licens krævende klip på nettet: Dem har jeg både kunne optage og afspille uden at have andet end demoversionen af VM recorder. Og også afspille off-line.

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 29-Juli-2006 kl. 10:11

Hej,

Tak for svarene. Jeg formulerede mig sikkert forkert, men jeg ved godt at det ikke skyldes VM recorder, men licensen.
Det var ikke muligt for mig overhovedet at hente en licens, så det er nok fra TV2's side indbygget i klippet for at forhindre at man kan se det man har downloaded. Og det var det jeg ville høre om andre også har haft erfaringer med. De af jer som også har hentet noget fra Sputnik.
Der er ikke meget fidus i at hente noget fra Sputnik hvis man ikke efterfølgende kan se det uden at skulle  hente licens eller endda selve klippet en gang til.

Jeg prøver en gang til med VM recorder og ser om den vil hente licens denne gang og så også med Nettransport. Ellers må jeg bruge TV-out til recorder metoden i stedet.

-------------
Mvh Maria

Skrevet den: 29-Juli-2006 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:

Men er der nogen der så også har held til at se det optagede bagefter?

Du har ret i at der er et problem der.

Nogle af mine optagelser virker fint, eg TV2 nyhederne 4 juli 2006

Andre optagelser spiller ikke selv om jeg har licens til det meste, Windows, TV2, WMRecorder...

Ved ikke lige hvad der sker, men vil prøve lidt forskelligt af og vende tilbage.

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet den: 29-Juli-2006 kl. 16:11

Hej MichaelS,

det er netop fejlbesked på billede 2 jeg får. Det skal lige siges at jeg ikke har abonnement på Sputnik, men har hentet nogle af de gratis klip der ligger derinde. Jeg ved ikke om det har nogen betydning. Det kan det vel næppe have hvis du også får samme besked.

Jeg kunne som sagt se klippene et par gange den første dag, men ikke efterfølgende. Ej heller havde jeg held med at konvertere dem til et andet format.

Spændende hvad du finder ud af. Jeg prøver også selv lidt forskelligt nu her. Om alt fejler må jeg bruge den anden metode, selvom det her nu er nemmere :-)

EDIT: Har nu prøvet med  nettransport. Det kan jeg overhovedet ikke få til at virke med Sputnik (eller DR's nettv).

Er der nogen kvalitetsforskel om man bruger software som VM recoder eller nettransport eller slutter en computer til recorder via SVHS?

-------------
Mvh Maria

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 29-Juli-2006 kl. 21:12

Klippene fra Sputnik er DRM beskyttede, det betyder at man sammen med klippet henter en licens, der giver ret til afspilning i 24 timer mener jeg det er, efter denne periode kan man ikke afspille filen længere uden at købe en ny 24 timers licens.

Det er ikke muligt at konvertere en DRM beskyttet fil til et andet format, og det er ikke muligt at bryde DRM beskyttelsen.

Så film der købes på Sputnik kan altså godt hentes med VM recorder eller lignende programmer, men kan ikke fortsat ses efter licensperiodens udløb. Der kan også være DRM beskyttelse på gratis klippene på sputnik, men perioden de kan spilles er muligvis længere.

Hvis du højreklikker på filen og vælger properties kan du se om den er DRM beskyttet. Hvis den er, vil der være en fane der hedder License, hvis ikke vil der ikke være nogen fane.

Ja der er kvalitetsforskel på om man henter det originale klip med VM recorder, eller om man optager det via S-video/HDD-Recorder. Dels sker der et kvalitetstab når du skal sende det via grafikkortets s-video udgang, dels sker der et tab når du skal optage det på recorderen. Men hvor meget det er kan jeg ikke sige. Det afhænger af grafikkortet, recorderen og optagekvalitet du vælger. 

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 15:47

Spawn har ganske ret i det han skriver herover.

Det er DMR der driller. De prøve optagelser jeg lavede i går virker stadig, altså mere end 24 timer senere, men jeg kan nok forud se at de ikke virker så meget længere frem i tiden.

Da jeg arbejdede for et videoproduktions firma havde vi et lille program der konverterede fra WMV til AVI og så gik DMR 'tabt' Wink. Jeg kan ikke huske hvad programmet hedder, men det var et dårligt mpeg encoder program, som dog kunne eksportere i AVI.

Jeg søger fortsat i min hukommelse og kommer jeg i tanke om hvad det hedde skriver jeg det straks. Måske er der andre der kan hjælpe?

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 16:51

Tak, Spawn. Der er ganske rigtigt en licens-fane. Ærgeligt. Jeg må have gang i recorder-metoden. For klippet... ja, det skal jeg have

Jeg giver dog lige MichaelS et par dage til at komme i tanke om navnet

-------------
Mvh Maria

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 21:31

Hej med jer!

