Print side | Luk vindue

Set-top boks til YouSee (evt. Profiber)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131117
Udskrevet den: 03-December-2024 kl. 16:14

Emne: Set-top boks til YouSee (evt. Profiber)
Skrevet af: FNørd
Emne: Set-top boks til YouSee (evt. Profiber)
Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 13:59
Har en ældre Samsung leje-boks.
Valgte i sin tid at leje, det var da boksen var forholdsvis ny og jeg regnede med at der ville komme noget nyt/andet/bedre, så det så ud til at være en god ide!
Eneste ændring der er kommer er harddisk-størrelse, der nu er på 320GB, og det er da et fremskridt.
Har nu forsøgt med en Triax 237; men den har ikke internet-adgang og man kan hverken anvende YouBio eller start-forfra.
Mit ønske er en boks der kan sende signalet ud som den modtager det, da jeg kører på en ekstern scaler.
Ligeledes synes jeg Samsung boksen støjer en del fra blæseren.
Derudover er den jo egentligt fin, selvom ekstern harddisk ville gøre det let at udvide (min 160GB harddisk er fyldt og indholdet er jo låst til denne boks!).

Har I nogen input til en boks der kan DET HELE ;) - pt. tror jeg ikke det findes!

Btw. så kunne jeg også skifte til Profiber, har lyslederen inde; men valgte YouSee da billedkvaliteten var marginelt bedre - DENGANG - tvivler på at det stadig er tilfældet!

Mvh FNørd

-------------
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.

Svar:
Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 14:26
opsig din leje- box en mdr. tid hvis de ikke vil bytte til en 320 GB og så leje igen så får du en ny box - eller find en brugt og køb den og smid en 1000 gb i - det gjorde jeg for mange år siden - prøv at regne ud hvad du har givet i leje :-))

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

opsig din leje- box en mdr. tid hvis de ikke vil bytte til en 320 GB og så leje igen så får du en ny box - eller find en brugt og køb den og smid en 1000 gb i - det gjorde jeg for mange år siden - prøv at regne ud hvad du har givet i leje :-))

Egentligt tænker jeg på at købe en ny og evt. skifte harddisken med det samme; men der er noget med at man skal bruge noget Linux for at få den formateret eller tager jeg fejl? Måske er det kun hvis man vil have gamle optagelse over på en ny harddisk - og det kræver vel at det er samme boks man så sætter disken i.

Jeg er opmærksom på opsigelsen af den gamle boks.

Egentligt underligt at der ikke kommer en ny og bedre, den bruger megen strøm og blæseren larmer!

Og dertil manglende original opløsning output.

Mvh FNørd

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 15:24

Ja. der er mange ting den modtager ikke kan, ikke en gang noget så basalt som at kunne optage 2 ting på en gang. Den er faktisk sammenlignet med andre modtagere forældet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja. der er mange ting den modtager ikke kan, ikke en gang noget så basalt som at kunne optage 2 ting på en gang. Den er faktisk sammenlignet med andre modtagere forældet.

Hvilke modtagere kan optage to kanaler samtidig?
Og hvad så med de øvrige ønsker?

Mvh FNørd

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 17:15

De specielle You See ting kan kun deres modtager. Optagelse af 2 udsendelser samtidig er der flere der kan, f.eks Samsungs egne optagere.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 17:16

De specielle You See ting kan kun deres modtager. Optagelse af 2 udsendelser samtidig er der flere der kan, f.eks Samsungs egne optagere.

Du er ikke så specific; men skidt med det, hvis start forfra og You bio ikke virker så er jeg begrænset til YouSee's boks - so be it! Hvis jeg ikke skifter til Profiber.

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 17:23

Yoy Bio kan modtages på anden vis, som f.eks app på diverse TV og Tablets. Start forfra. Der er jo slle diverse genudsendelset på alle kanaler.

-------------

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 17:54

Yoy Bio kan modtages på anden vis, som f.eks app på diverse TV og Tablets. Start forfra. Der er jo slle diverse genudsendelset på alle kanaler.

Du svarer altså stadig i generelle vendinger uden at henvise til nogen produkter der kan det jeg efterspørger. Og ja jeg er klar over at der er genudsendelser; men start forfra vil jeg gerne have - (BASTA)

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 17:59

Når du så absolut vil være You See slave, så er der kun deres modtager der kan bruges.

-------------

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 18:00

Når du så absolut vil være You See slave, så er der kun deres modtager der kan bruges.

Ja, det er stort set sådan det bliver, når der ikke kan anvises andre konkrete produkter, der er bedre ;)

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 18:06

Når du vil have Start forfra og Arkiv, så er der ikke andet der kan bruges. You Bio er der andre løsninger på, som før nævnt.

-------------

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 18:08

Når du vil have Start forfra og Arkiv, så er der ikke andet der kan bruges. You Bio er der andre løsninger på, som før nævnt.

Start forfra er s.. meget rart når man pludseligt kommer ind i et eller andet, ville være fint, hvis man kunne starte det forfra og så sætte den til at optage det. Nogen gange er det på ubelejligede tidspkt. man "dumper" ind.

Tak for hjælp til køb af ny YouSee boks ;) ;) ;)

Ville bare være nogenlunde sikker på at jeg ikke over "et eller andet" (igen).

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 18:12

Medmindre der er kommet en opdatering der gør det muligt, så kan man da vist ikke optage noget som er startet forfra.

-------------

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 18:13

Medmindre der er kommet en opdatering der gør det muligt, så kan man da vist ikke optage noget som er startet forfra.

Mig bekendt kan man ikke, det er nok noget royalty noget og så almindelig hængen i bremsen! ;)

Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 20:50
Mon man nu ikke kan det - det må jeg prøve en dag - tænk med her. Man kan jo overføre fra sin yousee box til sin gl. HHD via scart, så hvorfor ikke når den kører med start forfra ?

Nils

Skrevet den: 19-Marts-2014 kl. 20:53

Jo, på den måde kan man godt, bare ikke på dens egen HDD.

-------------

Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 20-Marts-2014 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Har en ældre Samsung leje-boks.
Valgte i sin tid at leje, det var da boksen var forholdsvis ny og jeg regnede med at der ville komme noget nyt/andet/bedre, så det så ud til at være en god ide!
Eneste ændring der er kommer er harddisk-størrelse, der nu er på 320GB, og det er da et fremskridt.
Har nu forsøgt med en Triax 237; men den har ikke internet-adgang og man kan hverken anvende YouBio eller start-forfra.
Mit ønske er en boks der kan sende signalet ud som den modtager det, da jeg kører på en ekstern scaler.
Ligeledes synes jeg Samsung boksen støjer en del fra blæseren.
Derudover er den jo egentligt fin, selvom ekstern harddisk ville gøre det let at udvide (min 160GB harddisk er fyldt og indholdet er jo låst til denne boks!).

Har I nogen input til en boks der kan DET HELE ;) - pt. tror jeg ikke det findes!

Btw. så kunne jeg også skifte til Profiber, har lyslederen inde; men valgte YouSee da billedkvaliteten var marginelt bedre - DENGANG - tvivler på at det stadig er tilfældet!

Mvh FNørd

Synes helt sikkert du burde prøve Waoo (gamle profiber) De nye Airties bokse er super hurtige og har fået en LÆKKERT interface :) Plus du kan få Netflix på den også.

Og selve billede kvaliteten er langt bedre da man ikke skal komprimere billedet da fiberen har meget mere kapacitet end kobber.

Mvh Daniel

-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177

Print side | Luk vindue