Print side | Luk vindue

Fragt Amazon.co.uk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131498
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 10:18

Emne: Fragt Amazon.co.uk
Skrevet af: jackyl
Emne: Fragt Amazon.co.uk
Skrevet den: 03-April-2014 kl. 23:00
Er det startet her den 1/4 at man ikke kan vælge fragtfri til danmark Cry lige haft 3 film og en cd i kurven til 32,36£ og de vil så have 4,63£ for fragt så sent som for to uger siden fik jeg da sendt fragtfri og har brugt det utallige gange.

-------------
allan

Svar:
Skrevet af: db89
Skrevet den: 03-April-2014 kl. 23:36
Kunne måske se ud som om det kun er Irland og England nu, der er gratis fragt til. Gider du skrive til dem og spørge?

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-April-2014 kl. 23:38
Det kan være fordi du vælger film/musik fra deres undrleverandører. Så kommer der fragt på

Skrevet den: 04-April-2014 kl. 00:16
Var film/musik fra Amazon selv og lige kigget på deres side igen ser ud til som db89 skriver at det kun er Irland og England der har mulighed for gratis fragt nu Cry
Mit Engelske er ikke lige det bedste så hvis der skal spørges må en anden nok lige træde til.
Men de her linjer kan jeg da forstå nogenlunde og Danmark er da ikke nævnt.

-------------
allan

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 01:18
Jeg skrev til dem torsdag. Per 3. april er det slut med gratis forsendelse

Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 02:07
Der er ikke andet end at ligge billet ind og få amazon til Danmark, Brno i Tjekkiet har lige takket nej til have dem...

-------------
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........

Skrevet den: 04-April-2014 kl. 02:13
De har nu heller ikke sparet på omkostningerne min sidste ordre for 2 uger siden var 3 cdér afsendt samme dag i 2 pakker og ankom samme dag og posten slæbte dem med til en postbutik fordi jeg ikke var hjemme til at tage imod dem Confused
Og det har jeg oplevet flere gange at de sender i flere pakker som kommer samme dag eller med en dags mellemrum. 

-------------
allan

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 02:30
Så må vi jo håbe salget falder så meget, at de indfører det igen. Jeg vil i hvert fald handle væsentlig mindre der nu.

Skrevet af: Shaolin
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 10:08
Ja, jeg har lige modtaget en mail fra dem, hvor de bekræfter at International Free Shipping ikke længere er en mulighed... bonderøve...

Skrevet af: Totoronto
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Shaolin Shaolin skrev:

... bonderøve...

Hmm..med de priser der er på forsendelser til udlandet, har det også undret mig meget, at det overhovedet har været muligt. Fortjenesten har været minimal.

Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 12:12
De begynder vel så som CDON at give gratis kuponer til fri fragt m.m.
og dermed fremstå som flinke.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet af: Mark RL
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 12:26
Lidt noget pis, men de preorders man har lavet må da gælde :( Fik også lige mailen idag. 

Æv æv!

-------------
Med venlig hilsen

Mark

Skrevet af: C K N
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 12:33

Kopi af mailen... -lidt dobbeltmoralsk, det de skriver....

As you've previously had orders delivered to Denmark, we wanted to let you know that our delivery options to Denmark are changing. From April 3, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available. You'll have the option of Standard or Priority Delivery for orders being delivered to Denmark. 

More information about international delivery rates and times can be found  http://www.amazon.co.uk/gp/r.html?R=1PZNKX5PXXEZJ&C=2TSYPFV5FTY63&H=SXXSWAFAJWGD32QG5SI9Z7MJ7UKA&T=C&U=http%3A%2F%2Fwww.amazon.co.uk%2Fgp%2Fhelp%2Fcustomer%2Fdisplay.html%3F%26nodeId%3D11072981%26ref_%3Dpe_415861_46462091 - here .

We strive to provide our European customers the greatest possible selection at low prices and hope to see you again soon.

Regards,

Customer Service Department

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 13:37
Hvori ligger dobbeltmoralen?

I øvrigt brugte folk da flittigt Amazon før det blev muligt med fri fragt.

Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:

Oprindeligt skrevet af Shaolin Shaolin skrev:

... bonderøve...

Hmm..med de priser der er på forsendelser til udlandet, har det også undret mig meget, at det overhovedet har været muligt. Fortjenesten har været minimal.

Ja det har også undret mig - det var nok heller ikke en særlig go forretning for dem

Skrevet af: osbech
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 14:16
Hold kæft folk piver :) køber jeres film/musik i fona så.. Der er stadig penge at spare ved at handle hos amazon...

