Print side | Luk vindue

Vedr. overførelse af filer fra harddisk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=130630
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 21:47

Emne: Vedr. overførelse af filer fra harddisk
Skrevet af: Among
Emne: Vedr. overførelse af filer fra harddisk
Skrevet den: 26-Februar-2014 kl. 12:25
Min computer er blevet erklæret død. På min computer ligger der på harddisken en masse data, som jeg i første omgang gerne vil have overført til en ekstern HDD.

Hvordan gør jeg det mest hensigtsmæssigt?

Kan man uden videre indsætte harddisken i en hvilken som helst anden computer og derved få adgang til de data, der ligger derpå?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Februar-2014 kl. 12:48

Afmonter den, få fat i et HDD kabinet til den, så kan den bruges som en hver anden extern disk.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 26-Februar-2014 kl. 15:04
eller brug en USB-dock som sidder i en anden computer. - Men rent konceptuelt nøjagtig det samme som radiomanden siger.

Skrevet af: lks
Skrevet den: 26-Februar-2014 kl. 15:15
Kan man uden videre indsætte harddisken i en hvilken som helst anden computer og derved få adgang til de data, der ligger derpå?

Ja, ihvertfald hvis vi snakker PC.
Computeren skal selvfølgelig starte på sin egen harddisk, din harddisk er så nummer 2 i computeren.

Skrevet af: Among
Skrevet den: 27-Februar-2014 kl. 23:23
Ok. Var faktisk ikke klar over, at man bare kunne købe et kabinet for at få den til at fungere som ekstern. Det var selvfølgelig det, der blev løsningen.

Print side | Luk vindue