PS 3 eller 4
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=130768
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 18:23
Emne: PS 3 eller 4
Skrevet af: Mikmak1969
Emne: PS 3 eller 4
Skrevet den: 05-Marts-2014 kl. 14:59
Jeg overvejer at investere i min første spille konsol og er lidt på "herrens mark" hvad det angår? Først og fremmest, hvilken konsol synes I man skal købe og hvorfor ? Jeg har overvejet enten en brugt PS3 eller tage skridtet til PS 4, men hvad taler for at vælge en PS 4 i stedet for at sparer lidt penge og finde en brugt ?
|
Svar:
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 05-Marts-2014 kl. 15:06
køb dog en ps3. der er mange flerte spil til og hvis du køber spillene brugt koster de næsten ingenting i forhold til ps4-spil
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-Marts-2014 kl. 15:06
PS4 er jo "fremtiden" og vil være mest relevant i de kommende år, men PS3'en har spiludvalget. Der findes vel 5-10 interessante spil til PS4, og det vil i år være noget sløvt med nye udgivelser, ligesom det plejer at være til nye konsoller. Spillene koster også de der ~500 kroner stykket, hvorimod du jo kan få smidt PS3-spil i nakken for peanuts.
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 10:17
Ville helt klart vælge en PS4, hvis din interesse er i nyudgivelser - hvis du er interesseret i at spille de "gamle" ps3 spil, ja så er den jo oplagt.
|
Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 10:34
Jeg har næsten lige investeret i en PS3 også brugt. Valget faldt på PS3 fordi der kom nogle utrolig gode udgivelser sidste år til PS3.
Last of US Beyond two souls Grand theft auto 5 Grand Turismo 6
Lig dertil at en PS4 stort set ikke kan andet end at spille spil pt. alle andre funktioner kommer hen af vejen. De spil som er kommet til PS4 fås også til PS3 (de fleste) og det kommer de også til at kunne det næste års tid hvis ikke længere. Det er selvfølgelig ikke samme høje grafik, men gameplayet vil være det samme.
------------- Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 10:53
Går med samme overvejelser, men tror det bliver PS3. Vil gerne have et billigt udvalg af spil når den 10 årige søn skriger på nye spil. Skal nok købe om 2 måneder, havde det været om 1/2 år så kunne det måske have været en PS4.
|
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 10:55
Tjah en PS3 kan vel efterhånden købes ret billigt, specielt hvis den er brugt. Der findes sindsygt mange fede spil til og hvis du ikke har en gamer PC jamen så er der jo ret meget at gå gang i.
Altså, det er jo bare at begynde fra bunden:
Assassin's Creed 2. Dead Space 1. Uncharted 1. InFamous 1. God of war 1/2 HD udgivelse + 3'eren. Batman Arkham Asylum. Metal Gear Solid HD udgivelse m/ Peace Walker + MGS4 (kan sten sikkert fås billigt og er nogle af de bedste spil penge kan købe). Ratchet and Clank. ICO HD genudgivelse. Killzone 2/3. Little Big Planet. Heavy Rain. Heavenly Sword. Motorstorm. Resistance.
Og mange flere.
Det gode ved din situation, er jo at det hele er nyt, og hvis du heller ikke har spillet de nyeste PC spil så har du heller ikke nogen preference inden for grafikken.
Køb en PS3 og gå amok med spillene. Mange af dem koster sikkert kun 50kr og hvis det så ikke lige er et hit, who cares? Jeg gætter på at du ville kunne finde PS3 + de fleste nævnte spil til under 2000kr. En PS4 koster 3600kr også kommer spil oven i.
------------- http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">
|
Skrevet af: Kennethxyz
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 11:56
Jeg vil så gå mod strømmen og sige at jeg har både PS3 og PS4 og ville klart vælge PS4. Min PS3 har ikke været tændt siden jeg fik min PS4 på release. Det er rigtigt at spiludvalget er større (lige nu) men, der kommer altså nogle ret interessante spil i år.
Thief AC4 Tomb Raider
Ovenstående spil vil formentlig være nok til mig resten af året, men jeg er i den grad også en casual gamer.