Skrevet den: 04-April-2014 kl. 14:28
Hold kæft du er dum at høre på.

Det er klart at folk brokker sig, når man går ind med ét og FORRINGER servicen.

For mit vedkommende kommer det ovenpå et par yderst kedelige måneder, hvor jeg har fået lov til at betale moms og SERVICE-GEBYR på adskillige forsendelser fra USA, heriblandt amerikansk Amazon, som ellers har været et praktisk talt 100% sikkert sted at bestille fra i flere år.

Åndssvage love og regler bliver ændret fordi de er åndssvage. "Service-gebyret" på 160,-, der kan få en enkelt Blu-ray til at blive 150% dyrere, er latterligt, så det bør på en eller anden måde ændres, så modellen giver mening.

Det er en underlig fornemmelse, at mulighederne for at købe varer i udlandet svinder, og priserne herpå bliver højere. Det' sgu da ikke den vej tingene burde gå, vel?

Men vi lever jo i en tid, hvor selv de mest lige, velfærdsagtige samfund oplever stor stigning i uligheden, og forholdene for "manden på gulvet" bliver trangere og trangere, samtidig med at de rigeste (f.eks. dem der kører eller ejer firmaer som Amazon) ragere mere og mere til sig.

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hold kæft du er dum at høre på.

Det er klart at folk brokker sig, når man går ind med ét og FORRINGER servicen.

For mit vedkommende kommer det ovenpå et par yderst kedelige måneder, hvor jeg har fået lov til at betale moms og SERVICE-GEBYR på adskillige forsendelser fra USA, heriblandt amerikansk Amazon, som ellers har været et praktisk talt 100% sikkert sted at bestille fra i flere år.

Åndssvage love og regler bliver ændret fordi de er åndssvage. "Service-gebyret" på 160,-, der kan få en enkelt Blu-ray til at blive 150% dyrere, er latterligt, så det bør på en eller anden måde ændres, så modellen giver mening.

Det er en underlig fornemmelse, at mulighederne for at købe varer i udlandet svinder, og priserne herpå bliver højere. Det' sgu da ikke den vej tingene burde gå, vel?

Men vi lever jo i en tid, hvor selv de mest lige, velfærdsagtige samfund oplever stor stigning i uligheden, og forholdene for "manden på gulvet" bliver trangere og trangere, samtidig med at de rigeste (f.eks. dem der kører eller ejer firmaer som Amazon) ragere mere og mere til sig.

Det nytter vel meget lidt at beklage sig over at du har skullet betale for egen import af materiale, når du har været klar over at den risiko var til stede ved køb uden for EU. Når du har betalt for adskillige forsendelse på et par måneder, har du nok haft endnu flere der i løbet af adskillige år er gået igennem uden du har skullet betale for at få den hjem, så mon ikke det har givet overskud i sidste ende!?

Skrevet af: Twolfie
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 14:52

"Service-gebyret" på 160,-, der kan få en enkelt Blu-ray til at blive 150% dyrere, er latterligt, så det bør på en eller anden måde ændres, så modellen giver mening.

Du skal bare bestille 10 Blu-Ray. Så bliver hver enkelt kun 16 kr. dyrere.

Modellen giver jo fin mening. En behandling kræver det samme uanset om du har købt meget eller lidt. Derfor er prisen den samme.

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Twolfie Twolfie skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

"Service-gebyret" på 160,-, der kan få en enkelt Blu-ray til at blive 150% dyrere, er latterligt, så det bør på en eller anden måde ændres, så modellen giver mening.

Du skal bare bestille 10 Blu-Ray. Så bliver hver enkelt kun 16 kr. dyrere.

Modellen giver jo fin mening. En behandling kræver det samme uanset om du har købt meget eller lidt. Derfor er prisen den samme.

Du har citeret den forkerte. Det var ikke mig der skrev det.

Skrevet af: Twolfie
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 15:01

Du har citeret den forkerte. Det var ikke mig der skrev det.

Hovsa og rettet.

Sådan går det når man vælger at svare på det forkerte indlæg og blot blindt bruger delete til at slette overflødig tekst.

Skrevet den: 04-April-2014 kl. 15:18

Modellen giver INGEN MENING. Gebyret er FULDSTÆNDIG UDE AF PROPORTIONER med grænsen på 80,-.

Det er en pengemaskine, intet andet. Vi har faktisk ret til at udføre fortoldningen selv, det står i loven, men for at kradse nogle penge ind, så lader Post Danmark lige være med at give os den mulighed.

