Hej
Jeg har brug for at vide om det er rimeligt at indgive en klage til forbrugerklagenævnet over Redcoons behandlingstid for en RMA sag som pt. nu er oppe på 1 md. siden sagens oprettelse.
Det er en sag som går på den 2 årige reklamationret, da produktet var ca. 6 mdr. gammel da den gik i stykker.
Det jeg kan "google" mig til er at købeloven siger at reparationer skal være afsluttet indenfor rimelig tid, som i den forbindelse typisk opfattes som ca. 2 uger, medmindre der er noget særligt som forhindrer dette.
Her oversigt over er sagsforløbet.
d. 1/7 2013.
Købte jeg en AV forstærker hos Redcoon.dk, modtog denne et par dage efter, ganske fint. Og har brugt den helt uden nogen problemer frem til næste dato.
6/2 2014.
Under brug (ser en film) lyder der et knald fra forstærkeren og den slukker, tager alle kabler fra og prøver at tænde igen, det samme sker igen og nu kommer der røg op af den. Så den er tydeligvis defekt.
7/2 2014.
Kontakter Redcoon.dk support pr telefon, og får sagen oprettet som RMA sag, og får aftalt, at GLS afhenter enheden hos mig d. 12/2 2014. Spørger indtil hvor lang tid jeg kan forvente det vil ca. tage. Jeg får ikke noget helt konkret svar, men får stillet i forventning at ca. 14 dage, nok ikke er urealistisk når nu det lød som om at enheden var brændt sammen, og formodentligt skulle ombyttes.
12/2 2014.
Enheden afhentes på min adresse af GLS, og jeg får en kvittering for det.
14/2 2014.
Sender jeg en mail og spørger ind til om de har modtaget min enhed, da jeg regnede med at det ville tage et par dage at de ville modtage den. (vidste ikke den skulle til tyskland på det tidspunkt), får dog ikke noget svar på det.
17/2 2014.
Har jeg stadig intet hørt fra dem derfor ringer jeg til dem for at høre nærmere, får at vide at den skulle være på vej men er ikke modtaget på lageret endnu, og jeg får en e-mail når de modtager den på deres lager i tyskland. Jeg får også et svar på e-mail som bekræftiger dette.
19/2 2014.
Får jeg en mail hvor der står "Vi har tracket din pakke og den ser ikke ud til at være forsinket." og får beskrevet at pakken først skal til kolding og derefter til lageret i tyskland og derfra til det værksted som skal kigge på den.
Men pakken er stadig ikke dukket op på lageret i tyskland. Ringer også til dem men får ikke mere at vide, men spørger ind til hvor længe de forventer det vil tage, men for ikke noget svar.
20/2 2014.
Får jeg en mail om at min pakke er modtaget på lageret d. 19/2 2014. og at den derfra vil blive sendt direkte til værkstedet. De skriver "Den gennemsnitlige behandlingstid er på 3 uger", jeg skriver tilbage og spørger hvad jeg nu kan forvente, om det er 3 uger fra de har modtaget den på lager? Og fortæller dem om at min forventetning var ca. 14 dage, med mindre der var noget specielt for forhindrede dette. Men får ikke noget svar på dette.
26/2 2014.
Nu er det gået 2 uger siden at enheden blev afhentet hos mig. Ringer derfor for at høre nærmere, og får at vide at den er sendt til værksted. Sender også en mail og spørger indtil om der er noget som forhinder at min sag kan afsluttes inden for de 3 uger de har stillet i udsigt. Får ikke noget svar på denne mail.
27/2 2014.
Får jeg en mail som lyder. "Beklager at du ikke har hørt fra mig, jeg har ventet på at høre nærmere nyt fra værkstedet. Jeg kan se at værkstedet har sendt forstærkeren til producenten, hvor sagen behandles. Vi håber at få et svar snarligt."
27/2 2014.
Da jeg har svært ved at se, hvordan at denne sag kan blive afsluttet indenfor en rimelig tid ønsker jag ikke ikke at få det til at trække ud og sender derfor en mail med dette krav. "Jeg forventer at sagen er afsluttet indenfor 5 hverdage, ellers vil jeg kræve at købet ophæves og jeg får mine penge tilbage."
28/2 2014.
Modtager jeg en mail med denne besked. "Dit indsendte produkt er blevet modtaget af os. Det vil blive sendt videre tilreparationsværksted med det samme".
