Print side | Luk vindue

bilka vil ikke

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131336
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 16:16


Emne: bilka vil ikke
Skrevet af: j333
Emne: bilka vil ikke
Skrevet den: 27-Marts-2014 kl. 22:19
min ven har købt en samsung, tv til 12000 i bilka for 9 dage siden,
nu sælger elgiganten, den samme tv, 2500 billigere, min ven vil ha pris garanti i bilka,
det vil de ikke ,så vil han ha dem til at ta tv tilbage, han har jo ikke haft den i 14dage,
det vil de heller ikke, da den har været ude af kassen, og han har brugt smarttv,
kan det passe, at de ikke skal ta den tilbage eller slå ned i pris

jj




Svar:
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 27-Marts-2014 kl. 22:25
http://www.bilka.dk/kundeservice/tilbud-og-nyt-fra-bilka/garantipris

Her står der lidt om deres prisgarantier. Så burde den være lige til, medmindre handlen er sket på nogle af de nævnte betingelser:)

Hvis ikke, så skal man "bare" være lidt aggressiv ift. at gå videre med sagen. HVIS du har dit på det tørre:)  


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 27-Marts-2014 kl. 22:30
Det er op til Bilka selv, om de vil yde prisgaranti på det specifikke produkt, hvilket de derfor sagtens kan afvise. 
Er Tv'et købt fysisk i butikken, er de heller ikke forpligtet til at yde nogen former for returret. 
Bilka yder 14 dages returret ved fysisk handel, men skal være i ubrudt emballage, hvilket også fremgår på deres hjemmeside, og i deres betingelser.


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 27-Marts-2014 kl. 22:33
Deres Garanti-pris inkluderer kun "markedsførte tilbud". Hvis ikke Tv'et er inkluderet i denne garanti, så er der ikke så meget at gøre.


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 27-Marts-2014 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

http://www.bilka.dk/kundeservice/tilbud-og-nyt-fra-bilka/garantipris


Her står der lidt om deres prisgarantier. Så burde den være lige til, medmindre handlen er sket på nogle af de nævnte betingelser:)

Hvis ikke, så skal man "bare" være lidt aggressiv ift. at gå videre med sagen. HVIS du har dit på det tørre:)  


9 dage efter skriver trådstarter, så holder den jo ikke længere i forhold til Bilka skriver: "den pågældende uge"
Det er ærgerligt, men et sted skal grænsen jo sættes, tror eneste chance er at læse betingelserne igennem hvad angår de 14 dage.....


Skrevet af: renep
Skrevet den: 27-Marts-2014 kl. 22:36
... og yderligere gælder den kun i samme salgsperiode/uge, så efter 9 dage er der ingen garanti.
(hov, der var jeg for langsom )


Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 27-Marts-2014 kl. 23:10
Jeg har tidligere fået penge tilbageført da de ændrede
prisen på Panasonic plasma.
tror nok det var 27 dage efter købet jeg krævede diff. Tilbage.



-------------
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 27-Marts-2014 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af j333 j333 skrev:


kan det passe, at de ikke skal ta den tilbage eller slå ned i pris


Ja.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 27-Marts-2014 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

http://www.bilka.dk/kundeservice/tilbud-og-nyt-fra-bilka/garantipris


Her står der lidt om deres prisgarantier. Så burde den være lige til, medmindre handlen er sket på nogle af de nævnte betingelser:)

Hvis ikke, så skal man "bare" være lidt aggressiv ift. at gå videre med sagen. HVIS du har dit på det tørre:)  


9 dage efter skriver trådstarter, så holder den jo ikke længere i forhold til Bilka skriver: "den pågældende uge"
Det er ærgerligt, men et sted skal grænsen jo sættes, tror eneste chance er at læse betingelserne igennem hvad angår de 14 dage.....

Læste ikke selv betingelserne igennem, men linkede nu bare:) Så dog der stod noget med 14 dage:)


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 06:27
Oprindeligt skrevet af j333 j333 skrev:

min ven har købt en samsung, tv til 12000 i bilka for 9 dage siden,
nu sælger elgiganten, den samme tv, 2500 billigere, min ven vil ha pris garanti i bilka,
det vil de ikke ,så vil han ha dem til at ta tv tilbage, han har jo ikke haft den i 14dage,
det vil de heller ikke, da den har været ude af kassen, og han har brugt smarttv,
kan det passe, at de ikke skal ta den tilbage eller slå ned i pris

jj


Hvis den er købt og afhentet fysisk i butikken, så bestemmer Bilka selv om de vil gve returret.