Man kunne starte med at hæve grænsen til den samme som i andre EU-lande. Det er vist €20. Vores grænse på 80,- har været den samme i mange år nu, og havde den fulgt prisudvikling og inflation, burde den være på den anden side af 110,- nu. Men det er jo så belejligt at kunne kræve SERVICE-GEBYR på varer med ekstremt lav værdi...

Skrevet den: 04-April-2014 kl. 15:21

Det nytter vel meget lidt at beklage sig over at du har skullet betale for egen import af materiale, når du har været klar over at den risiko var til stede ved køb uden for EU. Når du har betalt for adskillige forsendelse på et par måneder, har du nok haft endnu flere der i løbet af adskillige år er gået igennem uden du har skullet betale for at få den hjem, så mon ikke det har givet overskud i sidste ende!?

Det nytter nok ikke noget, nej, for politikerne er fuldstændig ligeglade. De handler vel sjældent udenfor EU selv, så hvorfor skulle det interessere dem det mindste? Det er ikke en sag der er stemmer at hente på, kunne jeg forestille mig.

Jeg er kraftig modstander af at begrænse denne form for handel over nettet, så længe det bare er private der, som jeg, bestiller en film eller tre, en gang i mellem. Så jeg skal brokke mig herfra og til dommedag, uanset hvad du eller andre mener det nytter.

Skrevet den: 04-April-2014 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Hold kæft folk piver :) køber jeres film/musik i fona så.. Der er stadig penge at spare ved at handle hos amazon...

Muligt jeg brugte en grædende smiley men ligefrem piver gør jeg nu ikke.
Men jeg synes da det er træls jeg skal til at betale en del ekstra og er overbevist om at de kommer til at se en del mindre til mig ved Amazon.
Har i dag modtaget en mail om at jeg kunne forudbestille Rio 2 i 3D og med fragt løber den op i 25,91£ og med dagens kurs er det 234,15 kroner det er sgu ikke specielt billigt synes jeg, mon ikke Elgiganten kan matche det

-------------
allan

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 15:36
De får godt nok en del hug, på Facebook. En af de bedste, er denne her.

Dear person who hopefully will be reading this, me and family have been ordering goods from your site for many years. We have been a strong ambassador for your company and always bragged about the advantage of using amazon over your competitors. By implementing this we have lost a huge reason to buy from you and promote your services to our family and friends. I hope you realize that you are actually raising an average CD price with 50%! You would never raise the prices of your products with 50% but for some reason you believe people would not mind to pay for shipping. People look at what they will pay in the end, not only what the product itself costs. I do really hope you consider turning this decision around or at least raise the minimum amount that needs to be spend before receiving free shipping (have you even considered tis?). Until this happens I am pretty sure that I will no longer be using your services. On average we spend 100-300EUR per month and I dare to say that I will not be the only one who thinks this way. You do the math... Truly disappointed, first I even thought it was a not so funny late April Fool's Day joke...

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 04-April-2014 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

De får godt nok en del hug, på Facebook. En af de bedste, er denne her.

<span style="color: rgb51, 51, 51; font-family: 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 10.857142448425293px; line-height: 8.045714378356934px; : rgb237, 239, 244;">Dear person who hopefully will be reading this, me and family have been ordering goods from your site for many years. We have been a strong ambassador for your company and always bragged about the advantage of using amazon over your competitors. By implementing this we have lost a huge reason to buy from you and promote your services to our family and friends. I hope you realize that you are actually raising an average CD price with 50%! You would never raise the prices of your products with 50% but for some reason you believe people would not mind to pay for shipping. People look at what they will pay in the end, not only what the product itself costs. I do really hope you consider turning this decision around or at least raise the minimum amount that needs to be spend before receiving free shipping (have you even considered tis?). Until this happens I am pretty sure that I will no longer be using your services. On average we spend 100-300EUR per month and I dare to say that I will not be the only one who thinks this way. You do the math... Truly disappointed, first I even thought it was a not so funny late April Fool's Day joke...</span>

En go måde ville faktisk være at have hævet beløbet før man får gratis levering - som det bliver med konsekvent at opkræve for forsendelse, gør at jeg i hvert fald vil spare sammen til en stor ordre en gang i mellem i stedet for at købe jævnligt.

