Print side | Luk vindue

PS4 fra USA??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=130964
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 17:02

Emne: PS4 fra USA??
Skrevet af: Scubaghost
Emne: PS4 fra USA??
Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 10:42
Hejsa
Jeg skal snart til USA og kan med fordel købe en PS4 med hjem til billige penge.
Jeg ved at Blu-Ray drevet nok er regionslåst. Det gør ikke noget.
MEN spil??
Jeg ved at de fleste spil er regionsfri, og DK spil sagtens kan anvendes, - men vil man kunne spille online og tilkøbe ekstra baner til feks. Call of Duty uden problemer?

Nogen der har praktiske erfaringer?

Mange hilsener

Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 11:21
Ja, det kan du godt. Jeg bruger en amerikansk PS4. Blu-ray er låst, men spillene er ikke.

Jeg køber også spil via den amerikanske store. Det er omkring halv pris, men man skal så købe gavekort og sætte dem ind. Disse spil virker også fint online i Europa. Husk blot at køb DLC fra samme store, som du købte spillet - eller virker det niks.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 11:25
Super. Tak for svaret.
Hvis jeg så køber et fysisk COD spil eller FIFA, - altså på en disc, - kan jeg så downloade baner mm. og spille som normalt. Og vil jeg kunne spille online med venner som har en Europa model, eller ryger man på en US server og spiller med US spillere?

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 11:45
Ja, du kan også købe spil på disc. Jeg har selv et par stykker fra både USA og Europa. Men så vil jeg tro, at du skal hente de nye baner fra samme region, som spillet er købt i, ligesom med DLC-indhold. Du kan jo blot lave to brugere på PS4. Jeg har selv en til USA store og en til DK store.

Jeg er ikke den store online-spiller, men jeg vil da tro at du ryger på de servere, som din bruger dikterer. Men pas, her må andre nok lige på banen. Når jeg spiller online i Fifa 2014 ved jeg ikke lige hvilken region dem jeg spiller mod er fra, da den bare finder en tilfældig modstander.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 11:48
Jeps. Takker.
Når jeg spiller COD kommer jeg i "rum" med andre europæere. Ikke at det gør noget, hvis det bliver amerikanere. Er bare lidt interesseret i hvordan det foregår inden jeg måske køber. :O)
Endnu engang tak

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 13:29
Udover Blu-ray-region dikteres alt af hvilken nationalitet din PSN-konto har. Jeg brugte en japansk PS3 helt fra starten, indtil den døde for en måneds tid siden, og den eneste forskel er regionen på Blu-ray-drevet.

Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 13:46
OK. Så virker det da som en OK ide, når man nu alligevel er "over there"?
Alt vil stort set være som før, bortset fra BluRay.

Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 15:07
Husk at amerikanske maskiner ikke kører med 230V.. ( mere hvis du ikke var klar over det )

Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 15:08
Det er den vist bygget til. Der står 100-240 Volt.

Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 15:16
Okay.
Ville bare være ærgeligt at smide sin sprit nye US ps4 på det danske strømnet hvis den kun er bygget til 110v.

Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 22:37
Ups, - for resten. Lige en sidste ting.
Når nu den regionsbestemmes ud fra kontoen, - kan man så godt have viaplay og netflix mm. på den? Lidt vigtigt, når nu ikke BluRay går med DK film :O)

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Marts-2014 kl. 23:15
Ja.

Skrevet den: 15-Marts-2014 kl. 12:57
Super. Takker. 399 usd..!!! Eksta kontroller 59 USD. COD 39 USD. Der er godt nok meget at spare.

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 15-Marts-2014 kl. 13:00
Told???

Nå man må ha' med for 3.250 kr. så ingen problemer der.

Skrevet den: 15-Marts-2014 kl. 13:05
Man må indføre for 3250 kr. når man ankommer med fly fra et ikke EU land uden det skal fortoldes eller skattes.

Ups, - du nåede selv at svare   

Print side | Luk vindue