Print side | Luk vindue

Alternate.dk - ja eller nej?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Køb, salg, bytte
Forumbeskrivelse: Køb, salg og bytte af hjemmets elektronik og indhold. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131555
Udskrevet den: 16-September-2024 kl. 21:25


Emne: Alternate.dk - ja eller nej?
Skrevet af: azrael
Emne: Alternate.dk - ja eller nej?
Skrevet den: 06-April-2014 kl. 12:39
Hej

Er der nogen her, der har *handlet* hos Alternate.dk og kan give sit besyv med, om det er et godt eller et skidt sted at købe?

Jeg kender godt selv forhandleren af navn, idet Alternate mest af alt er Tysklands svar på Proshop/SHG, men jeg har aldrig handlet hos dem.

Trustpilot ratingen er lidt svær at blive klog på. De scorer højt for det danske site (men der er kun 3 anmeldelser), mens de scorer i midten for det tyske site. Sidstnævnte gælder også anmeldelser på Idealo.de.

Går med tankerne om at købe en større ting der til ca. 3500 kroner.

På forhånd mange tak! Smile


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson



Svar:
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 06-April-2014 kl. 17:06
Jeg klikkede halvvejs gennem en bestillingsprocedure tidligere i dag, men droppede det, da 350kr for produktet blev til knap 500kr efter fragt og efterkravsgebyr (!?) blev lagt på - uden mulighed for at betale med kreditkort... :-/

Har dog tidligere været i kontakt med dem ang. forskellige spørgsmål til produkter, sortiment osv - og de svarer hurtigt og venligt og har ansat dansk-sproget personale til supporten - selve den danske oversættelse er dog ganske mangelfuld, men det er heller ikke noget de prioriterer.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 06-April-2014 kl. 17:14
Tak for info. Smile

-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Movie
Skrevet den: 07-April-2014 kl. 10:38


Skrevet af: Movie
Skrevet den: 07-April-2014 kl. 10:44
Hej,
du kan både betale med kreditkort og paypal hos alternate, men du er nød til at fravælge "efterkrav" først. De er utrolig venlige, taler dansk osv, De er også de billigste ihvertfald mht. panasonic recordere Thumbs Up  MEN butikken er ret elendigt oversat og de kan ikke levere bærbare med nordisk tastatur Thumbs Down
Alt i alt kan jeg dog anbefale dem, da jeg har sparet mange penge og fik leveret 2 dage efter jeg bestillte!


Skrevet af: René M
Skrevet den: 07-April-2014 kl. 10:45
Jeg har netop lavet en bestilling på 2849 kr

Jeg betalte via paypal og leveringen løb op i 68 kr, mener jeg.

Virker OK professionelt. 


-------------
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35



Skrevet af: Movie
Skrevet den: 07-April-2014 kl. 10:46
PS. Lidt sjovt - alternate anbefaler i øvrigt www.recordere.dk mht. teknisk knowhow LOL



Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 07-April-2014 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af René M René M skrev:

Jeg har netop lavet en bestilling på 2849 kr

Jeg betalte via paypal og leveringen løb op i 68 kr, mener jeg.

Virker OK professionelt. 
Lige et tip. Kursskæringen hos PayPal er rimelig høj - mener den er omkring 4%. Eller sagt på en anden måde; det har kostet dig ca. kr. 100,- ekstra at betale via PayPal kontra at betale med VISA


-------------


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 07-April-2014 kl. 13:35
Tak for al jeres input! Smile

Mht. at betale med PayPal, så er der mulighed i PayPal for at vælge at betale i den valuta beløbet lyder på. I så fald booker PayPal beløbet direkte fra ens kort og så er det kortets valutaomregning der gælder.

En hel anden ting er, at priserne på Alternate.dk er i danske kroner, så der burde ikke være noget valutaomregning, der spiller ind.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Movie
Skrevet den: 07-April-2014 kl. 14:21


Skrevet af: Movie
Skrevet den: 07-April-2014 kl. 14:23
Jeg har betalt med paypal sidste gang jeg bestilte. Der var ingen gebyr på.
   


Skrevet af: René M
Skrevet den: 07-April-2014 kl. 15:59
Jeg har derudover også betalt i dk kr.. Og der er ingen gebyrer.

-------------
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E
Panasonic SC-HTB520
Panasonic DMR-BCT730EG 500GB
Panasonic DMP-BD35



Skrevet af: manchester
Skrevet den: 08-April-2014 kl. 23:01
Jeg købte en Panasonic HD optager hos dem og der var absolut ingen problemer. Valgte at betale pr efterkrav, for så skulle jeg kun betale hvis varen dukkede op. Men det gjorde den.

Var både i skriftlig og telefonisk kontakt med den før og under handlen. Hurtig respons og det var i hvert fald en dansk kvinde jeg talte med i telefonen.

Det er ikke sidste gang, jeg handler der.


Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 09-April-2014 kl. 08:55
Jeg har også kun positive ting at sige om Alternate.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 09-Maj-2015 kl. 23:32
Er der nogen der har prøvet reklamation ved dem?
Købte i søndags et thrustmaster rat/pedalsæt, men pedal sættet er defekt. Har skrevet til demografi afventer så bare deres respons.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 09:38
"demografi" ?
så vidt jeg husker noget med befolkningssammensætning...!?


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 10:33
Jeg har købt HD-recorder hos Alternate, det fungerede fuldstændig problemfrit.
Betalte m. kreditkort, modtog varen 3 dage senere. Og blev løbende underrettet pr. mail omkring lev.

Klar anbefaling herfra.


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 12:25
Er man usikker på forsendelsen, så er efterkrav nok at foretrække ved Alternate.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 12:38
Hvorfor skulle man være usikker på forsendelsen, er efterkrav overhovedet noget der stadig findes og bliver man ikke bare dårligere stillet sammenlignet med en kreditkortbetaling.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 12:49

Det er ikke muligt mere for private at bruge efterkrav forsendelse. Det er en del tid siden det blev afskaffet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 13:43
Nu er der jo én i debatten her der har nævnt, at han har brugt efterkrav via Alternate, så den er vist debatteret.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 13:58
Det må være muligt fordi Alternate benytter en anden speditør end Post Danmark, hvor det ER droppet. Så skal man bare sørge for at være hjemme og have lige penge, når UPS, GLS eller hvem det nu er, vælger at kigge forbi - godt man har en fornemmelse af hvornår det er, så man kun skal tage fri fra arbejde/studier en 2-3 dage...


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 13:59
Derudover kan jeg ikke se det skulle give en øget sikkerhed fremfor alm. betaling med kreditkort?


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

"demografi" ?
så vidt jeg husker noget med befolkningssammensætning...!?


Jeg må se at blive bedre til at læse igennem inden jeg poster, når det er fra mobilen;)

Jeg har skrevet dem en mail og forventer de sender mig et nyt pedalsæt


Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 14:34
Ja det er nogle år siden, at efterkrav ophørte - trods det, at mange betragtede det som en ekstra sikkerhed. Derfor er det så også overraskende, at Alternate benytter det.

Jeg vil ikke gå ind i en diskussion om bedre sikkerhed ved kreditkort - det har sikkert også en udløbstid, med det vores politikere er i gang med.Smile



Print side | Luk vindue