------------- Sony KDL-55AF8 Sony Playstation 5 Mac Mini
|
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 12:33
Kennethxyz skrev:
Thief AC4 Tomb Raider
|
Men disse spil kommer jo også til PS3 så hvis man kan leve med lavere grafik ville PS3 stadigvæk være et bedre valg.
Tomb Raider kan du da for øvrigt allerede købe :)
------------- Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 12:38
kenneth85 skrev:
Kennethxyz skrev:
Thief AC4 Tomb Raider
|
Men disse spil kommer jo også til PS3 så hvis man kan leve med lavere grafik ville PS3 stadigvæk være et bedre valg.
Tomb Raider kan du da for øvrigt allerede købe :) |
Bedre: nej Billigere: ja Lad os være realistiske, om 1 år eller noget i den stil vil du formentlig igen stå med overvejelsen om du skal købe en PS4
|
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 13:56
Hvorfor ikke bedre? det eneste PS4 bidrager med et bedre grafik og en bedre controler. PS3 kan afspille Bluray i 3D, samt understøtter et hav af formater og netværksfunktioner som pt er ned prioteret på PS4 for at få den ud så hurtigt som overhovedet muligt. plus PS3 har et hav af spil inkl store titler som ikke er at finde til PS4. og de titler der er til PS4 findes som sagt også til PS3.
Men om et-to år vil jeg da helt sikkert stå med valget igen. Men til den tid vil spil udvalget også være større. plus diverse børnesygdomme er fjernet fra PS4 og den har fået nogle af funktionerne tilbage som pt mangler.
Og nu taler jeg bare for mig selv. Jeg ville spilde mine penge ved at købe en PS4 nu. Hvis jeg stod i en situration hvis jeg fandt grafikken og ergonomien i PS3 for dårlig. så ville jeg stadigvæk vente minimum et halvt år med at købe PS4 da jeg simpelthen ikke mener at den pt er prisen værd.
|
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 14:00
Kennethxyz skrev:
Lad os være realistiske, om 1 år eller noget i den stil vil du formentlig igen stå med overvejelsen om du skal købe en PS4.
|
Muligvis. Nu koster en PS3 jo ikke alverden, hvor PS4 koster fire stærke, hvis man kan få fat i en.
Med mindre man vil spille revl og krat, så ér udvalget til PS4 altså noget tyndt. Thief, Lego og genudgivelsen Tomb Raider siger ikke mig noget, så der går lige et stykke tid før der kommer noget nyt på dén front.
|
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 14:01
En ps3 som mediecenter er kun bedre hvis man har brug for et mediecenter. Hvis ikke er det ikke noget værd.
Den er ikke bedre der er bare flere funktioner i softwaren som ikke er aktiveret på PS4 endnu. Jeg mener så tilgengæld at man spilder sine penge ved at købe en ps3 nu, når man kan nøjes med den ene, som man jo i sidste ende ender med alligevel.
Det skal siges at jeg aldrig har brugt min PS3 som mediacenter (blu-ray undtaget) da det slet ikke er godt nok.
|
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 14:07
Naiera skrev:
Kennethxyz skrev:
Lad os være realistiske, om 1 år eller noget i den stil vil du formentlig igen stå med overvejelsen om du skal købe en PS4.
|
Muligvis. Nu koster en PS3 jo ikke alverden, hvor PS4 koster fire stærke, hvis man kan få fat i en.
Med mindre man vil spille revl og krat, så ér udvalget til PS4 altså noget tyndt. Thief, Lego og genudgivelsen Tomb Raider siger ikke mig noget, så der går lige et stykke tid før der kommer noget nyt på dén front. |
Korrekt den koster ca. 2k og spil koster vel 300 stk. det er halvdelen af hvad en ps4 koster (coolshop har knack bundle på lager) Jeg synes altså ikke udvalget er så tyndt, når man tænker på hvilke titler det er: Udvalget er 10x bedre end til ps3 på release, desuden kommer infamous om 3 uger.
|
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 14:10
På tilbud kan en PS3 fås til 999,-. Jeg gav 888,- for en super slim, da min gamle PS3 gav op for nogle uger siden.