Den returret de evt. giver, bestemmer Bilka også selv betingelserne for, som f.eks. ubrudt emballage.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: mylle
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 07:10
Jeg købte for et par år siden LG's top plasma model til 12500kr på bilkas hjemmeside. Fik det leveret og taget i brug og 3 uger senere blev det sat ned til 9999kr på deres hjemmeside. Ringede ind til deres kunde service og forklarede situationen. Personen i kundeservice spurgte bare efter mit kontonummer og dagen efter var der sat 2500kr ind. Imponerende.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Jeg købte for et par år siden LG's top plasma model til 12500kr på bilkas hjemmeside. Fik det leveret og taget i brug og 3 uger senere blev det sat ned til 9999kr på deres hjemmeside. Ringede ind til deres kunde service og forklarede situationen. Personen i kundeservice spurgte bare efter mit kontonummer og dagen efter var der sat 2500kr ind. Imponerende.
 
Det er noget andet når Bilka selv sætter prisen ned.
 
Her er det Elgiganten der sælger billigere.
 
Hvis der er garantipris på en vare, er der skilt med garantipris den uge tilbuddet varer. Jeg har selv fået penge tilbage på en GPS som jeg fandt billigere på nettet.
 
 
 


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 08:14
Der kan også være et issue, hvis der er tale om et køtilbud hos konkurrenterne. Altså hvor der f.eks. er meget få stk. til den nedsatte pris.
Din kammerat må vist æde differencen, sådan er livet nogle gange.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 08:31
Snak med en chef det hjælper. Jeg har fået 500 kr tilbage på en stol som de havde på tilbud ca 1 måned efter :)

-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Snak med en chef det hjælper. Jeg har fået 500 kr tilbage på en stol som de havde på tilbud ca 1 måned efter :)
Igen er det Bilka der har tilbuddet på stolen.
 
Det stiller sagen helt anderledes.
 
Trådstarters ven har set TVet billigere hos Elgiganten.
 
 
 


Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Snak med en chef det hjælper. Jeg har fået 500 kr tilbage på en stol som de havde på tilbud ca 1 måned efter :)
Igen er det Bilka der har tilbuddet på stolen.
 
Det stiller sagen helt anderledes.
 
Trådstarters ven har set TVet billigere hos Elgiganten.
   

Ahh det kan du have ret i :)


-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177


Skrevet af: j333
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 13:30
min ven var over at snakke med varehuschefen,  her idag, for at se om han ikke, ville hjælpe,
men der var intet at gøre, hverken ned i pris eller tage tv tilbage, ville han


 




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 13:42
Hvorfor skulle de også gøre det?

Din ven har købt et tv, til en pris han var glad for (på købstidspunktet), ellers havde han vel ikke købt det?
Han har valgt at købe det i en butik der ikke har prisgaranti på det givne tv. Var det en vigtig parameter, havde han vel spurt om det på forhånd?

Lad ham nu bare nyde sit nye tv. Det ville alligevel komme billigere på tilbud på et tidspunkt.....

For øvrigt, så har Elgiganten oftest tv med et lidt andet varenummer end andre butikker, når de har tilbud, for ikke at have i selvsamme situation.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: j333
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 14:16
han fik jo at vide ,da han købte tvet, at der var prisgaranti på, hvis den skulle blive billige, en anden sted,
bilka beklager også, at en af deres tv salgs folk, har givet min ven forkerte oplysninger,
da han købte tvet
fik han også at vide, han kunne komme tilbage med tv inden 14dage, hvis han ikke hvar tilfreds med tvet
men de oplyste bare ikke at den ikke måtte komme ud af kassen


Skrevet af: dpny
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 14:25
Hvis de indrømmer at det er det de har oplyst ved købet, så er det også det der gælder, så længe det aftalte er bedre end købelovens mindstekrav. En mundtlig aftale er altså også bindende. Aftalen er self også bindende selv om de ikke vil indrømme det, men det er jo svært at bevise.

Det bliver dog vanskeligt at finde ud af om man er tilfreds med et TV hvis man ikke må pakke det ud, så hvis han ved handelens indgåelse ikke er blevet oplyst om at det ikke måtte pakkes ud, men ved samme lejlighed har fået at vide at det kunne returneres hvis han ikke var tilfreds, vil jeg tro at man kunne argumentere for at han har handlet i god tro og kunne være berettiget til at få pengene tilbage alligevel. Hvis Bilka rent faktisk vil indrømme ovennævnte og samtidig nægter at tage TVet retur vil jeg foreslå forbrugerrådet. Dog med det forbehold at jeg synes at hele sagen er ret speget i forhold til prisgarantien og på kanten til hvad man kan forvente som kunde.


Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 16:04

Som jeg læser betingelserne så kan man godt returnere, hvis altså det er på bilka.dk - "varen være i væsentligt samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original emballage" -

Men det kræver jo at det er købt gennem nettet - check evt. bon - om der står returret der!

Fortrydelse af køb og returnering

Ifølge forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen af varen. Varer købt på Bilka.dk er dog omfattet af Bilka’s forbedrede fortrydelsesret, sådan at du inden for 30 dage efter modtagelsen af varen kan fortryde dit køb. Ved fortrydelse skal varen være i væsentligt samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original emballage.



Skrevet af: hunt
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 16:19
Ligger landet ikke også sådan, at hvis sælger både har webshop og fysisk butik, så er han forpligtet til at have 14-dages fortrydelsesret i såvel webshop som butik?


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Som jeg læser betingelserne så kan man godt returnere, hvis altså det er på bilka.dk - "varen være i væsentligt samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original emballage" -

Men det kræver jo at det er købt gennem nettet - check evt. bon - om der står returret der!

Fortrydelse af køb og returnering

Ifølge forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen af varen. Varer købt på Bilka.dk er dog omfattet af Bilka’s forbedrede fortrydelsesret, sådan at du inden for 30 dage efter modtagelsen af varen kan fortryde dit køb. Ved fortrydelse skal varen være i væsentligt samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original emballage.


Jeg tror godt du kan regne med, ud fra hvad j333 skriver, at der er tale om et købt der er gjort i en fysisk butik, siden han skriver at salgsersonalet har sagt at de var returret osv. - selv om det viser sig der ikke er.

Der må vel på den bon der er leveret med stå hvem sælger er? Så må varehuschefen tale med den pågældende medarbejder. En aftale er en aftale, også mundtlig, men det kan være rimelig svært at få Bilka til at tage ansvaret, når nu det er sket mundtlig.

Jeg ville personligt have tjekket den dokumentation jeg fik med ved købet, om sælger nu også havde ret i sine "påstande", og hvis ikke de betingelser han havde stillet mig i udsigt stod nogen steder, ville jeg få ham til at påføre dem.

Men nu er jeg også ret bagklog Smile


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Ligger landet ikke også sådan, at hvis sælger både har webshop og fysisk butik, så er han forpligtet til at have 14-dages fortrydelsesret i såvel webshop som butik?

Ikke skal, men de kan faktisk komme til at efterleve det. Der er en sag der er afgjort til en kundes fordel, fordi webbutikken ikke understregede forholdene omkring den fysiske butik godt nok, og kun havde webbutikkens returret stående:

http://www.fdih.dk/nyheder/2014/mar/forbrugerklagenaevn-online-returret-gjaldt-ogsaa-i-fysisk-butik/ - http://www.fdih.dk/nyheder/2014/mar/forbrugerklagenaevn-online-returret-gjaldt-ogsaa-i-fysisk-butik/

Hvis Bilka på deres hjemmeside gør opmærksom på de forskellige returretregler for helholdsvis webshop og butik, er der nok ikke noget at komme efter.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 17:31
Det er bare så typisk i de forretninger, at sælgere slynger om sig med løfter om dit og dat. Sørg nu for at holde dem op på de gyldne løfter, og få det skrevet på notaen næste gang.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 17:39
Amen for fan.... da. Bed din ven om at læne sig tilbage og nyd billedet på hans tv. Uanset hvad, så kommer hans nyindkøbte tv på tilbud et eller andet sted på et andet tidspunkt.

Sådan går det altid........


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Amen for fan.... da. Bed din ven om at læne sig tilbage og nyd billedet på hans tv. Uanset hvad, så kommer hans nyindkøbte tv på tilbud et eller andet sted på et andet tidspunkt.

Sådan går det altid........


Klaus

Så sandt. Lad da for 💣🔪🔫🔨🚑❗... være med at tjekke priser når I har købt nyt elekrtonik. Det kan kun falde i pris.





-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 20:50
Lovgivningen er som meget klar.

Købt via nettet = 14 dages returret hvis i væsentlig samme stand og original emballage. Må godt have været prøvet af. Ingen prisgaranti.

Købt i fysisk butik = ingen returet og ingen prisgaranti. Det er op til sælger, hvad de vil tilbyde.

Så en evt. prisgaranti skal være baseret på, at sælger selv har tilbudt den eller annonceret den. Desværre er det op til køber at bevise, at der eksisterede eller blev aftalt en prisgaranti på købstidspunktet.