Skrevet af: db89
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 16:17
Jeg har tidligere købt værktøj osv fra Amazon, men det er nok slut nu, for på de ting er fragten især dyr, feks ryger der omkring 120kr fragt på for 300kr bor. Man kunne godt håbe at de finder på en lidt mere favorable fragtpriser. Men det ligger selvfølgeligt Amazon frit for at indføre de priser de vil.

-------------
Hold jer fra simplyelectronics.net

Skrevet af: tempelrider
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 16:45
Gælder det også Pre-ordered som er bestilt med fri fragtConfused

Skrevet den: 04-April-2014 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af tempelrider tempelrider skrev:

Gælder det også Pre-ordered som er bestilt med fri fragtConfused

Nej

Skrevet af: tempelrider
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 17:02
superSmile tak for hurtig svar

Skrevet af: T.E. Larsen
Skrevet den: 04-April-2014 kl. 22:27
De er naturligvis i deres gode ret at tjene penge. Lige som alle firmaer. Det der pisser mig lidt af er, at modtage en mail d. 4 april, og får at vide at 3 april udløber fri fragt.

De kunne godt have givet et varsel.

Slettet alt jeg havde i min kurv og i gem til senere.

Men ok, vender da nok tilbage før eller senere.

-------------
Every Picture Tells A Story

Skrevet den: 07-April-2014 kl. 19:54
Jeg skrev lige til dem for at høre om de havde overvejet blot at hæve beløbet for hvornår man får fri fragt, men det har de ikke og grunden for, at de fjernet det er som de skriver "We have stopped this service due to hike in the delivery charges by the carriers."

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 07-April-2014 kl. 21:26
Der er brådne kar i den branche:
http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/fagligt/4ecc4f214a744cd19f2892d911a2260f-20140407-pakkefirmaer-faar-skattesmaek-paa-millioner

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 07-April-2014 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Der er brådne kar i den branche:
http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/fagligt/4ecc4f214a744cd19f2892d911a2260f-20140407-pakkefirmaer-faar-skattesmaek-paa-millioner
Ja, det største er vel PostDK... - har aldrig forstået, hvorfor de skal være så sindsygt meget dyrere (50-100%) end postvæsenet i vores respektive nabolande.

Skrevet af: veyron
Skrevet den: 09-April-2014 kl. 09:13

Modellen giver INGEN MENING. Gebyret er FULDSTÆNDIG UDE AF PROPORTIONER med grænsen på 80,-.

Det er en pengemaskine, intet andet. Vi har faktisk ret til at udføre fortoldningen selv, det står i loven, men for at kradse nogle penge ind, så lader Post Danmark lige være med at give os den mulighed.

Man kunne starte med at hæve grænsen til den samme som i andre EU-lande. Det er vist €20. Vores grænse på 80,- har været den samme i mange år nu, og havde den fulgt prisudvikling og inflation, burde den være på den anden side af 110,- nu. Men det er jo så belejligt at kunne kræve SERVICE-GEBYR på varer med ekstremt lav værdi...

Andre steder klarer afsenderen det med moms/told, mit sidste køb hos Amazon.co.jp, resulterede i følgende sætning på min faktura inden checkout: Import fees deposit - 2325 Yen.
Det svarer til 123,- alt incl på en BD box med en sæson af BSG, leveret på 4 dage af DHL.
Indrømmet, bedre at slippe helt, MEN også bedre end at Posten fik fingre i den ;-)

-------------
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI

Skrevet den: 23-Marts-2015 kl. 12:47

Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 23-Marts-2015 kl. 14:11
Og det var hvad du havde et tilføje til at emner der var et år gammelt?

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-Marts-2015 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Og det var hvad du havde et tilføje til at emner der var et år gammelt?
Der er en post som er fjernet, grundet spam. Derfor ser det underligt ud, med hans post.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 23-Marts-2015 kl. 15:55

Skrevet den: 18-November-2016 kl. 21:42
Har modtaget en mail fra Amazon.de hvor de er begyndt med fri fragt til Danmark ved køb på mindst 39 €

http://www.amazon.de/gp/switch-language/browse.html/ref=pe_2361171_161210821_pe_ecg/?node=12019432031&language=en_GB" rel="nofollow - https://www.amazon.de/gp/switch-language/browse.html/ref=pe_2361171_161210821_pe_ecg/?node=12019432031&language=en_GB

-------------
allan

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 18-November-2016 kl. 21:44
Good news - så skal man til at handle lidt mere ved Amazon igen - nu er det blot den tyske i stedet for den engelske.

- og så lige op til Black Friday deals - ikke tosset :-)

Print side | Luk vindue