Går man i GamesTop og køber brugt, eller bare på tilbud, koster spillene bestemt ikke 300,- stykket.
|
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 14:25
Naiera skrev:
På tilbud kan en PS3 fås til 999,-. Jeg gav 888,- for en super slim, da min gamle PS3 gav op for nogle uger siden.
Går man i GamesTop og køber brugt, eller bare på tilbud, koster spillene bestemt ikke 300,- stykket. |
Ok, jeg gav 3100 for min PS4 så koster den jo så det...
http://www.pricerunner.dk/pl/52-2844231/Spillekonsoller/Sony-Playstation-3-Slim-500GB-Sammenlign-Priser - http://www.pricerunner.dk/pl/52-2844231/Spillekonsoller/Sony-Playstation-3-Slim-500GB-Sammenlign-Priser
Kan vi blive enige om at en PS3 stadig koster ca. 1/3 - 1/2 af en PS4 (bundle)?
Men hvis man køber en brugt ps2 er det endnu billigere, pointen er jo præcis at ps3 kraftigt på ved mod sin end of life. og det er PS4 ikke
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 15:08
Jeg stemmer stadig på PS3
Husk nu på at det spørgers første konsol. Der er ingen grund til at bruge 3000-4000 på en konsol og mange penge på nye spil, når det er muligt at afprøve ens gamerlyst for meget færre penge. Brugtmarkedet for ps3 er omfattende og meget billigt.
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 15:10
Kennethxyz skrev:
Ok, jeg gav 3100 for min PS4 så koster den jo så det... |
Lad nu være med at være på tværs. En PS4 koster 4000,-, efter man har justeret indkøbsprisen op. PS3 Super Slim er ofte på tilbud til 999,-. Sådan er det.
|
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 15:17
Naiera skrev:
Kennethxyz skrev:
Ok, jeg gav 3100 for min PS4 så koster den jo så det... |
Lad nu være med at være på tværs. En PS4 koster 4000,-, efter man har justeret indkøbsprisen op. PS3 Super Slim er ofte på tilbud til 999,-. Sådan er det. |
Jeg er da ikke på tværs, jeg mener bare ikke at du kan bruge et tilbud som den ikke kan findes til nu til noget. Præcis som man heller ikke kan bruge min indkøbspris til noget. En ps3 koster nu 1500 sådan er det.
|
Skrevet den: 06-Marts-2014 kl. 15:46
Kennethxyz´s pointe er helt valid syntes jeg. 1500 versus 4000 så er ingen blevet forfordelt.
Så skal trådstarter bare tage stilling til om han vil være fremtidssikret eller om han vil have en billig løsning her og nu som sikkert vil være fin i brug et til 2 år endnu.
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 07-Marts-2014 kl. 11:25
Kennethxyz skrev:
Jeg vil så gå mod strømmen og sige at jeg har både PS3 og PS4 og ville klart vælge PS4.Min PS3 har ikke været tændt siden jeg fik min PS4 på release. Det er rigtigt at spiludvalget er større (lige nu) men, der kommer altså nogle ret interessante spil i år.
|
Logik! Din PS3 har vel ikke været tændt, fordi du netop kan spille det/de spil på PS4, som DU hjar behov for. Når du allerede har investeret i en PS4 og tilhørende spil, så ville det jo omvendt være totalt idiotisk at fortsætte med at spille dem på PS3. Og jeg tvivler på du er i stand til at spille på to konsoller samtidig
Pt. er det reelt at se på priserne. PS3 koster ca. 1/4 del af en PS4. Det er et faktum. Priserne på spillene ligger også relativt lave, eller rettere, de falder hurtigere til PS3 end PS4, (som nye starter de på samme priser).
Fremtidssikre i form af PS4? Tja, måske.. kommer an på.. hvad siger Sony, og hvad er reelt.. Erfaring fra PS3 er klar nok, om kort tid er det kun PS4 der tales om. Men fremtiden, behovet og troen på PS4, den må man vente med at se. Eksempelvis har man gjort meget ud af at markedsføre kameraet til PS4 op til lanceringen. Men faktum er, at det er meget lidt brugbart her snart 5 mdr. efter.