I den pågældende case, går jeg ud fra, at der ikke aftalt en en prisgaranti. I så fald villle det da også være helt hen i skoven, hvis køber skulle kunne kræve, at Bilka skulle refundere eller tage tilbage. Hvis det var tilfældet ville ingen butikker jo turde sælge på tilbud (med prisgaranti). Forestil jer, at Bilka havde købt et parti og kalkuleret, at de kunne sælge det til xxxx kr. og tjene 500 pr. tv. Så køber Elgiganten et meget større parti og får derfor større rabat. De kan derfor sælge det 2000 billigere end Bilka og også tjene 500 kr. på det. Nu vil køber så have forskellen kr 2.000 betalt af Bilka. Altså ender Bilka med at tabe 1500 (prisnedsættelse 2000 - oprindelig fortjeneste 500) på tv'et. Så hører de nok hurtigt op med at lave tilbud på TV - og det gør alle andre også. Ikke godt for forbrugerne, da konkurrencen så bliver sat ud af kraft.n Ja, ja de kunne bare tage det tilbage, men så kan det jo ikke sælges til prisen som et nyt (det vil vi jo heller ikke betale, vel), så igen tab til Bilka.

Så lev med det. Det er også pissesurt for dem, der har køb en minibil til 99.999 for så 2 måneder senere se at importøren sætte den ned til 79.999 på kampagne, men thats life, kom videre.


-------------
mvh

Henrik


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af j333 j333 skrev:

han fik jo at vide ,da han købte tvet, at der var prisgaranti på, hvis den skulle blive billige, en anden sted,
bilka beklager også, at en af deres tv salgs folk, har givet min ven forkerte oplysninger,
da han købte tvet
fik han også at vide, han kunne komme tilbage med tv inden 14dage, hvis han ikke hvar tilfreds med tvet
men de oplyste bare ikke at den ikke måtte komme ud af kassen

Tjaa, hvorfor har du ikke nævnt noget om det i din første besked?

Jeg har svært ved at tro en sælger i Bilka har lovet en ubegrænset pris garanti på et produkt. Det kan være han har sagt at deres pris garanti var gældende, hvilket det måske også har været men da der er gået 9 dage er det overskredet.

I dette tilfælde stoler jeg mere på Bilka end jeg gør på dig. Jeg har handlet ufatteligt mange gange i Bilka og har ALDRIG oplevet en dårlig service. Ja jeg har faktisk ofte undret mig over de gik så langt. Derfor tror jeg næppe du har fået en dårlig behandling.

Nu arbejder jeg selv med kunder, og derfor ved jeg også at der altid er to sider af samme sag. Det er utroligt ofte at folk digter på historier, misforstår historier eller noget helt tredje. 


Skrevet af: Stougaard
Skrevet den: 28-Marts-2014 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af j333 j333 skrev:

han fik jo at vide ,da han købte tvet, at der var prisgaranti på, hvis den skulle blive billige, en anden sted,
bilka beklager også, at en af deres tv salgs folk, har givet min ven forkerte oplysninger,
da han købte tvet
fik han også at vide, han kunne komme tilbage med tv inden 14dage, hvis han ikke hvar tilfreds med tvet
men de oplyste bare ikke at den ikke måtte komme ud af kassen

Nu har du ikke fortalt hvilket fjernsyn der er købt, men hvis tv'et har været markedsført i den periode hvor købet er gjort har sælger jo ret i i at der er garantipris på det købte produkt, men bilka's garantipris gælder jo kun så længe varen er på bud.

Ang. de 14 deres fortrydelsesret du nævne kunne der jo være opstået nogle misforståelser. Da købet blev indgået står der på bonnen noget lignende at der er 30 dages returret på intakt og ubrudt emballage. Det vil sige at de 14 dage jo ikke rigtig passer ind nogen steder.

Når dette er sagt, så er den eneste mulighed hvis den sælger din ven har snakket med erkender at han har fortalt det du siger med de 14 dage, i dette tilfælde vil din ven jo have ret til om ikke andet at levere tv'et tilbage. Men det lyder jo lidt som at din ven og sælgeren har talt forbi hinanden, hvilket så har skabt nogle misforståelser.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 29-Marts-2014 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Købt via nettet = 14 dages returret hvis i væsentlig samme stand og original emballage. Må godt have været prøvet af. Ingen prisgaranti.

Behøver ikke være i original emballage, med mindre det "væsentligt forringer værdien af varen".

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver



Print side | Luk vindue