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det er ikke muligt at konvertere en DRM beskyttet fil til et andet format, og det er ikke muligt at bryde DRM beskyttelsen.

Hmm.. det sagde de også om DVD/CSS, CGMS-A, CGMS-D, Macrovision, osv. osv. Jeg er nu bekendt med et 'hul' i Windows Media player som forskellige værktøjer der florerer på nettet kan gøre brug af (og angiveligt fjerne DRM beskyttelsen - men det er ren teori ).

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Da jeg arbejdede for et videoproduktions firma havde vi et lille program der konverterede fra WMV til AVI og så gik DMR 'tabt' Wink. Jeg kan ikke huske hvad programmet hedder, men det var et dårligt mpeg encoder program, som dog kunne eksportere i AVI.

Herved sker der så et kvalitets-tab i forhold til den oprindelige 'kvalitet' (hvis man kan tale om sådan på Sputnik ). Så længe klippet kan afspilles i Windows Media Player, vil f.eks. http://www.avisynth.org - Avisynth kunne bruges til at få billed-materialet ud og indlæse i de fleste video-redigerings programmer. Tidligere kunne http://www.virtualdub.org/ - VirtualDub indlæse WMV (Windows Media Video) direkte (og evt. konvertere), men eftersom benyttelsen af WMV formatet kræver dyre licenser til Microsoft måtte udvikleren fjerne den mulighed fra programmet igen (måske man stadig kan finde tidlige udgaver af programmet hvis man leder grundigt nok).

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Tidligere kunne http://www.virtualdub.org/ - VirtualDub indlæse WMV (Windows Media Video) direkte (og evt. konvertere), men eftersom benyttelsen af WMV formatet kræver dyre licenser til Microsoft måtte udvikleren fjerne den mulighed fra programmet igen (måske man stadig kan finde tidlige udgaver af programmet hvis man leder grundigt nok).

/Lars

Så har det nok været VirtualDub jeg har brugt og har liggende på lager i versioner fra 1.4d til 1.58 (kan kopieres :-)

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 02:05

Hej Laursen

jeg er også bekendt de ikke nævnte programmer som jeg tror du tænker på, men som du siger et det kun teori, jeg har afprøvet dem og de virker ikke, men mit japanske er ikke så godt, så måske jeg oversætter noget af informationen i textfilen om hvordan det benyttes forkert

Jeg kan huske forkert, men jeg mener ikke at hveken avisynth eller vdub nogensinde har kunnet håndtere DRM beskyttede WMV filer da kun windows mediaplayer kan håndtere licensen korrekt, det kan avisynth ikke da den ikke benytter windows mediaplayer når den frameserver. Begge har dog kunnet håndtere almindelige WMV filer uden DRM beskyttelse, men som du skriver det kan vdub heller ikke længere i nyeste versioner grundet licensomkostninger til Microsoft. Avinsynth kan dog stadig frameserve ikke DRM beskyttede WMV filer.

Pt. er den eneste mulighed, bortset fra output via s-video og optage på recorder, mig bekendt at bruge et screengrabber program som Tunebite eller Snagit til at optage når de DRM beskyttede WMV filer afspilles i Windows Mediaplayer med en godkendt licens, men kvaliteten bliver ikke så god, da det er svært at få processorkraft nok til at grabbe og encode til eks. 640x480 25fps Divx/Mp3 i realtime, så man er ofte nødt til at vælge lavere kvalitet.

Men det er uden tvivl blot et spørgsmål om tid før der kommer muligheder for at omgå også DRM

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: Stoney
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 18:28

Jeg har købt et lille program ved navnet Tunebite til at konverterer M4P filer fra Itunes til almindelige MP3 filer - i kender jo helt sikker årsagen... Og samme program kan også samme tryllenummer med at fjerne DRM beskyttelsen fra videofiler.. Så alt hvad der er tilbage er prisen..  godt DKK 200,00 for Tunebite Platinum som håndterer begge filtyper...

Jeg kan varmt anbefale programmet - det kan købes som download over nettet :

http://www.tunebite.com/website/v2/en/home.php?affiliate=20060421 - http://www.tunebite.com/website/v2/en/home.php?affiliate=200 60421

Skrevet den: 01-August-2006 kl. 12:07

Tak for tippet, Stoney. Desværre hjalp det heller ikke i mit tilfælde. Jeg hentende demoudgaven og prøvede men fik besked om manglende licens.

Jeg sætter i dag i gang med PC->recorder udvejen

-------------
Mvh Maria

Print side | Luk vindue