Mit råd - Gå efter den absolut billigste (gerne brugt) PS3 i dag, hvis man står for at skulle købe en konsol, som er godt understøttet af spil. Og gerne så billigt, så det om kort tid er med i overvejelserne, at tilføre en PS4 til samlingen, og så langsomt slippe PS3éren igen i takt med spiludgivelserne kommer til PS4. Det kræver dog at PS4 kommer lidt længere ned i pris, da jeg synes den er for dyr i dag i forhold til det man kan bruge den til i dag.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 07-Marts-2014 kl. 12:57
Jeg købte i sidste uge en PS3 slim fra ny på tilbud til 999,- kr, så de er nogle gange ret billige inkl. 1 controller
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Among
Skrevet den: 07-Marts-2014 kl. 15:02
Hvis prisen ikke er afgørende, og man ikke har nogle specifikke titler i tankerne, så ville jeg vælge PS4. Jeg er aktuelt PS3-ejer, og den fungerer såmen fint nok stadig, men når man først en gang har prøvet fx Fifa 14 til den nye generation, så er det svært at stille sig helt tilfreds med PS3-versionen. Det samme gør sig gældende for andre titler, som jeg har prøvet til PS4. Beklageligvis så tilsiger finanserne, at jeg ikke helt har råd til skiftet lige nu, men hvis jeg havde, så var den gamle PS3 røget på porten i morgen.
|
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 07-Marts-2014 kl. 15:47
Kennethxyz skrev:
Naiera skrev:
Kennethxyz skrev:
|
Med mindre man vil spille revl og krat, så ér udvalget til PS4 altså noget tyndt. Thief, Lego og genudgivelsen Tomb Raider siger ikke mig noget, så der går lige et stykke tid før der kommer noget nyt på dén front. |
Korrekt den koster ca. 2k og spil koster vel 300 stk. det er halvdelen af hvad en ps4 koster (coolshop har knack bundle på lager) Jeg synes altså ikke udvalget er så tyndt, når man tænker på hvilke titler det er: Udvalget er 10x bedre end til ps3 på release, desuden kommer infamous om 3 uger.
|
Erhhh.,. What? Hvem gider at bekymre sig om hvordan udvalget af spil var til PS3 da den udkom? Det er jo et fuldstændigt ligegyldigt udsagn. Fint nok at der til PS4 er nogle fede spil, lige nu, men der er altså også 7-8 års fede spil til PS3.
Jeg tjekkede op på de spil jeg nævnte tidligere. De ligger alle til omkring 100kr. En playstation 3 kan købes for 1300kr. Hvis vi antager man kan købe en PS4 for 3500kr, så er differencen 2200kr. For de penge kan man formegentlig købe alle de spil jeg nævnte. Og de er alle mere anset som gode spil.
Det eneste spørgsmål er jo egentlig - vil OP gerne have det nyeste inden for grafik? Fordi hvis ikke så ser jeg ikke hvordan en PS4 skulle være det eneste rigtige valg. Grafikken til spil som Dead Space, Killzone, God of War, Uncharted, MGS4 og Batman er da så vidt jeg husker ret sprød og at man nu kan få Killzone Shadow Fall der givetvis ser bedre ud, gør da ikke de andre grimmere eller dårligere.
Det er selvfølgelig fint at du kommer med dit syn på OPs spørgsmål og man kan da sige at han har fået argumenter til hvorfor han skulle vælge det ene frem for det andet.
Personligt ville jeg måske ikke gå all-in hvis jeg ikke i forvejen var en konsolspiller, eller gamer generelt. OP har dog været ret stille siden han startede tråden, så lidt info ville da hjælpe meget...
------------- http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">
|
Skrevet af: minusop
Skrevet den: 07-Marts-2014 kl. 16:00
PS3 spil er billige - ja .. og mange af de "fede" kan man endda låne kvit og frit på det lokale bibliotek. Skulle der være spændene titler, som den lokale ikke har, kan de bestilles via bibliotekernes net.
------------- Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
Skrevet den: 08-April-2014 kl. 21:12
Må trække mine tidligere udtalelser tilbage :) kom desværre til at købe en PS4 til 3500 kr i Bilka i lørdags. Sammen med en US account så spillene kun koster omkring de 325 kr så er det bestemt en god investering... lige pludselig :)
|
|