Print side | Luk vindue

Hjælp søges til PS2 softmod Free McBoot

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131386
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 16:18

Emne: Hjælp søges til PS2 softmod Free McBoot
Skrevet af: Swingking
Emne: Hjælp søges til PS2 softmod Free McBoot
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 13:42
Hjælp søges til at installere Free McBoot på PS2 , har selv memmery kort , mangler bare en som har et der er installeret Free McBoot på så det kan kopires over på mit kort, bor i 7200 , håber på at der er en i nærheden som vil hjælpe med dette...

Ps kan evn. sende mit kort hvis det er ...

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Svar:
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 14:45
Prøv på softmodding.dk

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet den: 30-Marts-2014 kl. 16:12

Har Prøvet uden held indtil videre i hverfal....

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet af: Langtoft
Skrevet den: 09-Maj-2014 kl. 11:45
Free McBoot MUST be installed to a Memory Card and can not be copied off another. A copy will only work on the MC it was installed on.

Så man kan ikke bare kopiere det.

Kan dog ikke huske om man bare kan oprette et nyt kort, hvis man allerede har det installeret.

Hvis jeg får lidt tid i weekenden, så kigger jeg på det.

Skrevet den: 14-Maj-2014 kl. 20:49
Fik du kigget på det ? Jeg har et 128 mb kort som jeg gerne vil have lagt det på nemlig

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet den: 17-Maj-2014 kl. 10:09
Beklager, Jeg har desværre ikke haft tid til at kigge nærmere på det endnu :-/ Og troede ikke at du var interesseret mere, da du ikke svarede i tråden :)

Jeg må lige spænde hjelmen og tage mig sammen :)

Skrevet den: 17-Maj-2014 kl. 10:53
Det Lyder super hvis du vil gøre det , ser frem til at hører fra dig af igen

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet den: 18-Maj-2014 kl. 13:40
Det burde være muligt ved brug at mit kort + usbstick samt dit kort Smile Jeg har dog ikke mulighed for at teste det først da jeg kun har et memorycard Confused

Hvis du er villig til at sende mig dit memorycard + returkuvert med din adresse på samt porto, så giver jeg det gerne et forsøg.

Stik mig en PB, så får du min adresse ...

Skrevet den: 22-Maj-2014 kl. 22:09
Den er sendt til dig i dag som A post

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet den: 23-Maj-2014 kl. 10:48
Det er cool, kigger på det i weekenden :)

Skrevet den: 23-Maj-2014 kl. 11:30
Lyder godt håber det lykkedes

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet den: 23-Maj-2014 kl. 16:37
Du må ha' sendt det sent, for jeg har ikke modtaget det endnu.

Det kommer nok i morgen så ;)

Skrevet den: 24-Maj-2014 kl. 19:10
Hva så. kom den så frem til dig idag ? Sjovt når man sender som A post at den ikke kommer frem dagen efter som de lover. Det er lige før at man bare altid skal sende post som B post i stedet for. Når de alligevel ikke lover op til det de lover.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet den: 24-Maj-2014 kl. 22:48
Ja, det er kommet frem, men jeg må skuffe dig, da det ikke virker. Det fejler konstant og fandt frem til følgende :

signing DVDelf error is usually a sign that the MC is a clone card and possibly 64Mb as well. this is due to not having the proper MAGICGATE coding on the MC. usually nothing can get it to work on these cards. i also wouldnt recomend FMCB to be installed on the larger cheap chinese clone cards. if you read these forums you will find a lot of users with the same tale as yours. these cards are too slow and FMCB doesnt boot . 

Det virker ikke på såkaldte Clone cards, det skal være original Sony card med Magicgate. Mit eget kort er et originalt Sony på 8MB, dit er et uoriginalt på 128MB.

Jeg har prøvet med den version af Free mcboot jeg har (1.8), hvor jeg får fejl når den skal signe dvd elf. Så har jeg prøvet en nyere version 1.93, hvor den klager over manglende "magicgate" som åbenbart ikke eksistere på dit uoriginale kort.

Jeg sender dit kort tilbage i morgen eller mandag ... Unhappy

Skrevet den: 24-Maj-2014 kl. 23:28
Udover det skal der også tjekkes at du ikke sidder med en konsol det ikke virker på : 

Can i install FMCB on any PS2 model?
All consoles made before mid 2008  work with FMCB. The new Slim SCPH-9xxxxx models with a Date code of 8C and a BIOS v230  dont work with FMCB. All models after this version also will not work with FMCB.

jeg kan iøvrigt godt opdatere mit eget kort, så det er ikke filerne der fejler noget.

Skrevet den: 25-Maj-2014 kl. 20:14
Okay mange tak for hjælpen . Æv at det ikke virker. Jeg må få skaffet mig et original kort så. Man tak fordi du gad og kigge på det i hverfal. Det skal du have tak for.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C

Skrevet den: 26-Maj-2014 kl. 12:23
Selv tak .. Kortet er sendt retur i dag :)

Print side | Luk vindue