Print side | Luk vindue

V: Philips Astaire Deluxe LC 6285

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=130920
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 17:34

Emne: V: Philips Astaire Deluxe LC 6285
Skrevet af: aeble
Emne: V: Philips Astaire Deluxe LC 6285
Skrevet den: 11-Marts-2014 kl. 07:47
Hej

Jeg er i din situation at jeg har købt en andelsbolig, hvor ovenstående projektor indgår i prisen på andelen, som løsøre.

Den er vurderet ret højt, og det tror jeg simpelthen ikke på at den er værd længere, så derfor vil jeg høre jeres mening. Den er installeret i loftet i hvad jeg går ud fra er et standard ophæng, og der hænger også et motoriseret lærred, som ligner 16:9. Det kan jeg dog ikke se nogen steder hvad hedder, men fjernbetjeningen er fra Somfy, mere specifikt: http://www.essendia.com.au/remote-control-options/

Links til projektor:

Philips: http://www.p4c.philips.com/files/l/lc6285_17/lc6285_17_dfu_aen.pdf
Hurtigt overblik: http://www.hcinema.de/pro/anzeigen.php?angabe=philipsastairedeluxe

Kan I hjælpe med en vurdering af sættet, eller skal der bruges yderligere oplysninger? :)

På forhånd tak

Mvh
aeble

Svar:
Skrevet af: J.Skovgaard
Skrevet den: 11-Marts-2014 kl. 14:52
Det er en gammel (ca. 10 år) projektor, med lav opløsning og kontrast, og har sikkert kørt en del timer, så jeg vil sige at den er tæt på værdiløs, eller måske nogle få hundrede kroner.

En pris på lærredet er lidt svært, størrelse og stand, vil hjælpe lidt på vuderingen.

-------------
::::::::
J.Skovgaard

Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 11-Marts-2014 kl. 15:43
Samme vurdering som Skovgaard.

Skrevet af: Precious
Skrevet den: 12-Marts-2014 kl. 11:33
Ved en hurtig google søgning fandt jeg folk som forsøgte at sælge projektoren i 2004, og dengang var den på 890 euro inklusiv forsendelse. Det vil sige at den mindst er 10 år gammel.

I dag kan du få en nyere projektor for 6000 som vil slå den gamle projektor med flere længder.

Hvis lærredet er lige så gammel, vil du i dag nok alligevel skulle skifte det ud med andet.

Jeg er helt enig, den projektor er værdiløs, og lærredet er nok på samme niveau.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118334&PN=1&title=precious-hjemmebiograf - Min Bio

Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 12-Marts-2014 kl. 12:26
Aeble: Bare for nysgerrighedens skyld. Hvad har du så betalt for projektoren og lærred i forbindelse med salget?

-------------
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 00:23
Hele setuppet med kabeltræk, ophængt projektor og lærred står vurderet til den forkerte side af 30.000 ... =/

Har spurgt min advokat hvad han mener at der kan gøres, så må vi se..

Mange tak for vurderingerne, det var lige i omegnen af hvad jeg selv havde forudset :)

Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 07:02
Ja det er sgu ærgerligt. Jeg forstår ikke helt at folk kan være så uærlige. En beskeden over pris, ja. Men en voldsom overpris for noget som er så godt som værdiløst det er ikke i orden.

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 08:49
Det sjove er, at levetiden er vurderet til 20 år - Men på næsten 10 år er det faldet omkring 35% i værdi.. Det kan ikke have været nogle særligt kompetente vurderingsfolk som har været forbi, desværre.. :)

Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 08:51
Mon ikke det bare er sælger, der har været lidt for optimistisk, med hvor meget hans forældede isenkram er værd?
Men uanset hvad så føler jeg med dig.

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 09:14
Svineri.. du kan købe en billig epson projektor til 4-5k som vil smadre den Phillips.. måske er der en værdi i lærredet, men tilbage i 2004 var alt stadig 4:3, så det er nok ikke mange potter pis værd i dagens danmark.. har set personer med lærreder i 16:9 med en nypris på 21k som ikke kunne sælges brugt til 5k herinde..

Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 10:56
Jeg er nu blevet lidt klogere.

Det er vurderet som forbedringer i lejligheden, selvfølgelig, og står som en post i det store regnestykke. Dog har jeg ikke betalt maximalværdien for lejligheden, og der er derfor medregnet et nedslag i værdien - Dette er større end de medregnede løsøre. Derfor er der reelt ikke et problem, ud over at vurderingen har været helt hen i vejret. Jeg kan ikke få tilrettet andet end regnestykket, og fjernet løsørene, som blot vil resultere i et mindre afslag af maximalværdien.

Når jeg sælger om x år, så vil disse "forbedringer" bare ikke indgå i vurderingen, men jeg kan selvfølgelig stadigvæk få maximalværdien, såfremt køber ønsker at betale det.

Tak for hjælpen alle, det kan være at jeg skal bruge hjælp på et tidspunkt, til at finde en ny projektor :)

Mvh
Henrik

Print side | Luk vindue