Dette undrer mig da jeg dagen før fik at vide at enheden var sendt til producenten, ringer derfor til dem igen og får at vide at enheden ved en ukendt fejl igen er havnet på lageret i tyskland. men at de nu sender den videre.
For at vide at de de vil oprette det som hastesag. Får senere på dagen en mail som bekræfter det jeg fik at vide i telefonen.
4/3 2014.
Ringer jeg til dem igen for at høre status på sagen. Beder dem om at få et skrifligt svar på mit krav om at ophæve købsaftalen.
5/3 2014.
Modtager svar fra redcoon på mit krav.
"Teknisk set er der 3 ugers gennemsnitslig behandlingstid fra varen er modtaget på lageret. Behandlingstiden afhænger meget af hvad som er galt med varen og hvor travlt værkstedet har.
To af mine kollegaer har allerede kontaktet service centret ang. din sag og vi vil holde øje med den.
Vi ser helst at du får din vare tilbage så hurtigt som muligt og er glad og tilfreds, da det ikke har nogen som helst interesse fra vores side, at en sag trækker ud.
Hvis den begynder at trække ud vil vi tage sagen op, men indtil videre er vi nødt til at afvente."
5/3 2014.
Da jeg er lidt frustreret over at jeg ikke rigtigt får noget at vide om hvad der sker i min sag og hvor min forstærker egentlig befinder sig, skriver jeg følgede.
"Jeg helt forstående for at der er behandligstid og at den kan blive
forlænget hvis det er noget specielt som forhindrer en normal
behandligstid. Jeg et ikke blevet oplyst om noget der er er noget i
min sag som skulle kræve længere behandlingstid?
Uanset hvad der er normalen er i jeres arbejdsgange så er det jo ikke
rimeligt at skulle vente mere tid end rimeligt er, og i følge
købeloven opfattes dette normalt som 2 uger.
Disse 2 uger er gået, og jeg kender ikke jeres deadline for hvad i
forventer er rimeligt, de 3 uger som i har sagt er jeres normal er
også gået uden at ved mere konkret.
Jeg har gentagne gange har efterspurgt en deadline for hvornår jeg
senest kan forvente at sagen afsluttes, men har ikke fået noget klart
svar, har jeg derfor valgt at sætte en deadline selv, og kræve købet
ophævet og få mine penge tilbage.
Min tålmodighed er brugt op fordi at jeg ikke syntes at det er
rimeligt at vente i det uvisse, da i kan give mig en deadline for
hvornår i kan afslutte min sag.
Jeg vil gerne vide hvilket værksted min reciever er på, samt dreres
referencenumner."
6/3 2014.
Da jeg ikke har fået svar på min henvendelse endnu, ringer jeg. Jeg får at vide det er et godt sprøgsmål om hvor min forstærker er, og han ikke kan se i min sag hvor den er, men at han skal skrive til værksted og spørge om det.
7/3 2014.
Her ikke fået svar på min opringning af d 6/3 og min mail fra 5/3, ringer derfor til dem igen. Får at vide at der ikke er blevet svaret fra værksted men at han kan rykke dem.
Jeg sprørger ind til om de kan fortælle hvor min forstærker er lige nu, men får at vide at det kan han ikke se, men vil rykke værkstedet igen. Jeg spørger om jeg kan få at vide hvilket værkted han skal kontakte, men det kan han ikke oplyse?
Jeg har prøvet at finde ud af hvor forstærkeren er så jeg selv kunne tjekke op på hvad status er, men det er altså pt. ikke lykkedes.
Hvis de kunne fortælle mig at min forstærker lå i kø til at blive behandlet i starten af næste uge, ville det være ok, men jeg får altså ikke noget brugbart at vide.
så langt så godt, nu er der gået 1 md. siden at jeg oprettede sagen og er ikke interesseret i at den skal trække mere ud, hvad bør jeg gøre, skal jeg sende en klage til forbrugerklagenævnet nu?
Jeg er klar over at jeg har været "oppe på stikkerne i denne sag". Jeg har på trustpilot læst om flere langvarige RMA sager hos redcoon.dk, derfor har jeg været ekstra opmærksom da jeg ikke ønsker en sag der trækker ud i månedsvis. Men én måned som nu er gået er allerede ud over hvad jeg syntes er rimeligt, for en enhed som formentlig bare burde ombyttes til en ny.
mvh jonit
------------- Jonit... , Se mere her... http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=130140&PID=1314415&title=min-Bio - Min Bio
|